DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Her har du, @jhn så du kan fikse clutchpumpa di :)
https://www.ebay.com/itm/Suzuki-DL-1000 ... tC&vxp=mtr
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

DrGreve wrote:Her har du, @jhn så du kan fikse clutchpumpa di :)
https://www.ebay.com/itm/Suzuki-DL-1000 ... tC&vxp=mtr
Thank you Mr :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by intruder »

Ja,her sitter jeg og koser meg med podragaen i solskinnet...samme dritten som kaptein Vom har.. :(
Leste at bl.a. evnukker sjelden får denne sykdommen,så jeg spurte legen min om hjelp....Tja,det var vel å gå noe drastisk til verks... :plystre
Og hyggelig å se deg i god form,jhn....Håper det snart blir bedre vær oppe hos dere !! :smt116
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

intruder wrote:Ja,her sitter jeg og koser meg med podragaen i solskinnet...samme dritten som kaptein Vom har.. :(
Leste at bl.a. evnukker sjelden får denne sykdommen,så jeg spurte legen min om hjelp....Tja,det var vel å gå noe drastisk til verks... :plystre
Og hyggelig å se deg i god form,jhn....Håper det snart blir bedre vær oppe hos dere !! :smt116
Jo takk. Været er egentlig ikke så ille ... et par minus og svak vind, men det vil fan ikke stoppe å snø.
Jeg og kjerringa, unger og barnebarn var på hytta uka før påske. Mandag fant jeg ut jeg skulle hjem en snartur, ca 12 mil.
Da jeg kom hjem stengte alle veier, så her sitter jeg. Ikke en meter åpen vei
Det eneste jeg har av mat å drikke er egg, bacon, pølser og øl .... i rikelige mengder.
Jeg har spist egg og bacon, egg og pølser, bacon og pølser, egg, bacon, og pølser, og øl. Litt usikker på hva det blir i dag ... ølposjerte egg kanskje? ... påska blei ikke så værst
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by mekkern »

jhn wrote:
intruder wrote:Ja,her sitter jeg og koser meg med podragaen i solskinnet...samme dritten som kaptein Vom har.. :(
Leste at bl.a. evnukker sjelden får denne sykdommen,så jeg spurte legen min om hjelp....Tja,det var vel å gå noe drastisk til verks... :plystre
Og hyggelig å se deg i god form,jhn....Håper det snart blir bedre vær oppe hos dere !! :smt116
Jo takk. Været er egentlig ikke så ille ... et par minus og svak vind, men det vil fan ikke stoppe å snø.
Jeg og kjerringa, unger og barnebarn var på hytta uka før påske. Mandag fant jeg ut jeg skulle hjem en snartur, ca 12 mil.
Da jeg kom hjem stengte alle veier, så her sitter jeg. Ikke en meter åpen vei
Det eneste jeg har av mat å drikke er egg, bacon, pølser og øl .... i rikelige mengder.
Jeg har spist egg og bacon, egg og pølser, bacon og pølser, egg, bacon, og pølser, og øl. Litt usikker på hva det blir i dag ... ølposjerte egg kanskje? ... påska blei ikke så værst
OOOH.. en veganers mareritt... :lol:

her er været bra men kaldt...
veiene er dog hvite... av salt.... :evil:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

mekkern wrote:
jhn wrote:
intruder wrote:Ja,her sitter jeg og koser meg med podragaen i solskinnet...samme dritten som kaptein Vom har.. :(
Leste at bl.a. evnukker sjelden får denne sykdommen,så jeg spurte legen min om hjelp....Tja,det var vel å gå noe drastisk til verks... :plystre
Og hyggelig å se deg i god form,jhn....Håper det snart blir bedre vær oppe hos dere !! :smt116
Jo takk. Været er egentlig ikke så ille ... et par minus og svak vind, men det vil fan ikke stoppe å snø.
Jeg og kjerringa, unger og barnebarn var på hytta uka før påske. Mandag fant jeg ut jeg skulle hjem en snartur, ca 12 mil.
Da jeg kom hjem stengte alle veier, så her sitter jeg. Ikke en meter åpen vei
Det eneste jeg har av mat å drikke er egg, bacon, pølser og øl .... i rikelige mengder.
Jeg har spist egg og bacon, egg og pølser, bacon og pølser, egg, bacon, og pølser, og øl. Litt usikker på hva det blir i dag ... ølposjerte egg kanskje? ... påska blei ikke så værst
OOOH.. en veganers mareritt... :lol:

her er været bra men kaldt...
veiene er dog hvite... av salt.... :evil:
En veganer ville nok ikke trivdes her, nei.
Men nå åpnet veien etter 6 dager, så nå kjører jeg en tur på kiosken for å feire med ei baconpølse
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

