Busa Trond med Blogg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Busa Trond »

Ingen sak gutter. Bodø - Oslo er en lek på Tiger sykler. Bare jage på hverandre så går det i hundre :shock:

Siden vi er i mimre modus så sper vi på med noen bilder til. Gutta på tur!

Velfortjent pins fra DRGreve :D
Image


Så ble det tur opp til hytta som Intruder disponerer i midten av august.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Last edited by Busa Trond on 07 Nov 2015 09:32, edited 1 time in total.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Busa Trond »

og mens vi sitter her så sper jeg på med noen bilder fra Prehøstturen 2014 :thumleft

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image




Her er en snutt fra turen!

Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Busa Trond »

Siden jeg var i mimre hjørnet så fortsetter jeg med årets sesong 2015. Har nesten følt det slik at det ikke har blitt så mye kjøring i år, men har nok knota og kjørt 14000km + allikevel.
Starten min i år var på Gjøvik der sykelen var vinterlagret. Ør litt senere vår oppover på Toten en det er lenger sør for meg. Snøen lå fin og hvit over Lygna på hjemturen. Exploreren hadde fått kostet på seg Wilbers støtdemper denne vinteren.

Image

Image




Årets første organiserte tur ble ned til Andebu der A.T samler mcfolket i tradisjonens tro. Pølse spising, skravling og felles kjøretur. A.T kjenner gutta på Løvaas Motor så vi hadde en demo multistrada til disp den dagen. Å da må det bli prøvekjøring da :)

Image

Image





Bilde fra en eller annen ettermiddags tur nede i Modum

Image



1.mai fikk jeg lurt med kjæringa på en tredagers mc tur. Dagen hjemme startet med sol, men når vi var klare til å reise regnet det. Vi hadde satt kursen ned til Vestfold for kjøring, opplevelser og avslapping.
Turen nedover fulgte regnet oss helt frem, temperaturen var nede i 6,5 til tider og da er det godt med setevarme. Fant et Hotell med en artig og underholdene betjening, så mye tullball snakk har jeg ikke opplevd på slike steder før. Men se det positive i det, dette kommer vi til å huske lenge og ja vi hadde mye moro med å gjenta besetningen på turen.
Lørdag våknet vi sol og blå himmel, og en god frokost ble inntatt på hotellet mens det der også var en av betjeningen som ikke var bedre en kollegaene sin fra kvelden før. Alle arbeidsplasser pleier og ha en gjøk ansatt, men i dette tilfellet var det flere. Etter litt kjøring rund i distriktet kjørte vi utover mot Hvasser med stor ( H ) der jeg ferierte noe som liten gutt, så ble det en tur ut til Verdens Ende. Der er dem i full fart med å avslutte noe bygging. Det stedet er jo bare skikkelig Sørlandet i det været som var der da. Det står forresten en gammel telefonkiosk der også.
Det var helga for Tønsberg Boatshow, så vi la returen innom der. Veit dem har gode reker på brygga der.
Masse folk og stemming og jeg fikk se dem store gutta leika seg med Flyboard, imponerende.
Marit Strømøy var også der med Formel 1 båten sin hvor man kunne betale for å sitte på en rask tur. Måtte le hver gang hun starta opp, ikke noe N der nei, rett i gir og brutal akselerasjon ut i havna der og eksosen hang igjen på brygga og minnet meg cross stevner. To takt lukt er parfyme!
Navnet skjemmer ingen sies det. Stoppet på Pizza Palasset i Åsgårdstrand for noe rask mat til kvelds. Stedet er nok på opptil 4m2 kansje, og ikke hadde dem pizza heler, kun hamburger :lol
Dagen i dag så kjørte vi til Lørenskog å så siste kampentil veslejenta som gjorde ferdig helgecupen i håndball.
Flott tur hjem igjen i sol og rundt 12 grader. Var egentlig litt gæærn og kobla hjelmen til kjæringa opp til min med G9, det funket fint :-k

Image

Image

Image






Kjerringa som jeg er gift med, hun er gift med jobben sin også da. Så stort sett når jeg har vært på tur i år så har minste jenta vært trofast følgesvenn. Det fine er jo at hun liker seg godt på mc tur og maser stadig vekk om at vi snart ikke skulle tatt en tur snart. Her tar vi oss en helgetur med ferge, hotell, harryhandel og besøker eldste jenta nede i Halden. Skjærhalden og Triumph butikken hos Alf Graarud.

Image

Image

Image

Image

Image

Image





Bastian som jeg er liksom pappa for annenhver uke har blitt bitt av mc basillen han også. Han kjøpte seg 125 i fjor, så vi har vært grådig til flinke å øvelseskjørt masse. Han var med på en fellestur i fjor med gulvest og overnatting oppe ved Stegastein. Denne sesongen enda har gått med til dagsturer til han fikk lappen.
Bilde her er rett før oppkjørings dagen. Gjett hvem som ikke greier krypkjøringa på biltilsynet. Jepp det er Busa Trond det :lol:

Image

Her har vi vært ute på kombinert gulvest, gammeldrone og Gopro tur.
[youtube][/youtube]




Tror det var på Himmelspretten at Tommas inviterte til fellestur med innlagt grilling hos søstera si. Her må jeg si gjestfriheten var på topp. Ikke helt planlagt at vi ble så mange, så var en hel sørpegjeng som svingte inn på tunet.

Image

Image

Image





2. pinsedag 2015
Våknet tidlig, meningen var å kjøre en tur sammen med kona. Da det ble forandringer i planene tenkte jeg at jeg får ta meg en tur på egenhånd. Været var greit nok men temperaturen kunne vært høyere. Hadde lyst til å se litt snø samt få testet ut dem nye demperne på sykkelen. Så nå var dagen min til å utfolde meg.
Det ble ca 66mil på veier nesten uten trafikk, ikke mange mc å se heller. Unntaket var over Suleskar der det var både mcer og tusenvis av biler.


Image

Image

Image

Image

http://i1160.photobucket.com/albums/q49 ... 3wc2wc.jpg

Image

Image

Image

Image




Ute i juni var jeg vertskap for første natta til gjøglerne Olav og Lorden som skulle på Europa turne. ojda skulle også være med men har bor ikke så langt unna meg, så han var innom på kvelden før han reiste hjem å sov. Her har jeg gjort klar til folket på verandaen, været var ikke helt hundre så kvelden ble tilbrakt inne i spisestua. Hvem som skal sitte hvor trenger sikkert ingen videre forklaring [-X

Image





Som så mange andre år forut går turen ned til Sverige og VM i cross i Uddevalla første helga i Juli. Som vanlig er det det denne helga sommervarmen pleier å sette inn for fult, ikke noe unntak på dette i år heller. Helga ble tilbrakt i temperatur til tider godt over 30grader. Vesle jenta og jeg bestilte hotell nede i Halden, helt nede ved havna der. Vi tok to dager med overnatting og gjorde en god helgetur ut av det. Litt skeptisk til parkeringa utenfor hotellet da sykkelen stod midt i sjanglegata til utelivmiljøet, ekstra mange var jo på byen kanskje grunne det bra været men det gikk fint =D> Slenger ut noen godbilder fra Glimminge Motorstadion.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image







Etter Uddevalla turen ble det en helge tur med eldste jenta. Vi kjørte hjemmefra og opp til Fagernes, over fjellet og ned til Øvre Årdal. Tok en rask tur retur opp til bommen på Tindeveien før vi satte kursen over Snøveien hvor vi overnattet i Aurland. Etter middag den kvelden spaserte vi en over middels lang tur, faen hvor vakkert det er med fjorder og fjell i Norge også. Neste dag returnert vi hjem med ruta lagt over til Geilo med noen alternative ruter ned til Hønefoss igjen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image







Neste overnattings tur var over Sulleskar. Da var Bastian og vesle jenta med. Helt knall vær hele tiden. Overnatting da var i bunn av Sulleskar på den fordømte siden av oljebyen. Den natta stod jeg parkert ve siden av en KTM, det var nok den kvelden jeg for alvor begynte å sikle på sykkelbytte. Hadde egentlig bestemt meg for skaffe med en brukt 250 å ta opp gamle kunster igjen men etter noe raid på finn.no hvor flere sykler glapp så la jeg hele den visjonen på is så lenge.
Vi kjørte om Rjukan og Dalen før vi ankom hotellet. Pakket ut sakene før vi hadde det oppe i plenum om vi skulle brå kjøre over fjellet og spise middag på Gjøkeredet". Vesle jenta var ikke sliten i det hel-tatt så det ble slik. Det meste av snøen hadde smeltet siden jeg kjørte over der i våres, og siden det var så langt på dagen før vi kom oss opp på fjellet var det ikke mye bil trafikk å snakke om heller. Det er brutalt vakkert over der \:D/ Vel nede på hotellet igjen var det tv kos og godteri spising. Neste morgen våknet vi opp til helt knall vær igjen. Vi var så fantasi fulle at det ble nesten samme veien på returen. Med liten vri over Gaustatoppen.

Image

Image

Image

Image

Image


Etter disse turen pakket vi bilen alle sammen å reiste en snartur til Danmark. Flott sted rett sør for Sædballe som vi hadde leid en leilighet med utsikt over havna. Det var skiltet til et mc camping rett borte i gata der. Bilde tatt fra terrassen der jeg utførte morgengymnastikken min.

Image






Bjerknez skulle selge Klim utstyre sitt, så en søndag reiste jeg nedover og møtte ham i Moss. Det var første turen min med Locatoweb appen, det var før du hadde valget med å ikke vise hastighet. Fant egentlig ut at dette var litt skummelt så så jeg la hele kjøringa som privat. Men handelen ble utført, og kaffe skravling hører med :D

Så endelig gutter, dere som har sittet å lurt på hvor i all verden det blir av dem klassiske bensinstasjon bilden, tralla \:D/

Image




Vi har også helgen før PrhøstTuren hatt en tradisjon med at Intruder som disponerer ei hytte oppe på Sjusjøen holder en sammenkomst. Samme ble det i år. Reiser opp på fredag og hjem på søndag. Lørdagen er satt av til fellestur, men det er jo selvsagt litt pjalling på kveldene.
Her er lørdagsruta i år http://locatoweb.com/map/single/064355898

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image








Har kommet så langt nå at helga for PrehøtTuren har kommet. Avreise på torsdag formiddag og hjemkomst ettermiddagen mandagen etter.
Det ligger en egen tråd om turen på forumet, samt at Snikkeren har skrevet om den i bloggen sin. Så det var jo på denne turen jeg var så klønete å låne KTMen til Snikkeren. Sykkel bytte ble nok bestemt for alvor da ja :D
Men noen få bilde spanderer jeg på her også.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image







Merket det egentlig godt på hele prehøstturen at fremhjulet mitt hadde sett sine bedre dager. Ved siste bytte av dekk hadde jeg bestilt Tourance Next, men av en merkelig grunn hadde dem fått på gamle Tourance fremme. La dem sitte sa jeg, alt skal jo prøves. Men det er ikke noe bra dekk for en ekte Tiger Explorer, fremdekket var helt på korden etter 10000. Den dagen jeg kjørte opp til Gjøvik for dekk skift var fremmdekket så klønete slitt at jeg måtte holde igjen styret i venstresvingene, det ville liksom bare vris.
Servicen til gutta på GMS er helt Konge. Benyttet anledningen til å prøvekjøre kawasakis svar på en adv. Den kawa sykkelen er bare så god å kjøre at det nesten blir bare kjedelig, men den mangler litt motor og cc med mer. Silkefransene får vi tro snart tar etter EL hjelpemidlene til europeerne så blir det greier ser du.
Praten med gamlefar på GMS gikk på gruskjøring, han kom opp med noen alternative veier til meg på hjemturen. Mannen hadde rett han, jeg fikk en flott tur på krøtterstier jeg ikke viste fantes.

Image

Image

Image

Image






Etter at jeg begynte å fantasere om sykkel bytte og etter prøvekjøringa av Sykkelen til på PrehøstTuren har jeg hatt noen ringerunder rundt til forskjellige forhandler. Det var ikke godt å få noe særlig igjen for hos forhandleren. Hadde egentlig slått meg til ro med at jeg måtte selge den selv i vinter eller vårparten.
Plutselig en kveld ser jeg det er høstkampanje på en 1290SA, faktisk en jeg ikke har ringt til før også. Neste morgen ringer jeg, jovist han kunne ta gamlesykkelen i innbytte. Smakk smakk bare å ringe til fruen å si i fra, ikke spørre men bare bekrefte at nå kjøper jeg. Time etterpå så er den min.
Noen bilder fra sykkel bytte dagen!

Image

Image

Image





Planen var en HøstTur som ble annonser på et par forum. Hadde så mye å gjøre på jobb så jeg kunne nesten ikke ta fri i utide for førstegansservice. Så det ble til at jeg prøvde å drøye kilometeren med litt filming.

