DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ArcticTiger »

ojda wrote:Ingenting feil med sommer i Nord nei =D>
Men pokker, han e kort :(
Dåktern ordlegger seg helt riktig, når han sier".....når sommern står for døra." Vi aner en forsiktig forhåpning, for det er jo ikke helt sikkert det blir noen sommer der Nord... Men, om det nå blir en dårlig sommer, så står vi han av som de sier der Nord, det blir sikkert bedre neste år [-X
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:
ojda wrote:Ingenting feil med sommer i Nord nei =D>
Men pokker, han e kort :(
Dåktern ordlegger seg helt riktig, når han sier".....når sommern står for døra." Vi aner en forsiktig forhåpning, for det er jo ikke helt sikkert det blir noen sommer der Nord... Men, om det nå blir en dårlig sommer, så står vi han av som de sier der Nord, det blir sikkert bedre neste år [-X
Ja, det er det de sier de derre klimaekspertene ... her i nord-norge vil det stadig bli bedre somre, mens det lengere sør i landet vil bli mere tørke og bålforbud, og flom og .... eeh ... vanningsforbud? :-s .... sådetså
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by knutk »

jhn wrote:
ArcticTiger wrote:
ojda wrote:Ingenting feil med sommer i Nord nei =D>
Men pokker, han e kort :(
Dåktern ordlegger seg helt riktig, når han sier".....når sommern står for døra." Vi aner en forsiktig forhåpning, for det er jo ikke helt sikkert det blir noen sommer der Nord... Men, om det nå blir en dårlig sommer, så står vi han av som de sier der Nord, det blir sikkert bedre neste år [-X
Ja, det er det de sier de derre klimaekspertene ... her i nord-norge vil det stadig bli bedre somre, mens det lengere sør i landet vil bli mere tørke og bålforbud, og flom og .... eeh ... vanningsforbud? :-s .... sådetså
Stemmer gjerne for mer solskinn i Nord, sommer som vinter.

Å oppleve NNs natur badet i sol er noe man sent glemmer. :thumleft (ikke bare fodi man blir angrepaet av den jæ... myggen)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Jeg kjedet meg i kveld og da brukte jeg heller tiden på noe matnyttig :)
Dag 3 er ferdig.
[youtube][/youtube]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Jeg har sagt det før, men jeg sier det igen: Senja må jo være Norges flotteste øy =D> =D> =D>
Nædda, jeg har fortsatt ikke vært på Vega 8) :lol:

Veldig synd vi ikke fikk full uttelling på været den dagen, men jeg har tatt turen i knallvær tidligere.
Så jeg vet hva det er :thumleft

Nydelig snekra sammen Greven =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Senja er vel noe av det mest spektakulære vi har i Norge... Herregud så jeg koser meg på tur igjen. Utrolig hvor mange detaljer man glemmer fra en slik tur. Men tar meg selv i å huske flere høydepunkt som får meg til å humre i latter \:D/

Utrolig bra komponert Doktor. Mulig dette oppleves annerledes for de som ikke var med på tur, men for min del er dette helt suverent. Utrolig ålreit måten du klipper å bruker video og bilder på =D> Takk for at du deler :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Senja er vel noe av det mest spektakulære vi har i Norge... Herregud så jeg koser meg på tur igjen. Utrolig hvor mange detaljer man glemmer fra en slik tur. Men tar meg selv i å huske flere høydepunkt som får meg til å humre i latter \:D/

Utrolig bra komponert Doktor. Mulig dette oppleves annerledes for de som ikke var med på tur, men for min del er dette helt suverent. Utrolig ålreit måten du klipper å bruker video og bilder på =D> Takk for at du deler :thumleft
@Bikeridr har filmet kun rett frem når han kjører og da er det greit å bryte det litt opp med bilder :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

ojda wrote:Jeg har sagt det før, men jeg sier det igen: Senja må jo være Norges flotteste øy =D> =D> =D>
Nædda, jeg har fortsatt ikke vært på Vega 8) :lol:

