Spiritofwinter, Norden og nye prosjekter

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by tshansen »

ole m. wrote:
LordShaft wrote:Ja jeg vet at du har like væsker, men også en helt annen sykkel Bamsefar. Nei jeg vil ha hekken så smal som mulig, å hvis den er så stor som du sier blir det ikke aktuelt å gå for noe slikt om væskene mine skulle kødde seg en gang i framtiden å jeg vil kreve nye. Da blir det bare å få tak i nye slike som jeg har :thumleft
Skal du pakke sykkelen smalt, så er løsningen til GiantLoop bra. Denne står i alle fall på min ønskeliste. Jeg har aluminiumskasser også på 990 Adventure, disse er greie for asfalt-touring, men sykkelen blir veldig bred. Til grus-touring er det kjekt med noe som er litt mer kompakt, og da pakker man gjerne litt lettere også.

Great Basin, som vist under, rommer 60 liter.


http://giantloopmoto.com/product/great-basin-saddlebag/
Denne var faktisk ganske snedig... Bare kjøre med denne når en skal prøve seg i skauen, uten bokser.... :-k Ingen dum ide, ingen dum ide i det hele tatt :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Snikkeren »

Ja, selve veien opp er asfaltert, men de hadde en del opprydning langs kraftlinjene etter dagmar. Tenkte kanskje det var noe vei der.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Kant1 »

@ Spiritofwinter:
Om du lover å ikke si det til noen... så liker jeg den sykkelen din bedre enn hva Speedy'en min setter pris på :thumleft
Jeg MÅ få prøvd en slik en neste sesong, og krysser fingre og tær for at KTM blir å levere CC som powerpart til 1190ADV neste år.
Jeg har iallefall lest rykter på adv.rider.com om det.
En kjenning av meg i Bergen hadde tidligere en Ojda-sykkel, og synes også sideveskene blei veeeeeldig breie, han fikk bygget om litt på eksosen, slik at slip-on'en blei liggende under sideveska.
Ergo kunne festet på høyre side bygges inn, og det hele såg meget elegant og smooth ut.
Nå gikk aldri den sykkelen på noe grusveier, så en mer lavtliggende slipon utgjorde ikke noe praktisk begrensning. Men for en trans-sibirkryssing er det neppe den optimale løsning. :lol: Der er det vel lite køkjøring så bredden spiller mindre rolle.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Spiritofwinter »

Hyggelig at du liker sykkelen Kant1, skal se at du blir KTM frelst du også til våren :thumleft
Håper også at CC blir levert som powerpart neste år(og at de passer min sykkel), gjerne i kombinasjon med varmeholker som er powerpart tilgjengelig nå. Kommer mest sannsynlig til å kjøpe meg varmeholker til neste sesong uansett, merker at jeg kjører litt for mye kalde morgener og blir litt kald til tider.

Når det gjelder boksene(kan ikke kalle de aluminiumsklumpene for vesker)så blir nok sideveskene kun brukt til lengre turer fremmover(evt handletur på butikken). Brukte de en periode nå fast til å fra jobb ettersom jeg ikke hadde fått levert toppboksen, men nå som den er på plass så er det den som blir brukt til daglig. Hadde på sideboksene på prehøst turen, og pakket ikke all verden, men pakket heller ikke fint. Både når jeg skulle reise hjemme fra og når jeg skulle pakke underveis så ble ting bare puttet opp i uten å tenke på plassutnyttelse, og jeg hadde god plass. Hadde til og med kjølebag med fryseelement, øl, brus og vann i ene sidekofferten, tror jeg var den eneste som hadde kald øl hver kveld :D
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Spiritofwinter »

Grademåleren sier 12 grader i skyggen, solen skinner fra blå himmel, og jeg sitter på hjemmekontor å må jobbe. I tillegg er jeg alene med ungene frem til Søndag, og ingen besteforeldre er hjemme til å passe unger.

Image

Litt syting, men det er så sent på sesongen at jeg burde benytte meg av alle anledninger til å kjøre, da er det litt kjipt å ikke ha mulighet...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by tshansen »

Jeg kan fortelle at det var 1 plussgrad i Stryn, såpeglatt over utvikfjellet i skyggepartiene. Selv om det er fint nå midt på dag, er det salting på veiene og skumle glatte parti. Glad jeg valgte å la sykkelen stå i helgen

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Norse »

Jammen glad jeg fikk muligheten til å få et siste møte med Ulvikveien før frosta satte inn. Det ble jaggu kaldt nok utover kvelden sist tirsdag :knegg Er til og med frost om morgenen her sørpå, men regner med at klarværet avløses av normal-regnet snart, og da er "problemet" løst :-)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, følger strømmen...

Post by Spiritofwinter »

Når Mamma er borte... ser jentungen fornuftige ting på tven, viktig å begynne tidlig :wink:

Image

Så var det på tide å henge opp plakaten som fulgte med sykkelen på hjemmekontoret ettersom det går en stund mellom hver gang jeg ser min egen sykkel fremover når den havner på vinterlagring.

Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ikke parkert for vinteren :)

Post by Spiritofwinter »

Besteforeldrene hjemme igjen å ville låne barnebarn, fruen kommer ikke hjem før i kveld, så det betyr at det blir tur i dag også :D

Blir nok ikke noen lang tur, men det blir tur.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, ikke parkert for vinteren :)

Post by tshansen »

Jeg må få meg noen turer her på Vestlandet med dere ktm brødre hehe. Lyst å prøve den fjellveien ved fergekaien der. Fortsetter forbi på Festøya

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ikke parkert for vinteren :)

Post by Spiritofwinter »

Vet hvilken vei du tenker på, den går noen km videre med litt svingete smale veier mot Standal, så går det over i en morsom grusvei over Standaleidet og kommer ned i Follestaddalen som går inn mot Ørsta sentrum, eller man kan kjøre til Sæbø og mot Øye(veien vi kjørte fra Ørsta til Sæbø på prehøst).


Ble ikke så veldig lang tur på meg i dag, men det ble da i det minste tur. Hadde ingen planer ettersom jeg egentlig ikke hadde tenkt meg ut å kjøre, og ettersom jeg bare hadde litt over en time før jeg måtte hente ste-sønnen min på fergekaien i Volda. Ble til at jeg kjørte meg en tur frem i Åmdalen, samme område som jeg var tidligere i uken. Fant ut at den grusveien jeg fant måtte utforskes litt mer. Kjørte noen avstikkere av veien hit og dit, de fleste første bare til noe jakthytter og ellers ufremkommelige traktorveier. Der var en jeg ikke prøvde (spare den til neste gang) som såg ut som den gikk tilbake på veien jeg kom fra. Kjørte så videre til Ørsta skisenter som ligger i dalen over, der har vert bygging av nye veier og annen aktivitet, noe som sikkert blir bra for skifolket, men ikke så spennende for oss på to hjul. Men tiden gikk og det var på tide å kjøre til Volda. Kjørte snarveien over krøveleidet fra Åmdalen til Volda. Denne veien er utbedret ganske mye siste år, så den er veldig god å fin asfalt å kjøre på, men den er ganske smal så man må være litt obs. Kom frem til fergen et par minutter før den la til, passelig tid til å ta dagens eneste bilde, og muligens det siste av sykkelen på tur i år. Det virkelig store høydepunktet på turen var selvfølgelig guttungen som oppdaget at vi skulle kjøre MC hjem igjen til Ørsta, han var snar å få på seg både kjøredress og hjelm, og jeg ble klart informert om at sist jeg kjørte fort var det moro, det måtte jeg gjøre i dag også. Som sagt så gjort, turen hjem gikk... raskt :D

Håper fremdeles på at det skal bli en tur til før vinterlagring, men det ser dårligere ut for hver dag, må bare finne en dag å levere sykkelen på vinterlagring...

Image
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, ikke parkert for vinteren :)

Post by Spiritofwinter »

Dagen er kommet, siste tur er kjørt for i år. Siste tur ble et par mil mot vinterlagring hos MC-Deler. Stoler på at de tar godt vare på sykkelen, de har tross alt levert den. Tenker at det blir et oljeskift før den blir plukket opp på vårparten, samt muligens noe power parts, vi får se hva 2016 katalogen har å by på.

Image

Så får jeg bruke vinteren til å legge til sides penger til ny kjøredress, har noe glidelås som svikter på den jeg har i dag. Som god kunde hos MC-Deler tenker jeg at vi får se hva de har av utvalg når våren kommer før jeg vurderer andre steder å handle. Har blitt informert om at de skal få inn litt mer av KTM Power Wear, samt at de skal ta inn ett nytt merke, så blir spennende å se hva de kommer med.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Spiritofwinter, parkert for vinteren :(

Post by tshansen »

Der var sesongen over for din del også ja... Det er trist, men håper på tidlig og flott sesong neste år. Kjenner jeg gleder meg litt for mye allerede nå. Det kan by på problemer for januar og februar... Det er vanligvis veldig tunge måneder å savnet etter biken pleier å være ekstremt :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Spiritofwinter, parkert for vinteren :(

Post by Flanker »

Kondolerer, og velkommen etter :-(
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1633
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Spiritofwinter, parkert for vinteren :(

Post by Spiritofwinter »

PMS er trasige saker, det har allerede gått så langt at jeg har startet utendørs byggeprosjekt. Skulle engentlig vente til det dukket opp noen snikkere (merk ikke Snikkeren) men så ble det til at jeg, naboen og svigerfar startet byggingen uten noen faglærte til stede. Så langt har det gått bra, og resultatet er slik at fruen i huset er fornøyd (det er det viktigste).

Vi har bygget på en 70 tals veranda lignende ting utenfor døren, bygget ny trapp, rekkverk og skal etter hvert få bygget tak over.

Image

Naboen er for sovit også MC fører, men har ikke hatt egen sykkel selv siste årene. Men det frister veldig å kjøpe seg en KTM Adventure til neste år sier han, men det gjenstår å se.
Post Reply