Palmas sus - stille mellom stormene
- kvase
- Posts: 4034
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Husk folkens det mange som ikke skrur selv av mange årsaker -
Jeg skrur bare noe resten overlater jeg til folk med frisk kropp og ikke ille skjør hud på henda -
Har psoriasis i henda og det går ut over negler og hud ofte pluss at man mister noe finmotorikk for små gjenstander
Å fa-an der mista man den delen etc
Må slite litt for å ha det kult ja - så lar man lysta ta litt overhånd av til med dertil banning Men det går bra
-
Får vel ordne seg en litt mindre teknisk avansert doning etter hvert for å ha noe enklere å skru på for en blir misunnelig på sånt noe
Jeg skrur bare noe resten overlater jeg til folk med frisk kropp og ikke ille skjør hud på henda -
Har psoriasis i henda og det går ut over negler og hud ofte pluss at man mister noe finmotorikk for små gjenstander
Å fa-an der mista man den delen etc
Må slite litt for å ha det kult ja - så lar man lysta ta litt overhånd av til med dertil banning Men det går bra
-
Får vel ordne seg en litt mindre teknisk avansert doning etter hvert for å ha noe enklere å skru på for en blir misunnelig på sånt noe
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Dette er jo noe alle vet Kvase. Vi har forskjellige måter å gjøre ting på. Og grunner til ting vi gjør eller ikke gjør. Det at noen skrur selv i mer eller mindre grad setter ikke de i en annen "klasse" enn de som ikke skrur selv.kvase wrote:Husk folkens det mange som ikke skrur selv av mange årsaker -
Jeg skrur bare noe resten overlater jeg til folk med frisk kropp og ikke ille skjør hud på henda -
Har psoriasis i henda og det går ut over negler og hud ofte pluss at man mister noe finmotorikk for små gjenstander
Å fa-an der mista man den delen etc
Må slite litt for å ha det kult ja - så lar man lysta ta litt overhånd av til med dertil banning Men det går bra
-
Får vel ordne seg en litt mindre teknisk avansert doning etter hvert for å ha noe enklere å skru på for en blir misunnelig på sånt noe
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Må si meg 100% enig. Det er jo ganske mye mere interessant å sparke i dekkene til en velbrukt mc av et eller annet obskurt merke, også å eie/kjøre, enn en nystrigla standard "avensis" til 300.000,- ..... å se bare på Palma himself, han ser jo både velbrukt og billig ut men ser ut til å funke brukbart fremdeles.Kant1 wrote:tshansen wrote:Flott med nye styltrer på en realtivt segen hoppe.... hva gjør man ikke for å stramme opp ryggen litt Gratulere. Regner med det er grei forskjell å spore etterhvert
Det kule med den litt tilårskomne "segne hoppa" til Palma, er at den til dags dato ikke har blitt forbikjørt på noen av de tre grusturene vi har hatt.
Selv om flere av oss kan stille med nesten dobbelt så mange hester til firedobbelt så mye pæng
Jeg syns det dødskult når folk holder motorsykler som er kommet i myndig alder i god bruksstand...og BRUKER dem.
Stå på Palma, du er i godt selskap.
Jeg synes mc-verden er blitt kjedeligere de siste årene, kanskje også litt mindre inkluderende og vennlig.
Tidligere var det alltid artig å stoppe for å tanke, man kom alltid i prat med fremmede motorsyklister, fra både inn- og utland.
Man kunne se alt mulig rart, fra den minste Vespa og oppover.
Nå er godt over 50% av alle sykler jeg ser en nyere GS 1200, utstyrt med de samme duppedittene, identiske bagasjeløsninger og med likt kledde førere. De kommer ofte i grupper på 5-10 stk. Det ser nærmest ut som en liten hær, som ikke er så interessert i omgang med andre.
I takt med at motorsyklene er blitt bedre og motorsyklistene rikere, er motorsykkelmiljøet blitt fattigere.
Tidligere var det vanlig at langveisfarende tok kontakt med lokale mototsyklister og mc-klubber bare for en prat, eller hjelp til et eller annet ... det skjer ganske sjelden nå for tiden.
Dette er jo selvfølgelig min personlige oppfatning, og deles neppe av alle, men i mitt hode er det både kjedelig og trist.