Veldig synd vi ikke fikk full uttelling på været den dagen, men jeg har tatt turen i knallvær tidligere.
Så jeg vet hva det er :thumleft

Nydelig snekra sammen Greven =D>
Takker og bukker, og takk til @Bikeridr som filmet og fotograferte, og til Thomas som lot meg bruke bildene :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

I dag hadde jeg den første av 2 Rituximab-kurer og lovnaden var at det ikke var noen bivirkninger slik som med cellegift... Det var en bløff :)
Men ikke så galt at det ikke er godt for noe, som å sitte foran en pc å trykke med musa til en film er ferdig.
Jeg klarte dog ikke å gjøre sekvensen hvor jeg kreditterte Jompa for hjelp og gjestfrihet i Alta lang nok. Teksten er lang og sekvensen er kort, men det går an å stoppe videoen hvis man vil lese alt :)
[youtube][/youtube]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

DrGreve wrote:
ojda wrote:Jeg har sagt det før, men jeg sier det igen: Senja må jo være Norges flotteste øy =D> =D> =D>
Nædda, jeg har fortsatt ikke vært på Vega 8) :lol:

Veldig synd vi ikke fikk full uttelling på været den dagen, men jeg har tatt turen i knallvær tidligere.
Så jeg vet hva det er :thumleft

Nydelig snekra sammen Greven =D>
Takker og bukker, og takk til @Bikeridr som filmet og fotograferte, og til Thomas som lot meg bruke bildene :thumleft
Jeg sitter med masse matriale fra den turen jeg også, men jeg vet at når du har 24/7 filmingen til bikeridr og fri tilgang til Thomas's billedbibliotek har du langt mer enn du kan ønske deg, så jeg har latt være å følge opp :roll:

Å det er virkelig fine klipp fra turen som kommer på løpende bånd :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

ojda wrote:
DrGreve wrote:
ojda wrote:Jeg har sagt det før, men jeg sier det igen: Senja må jo være Norges flotteste øy =D> =D> =D>
Nædda, jeg har fortsatt ikke vært på Vega 8) :lol:

Veldig synd vi ikke fikk full uttelling på været den dagen, men jeg har tatt turen i knallvær tidligere.
Så jeg vet hva det er :thumleft

Nydelig snekra sammen Greven =D>
Takker og bukker, og takk til @Bikeridr som filmet og fotograferte, og til Thomas som lot meg bruke bildene :thumleft
Jeg sitter med masse matriale fra den turen jeg også, men jeg vet at når du har 24/7 filmingen til bikeridr og fri tilgang til Thomas's billedbibliotek har du langt mer enn du kan ønske deg, så jeg har latt være å følge opp :roll:

Å det er virkelig fine klipp fra turen som kommer på løpende bånd :D
Eneste jeg mangler er litt video som ikke er kjøring, men det har du vel ikke?
Nå begynner det jo å bli for seint uansett, hvis jeg ikke lager en feature length-film senere ;)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Sorry, cammen min har en uvane å rulle kun når sykkelen ruller :(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Skikkelig koselig å gjenoppleve turen :D
Var innom Stein-Ivar i dag (for å låne henger ifbm flyttinga til mine foreldre), og jeg skulle overbringe "takk for tilbakeblikket". Han følger med på filmsnuttene, han også :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:Skikkelig koselig å gjenoppleve turen :D
Var innom Stein-Ivar i dag (for å låne henger ifbm flyttinga til mine foreldre), og jeg skulle overbringe "takk for tilbakeblikket". Han følger med på filmsnuttene, han også :)
Du får hilse tilbake :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Skriver det samme som jeg skrev på youtube

Nok en energibombe til frokostkaffen :-) Video er et utrolig effektivt format som kan i formidle noe helt enormt i de rette hendene. Nok en gang takk for at du deler Doktor :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply