DrGreve`s (b)logg

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Brukeravatar
DrGreve
Moderator
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Legg innav DrGreve » 12 aug 2019 22:34

Ny video ute, den går fra Gamvik og nesten til Ifjord. Fantastisk vær, flott natur og fremragende kjørekompiser :thumleft

Brukeravatar
tshansen
Administrator
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Sted: Bergen

Legg innav tshansen » 12 aug 2019 22:49

Nok en stemningsfull perle Doktor... Forbauser meg hver gang jeg ser bilder, film fra så langt nord, hvor store kontraster det er til mitt dagligliv. =D> Jeg skal opp igjen... :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app

ArcticTiger
MC: -19 Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.

Legg innav ArcticTiger » 12 aug 2019 23:00

Fin film Dåkkter! Ja det blir nok en tur oppover igjen.

Brukeravatar
DrGreve
Moderator

Legg innav DrGreve » 12 aug 2019 23:20

Bare en liten kuriositet, i dag er det 25 år siden at man begynte å legge den legendariske asfalten på ACR og fremdeles er den i perfekt stand. Den som har kjørt i kraftig regn på banen vet at ingen plass legger det seg pytter :thumleft

Brukeravatar
Tommas
MC: Nada...

Legg innav Tommas » 13 aug 2019 00:35

DrGreve skrev:Bare en liten kuriositet, i dag er det 25 år siden at man begynte å legge den legendariske asfalten på ACR og fremdeles er den i perfekt stand. Den som har kjørt i kraftig regn på banen vet at ingen plass legger det seg pytter :thumleft

Ingen anelse om det kan sammenliknes, men leste at om man ser bort fra piggdekk så har personbiler i Norge praktisk talt neglisjerbar slitasje på veier.
Først når man når 6-8 tonn og oppover begynner det å synes, da blir det også slitasje nedover i lagene.

Så sånn sett så er det kanskje ikke rart om en vei (bane...) som er laget bra og aldri benyttes av tunge kjøretøy eller piggdekk holder godt.

Selv om 25 år er seriøse saker :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Moderator

Re: RE: Re: DrGreve`s (b)logg

Legg innav DrGreve » 13 aug 2019 15:05

Tommas skrev:
DrGreve skrev:Bare en liten kuriositet, i dag er det 25 år siden at man begynte å legge den legendariske asfalten på ACR og fremdeles er den i perfekt stand. Den som har kjørt i kraftig regn på banen vet at ingen plass legger det seg pytter :thumleft

Ingen anelse om det kan sammenliknes, men leste at om man ser bort fra piggdekk så har personbiler i Norge praktisk talt neglisjerbar slitasje på veier.
Først når man når 6-8 tonn og oppover begynner det å synes, da blir det også slitasje nedover i lagene.

Så sånn sett så er det kanskje ikke rart om en vei (bane...) som er laget bra og aldri benyttes av tunge kjøretøy eller piggdekk holder godt.

Selv om 25 år er seriøse saker :thumleft

Ingen ting ble overlatt til tilfeldighetene. Det ble lagt teststriper bak min gamle arbeidsplass og her ser du svv tester friksjonen med datidens moderne teknologi :)
Bilde

Med pinlig nøyaktighet ble asfalten lagt, kvadrat for kvadrat. Vann skal ikke samles noen steder og i overganger mellom doseringer, bakke opp, bakke ned, ikke noe sted skal vann renne i "render", men jevnt fordelt ut til kanten av asfalten. Mye, mye mere avansert enn noen i Norge noen gang hadde vært med på!
Bilde

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Gå tilbake til «Bloggen»