Denne grusturen deres så forresten veldig trivelig ut .... det hadde vært stas å være med på en gang
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Joda jeg takker for den jhn vi er nok litt krasafaren både Betty og jeg, men vi holder utjhn wrote:....... å se bare på Palma himself, han ser jo både velbrukt og billig ut men ser ut til å funke brukbart fremdeles.
....................
Denne grusturen deres så forresten veldig trivelig ut .... det hadde vært stas å være med på en gang
Apropos masse nye sykler... Tallenes klare tale når det gjelder motorsykkelulykker i år er at trenden er at det er folk på 50+ som er oftere inkludert i ulykker enn før. Jeg lurer litt på hva dette skyldes
Klassen 50+ har ofte en flett ny sykkel som du sier, med alt av utstyr og alle "pakker" av ymse slag. Dette innebærer masse "sikkerhetsutstyr" og duppeditter som skal være til hjelp. Enda skjer det mye ulykker..
Er det for mange greier å drive med når man kjører slik at man blir for uoppmerksom?
Stoler man for mye på alskens systemer slik at man glemmer at de fysiske lovene fremdeles gjelder?
Går man direkte på en stor diger maskin som man ikke håndterer da man kommer i 50-årskrisen?
Eller har man blitt for gammel da man passerer 50?
Sikkert flere som har tanker om dette. I Vår avdeling av NAF MC (NAF MC SVO) får vi besøk av en fra ulykkesanslysegruppa i statens vegvesen på et medlemsmøte i november som sikkert kommer til å belyse noe av dette. Det blir interessant
Edit: Og forhold til grusturen i øst, så er du hjertelig velkommen jhn, du hadde ganske sikkert blitt den med lengst reisevei
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Har det rett og slett noe å gjøre med at det var mange færre som kjørte (lang)tur på sykkel da, og sannsynligvis mange færre i det hele tatt?jhn wrote:Tidligere var det vanlig at langveisfarende tok kontakt med lokale mototsyklister og mc-klubber bare for en prat, eller hjelp til et eller annet ... det skjer ganske sjelden nå for tiden.
Når jeg snakker med et par av de gamle gutta som kjører sykkel så virker det som om de kjente ALLE sjåfører i Norge personlig
I tillegg så var det vel kanskje slik at man oftere trengte noe assistanse (både teknisk og med logistikk), som gjorde at man "måtte" ha litt kontakter rundt omkring?
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Joda, det er muligens en del av forklaringen, men det var også mange som tok kontakt bare for en prat. De fleste hadde ikke behov for hjelp ... bare vitebegjærlig og selskapssykTommas wrote:Har det rett og slett noe å gjøre med at det var mange færre som kjørte (lang)tur på sykkel da, og sannsynligvis mange færre i det hele tatt?jhn wrote:Tidligere var det vanlig at langveisfarende tok kontakt med lokale mototsyklister og mc-klubber bare for en prat, eller hjelp til et eller annet ... det skjer ganske sjelden nå for tiden.
Når jeg snakker med et par av de gamle gutta som kjører sykkel så virker det som om de kjente ALLE sjåfører i Norge personlig
I tillegg så var det vel kanskje slik at man oftere trengte noe assistanse (både teknisk og med logistikk), som gjorde at man "måtte" ha litt kontakter rundt omkring?
Siden det er så mange flere langveisfarende nå, og så mange færre kontaktsøkende, kan ikke det være hele forklaringen.
Her jeg bor er det, og har alltid vært en stor overvekt av utenlandske motorsyklister, (jeg er selv et resultat av en utenlandsk, eventyrlysten og selskapsyk motorsyklist fra 96 år tilbake i tid) de har vel ikke gitt inntrykk av å kjenne alle, men de er også blitt en mere ensartet og lukket gjeng ... igjen, mitt inntrykk.
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Og en annen ting i forhold til å ta kontakt med de som f.eks står på en bensinstasjon eller ved en eller annen severdighet... Hva gjør folk flest/vi når vi stopper? Jo fisker frem mobilen fra tankveska og sørger for å få med oss siste oppdateringer fra div sosiale medier osv osv. For så å knipse diverse selfier og bilder som skal deles og sendes verden over for å få oppmerksomhet.
Vi har blitt så opptatt med å dele inntrykk med andre at vi glemmer å nyte øyeblikket og opplevelsene for egen del..
En lite tilbakeblikk til Grustur i øst. De første 5 minuttene lette de fleste av oss febrilsk etter dekning rundt på tunet, ok det var ikke dekning, da var vi heller sosiale. Jeg håper det ikke blir dekning på mange år der borte.
Vi har blitt så opptatt med å dele inntrykk med andre at vi glemmer å nyte øyeblikket og opplevelsene for egen del..
En lite tilbakeblikk til Grustur i øst. De første 5 minuttene lette de fleste av oss febrilsk etter dekning rundt på tunet, ok det var ikke dekning, da var vi heller sosiale. Jeg håper det ikke blir dekning på mange år der borte.
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Om jeg får det til å passe med resten av verden, så kommer jeg ... takk.Palma wrote:Joda jeg takker for den jhn vi er nok litt krasafaren både Betty og jeg, men vi holder utjhn wrote:....... å se bare på Palma himself, han ser jo både velbrukt og billig ut men ser ut til å funke brukbart fremdeles.
....................
Denne grusturen deres så forresten veldig trivelig ut .... det hadde vært stas å være med på en gang
Apropos masse nye sykler... Tallenes klare tale når det gjelder motorsykkelulykker i år er at trenden er at det er folk på 50+ som er oftere inkludert i ulykker enn før. Jeg lurer litt på hva dette skyldes
Klassen 50+ har ofte en flett ny sykkel som du sier, med alt av utstyr og alle "pakker" av ymse slag. Dette innebærer masse "sikkerhetsutstyr" og duppeditter som skal være til hjelp. Enda skjer det mye ulykker..
Er det for mange greier å drive med når man kjører slik at man blir for uoppmerksom?
Stoler man for mye på alskens systemer slik at man glemmer at de fysiske lovene fremdeles gjelder?
Går man direkte på en stor diger maskin som man ikke håndterer da man kommer i 50-årskrisen?
Eller har man blitt for gammel da man passerer 50?
Sikkert flere som har tanker om dette. I Vår avdeling av NAF MC (NAF MC SVO) får vi besøk av en fra ulykkesanslysegruppa i statens vegvesen på et medlemsmøte i november som sikkert kommer til å belyse noe av dette. Det blir interessant
Edit: Og forhold til grusturen i øst, så er du hjertelig velkommen jhn, du hadde ganske sikkert blitt den med lengst reisevei
Ja, man kan jo undre seg over ulykkestallene ... du vil vel informere oss om hva ulykkesanslysegruppa har funnet ut, regner jeg med. Det er interessant
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Et aldri så lite paradoks, det der. Sosiale medier har gjort oss veldig asosialePalma wrote:Og en annen ting i forhold til å ta kontakt med de som f.eks står på en bensinstasjon eller ved en eller annen severdighet... Hva gjør folk flest/vi når vi stopper? Jo fisker frem mobilen fra tankveska og sørger for å få med oss siste oppdateringer fra div sosiale medier osv osv. For så å knipse diverse selfier og bilder som skal deles og sendes verden over for å få oppmerksomhet.
Vi har blitt så opptatt med å dele inntrykk med andre at vi glemmer å nyte øyeblikket og opplevelsene for egen del..
En lite tilbakeblikk til Grustur i øst. De første 5 minuttene lette de fleste av oss febrilsk etter dekning rundt på tunet, ok det var ikke dekning, da var vi heller sosiale. Jeg håper det ikke blir dekning på mange år der borte.
- Palma
- Posts: 4742
- Joined: 09 Oct 2015 19:20
- MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod. - Location: Tjura
- Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Det skal behørlig bli rapportert fra det møtet hit inn jajhn wrote: Ja, man kan jo undre seg over ulykkestallene ... du vil vel informere oss om hva ulykkesanslysegruppa har funnet ut, regner jeg med. Det er interessant
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Vel, her mener jeg du er langt ute på vidden. Hvor interessant vet du at det er å eie en splitter ny sykkel til 300.000 da? Eller bare antar du? Motorsykkel verden har tatt et kvantumsprang i rett retning når det kommer til det meste. Å ny sykkel i dag er langt ifra uinteressantjhn wrote: Må si meg 100% enig. Det er jo ganske mye mere interessant å sparke i dekkene til en velbrukt mc av et eller annet obskurt merke, også å eie/kjøre, enn en nystrigla standard "avensis" til 300.000,- ..... å se bare på Palma himself, han ser jo både velbrukt og billig ut men ser ut til å funke brukbart fremdeles.
