DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Eneste problemet til en slik bok er å finne tak i nok bildemateriale en får tillatelse til å bruke :-) En slik bok må inneholde litt bilder. :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Eneste problemet til en slik bok er å finne tak i nok bildemateriale en får tillatelse til å bruke :-) En slik bok må inneholde litt bilder. :-k
Og der kommer du og kantern inn i bildet, sånn billedlig ;)
Eller rettere sagt, alle forummedlemmene og med fylkesvise oppslag :)
Altså, ett joint venture-prosject fra Mc-forumet.no.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Du skal få bruke fritt det jeg måtte ha av bilder til et slikt prosjekt :-) Det skal du ikke være redd for, men jeg har jo bare en brøkdel av hva du kanskje vil ha. Men en liten bidragstråd, eller bidragsmappe i en eller annen nettsky som man kan legge til bidrag for gitt område er ingen dum ide :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Du skal få bruke fritt det jeg måtte ha av bilder til et slikt prosjekt :-) Det skal du ikke være redd for, men jeg har jo bare en brøkdel av hva du kanskje vil ha. Men en liten bidragstråd, eller bidragsmappe i en eller annen nettsky som man kan legge til bidrag for gitt område er ingen dum ide :-)
Det blir nok bare med tanken men det hadde jo vært tøft å fått salg gjennom for eks. louis ;)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da har årets siste dag passert og det nye året ønskes velkommen. Det blir sikkert en kavalkade av håp, glede, sorg, skuffelse, latter, tårer, overraskelser og forventninger.

Som sedvanlig avsluttet jeg året som kokk for de som av forskjellige grunner bor på et bofellesskap for rusavhengige men i år droppet vi kalkunen og gikk for pinnekjøtt og vossakorv. Grunnen til avviket fra tradisjonen var at en butikk overleverte 15-20 kilo av delikatessen, som holdt på å gå ut på dato, til bofellesskapet. Det passet meg egentlig ganske godt da kroppen ikke er helt i topp slag og pinnekjøtt er en enkel rett å tilberede, bare kålrabistappen krever en smule jobb, resten er tålmodighet :)

Mc-året som har passert har vært en smule amputert på grunn av sykdom men har på tross av alle cellegiftkurer og sykehusbesøk klart å rulle ca. 5000km og sykkelen ble parkert med kun 1 olje og filterbytte denne sesongen mot normalt 2. Årets høydepunkt på mc-fronten var uten tvil turen opp Lofoten, Andøya og Senja med Bjørn og Bjørnar, den store skuffelsen var at årets tur sørover måtte utsettes men satser på at vi gjennomfører den i 2019 :thumleft
Et annet høydepunkt som må nevnes var at Bikeridr tok seg tid til å besøke meg når jeg lå forkommen og alene på UNN i Tromsø, et lyspunkt i all elendigheita på det tidspunkt. :thumleft

Som de fleste har fått med seg nå så er jeg selv tidligere rusavhengig, ikke på dop eller alkohol, men piller. I den verste perioden kjørte jeg også økonomien min på ræva. På nyåret 2011 tok jeg tak i rusproblemet og kom meg ut av avhengigheten etter en skikkelig hestekur men skjønte fort at skulle livet mitt komme på sporet så måtte jeg også rydde opp i det økonomiske. Derfor tok jeg sommeren 2011 kontakt med kommunens gjeldsrådgiver og opprettet en gjeldsavtale med kreditorene. Jeg har fulgt denne opp til punkt og prikke og ikke droppet en eneste betaling gjennom 7 og et halvt år.
Belønningen fikk jeg helt på tampen av året da Johnny, som er min gjeldsrådgiver og etterhvert blitt en god venn, sammen med sin kollega på kontoret klarte å forhandle bort alle forsinkelsesrenter og restgjeld. Dette hadde neppe endt slik hvis jeg ikke hadde fulgt opp avtalen så samvittighetsfullt.
Så nå er den avtalen sluttført og all gjeld, bortsett fra huslånet er innfridd og prosjektet jeg startet med i 2010-2011 er endelig avsluttet. Og nå går Johnny av og trer inn i pensjonistenes rekker og jeg takker min herre for at det var akkurat han som hadde saken :thumleft
Noen syns sikkert jeg er vel åpenhjertelig om dette men jeg har aldri lagt skjul på min historie og skjemmes ikke, jeg står for alt jeg har gjort i livet, på godt og vondt :)

Håpet for 2019 er jo selvfølgelig det elementære, en god helse for mine barn, barnebarn og venner og at alt negativt holder seg borte i året som starter i dag.
Jeg har også håp om å få gjennomført mc-turen som måtte kanselleres i 2018, og at jeg får treffe noen jeg har møtt før av forumfolket samt å få treffe noen av de jeg enda ikke har møtt, kanskje spesielt JRO, Palma, Kantern og Mekkeren.

