DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Når du får gleden av å hilse på doktoren, erfare hans genuine interesse av å glede andre og gjør sitt ytterste for å spørre hva han kan gjøre for deg! Ja da er det ikke vanskelig å gi tilbake av takknemlighet [emoji1319]
Det gleder meg enormt å vite at ny sykkel er kommet i hus og nye eventyr kan tegnes på papiret [emoji6] håper du får en lang og flott sesong Doktor [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Som skrevet på fjøsboka; Gratulerer med norske skilt :thumleft
Satser på å treffe deg på to hjul om ikke altfor lenge 8) :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Jeg sitter og funderer på hvilken løsning jeg skal gå for når det kommer til tankveske, Bagster med tanktrekk, Givi med ring eller andre løsninger.. Magnet er utelukket!
Noen meninger rundt dette?
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JK95 »

DrGreve wrote:Jeg sitter og funderer på hvilken løsning jeg skal gå for når det kommer til tankveske, Bagster med tanktrekk, Givi med ring eller andre løsninger.. Magnet er utelukket!
Noen meninger rundt dette?
Om du ikke har annen tankbeskyttelse er bagstertrekk knall, bagsterveske får jeg ikke prøvd før i permen :thumleft Ellers ser SW Motech sine løsninger med ring ganske knall ut, og har god erfaring med merket :-k
ketilf
Posts: 66
Joined: 01 Nov 2015 10:52
MC: 2019 BMW R1250 GSA
Location: Pasvik

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ketilf »

Jeg hadde Givi-løsning på min forrige mc og var såpass fornøyd at jeg kjøpte samme på min nåværende sykkel. Lett å sette på og ta av, og sitter godt på så lenge du ikke laster mer i tankveska enn anbefalt. Tror også Givi er en del billigere enn f.eks Bagster.


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

DrGreve wrote:Jeg sitter og funderer på hvilken løsning jeg skal gå for når det kommer til tankveske, Bagster med tanktrekk, Givi med ring eller andre løsninger.. Magnet er utelukket!
Noen meninger rundt dette?
Tja, jeg har noen tanker omkring det, men de er neppe så vektige.
Jeg kjøpte Bagster tanktrekk når sykkelen var ny, i håp om å bevare tanken nogenlunde ... men nå er det vel kun tanken ser sånn passe bra ut. Jeg har jo fått den uvanen å legge sykkelen med flatsiden ned

Din sykkel ser jo fin ut, derfor ville jeg gått for Bagster. Gratulerer med den forresten :thumleft (tror ikke jeg har sagt det tidligere)

Jeg sitter å lurer på første etappe på sommerens mc-tur ... hvor lang skal den bli?
Jeg får ikke tid til å kjøre så mye før den starter, så da lurer jeg på om 12-1300 km blir for mye ... det blir jo ikke en full Iron Butt, men Raw Meat Butt blir det nok :-s
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Givi eller Sw-motech med quick lock! :thumleft
Bagster med tanktrekk er alt for dyrt :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by JK95 »

LordShaft wrote:Givi eller Sw-motech med quick lock! :thumleft
Bagster med tanktrekk er alt for dyrt :shock:
Samme jeg tenkte :thumleft Enig, Bagster er overpriset som fy! :shock: Men det fulgte med sykkelen, da skal jeg ikke klage :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

jhn wrote:
DrGreve wrote:Jeg sitter og funderer på hvilken løsning jeg skal gå for når det kommer til tankveske, Bagster med tanktrekk, Givi med ring eller andre løsninger.. Magnet er utelukket!
Noen meninger rundt dette?
Tja, jeg har noen tanker omkring det, men de er neppe så vektige.
Jeg kjøpte Bagster tanktrekk når sykkelen var ny, i håp om å bevare tanken nogenlunde ... men nå er det vel kun tanken ser sånn passe bra ut. Jeg har jo fått den uvanen å legge sykkelen med flatsiden ned

Din sykkel ser jo fin ut, derfor ville jeg gått for Bagster. Gratulerer med den forresten :thumleft (tror ikke jeg har sagt det tidligere)

