DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Der fikk jeg sett episode 6 :)
Jeg husker jeg følte det litt sånn halvsmåsurt på veien utover til Hamningberg, men når jeg nå ser det på film, så kommer jo både "Mordor" og veien til sin rett. Ser jo nesten ut som Helvetes forgård der i hustrig tåkehav (som man kan innbille seg at lukter godt med svovel for å fullende fantasien ;-) )

Må nok innrømme at jeg er glad jeg "outsourcet" redigeringen på dette her. Halvard; dette kan du. Skikkelig bra redigering og sammensying av film og bilder :thumleft

Får håpe jeg er hjemme til sommeren når du skal ha spontantur oppover. Er jo bare en liten 192 mil svipptur (en vei) til Hamningberg fra meg 8)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Der fikk jeg sett episode 6 :)
Jeg husker jeg følte det litt sånn halvsmåsurt på veien utover til Hamningberg, men når jeg nå ser det på film, så kommer jo både "Mordor" og veien til sin rett. Ser jo nesten ut som Helvetes forgård der i hustrig tåkehav (som man kan innbille seg at lukter godt med svovel for å fullende fantasien ;-) )

Må nok innrømme at jeg er glad jeg "outsourcet" redigeringen på dette her. Halvard; dette kan du. Skikkelig bra redigering og sammensying av film og bilder :thumleft

Får håpe jeg er hjemme til sommeren når du skal ha spontantur oppover. Er jo bare en liten 192 mil svipptur (en vei) til Hamningberg fra meg 8)
Tja, jeg tjente stort på dette, sitter nå med en flott portabel HD som jeg ikke hadde fra før ;)
Ang. Finnmarktur så gidder jeg ikke kjøre så langt nord uten at værmeldingen melder fint vær og været kan ingen spå, men ser for meg at det skjer rundt St-hans eller etter at vi har gjennomført vår planlagte tur til sommeren. Slik jeg har forstått det på Jhn så vil den fortrinnsvis bli gjennomført i begynnelsen av juli, eller når du har friperiode :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Og takk til @Ojda for bildene \:D/ :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Tja, jeg tjente stort på dette, sitter nå med en flott portabel HD som jeg ikke hadde fra før ;)
Den er deg vel unnet. :)
DrGreve wrote: Ang. Finnmarktur så gidder jeg ikke kjøre så langt nord uten at værmeldingen melder fint vær og været kan ingen spå, men ser for meg at det skjer rundt St-hans eller etter at vi har gjennomført vår planlagte tur til sommeren. Slik jeg har forstått det på Jhn så vil den fortrinnsvis bli gjennomført i begynnelsen av juli, eller når du har friperiode :thumleft
Holder på å sette opp turnus nå. Får se hvordan den blir. Slik situasjonen er nå, så blir "Basecamp Norway" Trøndelag og ikke Troms. Kanskje det til og med er en fordel for meg :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by hakhap »

Jobber på å få meg 7 dager fri for tur og da er oppover Norge en sterk kandidat men tror ikke jeg strekker meg til hele denne turen men deler er definitiv med på ønskelisten
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

Dr. [-X Jeg vil påstå at rundt St-hans er sannsynligvis et dårlig tidspunkt. Juni er ofte en grå og kald og vindfull mnd.
I forhold til forventningene, fordi det er tross alt en sommermnd, er det den værste mnd i året ... i følge egne observasjoner :-s
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

jhn wrote:Dr. [-X Jeg vil påstå at rundt St-hans er sannsynligvis et dårlig tidspunkt. Juni er ofte en grå og kald og vindfull mnd.
I forhold til forventningene, fordi det er tross alt en sommermnd, er det den værste mnd i året ... i følge egne observasjoner :-s
Mener jeg har lest en plass at vi har "regntid" i Norge også, i juni måned.... Jeg er ikke så veldig vær geek, men hvis jeg ser tilbake på bildene jeg har tatt siste årene, er det juni som kommer dårligst ut gang på gang, dette henger nok med at været ofte er dårlig denne måneden. Selv om "dårlig" vær er et definisjonspørsmål
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

jhn wrote:Dr. [-X Jeg vil påstå at rundt St-hans er sannsynligvis et dårlig tidspunkt. Juni er ofte en grå og kald og vindfull mnd.
I forhold til forventningene, fordi det er tross alt en sommermnd, er det den værste mnd i året ... i følge egne observasjoner :-s
Ingen regel uten unntak :)
Og jeg drar ikke nordover før yr på langtidsvarselet sier at været i Finnmark blir bra , men tiden rundt st-hans hdde passet perfekt for meg :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

En sånn foreløpig turnus hos meg, så er jeg hjemme 8. til 30. juni. Deretter fra 22.07.
For meg hadde egentlig en juli-tur passet best. Ellers rekker jeg jo bare 5-6 dager av turen. Må være i Trøndelag senest den 29.06. om ettermiddagen..