Dueeh ... den planlagte turen ... du har ikke ei sånn dærre fil som æ bare kan trøkke rett inni gepeæssn, å vipps, så har æ kjøreruta?
Eller mene du æ må knote med det sjøl? :-s
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

jhn wrote:Dueeh ... den planlagte turen ... du har ikke ei sånn dærre fil som æ bare kan trøkke rett inni gepeæssn, å vipps, så har æ kjøreruta?
Eller mene du æ må knote med det sjøl? :-s
Lorden har laget ruten fra Korgen til Lindesnes i myroute og er du registrert der så kan du laste ruten ned derfra. Trykk på "save as" og velg formatet du vil ha.
Ruten nordover er ikke laget men blir vel gjort ganske snart :)
https://www.myrouteapp.com/route/open/685055
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by jhn »

DrGreve wrote:
jhn wrote:Dueeh ... den planlagte turen ... du har ikke ei sånn dærre fil som æ bare kan trøkke rett inni gepeæssn, å vipps, så har æ kjøreruta?
Eller mene du æ må knote med det sjøl? :-s
Lorden har laget ruten fra Korgen til Lindesnes i myroute og er du registrert der så kan du laste ruten ned derfra. Trykk på "save as" og velg formatet du vil ha.
Ruten nordover er ikke laget men blir vel gjort ganske snart :)
https://www.myrouteapp.com/route/open/685055
Very nice. Thank you sir :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da har det endelig blitt såpass levelige temperaturer her nord at man kan ta seg en luftetur utenfor Mo sentrum.
Først en kaffe på Bjerka Kro og deretter til Hemnesberget.
Det gjorde godt :)
Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Det er vel på tideat jeg kommer med en liten statusrapport etter mitt midlertidige sorti fra forumet for noen uker siden når Tour of Norway 2018 egentlig skulle ha startet.
Som jeg opplyste om i tourtråden så ble turen kansellert på grunn av sykdom og jeg har vært veldig syk helt siden i månedskiftet mai/juni men trodde/håpte i det lengste at det skulle gå seg til og at turen kunne gå som planlagt. Jeg skjønte utover juni at dette ikke kunne gå, jeg ble verre, ikke bedre.
Samme uke som turen skulle startet så fikk jeg konstatert kraftig lungebetennelse av fastlege, men det ble kun målt senkning. Samtidig skvulpet det kraftig i høyre lungepose, hørte han i stetoskopet. Derfor ble det sendt henvisning til røngten som skulle bli gjort i slutten av juni.
Før jeg går videre så må jeg opplyse om at jeg i mange måneder har merket forstørrede lymfekjertler flere plasser på kroppen og fryktet jo selvfølgelig det verste, at jeg hadde kreft men jeg er jo som mannfolk flest og har frykt for leger og sykehus og kontakter de ikke før jeg må og unngår ubehagelige sannheter om egen helse, helt til det ikke er noen retur, at lege MÅ kontaktes :)
Natt til søndag den 24 juni var jeg syk at jeg fryktet at hvis jeg ikke kom på sykehus så var mine dager talte og da våknet min overlevelsestrang såpass at jeg ringte etter sykebil og ble sporenstraks innlagt på medisinsk avdeling.
Dagen etter, mandag, ble røngten tatt og tirsdag ble ct-røngten gjort og jeg fikk da beskjed om at jeg mest sannsynlig hadde kreft, i tillegg til lungebetennelse og en liten blodpropp i høyre lunge, samt uhorvelig mengder væske i lunge og hjerteposer, noe som forklarte min kortpusthet så snart jeg rørte på en finger.
Ang. kreft så kunne de ikke si noe sikkert før det ble tatt en biopsiprøve og onsdag ble jeg overført til kreftavdelingen på UNN i Tromsø.
Der ble det umiddelbart hentet ut en lymfekjertel under armen til analyse og jeg fikk etterhvert konstatert lymfekreft, dog ikke en aggressiv type.
En uke etter ankomst Tromsø fikk jeg min første cellegiftkur og ble sendt heim 2 dager derpå.
Først nå kjenner jeg at formen er stigende, har vært jævlig nedkjørt etter kuren. Skal ha minst 2 kurer til med intervall på 3 uker for at kroppen skal klare å hente seg inn igjen, men merket allerede dagen etter første cellegiftkur at de forvokste lymfekjertlene hadde minsket i størrelse.
