Palmas sus - stille mellom stormene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

Ja, jeg var hos SVV for å vise Wolfgang her om dagen, skulle være en grei sak egentlig, men etter 1,5 timers venting på ei trekasse ute i hallen kom staten ut fra kontoret med et vedtak på 3 sider hvor det sto at Wolfgang ikke kunne godkjennes. Det manglet typegodkjenningsskilt. Sukk...
Etter noen telefoner og litt mail til MC-HUSET Nydalen ser det nå ut til å ordne seg. Så ila 2-3 uker har jeg nytt typegodkjenningsskilt.
Da kan jeg senke skuldrene og slappe av.

Kjedeverktøy venter jeg litt med, men takk for gode tips og råd. Venter på litt mere duppeditter. Bredere fothvilere og radiatorbeskyttelse.

Sent fra min SM-A405FN via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

Historien om Wolfgang fortsetter. Ettersom det nå har blitt tele i bakken her, kuldegrader på stokken på veggen så får Wolfgang stå i bua inntil videre. Og der har han godt selskap med meine liebe Betty. Her om dagen tenkte jeg at Wolfgang skulle få seg en luftetur, nå har jeg fortsatt ikke skilt på den så det måtte bli en vertikal luftetur.
Image
Nei jeg skulle ikke gjøre noe med den, bare for moroskyld egentlig. Og måtte prøve løftebukken som jeg bytte til meg for en pall med ved og.

Men med det samme den står der så var det jo greit å fintenke litt på noen løsninger. Har jo blitt så myk mann at jeg har gått over til såftbæggs. Enduristan Blizzard som jeg sikkert har skrytt av før. Men de mætcha ikke helt på Wolfgang ved første forsøk..
Nytt forsøk. Noe reimstyr som skal gå i kryss bakover og festes i noe greier bak der. Når Wolfgang kom opp i riktig høyde fikk jeg litt annet syn på saken. (Skyldes kanskje egen softbag som gjør det ubehagelig å bøye seg over lengre tid :-# )

Der under bagasjebrettet, som det aldri skal sitte tåppbåks på (selv om jeg har en) , hadde det vært fint med noen fester til de reimene.
Jeg hadde det i hodet hvordan de skulle se ut, så inn på EDB-maskina for å gugle... Etter en time foran skjermen og x-antall "we ship not to Norway"
tok jeg sagen i egne hender og etter en halvtime med litt saging og filing var saken biff.
Image
Det ble to slike. Nei, ikke skjært med laser eller noe slik flotte greier, men baufil, litt filing med motorfil fra Biltema og litt borring så ble det bra nok.

Nåååå vettu der satt reimene på plass.

Image

Riktig så lekkert ble det.

Image

Det er godt å være selvhjulpen av og til og ha nødvendig verktøy.. \:D/

Image

Men med det samme jeg har deg på bukken.
Kjøpte en verktøytube en gang men fant aldri noe plass på Betty til den. Men unge Wolfgang har litt mer opptrekte potter og god plass bak GIVI-racket.
Det ser litt tvilsomt ut, men den går klar av baksvingen og kjedekasse med god margin om jeg skulle bånne bakdemperen..

Image

Kan jo være greit å ha med litt verktøy skulle man komme over noen med sykler som stopper... :-# Ja og kjedespray da, Det skal jeg jo ha med, man skal visst smøre kjedet hver gang man stopper har jeg sett i noen alpeturreferater her... :erte
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by hakhap »

:D

koser deg ser jeg, men du trenger vel ikke å smøre hver gang du stopper finnes jo slike ting som smører mens du kjører men det kanskje blir for modernt for deg? :D
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

hakhap wrote::D

koser deg ser jeg, men du trenger vel ikke å smøre hver gang du stopper finnes jo slike ting som smører mens du kjører men det kanskje blir for modernt for deg? :D
Neida, jeg kommer nok ikke til å sløse med olja. Og slik "skåttåiler" det tror jeg blir litt for nymotens greier for meg ja. Et syltetøyglass med litt olje og en gammel pensel får holde lenge, det brukte han far på den gamle harleyen sin fra 1921 og... \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by ashland »

Palma wrote:Et syltetøyglass med litt olje og en gammel pensel får holde lenge, det brukte han far på den gamle harleyen sin fra 1921 og... \:D/
Det blir prima Biltema olje på det syltetøy glasset ;-)

Utrolig hva en får til uten fancy verktøy
Så lenge det er en bruks sykkel og det ikke synes, er det rent bruks-praktiske som teller. Selvgjort er velgjort :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Trondgv »

En boks kjedeolje fordelt på 2 sesonger er pleeenty godt nok [emoji106]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

Ja, det har kommet litt mer sminke til Wolfgang i posten siste dagene.
Da de som kjører foran meg er så glad i å gasse så fant jeg det lurt å med litt beskyttelse.
Lyktebeskytter, jeg vurderte slik gitter, men man kan jo forb... seg på at en stein finner veien gjennom det gitteret.
Image

Og ettersom Wolfgang er vasskjølt så er det visst lurt å passe på radiatoren og.
Image
To slike ble innkjøpt fra Motorworks
Image

Enkel montering, to skruer på hver.

Og ettersom det er PMS tid så var jeg på Biltema i dag og det fant jeg løsningen som kanskje flere burde vurdere
https://www.biltema.no/fritid/sykkel/sy ... zhwbK-8V_o

Image

Ja bildene er feil vei... Eller dvs telefon var kanskje feil vei da jeg tok bilde... Det går visst ikke å snu bilder her.. [-X

Nei, jeg kjøpte det ikke, det er jo snart jul \:D/ :smt111
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by intruder »

Henrik,barnebarn på 4, har slikt gasshåndtak...
og tre arbesbukser....og hæin bæssfar ha ei... :thumleft
å hæinnbæssfar ha dopappir i lomma om hæinn må inni skauen.. :-#
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

intruder wrote:......å hæinnbæssfar ha dopappir i lomma om hæinn må inni skauen.. :-#
Meget interessant opplysning, du trenger ikke gå i detaljer videre her... :-#
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by ArcticTiger »

Jeg syns du sløser med penga Palma [-X [-X Du har jo Høner på småbruket, og du er jo en hendt jævel, og da har du sikkert litt finmaska Hønsenetting til overs, så du kunne lagd raddiator-beskyttere av. Nesten helt gratis.

Og forresten, er du blitt Avholds-Mann? For du kanke værra myye tørst sånn som du har hengt opp den derre 0,33 fast-nøkkern :roll:
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:Jeg syns du sløser med penga Palma [-X [-X Du har jo Høner på småbruket, og du er jo en hendt jævel, og da har du sikkert litt finmaska Hønsenetting til overs, så du kunne lagd raddiator-beskyttere av. Nesten helt gratis.

Og forresten, er du blitt Avholds-Mann? For du kanke værra myye tørst sånn som du har hengt opp den derre 0,33 fast-nøkkern :roll:
#1. Her ofres ikke en mm med hønsenetting på noe så forkastelig som en mottorsykkel Arctic Tiger.... Nei jeg må nok bruke de godt skjulte sparekronene mine til slik

#2. Steike du er skarp, den 0.33 nøkkern satt fast gitt. Men neida ikke var det mitt bilde og ikke har jeg blitt avholds :) \:D/
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by intruder »

Palma wrote:
intruder wrote:......å hæinnbæssfar ha dopappir i lomma om hæinn må inni skauen.. :-#
Meget interessant opplysning, du trenger ikke gå i detaljer videre her... :-#

hmm.......var det en advarsel og en opplysning om at mine skriverier "lagres i hjernebarken"som normalt stoff :?:
eller en opplysning om at mine skriblerier på en måte anses som "makkverk/møkkverk"...

lurer bare...utarbeider liksom min egen "vær varsom plakat" ...og gidder ikke skrive i fall...... :smt065
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

intruder wrote:
Palma wrote:
intruder wrote:......å hæinnbæssfar ha dopappir i lomma om hæinn må inni skauen.. :-#
Meget interessant opplysning, du trenger ikke gå i detaljer videre her... :-#

hmm.......var det en advarsel og en opplysning om at mine skriverier "lagres i hjernebarken"som normalt stoff :?:
eller en opplysning om at mine skriblerier på en måte anses som "makkverk/møkkverk"...

lurer bare...utarbeider liksom min egen "vær varsom plakat" ...og gidder ikke skrive i fall...... :smt065
Neida, ikke noen antydning, bare var ikke helt sikker på hva som ville komme... og hvilken relevans det hadde med hva jeg hadde skrudd på Wolfgangen. Så jeg ville bare forsiktig antyde at du trengte ikke utbrodere veldig om driting på skauen 8)
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by intruder »

Har akkurat vunnet en kabal og ble i godt humør.... :shock:
Humøret ble enda bedre da jeg leste din kommentar
Er antakelig verdensmester i å misforstå andres skriverier..og er jeg riktig amper vet du hva det kan medføre :-#
Til sammars skal jeg gjøre en tur til Kirkenær,innom FK og ta med lagersjefen og spandere kaffe og kake...
Om du har anledning da.... :thumleft Hvis jeg ikke blir amper att.... :-#
Og lov meg at vi ikke prater om annet enn en hverdagstur over Haslemostrekka....
Kos deg,er jo syndan å gode greier...

Her er veien kort fra :thumleft =D> \:D/ til :erte :smt070 vet du...
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Palmas sus - Ny höj

Post by Palma »

Intruder har vunnet i kabal, og jeg har fått ett vinnerkort jeg og, eller merke er vel mer presist. Typegodkjenningsmerket som manglet for at Wolfgang skulle bli godkjent er på plass. Da gjenstår bare en enkel visning og få på skilt.
Image
Post Reply