Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Bjerknez wrote:
xyvind wrote:Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet :-D men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Image

Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense! ;-)
Hakhap har vel denne?
Han har vel en eldre utgått modell?
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Jeg tror faktisk han har den nye...?

Dog i fargen blå og ikke den fargen som vises over... ?

viewtopic.php?p=351890#p351890
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Hadde jeg hatt 250 stål å skvatre bort, og hadde jeg hatt lyst til å bytte ut S1000R, så hadde det kanskje blitt den der, i fargene på bildet over. Men ikke har jeg pengene, og ikke har jeg lyst til å bytte ut bimmern heller. Det får bli en gang når jeg har blitt stor. Tipper det er helt krise dyrt å forsikre en Tuono også. Nok en gang et kjempepluss til S1000R [emoji1]
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Tuonoen er ca. 2.000,- dyrere hos Gjensidige enn S1000R vertfall. For min del.

Har foresten Tuonoen den samme elektronikken som S1000R?
Noen som vet?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by hakhap »

xyvind wrote:
Bjerknez wrote:
xyvind wrote:Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet :-D men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
[img]https://www.asphaltandrubber.com/wp-content/uploads/2016/10/2017-Aprilia-Tuono-V4-1100-Factory-05.jpg[/img]

Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense! ;-)
Hakhap har vel denne?
Han har vel en eldre utgått modell?
Det er riktig st jeg har -16 mod.
-17 mod har ny color lcd skjerm, quick shifter opp og ned (ned skal kunne gjøres med gass) , cornering abs, cruise control, pit limiter og euro4 godkjent.

Det er vel forskjell mot min.

I øvrig så les om elektronikken på aprilia sine sider for aprc

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
inunf
Posts: 4909
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by inunf »

Pit limiter? Jesus Kristus. Visste det var noe jeg manglet :roll:
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Hva med demperne?
Er disse elektroniske på Aprilia også?
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Takk for info, hakhap :-)
Tuono er en sykkel som har vokst veldig på meg i det siste. Uten å ha sett den "live" noen gang så kan jeg nå si at jeg plutselig liker den veldig godt.

Med full kasko hos Gjensidige, med mye bonus og mange andre forsikringer, hadde den kostet 17.000,- i året for meg FØR ulykken jeg hadde i fjor høst. Han som kjørte på meg ble jo aldri funnet, så jeg har rykket ned til 40% bonus (skulle vært på 70% andre år fra februar i år), så nå hadde den kostet meg nesten 22.000,- i året. Bimmern tror jeg jeg betaler 8.000,- i året for eller noe nå med 40% bonus :-( har ikke orka å sjekke.
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Takk for info, hakhap :-)
Tuono er en sykkel som har vokst veldig på meg i det siste. Uten å ha sett den "live" noen gang så kan jeg nå si at jeg plutselig liker den veldig godt.

Med full kasko hos Gjensidige, med mye bonus og mange andre forsikringer, hadde den kostet 17.000,- i året for meg FØR ulykken jeg hadde i fjor høst. Han som kjørte på meg ble jo aldri funnet, så jeg har rykket ned til 40% bonus (skulle vært på 70% andre år fra februar i år), så nå hadde den kostet meg nesten 22.000,- i året. Bimmern tror jeg jeg betaler 8.000,- i året for eller noe nå med 40% bonus :-( har ikke orka å sjekke.
SÅnn er det å bo i hovedstaden :)

Tuonoen hadde kostet meg 6-laken i året. Men blir nok ikke en slik på meg. Jeg liker rett og slett ikke fargene. Men ellers tror jeg dette er en rå sykkel. Selv om jeg likte den gamle modellen best utseendemessig...
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Sorry hvis det blir veldig off-topic, men jeg logga meg inn på Gjensidige sine sider nå, og de betaler tilbake et kundeutbytte til kundene hvert år, og nå får jeg litt over 3 laken tilbake på konto innen en uke. Nice!

Og ja, det er nok både alder og bosted som gjenspeiler forsikringspremien..
Image
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Måtte sjekke selv... får tilbake 1.600,- -spenn :lol: :thumleft
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Jeg bytter bil i juli, og forsikringspremien blir da halvert på bilen, om ikke annet. Men det blir ikke noe Tuono læll [emoji1]
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Toven »

Får ingenting jeg... [insert emoj] = --------------------------------------------------------------------------------------------------------------->
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Jeg har ikke noe behov for å ha noe med deg å gjøre, Bjerknez, så det er helt greit å ikke diskutere med deg, selv om jeg lurer på hva slags "gode forhandlingskort" du mener dere hadde her.
Da er vi jo begge enige. Så da lar vi det ligge med det. Så kan du jo heller synse litt selv evt.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by DrGreve »

Det ble ryddet litt i denne tråden da det ble slettet en kommentar fra trådstarter som etter min mening var langt over streken for hva som er akseptabelt på et åpent forum.
Det ble også slettet kommentarer som hadde sitert den opprinnelige og slettede kommentaren. Ikke fordi det var noe feil med svarene, men fordi den ikke hadde noen relevans når den siterte teksten var slettet.
Anbefaler alle å tenke over hva de skriver på et åpent forum.
Mvh, DrGreve, moderator.
Locked