Page 38 of 73

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 10:49
by Gulars
Jeg har Givi med feste på tanklokket. Lett å sette på og lett å ta av. Ingen deler av vesken som er nedpå tanken. Kun i festeringen. Jeg er fornøyd med det.

E

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 12:37
by DrGreve
Takker for svar, folkens :thumleft
Da tror jeg at jeg har landet på tankring med veske, enten Givi eller SW-Motech. Jeg likte at det går å flytte festeringen på veskene til sistnevnte, det muliggjør en optimalisering av plasseringen etter kjørestilling.. eller kanskje det går på Givi sine også?

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 12:44
by JK95
Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 12:50
by DrGreve
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Nei, ser ikke helt nytteverdien målt opp mot pris ;)

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 12:51
by Bjerknez
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 13:40
by ojda
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
NÆÆÆJDA, det finnes ikke skummelt, begynner sykkarn å brenne er det jo bare å håppa :lol:

Bortsett fra det, helt enig: Bortkasta penger [-X

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 13:43
by Bjerknez
ojda wrote:
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
NÆÆÆJDA, det finnes ikke skummelt, begynner sykkarn å brenne er det jo bare å håppa :lol:
Men du hopper jo av sykkelen selv om den ikke brenner du :lol:

Jada...har gjort det jeg også...

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 16:35
by Bikeridr
DrGreve wrote:Takker for svar, folkens :thumleft
Da tror jeg at jeg har landet på tankring med veske, enten Givi eller SW-Motech. Jeg likte at det går å flytte festeringen på veskene til sistnevnte, det muliggjør en optimalisering av plasseringen etter kjørestilling.. eller kanskje det går på Givi sine også?
Du kan flytte festeringen i veska 3-5 "hakk" alt etter størrelse på veska. Jeg har den største (Givi) og kan flytte 5 "hakk", eller ca 7-8 cm fra "fremst" til "bakerst".

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 17:29
by Elolz
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
Kan jo "berolige" deg med at INNI bensintanken din ligger det en elektrisk bensinpumpe! :lol:

Så under bensintanken ser det noe lignende ut, strømledninger koblet til, og bensinslange ut til motoren like ved :smt103
Image

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 04 May 2017 19:09
by Bjerknez
Elolz wrote:
Bjerknez wrote:
JK95 wrote:Har du samtidig sett på 12V ringene og veskene til SW?
Hvordan er det egentlig med slik 12V ring så nære tanklokket? I mitt hode så har slike kontaktpunkter fint lite i nærheten av bensin å gjøre?

Skal vel ikke mer enn en gnist til?

Men det finnes sikkert noen her som kan mer om dette enn meg og som kan avkrefte faren ved dette... :redface
Kan jo "berolige" deg med at INNI bensintanken din ligger det en elektrisk bensinpumpe! :lol:

Så under bensintanken ser det noe lignende ut, strømledninger koblet til, og bensinslange ut til motoren like ved :smt103
Image
Når du sier det sånn, så blir jo denne 12V ringen bare barnematen ja... :shock: :lol:

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 13 May 2017 14:50
by DrGreve
Fint ut med den vakre Helgelandskysten i dag :)Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 13 May 2017 14:58
by Bikeridr
Flott bilde, doktor.
Skulle nesten sendt det til forrige eier, så han fikk se hvordan hekken tar seg ut med norsk skilt ;-)
Forresten, måtte du levere inn det latviske?

Re: RE: Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 13 May 2017 15:24
by DrGreve
Bikeridr wrote:Flott bilde, doktor.
Skulle nesten sendt det til forrige eier, så han fikk se hvordan hekken tar seg ut med norsk skilt ;-)
Forresten, måtte du levere inn det latviske?
Ja, måtte levere det på tollen.

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 13 May 2017 17:48
by tshansen
Flott bilde, hvordan trives du på den nye hesten Doktor?

Re: DrGreve`s (b)logg

Posted: 13 May 2017 20:48
by DrGreve
LordShaft wrote:Flott bilde, hvordan trives du på den nye hesten Doktor?
Trives meget godt, den er bedre enn den gamle på det meste, noe som ville vært oppsiktsvekkende hvis den ikke var det sett i forhold til aldersforskjellen :)
Den gamle var lettere på in-turn, noe som kan forklares med 18 toms hjul og smalere dekk, og så kunne man ligge på lavere turtall og bare gi gass, den klatret opp nesten uansett. VFR-en er mye mer presis og stabil i kurvene når man først har satt opp sykkelen men man må ligge 1000rpm over den gamle hvis man skal slippe å gire ved forbikjøring.
Jeg sitter bedre på salen på den nye, merker ikke noe tresmak. På den gamle var ræva sår etter en lang etappe og måtte bruke sykkelshorts på tur. Har ikke merket noe behov etter å ha rullet 20 mil i dag :thumleft
Litt usikker enda om jeg må montere clip-on og det skal jeg vurdere etter sommerens langtur.