DrGreve`s (b)logg Ny sesong 2021

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Video fra Senjarunden i slutten av august :)
[youtube][/youtube]
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Jeg begynte å kikke litt på den ista, men det er ikke slikt jeg egentlig vil sitte å se på en ipad [-(
Så da rev jeg meg heller løs, og angriper i 56" litt utpå kvellinga istedet :thumleft
Du vet jo at dette er mitt favorittområde i Kongerike Norge, å det skal nytes, ikke skummes igennom 8) =D> =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Dette tar meg tilbake :-D Håper jeg får en smakebit av Nord-Norge til neste år... takk for turen Halvard :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Tommas »

Det var virkelig flott!

Gjorde seg godt på tv'en også :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by ojda »

Da fikk vi fyra teve-kassa og mata den med youtube =D>
Fryktelig mye godveier her, men hva var det du gjorde med Senja da Greven
Alltid reservebatteri med på tur vettu :evil:
Resten var av veldig underholdende kvalitet, så du er tilgitt :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

ojda wrote:Da fikk vi fyra teve-kassa og mata den med youtube =D>
Fryktelig mye godveier her, men hva var det du gjorde med Senja da Greven
Alltid reservebatteri med på tur vettu :evil:
Resten var av veldig underholdende kvalitet, så du er tilgitt :thumleft
Bjørn som ikke har kåll på logistikken :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da sitter jeg her urven og nedsyltet av cellegift og har mest lyst til å grave meg ned :(
Heldigvis er siste og sjette kuren gjennomført så nå blir det tur til Tromsø på tirsdag for PET-scan og da får jeg vite om jeg er ferdig eller om jeg må ha stråling i tillegg. Håper jeg slipper det, da. Ikke fordi det er så ille å få stråling, tror jeg, men å bo på sykehushotellet i Tromsø i ukesvis er ikke noe jeg trakter etter. Dessuten har jeg et håp om å ha gjort unna dette styret før jul :thumleft
Men jeg er ikke så dårlig at jeg ikke kan fabulere om neste års hovedtur på mc og lurer på når Bikeridr har fått kontroll på turnusen sin og når det måtte passe for han å ta av i fra midten av Norge, etter jul?
Og jeg kjører enda mc, men kun på butikken men tror jeg må få den på vinterlager før jeg drar nordover på tirsdag..... kanskje jeg kjører den til lagring på søndag.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by tshansen »

Usj, de greiene der er noe svineri... håper virkelig du slipper stråling, for skal man tro en kollega av meg så var dette verste behandlingen for hans del. :evil:

Her er det allrede vært innom litt vinter, som igjen setter igang kappløp om å spre mest mulig saltslush på veiene. Så blir ikke kjørt noe her mer (tror jeg) Er ikke vinteren kommet der oppe enda? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

tshansen wrote:Usj, de greiene der er noe svineri... håper virkelig du slipper stråling, for skal man tro en kollega av meg så var dette verste behandlingen for hans del. :evil:

Her er det allrede vært innom litt vinter, som igjen setter igang kappløp om å spre mest mulig saltslush på veiene. Så blir ikke kjørt noe her mer (tror jeg) Er ikke vinteren kommet der oppe enda? :-k
Snøen kom ned i 150 over havet og det har vært opp mot 7 minus på det kaldeste og da sto sykkelen i ro. Nå har snøgrensen krøpet oppover og i dag var tempen oppe i 7 pluss og intet problem å kjøre på butikken.
Meldt 8 grader og regn på søndag men det er bare 7-8 km å kjøre til garasjen så jeg rekker ikke å bli våt :)
User avatar
kvase
Posts: 4009
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by kvase »

Nå er det bare å tenke fremover på å kunne få frihetesfølelsan på plass vell :thumleft
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote: Men jeg er ikke så dårlig at jeg ikke kan fabulere om neste års hovedtur på mc og lurer på når Bikeridr har fått kontroll på turnusen sin og når det måtte passe for han å ta av i fra midten av Norge, etter jul?
Det må nå i såfall bli et godt stykke etter jul ;-)

God bedring, Halvard. Håper også dette er siste runde og at du slipper mer jævelskap. Kreft, og spesielt barnekreft er en av hovedgrunnene til at jeg ikke tror noe særlig på Gud, eller noen annen høyere skapning som "vil menneskets beste"..