Men, men - ting kan forandre seg..
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:En sånn foreløpig turnus hos meg, så er jeg hjemme 8. til 30. juni. Deretter fra 22.07.
For meg hadde egentlig en juli-tur passet best. Ellers rekker jeg jo bare 5-6 dager av turen. Må være i Trøndelag senest den 29.06. om ettermiddagen..

Men, men - ting kan forandre seg..
For meg passer alle tidspunkt på sommeren like godt men å starte på en Norge Rundt-tur tidlig i juni anser jeg som lite hensiktsmessig. Da passer sent juli (22) best.
Da henger det på 2 ting, at det passer for Jhn også og at du får sykkelen til Brekstad på siste friperiode før vi starter. Det er vel dumt å måtte reise tilbake til Riga å hente hesten for så å kjøre retur til moderlandet?
Samtidig får jeg hele perioden mellom st-hans og 22 juli til å ta meg en tur opp til Finnmark. Det må da bli èn finværsperiode der oppe i løpet av en måned... :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Er jo det jeg satser på :)
Enten starte ca St.Hans å kjøre til Br.stad via Hamningberg for så å forlate sykkelen der. Deretter Norge på kryss og tvers før jeg ferger meg hjem over Bottenviken første uka i august.
Evt, "over fjorden", gjennom Sverige og til Trønderheimen siste par dagene før utreise sist i juni og så være klar ut fra Ørlandet i juli. Deretter ingen tidspress på turen før jeg tar med meg mine 2 hjul hjem i østerled.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Er jo det jeg satser på :)
Enten starte ca St.Hans å kjøre til Br.stad via Hamningberg for så å forlate sykkelen der. Deretter Norge på kryss og tvers før jeg ferger meg hjem over Bottenviken første uka i august.
Evt, "over fjorden", gjennom Sverige og til Trønderheimen siste par dagene før utreise sist i juni og så være klar ut fra Ørlandet i juli. Deretter ingen tidspress på turen før jeg tar med meg mine 2 hjul hjem i østerled.
Hmm, høres interessant ut, hvis jeg har skjønt deg rett. Så du mener at vi møtes en plass i Nord-Sverige, la oss si rundt 19-20 (lønning :) ) juni og så kjøre Finnmark og sørover?
Da må det bli tidlig sommer i nord, har opplevd snø på santhansaften her på Mo :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Er jo det jeg satser på :)
Enten starte ca St.Hans å kjøre til Br.stad via Hamningberg for så å forlate sykkelen der. Deretter Norge på kryss og tvers før jeg ferger meg hjem over Bottenviken første uka i august.
Evt, "over fjorden", gjennom Sverige og til Trønderheimen siste par dagene før utreise sist i juni og så være klar ut fra Ørlandet i juli. Deretter ingen tidspress på turen før jeg tar med meg mine 2 hjul hjem i østerled.
Hmm, høres interessant ut, hvis jeg har skjønt deg rett. Så du mener at vi møtes en plass i Nord-Sverige, la oss si rundt 19-20 (lønning :) ) juni og så kjøre Finnmark og sørover?
Da må det bli tidlig sommer i nord, har opplevd snø på santhansaften her på Mo :)
Noe i den duren, ja.
Snø, ja. Den eneste måneden det hittil ikke har vært observert snø i Tromsø er juli. Alle andre måneder har opp igjennom årene "lagt hvitt" på bakken, så det er jeg jo vant til. Det positive med det er at da er jo ikke mygga så plagsom \:D/
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote:
Bikeridr wrote:Er jo det jeg satser på :)
Enten starte ca St.Hans å kjøre til Br.stad via Hamningberg for så å forlate sykkelen der. Deretter Norge på kryss og tvers før jeg ferger meg hjem over Bottenviken første uka i august.
Evt, "over fjorden", gjennom Sverige og til Trønderheimen siste par dagene før utreise sist i juni og så være klar ut fra Ørlandet i juli. Deretter ingen tidspress på turen før jeg tar med meg mine 2 hjul hjem i østerled.
Hmm, høres interessant ut, hvis jeg har skjønt deg rett. Så du mener at vi møtes en plass i Nord-Sverige, la oss si rundt 19-20 (lønning :) ) juni og så kjøre Finnmark og sørover?
Da må det bli tidlig sommer i nord, har opplevd snø på santhansaften her på Mo :)
Noe i den duren, ja.
Snø, ja. Den eneste måneden det hittil ikke har vært observert snø i Tromsø er juli. Alle andre måneder har opp igjennom årene "lagt hvitt" på bakken, så det er jeg jo vant til. Det positive med det er at da er jo ikke mygga så plagsom \:D/
Temperaturen kan man gjøre noe med, bare å kle seg, men det må helst være 2-sifret :)
Verre med kaldt i kombinasjon med nedbør, særlig hvis det blir slaps og det som verre er.
Men jeg liker planen, vi får spinne videre på den :thumleft
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jompa »

Fint å se at du er "back in business" doktor :thumleft
Post Reply