Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by JK95 »

Kant1 wrote:
Bjerknez wrote:Stemmer bra den der :lol:
Gleder meg allerede til å hugge innpå en Pizza på Peppes, helt alene, med en pils eller to til. \:D/

Nesten så jeg er frista til å sende deg noen ytterst smakfulle Sundepølser, bare for å lokke deg ut i "uløkka" :lol: :lol: :lol:
Kan ta dem frivillig jeg, så slipper Bjerkiz å måtte trimme Bimmeren til våren :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Kant1 »

Bjerknez wrote:
Kant1 wrote:
Bjerknez wrote:Stemmer bra den der :lol:
Gleder meg allerede til å hugge innpå en Pizza på Peppes, helt alene, med en pils eller to til. \:D/

Nesten så jeg er frista til å sende deg noen ytterst smakfulle Sundepølser, bare for å lokke deg ut i "uløkka" :lol: :lol: :lol:
Da åker dem i såfall rett i fryseren og blir dratt frem den dagen det skal feires :thumleft
Send i vei Onkel :thumleft
Da er jo morroa vekke :-D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Kant1 wrote:
Bjerknez wrote:
Kant1 wrote:

Nesten så jeg er frista til å sende deg noen ytterst smakfulle Sundepølser, bare for å lokke deg ut i "uløkka" :lol: :lol: :lol:
Da åker dem i såfall rett i fryseren og blir dratt frem den dagen det skal feires :thumleft
Send i vei Onkel :thumleft
Da er jo morroa vekke :-D
Ja, den ser jeg. Men unner du meg i hele tatt en bitteliten premie etter endt slankekur, så ikke nøl med å postlegge pølsene :thumleft :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Kant1 »

Om du klarer å gå ned 30 kg på 2 mnd skal du få premie i posten... det unner jeg deg.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Kant1 wrote:Om du klarer å gå ned 30 kg på 2 mnd skal du få premie i posten... det unner jeg deg.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Oohhhh... the game is on! :D

Blir nok vanskelig på to måneder og runde 30 kilo, men 25 tror jeg går greit. Går jo litt treigere ned i vekt når det nærmer seg. Men jeg skal definitivt gjøre det jeg kan for å vinne en premie :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by ojda »

Kant1 wrote:Om du klarer å gå ned 30 kg på 2 mnd skal du få premie i posten... det unner jeg deg.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Snakk om bortkasta godsaker :?
Kan banne på at bjerknezen skjærer pylso opp i skjiver å legger'n på Grandiosan :shock: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Kant1 wrote:Om du klarer å gå ned 30 kg på 2 mnd skal du få premie i posten... det unner jeg deg.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Snakk om bortkasta godsaker :?
Kan banne på at bjerknezen skjærer pylso opp i skjiver å legger'n på Grandiosan :shock: :lol: :lol:
Ødelegge grandisen mener du?

Å nei du, de pølsene kjører jeg så klart i mikseren og smører på kneipbrødet :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by ojda »

Bjerknez wrote:
ojda wrote:
Kant1 wrote:Om du klarer å gå ned 30 kg på 2 mnd skal du få premie i posten... det unner jeg deg.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Snakk om bortkasta godsaker :?
Kan banne på at bjerknezen skjærer pylso opp i skjiver å legger'n på Grandiosan :shock: :lol: :lol:
Ødelegge grandisen mener du?

Å nei du, de pølsene kjører jeg så klart i mikseren og smører på kneipbrødet :lol:
Jøss!! Ante ikke at du dreiv med så avansert kokkelering 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

ojda wrote:
Bjerknez wrote:
ojda wrote:

Snakk om bortkasta godsaker :?
Kan banne på at bjerknezen skjærer pylso opp i skjiver å legger'n på Grandiosan :shock: :lol: :lol:
Ødelegge grandisen mener du?

Å nei du, de pølsene kjører jeg så klart i mikseren og smører på kneipbrødet :lol:
Jøss!! Ante ikke at du dreiv med så avansert kokkelering 8)
Må ikke undervurdere meg Ojda. Den mikseren fungerer utmerket til slikt. Det står «kompost kvern» på siden av mikseren og den står under kjøkkenbenken, men det er nok sikkert bare navnet på produsenten.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by tshansen »

Dette hørtes fornuftig ut :roll: Et gjennomsnittlig menneske forbrenner 500 kalorier bare når de sover. Å du får i deg 500 kalorier om dagen? :shock: Du kommer til å sette kroppen i katastrofe modus og vinninga vil gå opp i spinninga med en gang du begynner å spise normalt igjen.

Å skynte seg ned i vekt? Hva med å gjøre små livstilsendringer å holde vekten stabilt lavt? :redface
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by mekkern »

Hvorfor sulte seg når en kan fylle påsan med masse mat uten at kaloriene fråtser???

Grønnsaker!

Du kan spise masse grønnsaker før du tipper 600kcal..
sunnere enn "urteguffe" også... \:D/

Da kan faktisk tarmene fungere også og du kommer deg på dass. [-o<
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Tommas »

Unge Bjerknez trenger nok en 2000 kal om dagen for å holde seg i live, sikkert 2500 for å holde vekta stabil. Blir et duglig underskudd med 600 per dag.. Dauer ikke av det med det første, men det anbefales nok ikke for hvermansen :lol:

Ikke første gangen han kjører dette opplegget, men (helt åpenbart...) ikke noe for meg 8)
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Jompa »

Bjerknez wrote:
ojda wrote:
Bjerknez wrote: Ødelegge grandisen mener du?

Å nei du, de pølsene kjører jeg så klart i mikseren og smører på kneipbrødet :lol:
Jøss!! Ante ikke at du dreiv med så avansert kokkelering 8)
Må ikke undervurdere meg Ojda. Den mikseren fungerer utmerket til slikt. Det står «kompost kvern» på siden av mikseren og den står under kjøkkenbenken, men det er nok sikkert bare navnet på produsenten.
Fy fader. Dette er misbruk av pølser. Jeg burde varsle noen, vet bare ikke hvem. Finnes det et eget pølsetilsyn ? :-)
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Livsstilendring? Boring... :lol:

Neida, har ikke tenkt til å argumentere for måten jeg gjør det på, for da taper jeg enhver diskusjon. Jeg er klar over bakdelene med dette. Men det gir meg mestringsfølelse og kiloene raser av så fort at bare det gir inspirasjon nok.

Jeg kjenner på kroppen min hver dag og til tider er jeg svimmel, og jeg lever på lånte ressurser, men de dagene jeg vet det blir litt fysisk arbeid så øker jeg dosen en smule. Jeg drikker også store mengder vann.

Man gjør jo så mye annet farlig i livet, så dette får bli MIN lille ekstremsport.

Å gå ned like mange kilo på den «rette» måten over flere år er både dyrere, mindre motiverende og tar åpenbart mye lenger tid. Det er også vanskeligere og få i seg reiktig mengde kalorier og krever vesentlig mer planlegging og hjernebry.

Noen likser det på den måten, mens andre får mer drastisk til verks.

Dør jeg i forsøket, så dør jeg vertfall med flagget til topps. Å dø av noe slikt er nok uansett like sannsynlig som å dø av influensa. Uten at jeg har sjekket statistikken rundt dette. :)
Bjerknez

Re: Bjerknez - Kampen med kaloriene

Post by Bjerknez »

Jompa wrote:
Bjerknez wrote:
ojda wrote:
Jøss!! Ante ikke at du dreiv med så avansert kokkelering 8)
Må ikke undervurdere meg Ojda. Den mikseren fungerer utmerket til slikt. Det står «kompost kvern» på siden av mikseren og den står under kjøkkenbenken, men det er nok sikkert bare navnet på produsenten.
Fy fader. Dette er misbruk av pølser. Jeg burde varsle noen, vet bare ikke hvem. Finnes det et eget pølsetilsyn ? :-)
Jeg skal love deg at en pakke pølser hadde gått rett ned på høykant jompa. :thumleft
Jeg liker gode pølser og selv om pølse ikke er den maten jeg elsker mest i verden, så går det meste ned når man er sulten nok :lol:

Husker jeg, Tommas og noen flere satt på en resaturant i Lom. De andre kjøpte seg relativt dyr mat og ble vel ikke spesielt mette heller, selv om det sikkert var godt. Jeg lo hele veien til betalingsterminalen siden det var jeg som la ut for hele gildet. Med mine 2-3 vanlige pils og kun dette, føltes det nesten som en gevinst når jeg fikk tilbake bortimot 5.000 spenn :lol:
Locked