Page 142 of 150

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 04 Dec 2017 23:21
by jhn
ole m. wrote:
Bjerknez wrote:Kanskje jeg også bytter ut Grandisen med en og annen julepølse :lol:
Du erstatter ikke banan med julepølse også?
Jeg trykket i dag på "første uleste ... " elns, og havnet rett i bananpraten. Må jo si jeg ble ganske himmelfallen over denne innrømmelsen ... også i full offentlighet ... og med et smil :shock:
Ganske drøyt [-(

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 04 Dec 2017 23:47
by Tommas
Det bør nevnes at det var tilbud på Grandis på Rema 1000 i dag, så da kan du shoppe inn til hele romjula Bjerkiz.

Så kan de som fortsatt har en fetisj for bananer kanskje dekke sine behov andre steder enn i tråden din 8)

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 00:15
by Tommas
Jeg må forresten kjøre en Bjerknes spesial :erte , og mene noe om HD Fat Bob 114 uten å ha sett eller prøvd den i levende live:

Det virker som en utrolig stor slump penger å betale for noe som ikke tilbyr noe særlig annet enn navnet ekstra, om man sammenlikner med andre tohjuls farkoster man kan få kjøpt? Jeg henger meg ikke så mye opp i specs egentlig men prisen virker rett og slett helt på vidda :shock:

Om man feks sammenlikner med Indian Scout Bobber, som begynner på 200k, så skjønner ikke jeg hvor de ekstra 100k kommer fra :lol:

Image

Forresten, jeg er helt klar over at dette bare er rå synsing inntil ting er prøvekjørt etc, men nå ligger tross alt snøen ute og noe må man prate om 8)

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 00:39
by jhn
Tommas wrote:Det bør nevnes at det var tilbud på Grandis på Rema 1000 i dag, så da kan du shoppe inn til hele romjula Bjerkiz.

Så kan de som fortsatt har en fetisj for bananer kanskje dekke sine behov andre steder enn i tråden din 8)
"fortsatt har en fetisj for bananer" ... hvem tenker du på da? Så langt er det vel bare en her inne som har avslørt noe i den retningen, og det er ikke meg. Jeg kom over innlegget i dag tidlig og synes det var en litt sær ting å fortelle om ... med et smil. Ganske nasty, spør du mæ

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 01:02
by Tommas
Jeg skjønner at det kan være et sjokk å lese at Bjerknez vurderer å bytte ut Grandiosa'n. Det er nesten som om Ingrid Espelid Hovig smalt til og innrømmet at hun ville bytte ut juleribba med kebab 8) :lol

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 01:13
by jhn
Tommas wrote:Jeg skjønner at det kan være et sjokk å lese at Bjerknez vurderer å bytte ut Grandiosa'n. Det er nesten som om Ingrid Espelid Hovig smalt til og innrømmet at hun ville bytte ut juleribba med kebab 8) :lol
Ja, som jeg sa, ganske nasty

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 02:42
by Bjerknez
Tommas wrote:Jeg må forresten kjøre en Bjerknes spesial :erte , og mene noe om HD Fat Bob 114 uten å ha sett eller prøvd den i levende live:

Det virker som en utrolig stor slump penger å betale for noe som ikke tilbyr noe særlig annet enn navnet ekstra, om man sammenlikner med andre tohjuls farkoster man kan få kjøpt? Jeg henger meg ikke så mye opp i specs egentlig men prisen virker rett og slett helt på vidda :shock:

Om man feks sammenlikner med Indian Scout Bobber, som begynner på 200k, så skjønner ikke jeg hvor de ekstra 100k kommer fra :lol:

Image

Forresten, jeg er helt klar over at dette bare er rå synsing inntil ting er prøvekjørt etc, men nå ligger tross alt snøen ute og noe må man prate om 8)
Når jeg leser det du skriver så er jeg faktisk helt enig med deg Tommas (hvis det stemmer). Jeg vet ikke helt hvor jeg fikk 150HK'er fra etc. Jeg mener bestemt at jeg leste dette ett sted, men må også inrømme at jeg ikke har fordypet meg særlig rundt dette.

HD'en har så vidt meg bekjent mer sofistikerte dempere enn Indian modellen og bedre bremser, men hvis ikke dem har klart og presse mer enn 92 gamp ut av en 1900ccm. er jo nesten sjokkerende. Slenge på et nytt sett dempere på en IIndian vil nok være en langt mer smartere løsning tror jeg. :redface

Jeg husker jeg og min nabo byttelånte sykkel når jeg hadde Cruiseren. Jeg hadde en Yamaha XVS 1300 2012 modell og han hadde en 2008 HD av samme type med 1450ccm. Hans HD gikk som en dass i forhold til min. Bremsene var ekstremt mye dårligere og demperne like så. Nå var den 3 år eldre også, men imponert ble jeg ikke ;-)

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 05:39
by mekkern
Sjekk hva linken jeg la ut sier om «handling and suspension»

Tror ikke indianeren er spesielt værre.

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 06:06
by Bjerknez
mekkern wrote:Sjekk hva linken jeg la ut sier om «handling and suspension»

Tror ikke indianeren er spesielt værre.
Ja, jeg har nok sett litt for mye på Youtube Reviews av denne tror jeg. Den får gode tilbakemeldinger der på de videoene jeg har sett, men det kan jo være av fanboys og av HD fansen etc.