Nuvel, mhp neste års turnus, så regner jeg med min kollega og meg blir enige om den før jul. Skal sette opp forslag når jeg kommer ombord igjen før jul. I år har jeg jula hjemme.

Hvor planlegger du ferden for 2019-turen da?
Jeg føler ikke at jeg ble ferdig med Røros, Alvdal, Trontopp og fjella der i år. Og så var jo både Helvete, Jotunveien og Røyden-korset greie plasser å besøke. Er man først på de traktene, så er jeg nesten sikker på at vi kan få oss litt hjemmelagede vafler av frittgående egg med hjemmelaget bringebærsyltetøy hvis vi stikker innom Palma på en kaffetår.

Blir du lenge i Tromsø, forresten? Jeg er her nå og blir til 9.11. Dog har jeg ikke bil, men kan nok sikkert klare å få meg befordret pr kollektivtilbud hvis det skulle være ønskelig med en liten slarv :)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
DrGreve wrote: Men jeg er ikke så dårlig at jeg ikke kan fabulere om neste års hovedtur på mc og lurer på når Bikeridr har fått kontroll på turnusen sin og når det måtte passe for han å ta av i fra midten av Norge, etter jul?
Det må nå i såfall bli et godt stykke etter jul ;-)

God bedring, Halvard. Håper også dette er siste runde og at du slipper mer jævelskap. Kreft, og spesielt barnekreft er en av hovedgrunnene til at jeg ikke tror noe særlig på Gud, eller noen annen høyere skapning som "vil menneskets beste"..

Nuvel, mhp neste års turnus, så regner jeg med min kollega og meg blir enige om den før jul. Skal sette opp forslag når jeg kommer ombord igjen før jul. I år har jeg jula hjemme.

Hvor planlegger du ferden for 2019-turen da?
Jeg føler ikke at jeg ble ferdig med Røros, Alvdal, Trontopp og fjella der i år. Og så var jo både Helvete, Jotunveien og Røyden-korset greie plasser å besøke. Er man først på de traktene, så er jeg nesten sikker på at vi kan få oss litt hjemmelagede vafler av frittgående egg med hjemmelaget bringebærsyltetøy hvis vi stikker innom Palma på en kaffetår.

Blir du lenge i Tromsø, forresten? Jeg er her nå og blir til 9.11. Dog har jeg ikke bil, men kan nok sikkert klare å få meg befordret pr kollektivtilbud hvis det skulle være ønskelig med en liten slarv :)
Tja, siden årets tur gikk i vasken så blir vel turen tatt i 2019 i stedet og det betyr noenlunde samme rute som var planlagt i år. Da blir det Røros, Rondane og sikkert en svingom ned mot Alvdal og Atna også før vi ruller mot Sollia og Venabygdsfjellet. Det blir i alle fall ned til Alvdal hvis vi kjører Rondaneveien. Vi får god tid til å diskutere ruta i vinter :)
Jeg kommer opp til Tromsø på tirsdags morgen og så rett på PET-scan, deretter tror jeg at resten av dagen er til fri disposisjon. Har konsultasjon med legene tidlig onsdag morgen, da har de fått studert bildene og vet mer om resten av forløpet. Deretter rett hjem.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by Busa Trond »

Du trenger noe positivt å tenke på Greve. Ikke noe er som en god camping natt på mc oppe på Fiskevollen[emoji4]
Vi møtes[emoji4]ImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Du skal ha tusen takk, Busa :thumleft
Nå har jeg vel ikke noe annet valg enn å være positiv og den jobben er egentlig ganske lett.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: DrGreve`s (b)logg

Post by DrGreve »

Da var det slutt for i år :(
Meldt 8 minus i neste uke og da måtte jeg tatt den på henger og det gidder jeg ikke.Image

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Post Reply