Jeg ønsker alle og enhver på forumet et år med gode opplevelser og frisk helse. Selv om det norske helsevesen er bra så er det ikke noe å trakte etter, å måtte besøke de i nød og fortvilelse. Selv skal jeg opp til Tromsø på onsdag for avsluttende strålebehandling og satser deretter på friskmelding og få god tid til å bygge meg opp til ny mc-sesong :thumleft
Happy New Year, suckers :)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Tommas »

Det står virkelig respekt av innsatsen din!

Håper du får et knakende godt 2019, det vil være vel fortjent :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Det er ikke så mange av Jule/Nyttårsbrevene jeg hever øyenbrynene over, men dette gjør meg virkelig godt å lese =D>
At du har fått grep om den økonomiske tilværelsen, og at sykdommen ser ut til å ha flagget falitt gleder meg enormt :thumleft
Lykke til i 2019, håper jeg får til en liten gjestehaik om Søroverturen endelig blir gjennomført :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Borg »

Står respekt av både veien du har gått og åpenheten din!

Måtte 2019 bli et år uten alt for mye motgang!
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Et annet høydepunkt som må nevnes var at Bikeridr tok seg tid til å besøke meg når jeg lå forkommen og alene på UNN i Tromsø, et lyspunkt i all elendigheita på det tidspunkt. :thumleft
Nå ble jeg litt fuktig i øyekroken..
DrGreve, Halvard; for å si det på NordNorsk; Skulle bare mangle..
Jeg hadde anledningen og det var av ekte hjerte jeg var på besøk. Synd jeg ikke rakk det i november da jeg sto midt i husflyttinga.

Et riktig godt nytt år til deg, min venn, så håper jeg de spede planer for sommeren går i boks. Da sees vi i siste halvdel av juni. Det skal bli en sann glede å se deg på sykkelen, (som jeg faktisk har kjørt før deg ;-) ) og få kjøre sammen igjen.

2019, det blir et bra år - har jeg på følelsen :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by mekkern »

Livet kan ofte gå seg i en feil retning ved at en kommer i en situasjon som en tar valg en ikke alltid har hverken oversikt eller full kontroll over.
Men å få kjempet seg tilbake på beina og i tillegg få en seriøs kroppslig smell og så fortsatt ha beina ned og hodet opp, DET skal en kjenne litt på og være fornøyd med. =D>

Synd det skar seg med "sydenturen" men nå er det et nytt år med nye muligheter.
Og som alltid så står dørene åpne her for de som har lyst til å svinge innom, "prate skit" og låne ei seng eller slå opp et telt.

Ha et riktig godt nytt år.. \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ashland »

Jeg må si det virkelig respekt av både innsats og åpenheten din!

Det viser det nytter å stå på for noe enn tror på og vil oppnå!
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Godt Nyttår Doktor, det gleder meg å lese om rikets tillstand, selv om det har smertet å lese om kampene dine noen ganger ;-) Det er få folk jeg har møtt som har så sjarmerende og smittende vesen som du har.

Måtte 2019 bli året =D> =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Palma »

Godt nytt år DrGreve, ja det er sterk lesing, du har gjort en kjempejobb, og takk for at du deler det med oss. Jeg føler meg beæret over å stå på "lista di" for 2019. Vi får håpe å få det til. Her og finnes husrom og ly om en færandes kar fra nord skulle trenge det. :thumleft
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ArcticTiger »

Godt Nytt År 2019 Dåkkter!
Som du vet er det Den Yngste Bukkene Bruse som har overtatt Mekka nå, selv er jeg litt her og der. Men er jeg i Andebu når du kommer sørover, så har jeg gjesterom m/ dusj og dass, og verktøy om det trengs, til din disposisjon. Velkommen skal du være, jeg ønsker deg: God Tur [-X
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Gulars »

Takk for (b)loggen så langt. Tok et skippertak i dag og fikk kommet meg gjennom innlegg fra i fjor sommer og til nå. Dvs. har ikke sett videoene. Har planer om å få sett litt av dem senere. Håper på en NN-tur til sommeren. Pga. tid kommer jeg til å prioritere Lo-Ve-Se. :) Hyggelig å høre at det går bedre med prosjktet fra 2011. Håper helsen holder til mange mil og år i salen enda.

E
Post Reply