Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Spiritofwinter »

I mangel på andre KTM/MC relaterte ting å holde på med, så stakk jeg innom MC-Deler her en dag å kjøpte en liten "julegave" til jentungen. Den passet selvfølgelig mer eller mindre perfekt. Jeg må beklage kvaliteten på bildet, å få en jente på 1 år til å stå stille mens pappa prøver å bruke mobilkamera sponset av jobben er ikke alltid så lett :-P

Image

Ellers må jeg bare klage på en annen ting fra jobben, satt å prøvde å skrive et innlegg tidligere i dag på jobb pcen(som er ca 1 måned gammel), og i det jeg skulle poste det så var dritten tom for batteri og ladekabelen ligger på kontoret, innlegget er selvfølgelig borte vekk nå...

Sitter nå på en mer stabil gammel pc som jeg har hatt noen år, den er tidvis treg som faen, men den fungerer :)

Og til de som vil kommentere at jeg jobber med IT å burde vite bedre, så er det noe som kalles skomakerens barn, jeg føler meg litt slik i dag :-P
Bjerknez

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Bjerknez »

Selv en brannmann kan brenne seg :thumleft
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, PMS

Post by Spiritofwinter »

Femte kveld hjemme hos svigers, dagene går til å underholde ungene og prøve å spise litt av den maten svigermor lager. I går fant svigermor ut at fire retter var kanskje litt lite, men det måtte holde ettersom butikkene fremdeles var stengt.

På kvelden blir det tømt innpå øl nok til å overleve jattingen til svigermor, samt holde PMS'en i sjakk. Siste to kveldene har det blitt en del mc relaterte YouTube videoer, det hjelper lite på PMS'en, men det øker øl inntaket :-P

I morgen skal bilen pakkes med unger, hund, julegaver og kjerring for så at vi setter kursen hjemover. Det er ikke så mye mer aktuelt å kjøre mc der heller, men jeg slipper maset fra svigermor å kan lage passelig store middager selv.

Ser ut som jeg overlevde denne julen også(selv om den ikke er helt over), ikke så mye spennende under treet, så de tingene som manglet må jeg nok kjøpe selv. Nå er det ikke noen stor overraskelse at der verken var ny kjøredress, kjøresko eller ny garasje under treet, men i juletider er det lov å drømme.

Mange nye tanker og ideer blir i hvertfal med over til det nye året, la oss håpe det blir tidlig vår å laaaang sommer med mye mc kjøring :-)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Nytt år, ny jobb...

Post by Spiritofwinter »

Nytt år, ny jobb...

Etter noen år i en solid norsk produksjonsbedrift som satser på lokal kompetansebygging fremfor å flagge ut til lavkostland, så er det nå slutt. Før jul ble det bestemt at min avdeling ikke var en del av kjernevirksomheten, og dermed ikke nødvendig å beholde, så vi ble outsourcet til et konsulentfirma som skal gjøre jobben bedre enn oss. Oppsigelse var verken ønsket eller mulig på kort frist, så det ble det en virksomhetsoverdragelse av min avdeling til konsulentfirmaet som tar over driften. Så i dag sitter jeg første dag i ny jobb, på samme kontoret som før, gjør samme jobben som før, men det står et nytt firmanavn på adgangskortet mitt.

Problemet mitt nå er at alle innarbeide timer, feriedager til gode osv er borte vekk. Ferien må søkes om på nytt, om jeg får det jeg ønsker er vanskelig å si. Frykter dette minsker mulighetene til å komme meg på så mye MC turer som jeg vil i løpet av året, men Pre-høst turen blir prioritert. Kan evt håpe på at jeg får meg nye kunder som er i passelig MC-tur distanse fra hjem/kontor og at jeg kan stille opp i MC-dress hos kunden :)

På den positive side, så samler min nye sjef på MC'er, mulig jeg får noen turer som jeg ikke hadde forventet :wink:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, Nytt år, ny jobb...

Post by tshansen »

Godt å høre du kom deg gjennom julen du også, håper det ikke satt alt for dype spor. Er selv plaget med allergi mot sånn familietragedie og svigers :twisted:

Ny eier alså. Fy faen det er surt å miste ferien sin osv. Ikke faen om en får beholde det altså? Det er jaggu meg kjipt. Dette er vel penger du har rett på hos tidligere arbeidsgiver. De må da vel kompansere deg på et vis?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Nytt år, ny jobb...

Post by Spiritofwinter »

Ferie til gode blir utbetalt som lønn, men ville heller ta det ut i fridager til for eksempel MC-turer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, Nytt år, ny jobb...

Post by tshansen »

Ja det skjønner jeg forbanna godt. Men i aller verstefall taper jo du ikke helt på det. Går jo alltids an å spare pengene å ta ulønnet permisjon :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, Nytt år, ny jobb...

Post by Spiritofwinter »

Når deler av lønnen i nye jobben baserer seg på faktureringsgraden så er det om å gjøre å være mest mulig på jobb å fakturere, men skulle det bli et par gode måneder så kan man vel unne seg en ekstra fridag eller to.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Har sittet hjemme med influensa i en uke nå, passelig lei...

Før jeg ble skikkelig syk hadde jeg en plan om å få litt mer innhold på nettsiden til Snikkeren ettersom han har gått litt i vinterdvale. Har irritert meg over at jeg ikke ble ferdig, men i dag har jeg endelig fått ut mine erfaringer med kjøredressen jeg har brukt siste sesongene.

http://snikkeren-mc.no/cobra-leather-tex-kjoredress/

Om det skulle vise seg å være grei lesning så kan det være jeg kan finne på å skrive noe mer en dag.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by tshansen »

Veldig bra og fyldig bruker erfaring dette. =D> Ja noen må ta steget bort til Snikkern å sparke han litt i ræven :lol:

God bedring :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Snikkeren »

Helt supert at noen tar i et tak når jeg er inne i en liten periode med skrivesperre. [emoji106]
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Mens jeg sitter å jobber med neste innslag til Snikkerens nettside så kom fruen med påstand om at jeg burde friske opp litt på hjemmekontoret, få litt mer farge.

Som sagt så gjort, kjøpte en lakkboks med passende farge å kjørte på.
Før:
Image

Etter:
Image

Ikke all verden, men det ble da litt mer farge, fruen er faktisk fornøyd og lurte på om jeg ikke skulle lakkere en bilderamme i samme farge for å ha bilde av familien mellom skjermene og KTM plakaten.

Og til de som lurer så kommer det mer på Snikkerens nettside etter hvert, men kan ikke legge ut alt på en gang ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by tshansen »

Hehe, kreativiteten lenge leve... Slike spm får jeg aldri av fruen her i huset. Hun har lært på den tunge måten. Det blir mer som presise instrukser :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: RE: Re: Spiritofwinter, fremdeles PMS...

Post by Spiritofwinter »

Snikkeren wrote:The small details. :thumleft
Fremdeles igjen litt farge på boksen til veltebøylen på KTM'en din ;-)

Sent fra min SM-T230 via Tapatalk
Post Reply