DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Høres jo veldig bra ut Doktor =D> Honda har jo som kjent gjort det meste riktig med disse syklene sine =D>

Traff en på turen nå, som hadde en i plommerød eller hva fargen heter. Må si jeg syns den var godt sexy der den stod å badet i kveldsolen utenfor måløy :D
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jompa »

At du vurderer Clip-on er et godt tegn på du holder deg ung og har langt igjen til traktor.
Jeg hadde min første tur i dag, har skrevet litt om det på forumet der jeg er "grønn".
God sommer til deg og alle andre
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Hvis du ikke engang gidder å klippe å lime det inn her, tviler jeg sterkt på at jeg gidder å lese det [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Å kunne sitte ute å kose seg med en kaffe uten å fryse på en 17 mai skjer ikke hvert år [WHITE SMILING FACE]Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Jeg trodde det var ulovlig å KOOSE seg med kaffen fra CircleK :lol:

Flott å høre at dere har fått en grei start på våren =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

På vei til Bodø i barnedåp og kjører selvsagt kystriksveien :)
Måtte starte tidlig siden neste ferge ikke går Før kl. 14.Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Magisk bilde doktoren! Jeg kjenner det stikker litt i sjelen at jeg ikke får reist oppover i år også, men vi får holde en knapp på neste år [emoji1319] men da planlegger jeg tur retur i Norge og avslutter med noen dager i fjellheimen der oppe også [emoji1303]

Kos deg i barnedåp [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Tok et bilde i fjor av gamnelsykkelen ved brua over til Sandhornøy, tror det ligger noen sider tilbake i bloggen. Tok et nytt nå med nysykkelen og bildet lyver ikke, det er litt kaldt :)
Nå venter jeg på min ex svoger som skal kjøre sammen med meg til Bodø [THUMBS UP SIGN] Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jompa »

Ser det er litt grønnere der nede i sør enn her oppe i nord.
Lita grønn stripe under autovernet på bildet, og kan det være løv som skimtes på buska bak sykkeln ?
God sesong til deg, doktor.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Så er det bare å stålsette seg og pine seg over Saltfjellet hvor gradestokken går såvidt på plusssiden :)

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Det var noen som ringte i starten av uka og som hadde desperasjon i stemmen, om jeg kunne komme til Narvik og hjelpe til med å gjøre sykkelen klar for sesongen.
Forhistorien er som følger:
Sykkelen har stått vinterlagret i Mekka hos Arctic Tiger og han hadde opplyst før han dro til Amerika at en gaffel hadde begynt å svette. Derfor hadde jeg tidligere bestilt og viderebefordret nye gaffeltettinger pluss støvkapper nordover. Det lokale verkstedet kunne ikke gjøre jobben før langt ut i juni og da er jo snart halve sesongen passert. I tillegg koster det flesk å gjøre dette på verkstedet.

Tilbake til panikkstemmen, jeg hadde ikke lyst til å kjøre til Narvik når temperaturen lå på noen få plussgrader og hennes forslag var at hun skulle kjøre 42 mil for å hente meg på Mo og kjøre meg tilbake til Mo når jobben var gjort. Mitt svar var at hun måtte være rape gal, men hun kunne heller hente meg på Fauske jernbanestasjon siden jeg fikk honnørbillett (198kr hver vei) og kjøre meg tilbake til Fauske hvis jobben ble utført tilfredstillende. :)
Forøvrig glemte jeg å be om honnørbillett nordover så der ble det spillt litt unødvendig melk :(
Torsdag hoppet jeg på toget og som avtalt kom Grevinnen og hentet meg og vi kjørte til Narvik. Arctic Tiger hadde gitt beskjed til sønnen om at hvis vi trengte en plass å skru så skulle han låse opp i Mekka. Fredagen troppet vi opp og fikset gaffelen som lekket, trillet sykkelen ut og skulle starte. Fritt for strøm så startkabler ble funnet i AT sitt virvar og bil ble trillet på plass og sykkelen startet ganske raskt. Plutselig døde den bort og videre startforsøk ble gjennomført uten at den luktet på å starte men det fosset bensin fra forgasserrekka.
Faen, måtte jeg gå hjem....? :)
Tank, luftfilterkasse og sidedeksler ble fjernet og lekkasjen ble lokalisert uten at jeg skjønte så mye hva som var årsaken. Dessuten begynte det å bli ganske kaldt siden vi måtte prøve å starte den ute på grunn av bensinlekkasjen, så vi tok med oss batteriet og tok kvelden. Batteriet ble satt på lading og jeg konfererte meg med de flinke folkene på VF/V4-gruppa på facebook og konklusjonen på diskusjonen der ble at det det måtte være en eller flere flottører som hang fast.
Lørdagen opprant og vi dro til Mekka med ny giv og de snille sønnene til AT slapp oss atter inn i det helligste. De to ytterste flottørene ble manuelt "movet" opp og de 2 innerste flottørhusene ble behørig banket på med hammer. 2 nye plugger ble montert og de 2 andre fikk litt pussing med smergelpapir, hun hadde bare 2 nye plugger liggende etter siste gang jeg tok service.
Så ble alt montert sammen og spenningen var stor når vi gjorde et nytt forsøk på å starte og jaggu fyret den 30 år gamle Supermagnaen og etter litt gikk den som normalt og ingen lekkasje.
Grevinnen førte i seg kjøreklærne og var bare ett stort glis når hun entret salen for første gang sesongen 2017 og jeg kjørte bilen etter inn til Narvik.
I morges ble jeg fraktet til Fauske og ankom 20 minutter før toget gikk sørover, logistikk på høyt plan, hjemme 5 minutter etter oppsatt ruteplan :)

Image

Og en STOOOR takk til AT og familien som lot oss bruke Mekka :thumleft :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Utrolig hyggelig gjort av deg Doktor =D> Er ikke for gitt at folk yter den type service i dag nei :thumleft

Syns jeg ser gliset på "ho mor" :lol: Kjekt at hun har fått startet sesongen hun også. Men så på været nå, er ikke veldig oppløftende for dere der oppe i nord :-k føler med dere
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Utrolig hyggelig gjort av deg Doktor =D> Er ikke for gitt at folk yter den type service i dag nei :thumleft

Syns jeg ser gliset på "ho mor" :lol: Kjekt at hun har fått startet sesongen hun også. Men så på været nå, er ikke veldig oppløftende for dere der oppe i nord :-k føler med dere
En av mine viktigste prinsipper som jeg lever etter er at den ene tjenesten er den andre verdt og jeg vet at jeg får tjenester igjen når/hvis jeg trenger det :thumleft
Dessuten ble jeg foret med frokost hver dag og en restaurantmiddag pluss en god varmrett både på fredags og lørdagskvelden :thumleft
Når vi startet fra Narvik i morges så var det 2 grader og slaps i luften, over Ulvikskaret (like før fergeleiet på Skarberget) snødde det, men ikke nok til at det la seg på veibanen :)
Nå er det meldt sommer her på Helgeland i løpet av uken, men lenger nord ser det skralt ut foreløbig.. været kan man ikke gjøre noe med.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Ja, en av de aller største gledene her i livet er å glede andre =D> =D> Alltid hyggelig når man vet at man får igjen om det er nødvendig.

Ja fy flate det været kan ta motivasjonen fra selv den beste til tider. Jeg kjenner jeg hadde hatt store problemer med å ha sludd langt uti mai! Det er bare ikke rettferdig hehe :-# :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Doktoren to the rescue igjen. :thumleft
Koselig å se at Grevinnen er kommet seg på to hjul igjen.

Ja, været nordafor har vært litt kjedelig. Svart skog i Tromsø når vi snart skriver juni. Tror ikke jeg husker sist gang det var..
Hammerfest nå fredagen opprant med 3-4 cm nysnø på kaia. Natten i forveien frem ti Honningsvåg snødde hele natta.. Tromsø hadde 2°C på natt til lørdag og det var meldt sludd i dag..

Tåke og kaldt nedover Helgelandskysten og Brønnøysunds berømte soft-ice ble nydt i 3°C.
Rørvik glimret til med sol og 4°C nå i kveld.
Trondheim i morgen og Bergen og hjemtur på tirsdag. Selv der er det meldt såvidt 10°C og regn..
KORR I HÆLLVETTE E DE' DE' BLIR AV DEINN DÆR JÆVLA GLOBALE OPPVARMINGA?!?
Post Reply