Jeg sitter å lurer på første etappe på sommerens mc-tur ... hvor lang skal den bli?
Jeg får ikke tid til å kjøre så mye før den starter, så da lurer jeg på om 12-1300 km blir for mye ... det blir jo ikke en full Iron Butt, men Raw Meat Butt blir det nok :-s
Ja, du har en nøtt eller 2 å knekke ;)
Hva med H.våg-Narvik 1. dag (71 mil) og Narvik-Mo i Rana (42 mil)?
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:
DrGreve wrote:Jeg sitter og funderer på hvilken løsning jeg skal gå for når det kommer til tankveske, Bagster med tanktrekk, Givi med ring eller andre løsninger.. Magnet er utelukket!
Noen meninger rundt dette?
Tja, jeg har noen tanker omkring det, men de er neppe så vektige.
Jeg kjøpte Bagster tanktrekk når sykkelen var ny, i håp om å bevare tanken nogenlunde ... men nå er det vel kun tanken ser sånn passe bra ut. Jeg har jo fått den uvanen å legge sykkelen med flatsiden ned

Din sykkel ser jo fin ut, derfor ville jeg gått for Bagster. Gratulerer med den forresten :thumleft (tror ikke jeg har sagt det tidligere)

Jeg sitter å lurer på første etappe på sommerens mc-tur ... hvor lang skal den bli?
Jeg får ikke tid til å kjøre så mye før den starter, så da lurer jeg på om 12-1300 km blir for mye ... det blir jo ikke en full Iron Butt, men Raw Meat Butt blir det nok :-s
Ja, du har en nøtt eller 2 å knekke ;)
Hva med H.våg-Narvik 1. dag (71 mil) og Narvik-Mo i Rana (42 mil)?
Joda, det kunne vært ei løsning
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Givi eller Sw-motech med quick lock! :thumleft
Bagster med tanktrekk er alt for dyrt :shock:
Er det noen kvalitetsforskjeller mellom Givi og SW-Motech?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

Tja, jeg har jo brukt magnetveske "i alle år" før jeg foran denne sesongen kjøpte Givi med tankring. Tror jeg viste den til deg da du var her og henta sykkelen? Mener nå iallefall du nevnte noe om at det så både smart og greit ut. Var ikke så vanvittig dyrt fra Louis heller, mener jeg å huske :)
Bjerknez

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bjerknez »

Jeg har hatt både magnet veske og veske med adapter til tanklokket, samt veske man stropper fast og personlig ville jeg hvis mulig gått for en tankveske med tanklokk adapter. Helt klart enklest og lager ikke riper i tanken etc.

På en god nummer to ville jeg valgt (og bruker i dag) en tankveske man stropper fast. Vertfall den jeg har som er litt "hul" under og ikke ligger nedpå med hele flaten. Men så er min spesialtilpasset min sykkel. (BMW sin orginale veske). Den ser også (i mine øyne) bra ut på sykkelen da den ligger nedpå tanken og ikke ser ut som en "flosshatt". Den lager lite merker og de merkene den lager polerer man lett bort.

På cruiseren hadde jeg en tankveske med magnetfeste fra Givi. Den funket bra, men laget solide merker i tanken der magnetfestene var. Magnetene var såpass sterke at man lett kan lage bulk hvis man slipper magneten nedpå. En litt dårlig løsning mener jeg. Vertfall den vesken jeg hadde.

Det styggeste jeg ser er tankvesker som ser ut som flosshatter. Altså vesker som ikke følger tankens former. Ser bare helt jalla ut, selv om det sikkert er praktisk.
inunf
Posts: 4915
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by inunf »

Hadde bagster tanktrekk og tankveske på den forrige sykkelen. Var ikke spesielt fornøyd med det, fikk ikke trekket til å sitte skikkelig og det var stygt. Brukte det kun når jeg skulle bruke tankveska, og da hadde jeg problemer med å fylle bensin fordi trekke flyttet på seg i forhold til tanklokket. Løsningene med adapterplate på tanklokket virker mye bedre, uten at jeg har erfaring med de.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

DrGreve wrote:
LordShaft wrote:Givi eller Sw-motech med quick lock! :thumleft
Bagster med tanktrekk er alt for dyrt :shock:
Er det noen kvalitetsforskjeller mellom Givi og SW-Motech?
Har SW-Motech på 6. året nå, og som du vet får den kjørt seg endel :lol:
Toppfornøyd :thumleft
Beinsolid corduraaktig stoff og solide glidelåser.

Ser Givi har noen løsninger for mobiltelefon og tablet som følger med :-k

Da jeg tittet på veske fikk jeg ett bedre intrykk av SW-Motech (mindre plasticki lissom) men jeg har jo aldrig eid en [-(
Kartlomme er sikkert viktig for deg, SW har som extrautstyr, Givi har integrert

Jeg blir nok å kjøpe SW-Motech igen =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply