DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Kant1 »

DrGreve wrote:
Håpet for 2019 er jo selvfølgelig det elementære, en god helse for mine barn, barnebarn og venner og at alt negativt holder seg borte i året som starter i dag.
Jeg har også håp om å få gjennomført mc-turen som måtte kanselleres i 2018, og at jeg får treffe noen jeg har møtt før av forumfolket samt å få treffe noen av de jeg enda ikke har møtt, kanskje spesielt JRO, Palma, Kantern og Mekkeren.

Mye sterk lesning i blogg/logg'en din, Doktor.
Jeg håper inderlig du er ferdig å kjempe mot kreften nå, og at du kommer deg ut på tur til sommeren.
Og i den anledning så er det kun på sin plass, å ønske deg hjertelig velkommen til Heimdal Gaard :-) så må jeg bare be om at jeg er hjemme på de tider, men uansett om jeg er hjemme eller ikke, så er Kvinnherad og Rosendal vel verd et besøk- \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da er det vel på tide å skrive noen ord nå som sesongen er i emning. Har ikke vært så veldig aktiv på forumet etter nyåret, mye grunnet dårlig form fysisk, men sikkert også på grunn av mine bipolare tendenser. Humøret har ikke vært det beste på seinvinteren. Det siste bruker å rette seg i takt med temperaturøkning og mulighetene for å komme seg rundt på 2 hjul kommer.
Sykkelen ble hentet tidlig i april og har allerede rukket å rulle noen mil i nærområdet og holder på å øvelseskjøre med en sønn av en venninne og skal snart gjøre det samme med ei ung trønderberte som jobber på det tidligere nevnte bofelleskapet.
Jeg merker at kroppen ikke helt er med når jeg kjører langt, jeg blir stølere og stivere enn før, så jeg frykter at jeg enten må slutte med mc-livet eller finne en sykkel som passer kroppens skavanker bedre. Eller, jeg kan prøve å tilpasse den sykkelen jeg har mer til kroppen. Det er jo det billigste. Og siden jeg fikk en uventet pengegave (som jeg ikke har rukket å takke enda pga. humør og form jfr. bipolar) så er planen å skaffe meg styrehevere i løpet av mai og kjøpe meg komfortsal når skattepengene ruller inn på konto, så får jeg se hvordan det slår ut på kjørelysten. Eller, kjørelysten er jo der, men etter 7-8 mil er kroppen klar for pause og det er for tidlig til at det er sånn superartig.
Av turplaner er det en tur til Finnmark som står først i rekken og deretter blir det sørover på en ny Tour of Norway, og disse skal gjennomføres uansett hva kroppen sier. Får bare ta ofte røykepauser og redusere lengden på dagsetappene :)
Ride safe, suckers :thumleft
ImageImage
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

Ugh, det å være stiv og støl kjenner jeg godt til ... men 7 - 8 mil ?... jeg har hatt kortere etapper mellom røykestopp enn det.
Sannsynligvis trenger du ikke endre kjøremønster overhodet :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

jhn wrote:Ugh, det å være stiv og støl kjenner jeg godt til ... men 7 - 8 mil ?... jeg har hatt kortere etapper mellom røykestopp enn det.
Sannsynligvis trenger du ikke endre kjøremønster overhodet :lol:
Ja, når jeg kjører sammen med deg så går det bra. Bjørn påsto at det korteste mellom 2 røykestopper i 2017 var 8 km, men det kan vel ikke stemme? :)
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by biker7 »

Ja, 7-8mil er vel bortimot en times kjøring her i Norge det, og egentlig passe for en liten beinstrekk (og kanskje en røyk..) spør du meg :thumleft
Hender jo seg at jeg strekker det litt lengre (70-80min maks), men egentlig er en time lenge nok. Så dette årner seg, DrGreve :D :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Velkommen tilbake på to hjul denne sesongen.
7-8 mil er vel i korteste laget for meg som er vant å kjøre til tanken er tom før jeg allernådigst stopper ;-)
Men, er man flere på tur så er jo kortstopp også et alternativ :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Velkommen tilbake på to hjul denne sesongen.
7-8 mil er vel i korteste laget for meg som er vant å kjøre til tanken er tom før jeg allernådigst stopper ;-)
Men, er man flere på tur så er jo kortstopp også et alternativ :thumleft
Takker, Esben. Joda, man kommer da seg ett stykke i løpet av dagen selv om man tar ofte stopp, type 30-40 mil, men så var det gleden med det :)
Men får jeg hevet hodet litt med styrehevere og redusert rævsvie en smule så går det nok bra, tror jeg :thumleft
User avatar
biker7
Posts: 1324
Joined: 27 Mar 2011 23:30
MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by biker7 »

DrGreve wrote: Takker, Esben. Joda, man kommer da seg ett stykke i løpet av dagen selv om man tar ofte stopp, type 30-40 mil, men så var det gleden med det :) :thumleft
Kan vel fint kjøre 50mil+ også med la oss si et kvarters pause etter hver times kjøring.
Ca 60km/t i snitt inkludert disse pausene hver time, og legge til en ekstra halvtime for en lengre matstopp, så kan man allikevel rekke over feks. 60mil fra kl.8 om morran til halv sju på kveldingen vettu :thumleft :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Kjekt å se deg tilbake Doktor :thumleft Det er et lite savn hver gang det blir stille fra den fronten, å skjønner at du blir litt stille når det står på som verst.

vondter i kroppen må du nesten bare kjenne på selv. Utrolig kjipt om du må gi deg med mc-livet.... men det må da være mulig for deg å prøve alternative sykler? Styrehever og eventuelt litt lavere fothvilere kan gjøre susen, men det må du bare kjenne på selv. I ditt område er det jo ganske langt mellom a og b, så kjenner litt på det med å frustrere seg over at kroppen sier stopp etter så få mil
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Gielas »

Når har du tenkt deg til Finnmark?

Som du kanskje har fått med deg, er jeg ikke i stand til å kjøre mc p.t.
men i løpet av sesongen er mitt primære mål, (atter en gang). å besøke Finnmark. :D

Hadde vært fint og kjørt i lag og kanskje fått skikkelig potetstappe? \:D/
Gielas
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Gielas wrote:Når har du tenkt deg til Finnmark?

Som du kanskje har fått med deg, er jeg ikke i stand til å kjøre mc p.t.
men i løpet av sesongen er mitt primære mål, (atter en gang). å besøke Finnmark. :D

Hadde vært fint og kjørt i lag og kanskje fått skikkelig potetstappe? \:D/
Jeg prøvde å ringe deg, 2 ganger til og med, for å høre hvordan du hadde det og ønske deg god bedring, men fikk bare en telefonsvarer :)
Planen er å få tatt turen til Finnmark i slutten av juni, primært, men det kan bli tidligere i juni hvis det legger seg et høytrykk over Kola og varmen sprer seg nordover.
I juli er det duket for turen sør for moralsirkelen :)
Men du er vel ikke kjørbar så tidlig som juni? Uansett, DrGreve sin potetstappe kan du få hele året :)
Forøvrig, god bedring, håper du kommer deg opp på nebbdyret fort som F :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Kjekt å se deg tilbake Doktor :thumleft Det er et lite savn hver gang det blir stille fra den fronten, å skjønner at du blir litt stille når det står på som verst.

vondter i kroppen må du nesten bare kjenne på selv. Utrolig kjipt om du må gi deg med mc-livet.... men det må da være mulig for deg å prøve alternative sykler? Styrehever og eventuelt litt lavere fothvilere kan gjøre susen, men det må du bare kjenne på selv. I ditt område er det jo ganske langt mellom a og b, så kjenner litt på det med å frustrere seg over at kroppen sier stopp etter så få mil
Takk for det, Thomas. Det sier vel egentlig ikke stopp, det er bare såpass ubehagelig at moroa forsvinner en smule. Men satser på at de forbedringer jeg planlegger skal hjelpe på den biten :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by hakhap »

Velkommen tilbake på 2 hjul igjen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by intruder »

:thumleft Godt at du har returnert fra alle fire til to.. :lol:
....Unnskyld,klikker i toppen att,lykke til !!.. =D>
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Lørdag dro 6 sykler og en bil til Leland i Leirfjord Kommune for å være med på Motorsykkelens Dag som Leirfjord Mc-klubb arrangerte.
Det må nevnes at de 2 i BMW-caben kjører mc til vanlig så de fikk aller nådigst bil med :)
Masse flotte sykler og biler var stillet på linje så det var nok å se på.
Siden vi kjørte gjennom både Korgfjelltunellen og Toventunellen (2 mil tilsammen) til Leirfjord, og det er drepende kjedelig, valgte vi å ta ferge til Nesna og kjøre Sjonfjellet på retur.
Image
ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Post Reply