DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:Flotte bilder fra en Flott tur Ojda :D :thumleft Og noen friske Tiger-bilder hever jo bare nivået på enhver lågg :mrgreen:
Bare dere ikke besudler loggen min med masse GS-bilder.. Gielas sin aksepteres dog :shock: :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Sånn som dette, som slett ikke er et GS-bilde,
men derimot et bilde av Doktorns villmarkskjøkken :thumleft


Image
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jeanette »

Takk for svar! Du skal ikke se bort fra at jeg kommer med spørsmål dersom turen går nordover i ditt område ;) :)

Og når det gjelder spørsmålet om hvor man kommer fra, så tenkte jeg på LordShaft i dette sitatet hans:
LordShaft wrote:Det er nesten litt flaut å ikke ha vært lengre nord enn Tromsø. Hvertfall når deler av familien min kommer fra en liten plass mellom Vardø og Vadsø.
Mener forresten å huske at NoName også er fra Vega :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Jeg liker å si at jeg kommer fra Bergen, men jeg er oppvokst i Ålesund :redface

Men jeg hadde en farfar, som måtte rømme fra finnmark under krigen. Han var med i motstandsbevegelsen. Han klarte å komme seg sørover til Bergen med båt, hvor han traff min farmor å de giftet seg.
Å jeg mener å huske at det ble sagt varangerbotn eller nyelv. Uten å si det sikkert. Her må jeg faktisk høre med far min :redface Men jeg vet at foreldrene til min farfar. var same og kveen :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jeanette »

Hihi, moro å kunne gjøre deg litt flau, mister ;)

Passerte mange småsteder på Finnmarksturen i august, bl.a. lille Skallelv mellom Vardø og Vadsø der en kollega er fra, så ble litt nysgjerrig da du skrev du hadde aner nordfra :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Jeanette wrote:Takk for svar! Du skal ikke se bort fra at jeg kommer med spørsmål dersom turen går nordover i ditt område ;) :)

Og når det gjelder spørsmålet om hvor man kommer fra, så tenkte jeg på LordShaft i dette sitatet hans:
LordShaft wrote:Det er nesten litt flaut å ikke ha vært lengre nord enn Tromsø. Hvertfall når deler av familien min kommer fra en liten plass mellom Vardø og Vadsø.
Mener forresten å huske at NoName også er fra Vega :-k
Jeg holder på å planlegge en Nord-Norgetur som starter fra Trofors på Helgeland søndag 3 juli, så da er det bare å henge seg på. Da har du/dere hele helgen å komme dere fram til startplassen.
Trofors er snaut 6 mil nord for porten til Nord-Norge :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jeanette »

Spennende! Hvor lang tur (både tids- og strekningsmessig) ser du for deg?
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Jeanette wrote:Spennende! Hvor lang tur (både tids- og strekningsmessig) ser du for deg?
I utgangspunktet 7-8 dager tur/retur Trofors-Nordkapp med retur langs kysten fra Tromsø. Da blir det Senja, Andøya, Vesterålen, Lofoten og halve Kystriksveien.
Skal Finnmark utforskes mer grundig så holder det ikke med 7-8 dager, men som sagt. bare under planlegging :)
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Jeanette »

Flotte områder!
Hadde en 10-dagers roadtrip i Finnmark nå i august, så for min del er det Trondheim og opp til Lofoten som frister aller mest. Får se hvordan sommerplanene blir neste år, men hold oss gjerne oppdatert :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

I går ble sesongen 2015 offisielt avsluttet..
Hadde som plan å kjøre sykkelen til garasjen men den måtte gjøre siste tur på en henger. Jeg har ikke hatt start på sykkelen de siste 3 ukene og når jeg i går skulle kjøre den til en varm garasje for vinterlagring så tok solenoiden kvelden. Tok da et skrujern og kortsluttet polene på startrelèet og da skal den normalt starte, det gjorde den ikke. Det hørtes ut som den ikke fikk bensin så deretter kortsluttet jeg bensinpumpa, og da skal den tikke til gasserne er fylt opp, det gjorde den ikke.
Så nå må startrelè bestilles og bensinpumpa må renoveres. Heldigvis har jeg rep-sett til pumpa liggende men vurderer å bestille en flunkende ny i løpet av vinteren for å ha i bakhånd. Den gamle har rullet snart 120 tusen km så kanskje det er lurest å ha en back-up klar i tilfelle :)
God helg, folkens :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Lasse Liten »

Huff, høres ut som sykkelen din har fått vinterdepresjon... Hvordan lar disse feilene seg løse ? Mye plunder eller enkle greier?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Noe av dette vet jeg hva er, men skal være ærlig å innrømme at det hadde vært helt ålreit om du forklarte litt hvorfor å kortslutning gjør at noe annet skal starte osv. For oss som ikke har skrudd aktivt :redface

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

LordShaft wrote:Noe av dette vet jeg hva er, men skal være ærlig å innrømme at det hadde vært helt ålreit om du forklarte litt hvorfor å kortslutning gjør at noe annet skal starte osv. For oss som ikke har skrudd aktivt :redface

Note4
Enkelt forklart så er solenoiden (startrelèet) en elektromagnetisk bryter som åpner for gjennomgang av strøm til starteren når du trykker på startknappen og starteren skal begynne å rotere. Når denne ikke virker etter hensikten så hører du bare et klikk i den og ikke mer. Da kan du kortslutte de 2 polene med et skrujern, selvfølgelig med isolerende håndtak og hvis tenningen er på vil du likevel kunne starte sykkelen.
Polen til høyre er tilkoblet plusspolen på batteriet og den venstre går til starteren :thumleft

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Med teskje, men det er slikt noen av oss må ha det. Takk for at du tar deg tid til å dele kanskje veldig opplagte ting for noen :thumleft

Har skrudd en del på påhengser, men langt ifra nok på sykkel :redface

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

God helg, folkens :)

[youtube][/youtube]
Post Reply