Image



Her er en film som ble laget på den første lille dagsturen med 1290.
[youtube][/youtube]







Neste fellestur var HøstTuren. BMWilly og Palma som var langveisfarende overnattet hos med natta føre turen. Det var felles oppmøte nede i Hokksund. Vi ble en god gjeng som kjørte på veier nede i Telemark. Egentlig så var det et godt knippe med svinger på denne ruta. Bastian var med på 125 sin. Med litt velvilje fra oss med stor kubikk henger han greit på stort sett.
Her er linken til foreslått rute, den ble kortet inn litt helt på slutten. https://goo.gl/maps/zpnKL

Image

Image
Last edited by Busa Trond on 07 Nov 2015 16:54, edited 1 time in total.
ArcticTiger
Posts: 2520
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Busa Trond med Blogg

Post by ArcticTiger »

Nå fikk jeg ikke noe løst på en MC-tur :evil:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Snikkeren »

Fantastisk, Busa Trond. Herlig måte å oppsummere sesongen. :thumleft :mrgreen:

Og nå som du har fått deg Super Adventure, så holder du sikkert følge over Stigedalen neste år. Du må bare passe på å legge deg langt nok frem i feltet før den begynner.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Busa Trond med Blogg

Post by ojda »

Det har de seinere åra gått gjetord om at vi tilbringerere tid på tur med hverandre
En med respektive :-k
Det så lenge litt stykt ut i år, men da ho mor melte pass ti ferie ordna det seg alikevel
Mange fine ture Trond, takk for godt selskap =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Desmo »

Det er noe eget med servicen på GMS,ja. Dem kan det der borte i Hunndalen. Skal besøke dem i vinter, for vi fant ut at jeg mangler instruksjonsbok og servicehefte på Scrambleren. Det er i lita ripe i lakken for dem at jeg ikke fikk med det da jeg kjøpte den. Men kjenner jeg Per Harald (jr.) og Harald (sr.) rett så fikser dem det. En liten avsporing; Jeg har min egen kaffekopp der borte. Det er en cappuchinokopp med Ducatireklame på som Per Harald tok med da han var på Nürburgring for noen år siden.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Tommas »

Strålende oppsummering. Du har da virkelig fått svingt deg litt på tur i år ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Busa Trond med Blogg

Post by freddy123 »

Topp oppsumering ja :) blir litt småkåt på den blå tigerbærta kjenner jeg ....
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Busa Trond med Blogg

Post by ojda »

freddy123 wrote:Topp oppsumering ja :) blir litt småkåt på den blå tigerbærta kjenner jeg ....
Jammen glad det vart Raud Tiger på meg :lol: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Busa Trond med Blogg

Post by freddy123 »

Ja ikke sant :) blå er jo yndlingsfargen min så :) men den er jo litt fin i rød også da ojda :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Busa Trond med Blogg

Post by tshansen »

Rett og slett fantastisk :thumleft du skriver utrolig bra. Virkelig kjekt å være med på denne oppsummeringen. Du har jo hatt en kjempeflott sesong. Blir litt frista til å oppsummere egen sesong også. Slikt er alltid kjekt å se tilbake på.

Jeg vil også igjen få takke for gjestfriheten du og familien viste når kong shaft og onkel kom på besøk. Egen porselen trone også. Rett og slett et eventyr hehe.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4743
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Palma »

Mye øyegodt en sur høstkveld... Artig lesing og fine bilder og filmer Busa Trond. Kjenner at jeg og gleder meg litt mer til våren nå... Ikke lenge til solsnu og varmere tider nå.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Busa Trond med Blogg

Post by ojda »

freddy123 wrote:Ja ikke sant :) blå er jo yndlingsfargen min så :) men den er jo litt fin i rød også da ojda :)
Hærregud, Blå Tiger er bare så inmari 2012 [-X
Et sukk fra fortiden :-#
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Busa Trond med Blogg

Post by Busa Trond »

Bra dere liker høst skriveriene mine :D Tenkte jeg skulle vente til vinteren med det, men i går lekket dem ut gitt. Og da ble det sånn!


freddy123 wrote:Topp oppsumering ja :) blir litt småkåt på den blå tigerbærta kjenner jeg ....
Det er jo en fullrigga god sykkel det freddy. Bagasje, gps, varme i styre og seteene, willbers dempere ++ så det er bar å kjøre på.
Tror ikke du greier å finne et rip i lakken på den heller. Toppen ble byttet vinteren 2013/2014, så motoren skal være tipp topp.
Post Reply