Jeg synes mc-verden er blitt kjedeligere de siste årene, kanskje også litt mindre inkluderende og vennlig.
Tidligere var det alltid artig å stoppe for å tanke, man kom alltid i prat med fremmede motorsyklister, fra både inn- og utland.
Man kunne se alt mulig rart, fra den minste Vespa og oppover.
Nå er godt over 50% av alle sykler jeg ser en nyere GS 1200, utstyrt med de samme duppedittene, identiske bagasjeløsninger og med likt kledde førere. De kommer ofte i grupper på 5-10 stk. Det ser nærmest ut som en liten hær, som ikke er så interessert i omgang med andre.
I takt med at motorsyklene er blitt bedre og motorsyklistene rikere, er motorsykkelmiljøet blitt fattigere.
Tidligere var det vanlig at langveisfarende tok kontakt med lokale mototsyklister og mc-klubber bare for en prat, eller hjelp til et eller annet ... det skjer ganske sjelden nå for tiden.
Dette er jo selvfølgelig min personlige oppfatning, og deles neppe av alle, men i mitt hode er det både kjedelig og trist.
Denne grusturen deres så forresten veldig trivelig ut .... det hadde vært stas å være med på en gang
Jeg syns motorsykkelverden har blitt veldig bra siste tiden. Det har virkelig tatt et steg i riktig retning. Jeg kjører ganske mange mil alene hvert år. Jeg kommer i kontakt med folk fra hele verden. Hvordan mc-livet er avhenger ofte av hvordan man selv er som person Er man utadvent og kontaktsøkende, ja så blir livet og inntrykkene der etter (min erfaring)
Jeg opplever at motorsykkelmiljøet er blitt langt rikere de siste årene. Deling av ruter, husrom, erfaringer.... ja eksemplene er mange. Men det er kanskje bare jeg som har vært heldig med folkene jeg har møtt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
nuvel. Jeg trodde det kom tydelig frem at dette er min personlige subjektive oppfatning av verden, ikke en påstand om at sånn er det, punktum. Jeg synes jo det er en for spak meningsytring til å bli karakterisert på den måten du velger, men greit nok.tshansen wrote:Vel, her mener jeg du er langt ute på vidden. Hvor interessant vet du at det er å eie en splitter ny sykkel til 300.000 da? Eller bare antar du? Motorsykkel verden har tatt et kvantumsprang i rett retning når det kommer til det meste. Å ny sykkel i dag er langt ifra uinteressantjhn wrote: Må si meg 100% enig. Det er jo ganske mye mere interessant å sparke i dekkene til en velbrukt mc av et eller annet obskurt merke, også å eie/kjøre, enn en nystrigla standard "avensis" til 300.000,- ..... å se bare på Palma himself, han ser jo både velbrukt og billig ut men ser ut til å funke brukbart fremdeles.
Jeg synes mc-verden er blitt kjedeligere de siste årene, kanskje også litt mindre inkluderende og vennlig.
Tidligere var det alltid artig å stoppe for å tanke, man kom alltid i prat med fremmede motorsyklister, fra både inn- og utland.
Man kunne se alt mulig rart, fra den minste Vespa og oppover.
Nå er godt over 50% av alle sykler jeg ser en nyere GS 1200, utstyrt med de samme duppedittene, identiske bagasjeløsninger og med likt kledde førere. De kommer ofte i grupper på 5-10 stk. Det ser nærmest ut som en liten hær, som ikke er så interessert i omgang med andre.
I takt med at motorsyklene er blitt bedre og motorsyklistene rikere, er motorsykkelmiljøet blitt fattigere.
Tidligere var det vanlig at langveisfarende tok kontakt med lokale mototsyklister og mc-klubber bare for en prat, eller hjelp til et eller annet ... det skjer ganske sjelden nå for tiden.
Dette er jo selvfølgelig min personlige oppfatning, og deles neppe av alle, men i mitt hode er det både kjedelig og trist.
Denne grusturen deres så forresten veldig trivelig ut .... det hadde vært stas å være med på en gang
Jeg syns motorsykkelverden har blitt veldig bra siste tiden. Det har virkelig tatt et steg i riktig retning. Jeg kjører ganske mange mil alene hvert år. Jeg kommer i kontakt med folk fra hele verden. Hvordan mc-livet er avhenger ofte av hvordan man selv er som person Er man utadvent og kontaktsøkende, ja så blir livet og inntrykkene der etter (min erfaring)
Jeg opplever at motorsykkelmiljøet er blitt langt rikere de siste årene. Deling av ruter, husrom, erfaringer.... ja eksemplene er mange. Men det er kanskje bare jeg som har vært heldig med folkene jeg har møtt
Jeg vet at jeg synes det er mindre interessant med en rekke nye og identiske motorsykler, av de mest populære modellene, enn en rekke div godt brukte sykler som eierne over flere år har gjort små, eller større tilpasninger på.
Det er ikke noe jeg antar, det er fakta.
Jeg er enig i at deling av ruter og alt mulig annen kontakt via nett gjør mange ting enklere i dag, men det jeg snakket om var at de personlige og tilfeldige møtene langs landeveien og i de lokale mc-klubbene er blitt færre, til tross for at ant motorsyklister er mangedoblet siden jeg begynte å kjøre.
Jeg liker tilfeldigheter
Tja, kanskje du har vært heldigere med de du har møtt. Du har jo møtt meg ... jeg har jo bare møtt deg
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Joda, jeg oppfattet det som din subjektive meningen jhn. Samme som jeg prøver å gjengi min mening på feltet. Syklene er vel ikke noe mindre lik i dag enn i gamledager? Jeg føler ikke ting har forandret seg så mye når det kommer til å personligjøre syklene sine, gjøre de best passende til seg, selv om mye blir likt da det handler om mindre hjemmestrikk og mere deler kjøpt fra 3 - 4 like leverandører.
Jeg opplever at kontakten er lettere å opprette via nett, men det meste skjør jo ansikt til ansikt. Det er en kombinasjon som har åpnet en helt ny verden. Jeg har hatt folk på besøk hos meg som tilfedligvis var innom myrouteapp å kikket på en rute jeg hadde laget. Jeg møter og kommer i kontakt med likesinnede langt oftere nå enn jeg gjorde for 5 - 10 år siden. Men det kan ha noe med meg å gjøre, ikke folk å gjøre.
Jeg har tilfeldige møter langs veien hele tiden, men det er mindre og mindre faste treffsteder og oppmøter hos lokale mc-klubber. Dette går også på hvordan vi mennesker er som personer. Det kan man fort se på de lokale treffstedene her i byen. Det er en viss rase som søker disse stedene i større grad enn andre
Hahaha den siste der var så bra at du skal få et lite plusspoeng
Jeg opplever at kontakten er lettere å opprette via nett, men det meste skjør jo ansikt til ansikt. Det er en kombinasjon som har åpnet en helt ny verden. Jeg har hatt folk på besøk hos meg som tilfedligvis var innom myrouteapp å kikket på en rute jeg hadde laget. Jeg møter og kommer i kontakt med likesinnede langt oftere nå enn jeg gjorde for 5 - 10 år siden. Men det kan ha noe med meg å gjøre, ikke folk å gjøre.
Jeg har tilfeldige møter langs veien hele tiden, men det er mindre og mindre faste treffsteder og oppmøter hos lokale mc-klubber. Dette går også på hvordan vi mennesker er som personer. Det kan man fort se på de lokale treffstedene her i byen. Det er en viss rase som søker disse stedene i større grad enn andre
Hahaha den siste der var så bra at du skal få et lite plusspoeng
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Takk for poenget. Når det dukker opp en så god mulighet for et lite stikk må man jo bruke den
Syklene: I disse tider ser jeg daglig grupper med identiske sykler ... kanskje alderen på syklene varierer med 2-3-4 år.
Utstyrt med samme bagasjeløsninger, ekstra lys, gps osv. Og førere med lik "uniform".
Forsåvidt ikke noe galt med det, det er jo ting som beviselig fungerer godt, men det er ikke like gøy å vandre rundt å kikke på disse syklene. Jeg kan ikke huske at man tidligere møtte så mange homogene grupper motorsyklister. Da kjøpte folk det de hadde råd til, og tilfeldigvis snublet over ... ikke det de virkelig drømte om. Da kunne man se mange rare, fine, stygge, sære hjemmesnekrede løsninger på div ... det var både artig og lærerikt
Motorsyklister har kanskje mere penger i dag og kan kjøpe det de anser som det beste verktøyet. Det er vel vedtatt at det i dag er GS 1200/1250, utsyrt fra Touratech. Velfungerende og av god kvalitet. Forståelig men litt kjedelig.
Folk: På turen i fjor med doktoren og Bjørn + ojda et par dager, kan jeg ikke huske at vi tok kontakt med noen fremmede, eller motsatt, og jeg anser alle oss som både åpne og sosiale vesener. Kan heller ikke huske noen kontakt med utenforstående på denne nord-norgesturen hvor jeg møtte dere i Lofoten for et par år siden
Jeg møter jo også folk langs veien i dag, men ikke så mye som før.
Du nevner rase, jeg opplever også at folk har større fokus "raseforskjeller" i dag, og skygger unna "de andre" i større grad enn tidligere.
Jeg er jo en motorsyklist, jeg også, og like skyldig i denne utviklinga som alle andre, men jeg synes som sagt at det er både kjedelig og trist
Syklene: I disse tider ser jeg daglig grupper med identiske sykler ... kanskje alderen på syklene varierer med 2-3-4 år.
Utstyrt med samme bagasjeløsninger, ekstra lys, gps osv. Og førere med lik "uniform".
Forsåvidt ikke noe galt med det, det er jo ting som beviselig fungerer godt, men det er ikke like gøy å vandre rundt å kikke på disse syklene. Jeg kan ikke huske at man tidligere møtte så mange homogene grupper motorsyklister. Da kjøpte folk det de hadde råd til, og tilfeldigvis snublet over ... ikke det de virkelig drømte om. Da kunne man se mange rare, fine, stygge, sære hjemmesnekrede løsninger på div ... det var både artig og lærerikt
Motorsyklister har kanskje mere penger i dag og kan kjøpe det de anser som det beste verktøyet. Det er vel vedtatt at det i dag er GS 1200/1250, utsyrt fra Touratech. Velfungerende og av god kvalitet. Forståelig men litt kjedelig.
Folk: På turen i fjor med doktoren og Bjørn + ojda et par dager, kan jeg ikke huske at vi tok kontakt med noen fremmede, eller motsatt, og jeg anser alle oss som både åpne og sosiale vesener. Kan heller ikke huske noen kontakt med utenforstående på denne nord-norgesturen hvor jeg møtte dere i Lofoten for et par år siden
Jeg møter jo også folk langs veien i dag, men ikke så mye som før.
Du nevner rase, jeg opplever også at folk har større fokus "raseforskjeller" i dag, og skygger unna "de andre" i større grad enn tidligere.
Jeg er jo en motorsyklist, jeg også, og like skyldig i denne utviklinga som alle andre, men jeg synes som sagt at det er både kjedelig og trist
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4558
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Palmas sus - Nye hofteledd på gamla.
Joda, husker du ikke de russerne vi møtte og som jeg knota og prøvde å gjøre meg forståelig for? Men ja, de kjørte... ? Riiiktig - Touratech-rigga GSjhn wrote:... Kan heller ikke huske noen kontakt med utenforstående på denne nord-norgesturen hvor jeg møtte dere i Lofoten for et par år siden
Forøvrig mye sant det du sier. "Heldigvis" er det mye større sykkelvariasjon her i Baltikum. Tror du, jhn, hadde kost deg på Jõgevatreffet med alle de finurlige hjemmehekla doningene av mildt sagt internasjonal herkomst, med deler fra Asia, tidligere Sovjet, ispedd litt italiensk og kanskje til og med britisk og tysk - på samme doning