Fremtidsutsikter? For det første så er grunnen til at jeg ikke har opplyst om dette før er at jeg ikke er tilhenger av å komme med spådommer og antagelser, jeg må ha noe handfast å forholde meg til før jeg informerer omverdenen. Derfor er det kun mine barn og Bikeridr som har fått inngående kjennskap til dette. Bikeridr har igjen informert Jompa og Jhn om status. Bikeridr og Jhn fordi de skulle være kjørekompiser på Tour of Norway og fortjente den usminkete sannheten om hvorfor turen ble avlyst.
Jompa siden jeg hadde veldig dårlig samvittighet fordi jeg ikke møtte han som avtalt når han kjørte forbi her etter at han hadde vært i bartebyen og hentet sin nye Harley. Palma er også informert siden han tok kontakt på facebook og lurte på hvordan jeg hadde det.
Okke som, legene mener at jeg kom under behandling i Grevens tid (den var litt morsom.. :) og utsiktene til et langt liv er gode men endelig svar på dette får jeg ikke før evaluering i Tromsø 9 september og etter at minst 3 kurer er gjennomført.
Mesteparten av mc-sesong 2018 går dog fløyten men det er en liten pris å betale hvis jeg får flere sesonger igjen på kontoen senere.
Sykkelen ble forøvrig avskiltet med en gang jeg ble innlagt og gode venner fraktet den på vinterlagring. Dette fordi jeg som sagt fryktet for mitt liv da og ville ikke belemre mine 2 arvinger med ekstra utgifter. Det ble også vurdert overføring av eierskapet til ungene men valgte å vente når det ble opplyst om at jeg skulle overføres til Tromsø. Da ville jeg vite noe mer om hva som ville skje de neste dagene..
Legene i Tromsø mente at jeg ville være i stand til å nyte mc-livet på tampen av sesongen men de mente at lange turer skulle jeg ikke forvente.
Skiltene til sykkelen ble forøvrig hentet i dag, bare sånn i tilfelle at jeg skulle få en slik progresjon i formen at jeg i det minste kunne kjøre på butikken men det blir ikke hentet noe sykkel i dag, er fremdeles syk og svak og dårlig bak :)
Og til Bikeridr, du aner sikkert ikke hvor stor pris jeg satte på dine besøk, motiverende ord og støtten du ga meg, både mentalt og praktisk når du uegennyttig besøkte meg 3 dager på rad i Tromsø, på tross av at du også hadde dine issues med foreldrene dine. Jeg er kanskje ikke så flink til å vise hvor mye det betydde, men vit at du har en spesiell plass i hjertekroken. Ikke bare på grunn av hjelp og støtte under oppholdet i Tromsø men også når det gjelder kjøp av Viffern i Latvia. Du er en fantastisk person, basta!
Og for å avslutte, jeg er ikke tilhenger av lange tirader ang. min uforstandige oppførsel rundt egen helse, ei heller lange "gode ønsker"-kommentarer, tommel opp holder :)
Ride safe, suckers :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ArcticTiger »

:thumleft
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Palma »

[emoji106]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Du skal slippe noen "lang tirade", men ett inderlig ønske om en gjerne rask men ivertfall en solid og endelig tillfriskning ønskes av hele hjerte :D

Her har du tommelen også. :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Kant1 »

Wow,
Du har virkelig fått kjørt deg i sommer. :shock:
Jeg har savnet dine innlegg fra turer, og gode råd på tekniske spørsmål, men er veldig glad for å lese at du er på bedringens vei.
At vi menn har en vei å gå for å komme oss raskere til kvalifisert hjelp er sikkert og visst, du er ikke aleine om dette, jeg kjenner meg litt igjen, selv om jeg ikke har vært i nærheten av slike plager som du gjennomgår denne sommeren.
Håper du får både rask og god bedring, og at vi ser mer til deg her framover.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Post Reply