300 laken virket plutselig litt "too mutch" ja...

Men hvorfor har dem ikke klart å tyne ut mer enn 92 gamp og 115NM av en 1900ccm??

Min Yamaha 1300 hadde jo rundt 80 gamp og 112NM....

Jeg må nok bare inrømme at jeg fortsatt er LITT for opptatt av prestanda til å vurdere en cruiser tror jeg. At en 1900ccm. ikke klarer og levere mer gamp og NM enn en midt på treet familebil med mindre motorvolum forstår jeg ikke. Men det har sikkert en grunn.

Den drøye prisen kommer kanskje av motorvolumet i seg selv og derav økt forbruk kanskje? Utan at jeg har satt meg inn i hvordan staten har bestem denne utregningen.

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 07:39
by Bikeridr
@Bjerkizzz..
Skaff deg en Triumph Rocket III.
3-sylindra 2,3l-maskin med 145 fjordinger. 200nm, hvorav 100 av de er tilstede idet du slipper clutchen uten å vri på rulla. Ganske enkelt "fette umulig" å kvæle i lyskryss.
Den har visst 78nm selv når motoren står.. ;-)

Du har jo også Yamaha Vmax da; 1700 V4 på 200 dølahester. Riktignok bare 167nm, men tror nok ikke den står stille, den heller :thumleft

Forresten, HD og "sofistikert" i samme setning.. :-k

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 08:18
by JK95
Bikeridr wrote:@Bjerkizzz..
Skaff deg en Triumph Rocket III.
3-sylindra 2,3l-maskin med 145 fjordinger. 200nm, hvorav 100 av de er tilstede idet du slipper clutchen uten å vri på rulla. Ganske enkelt "fette umulig" å kvæle i lyskryss.
Den har visst 78nm selv når motoren står.. ;-)

Du har jo også Yamaha Vmax da; 1700 V4 på 200 dølahester. Riktignok bare 167nm, men tror nok ikke den står stille, den heller :thumleft

Forresten, HD og "sofistikert" i samme setning.. :-k
^Jeg liker den tankegangen :thumleft Alternativt, siden Bjærkiz er så glad i italiensk baik, hva med en Diavel? :twisted:

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 08:27
by Palma
Kan ikke se andre aktuelle alternativer en denne så langt: https://lunacycle.com/luna-banana-bbshd-ebike/

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 08:32
by Kant1
Ja, en Rocket III er vel en maskin som gjør gutter til menn, og attpå, står det som må være Noregs råeste eksemplar av sorten til salgs på Triumphbutikken i Bergen.
221Nm allerede på 2750rpm, det er omtrent tomgang på striiitfaiteren din det.


Da kan man attpå slenge med kjeften til HDgutta med 18 - 1900ish ccm at "jaja gutter, dere er ute å lufter mopedene deres"? \:D/

Dessuten er den kjempestor, og det trigger jo mengder med vasking... blir mye bra blogging av det :thumleft

På en cruiser er antall HK egentlig totalt uinteressant, det er vridmoment på lave turtall som er viktig, siden en cruiser ikke er bygd for å kjøre som et svin med.

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 08:51
by Bjerknez
Kant1 wrote:Ja, en Rocket III er vel en maskin som gjør gutter til menn, og attpå, står det som må være Noregs råeste eksemplar av sorten til salgs på Triumphbutikken i Bergen.
221Nm allerede på 2750rpm, det er omtrent tomgang på striiitfaiteren din det.


Da kan man attpå slenge med kjeften til HDgutta med 18 - 1900ish ccm at "jaja gutter, dere er ute å lufter mopedene deres"? \:D/

Dessuten er den kjempestor, og det trigger jo mengder med vasking... blir mye bra blogging av det :thumleft

På en cruiser er antall HK egentlig totalt uinteressant, det er vridmoment på lave turtall som er viktig, siden en cruiser ikke er bygd for å kjøre som et svin med.
Dette er så absolutt en god kandidat Onkel :thumleft
Men tung..og kostbar er den jo definitivt.... ;-)

Palma:
Kanskje en sånn... så kunne vi jo tatt en tur alle mann:
Image

Re: Bjerknez - Det nærmer seg...

Posted: 05 Dec 2017 08:58
by Bjerknez
JK95 wrote:
Bikeridr wrote:@Bjerkizzz..
Skaff deg en Triumph Rocket III.
3-sylindra 2,3l-maskin med 145 fjordinger. 200nm, hvorav 100 av de er tilstede idet du slipper clutchen uten å vri på rulla. Ganske enkelt "fette umulig" å kvæle i lyskryss.
Den har visst 78nm selv når motoren står.. ;-)

Du har jo også Yamaha Vmax da; 1700 V4 på 200 dølahester. Riktignok bare 167nm, men tror nok ikke den står stille, den heller :thumleft

Forresten, HD og "sofistikert" i samme setning.. :-k
^Jeg liker den tankegangen :thumleft Alternativt, siden Bjærkiz er så glad i italiensk baik, hva med en Diavel? :twisted:
Noe italiensk blir det nok ikke på meg, selv om dem ser bra ut. Diavel har jeg egentlig aldri hatt særlig sansen for. Vinner jeg i lotto (over 5 mill) så kommer jeg til å kjøpe meg en Panigale og henge den i taket. :thumleft