Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Gleder meg til fortsettelsen hvor Bjerknez oppdager flere og flere problemer og irritasjonsmoment med Android som mange av oss andre som gikk den veien allerede har vært gjennom :D
Jeg har nå eid android før da. Den første telefonen jeg hadde var en Touch HD og etter dette hadde jeg en Samsung S3. Dette var nok før du ble konfirmant :lol:

Men en ting er sikkert. Mye bra har skjedd med Android siden den tid :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Epylypzon »

Snikkeren wrote:Ja, at ting bare funker kan jo være kjedelig. [emoji12]

Har no iPhone 6, MacBook Pro, Apple TV, iPad og Apple Watch, og alt bare funker fint sammen. Ingen tweaking nødvendig. [emoji106]
Kondolerer [emoji14]

Sendt fra min Z3 Compact
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Tosk »

Bjerknez wrote:
Tosk wrote:Gleder meg til fortsettelsen hvor Bjerknez oppdager flere og flere problemer og irritasjonsmoment med Android som mange av oss andre som gikk den veien allerede har vært gjennom :D
Jeg har nå eid android før da. Den første telefonen jeg hadde var en Touch HD og etter dette hadde jeg en Samsung S3. Dette var nok før du ble konfirmant :lol:

Men en ting er sikkert. Mye bra har skjedd med Android siden den tid :thumleft
Forut for tiden der altså! Gikk da vitterlig på vgs da smarttelefon ble en ting :D
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Tommas »

Snikkeren wrote:Ja, at ting bare funker kan jo være kjedelig. [emoji12]

Har no iPhone 6, MacBook Pro, Apple TV, iPad og Apple Watch, og alt bare funker fint sammen. Ingen tweaking nødvendig. [emoji106]
Det må jo for skams skyld nevnes at en moderne android virker 100% ut av boksen, og det fullt på høyde med eple-konkurrenten. Men, man KAN tweake alt om man vil. Og med Apples tendens til å dryppe ut forbedringer, og fortsatt ta tusenvis av kroner for noe så enkelt som litt ekstra RAM, så skal man være glad for konkurransen... Det har gitt begge leire vesentlig bedre telefoner ;-)
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Elolz »

Personlig fatter jeg ikke at folk kjøper iPhone og Samsung til 6-8k når en kan få toppmodellene til Huawei/Honor f.eks til 2,5-3k. Kjøpte Honor 6 i vår til 2,7k, er mektig imponert. Det er jo bare å se på hva kunder skriver om den på komplett.no, så skjønner en fort at det er kun merkenavnet en betaler 2-3 dobbel pris for... Den utklasset daværende toppmodellene til både Samsung og iPhone på skjerm, cpu og batteri. Eneste var spillgrafikk den hang litt etter på, men det bruker jeg ikke mobilen til uansett. Vet ikke hvordan Honor 7 er i forhold til siste skrik fra de store.

Samsung har jeg bare dårlige erfaringer med, bortsett fra en pc-skjerm eller to, har alt annet jeg har hatt fra Samsung vært trøbbel med, det samme gjelder andre i familien. Dyre kameraer, tv'er, dvd, blu-ray etc... Så det merket boikotter jeg. Batteritiden til Samsung er også horribelt dårlig, der har de en del å lære av kineserne!

Apple produkter skal jeg aldri ha av prinsipp. :twisted:
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: RE: Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Epylypzon »

Elolz wrote:Personlig fatter jeg ikke at folk kjøper iPhone og Samsung til 6-8k når en kan få toppmodellene til Huawei/Honor f.eks til 2,5-3k. Kjøpte Honor 6 i vår til 2,7k, er mektig imponert. Det er jo bare å se på hva kunder skriver om den på komplett.no, så skjønner en fort at det er kun merkenavnet en betaler 2-3 dobbel pris for... Den utklasset daværende toppmodellene til både Samsung og iPhone på skjerm, cpu og batteri. Eneste var spillgrafikk den hang litt etter på, men det bruker jeg ikke mobilen til uansett. Vet ikke hvordan Honor 7 er i forhold til siste skrik fra de store.

Samsung har jeg bare dårlige erfaringer med, bortsett fra en pc-skjerm eller to, har alt annet jeg har hatt fra Samsung vært trøbbel med, det samme gjelder andre i familien. Dyre kameraer, tv'er, dvd, blu-ray etc... Så det merket boikotter jeg. Batteritiden til Samsung er også horribelt dårlig, der har de en del å lære av kineserne!

Apple produkter skal jeg aldri ha av prinsipp. :twisted:
Bror min kjøpte ny Honor nå. Knallfornøyd. Samsung / Apple kommer jeg nok aldri til å kjøpe selv ( selv om jeg ikke betaler noe for den). Betaler ikke 2-3000 for et merke.

Sendt fra min Z3 Compact
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

I følge tester jeg har lest så vinenr Huawei i forhold til pris, men feks. S6 er en bedre telefon samlet sett hvis man tar bort prisen. Så det hele koker ned til hvor mye man vil betale tror jeg.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Epylypzon »

Jeg har ikke betalt for telefon selv de siste 7-8 årene. Men Apple eller samsung har sjeldent vært vurdert(aldri Apple) .

Sendt fra min Z3 Compact
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:Jeg har ikke betalt for telefon selv de siste 7-8 årene. Men Apple eller samsung har sjeldent vært vurdert(aldri Apple) .

Sendt fra min Z3 Compact
Smak og behag det :thumleft
Du skal også få slippe og argumentere for valget ditt. Vi har alle våre preferanser \:D/
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:
Epylypzon wrote:Jeg har ikke betalt for telefon selv de siste 7-8 årene. Men Apple eller samsung har sjeldent vært vurdert(aldri Apple) .

Sendt fra min Z3 Compact
Smak og behag det :thumleft
Du skal også få slippe og argumentere for valget ditt. Vi har alle våre preferanser \:D/
Det hadde vært kjedelig om alle hadde likt det samme :thumleft
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Jørgen »

Har selv hatt iPhone de siste fem årene, men nå på mandag kjøpte jeg nye LG Nexus 5X(lei iPhone og syns det er moro med litt forandringer). Nexus blir levert med "ren" Android mot Samsung osv som lager sitt eget brukergrensesnitt og legger oppå som kan gjøre at ting er litt "luggete", men mulig de har blitt bedre på dette enn de var i Samsung S2-tidene.

Syns Nexusen er fantastisk på alle måter. Både kamera, skjerm og andre finesser fortsetter å imponere. Snuste litt på S6 jeg også, men i og med den nye Nexusen ble sluppet mandag, falt jeg for den :)
Jørgen
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Jørgen wrote:Har selv hatt iPhone de siste fem årene, men nå på mandag kjøpte jeg nye LG Nexus 5X(lei iPhone og syns det er moro med litt forandringer). Nexus blir levert med "ren" Android mot Samsung osv som lager sitt eget brukergrensesnitt og legger oppå som kan gjøre at ting er litt "luggete", men mulig de har blitt bedre på dette enn de var i Samsung S2-tidene.

Syns Nexusen er fantastisk på alle måter. Både kamera, skjerm og andre finesser fortsetter å imponere. Snuste litt på S6 jeg også, men i og med den nye Nexusen ble sluppet mandag, falt jeg for den :)
Grattis ked ny telefon :thumleft
Vurderte denne jeg også, men testen jeg leste hos tek.no var ikke spesielt imponerende så jeg droppet den. Men den koster jo en del mindre (ca. 3.500,- faktisk) enn sine dyrere konkurrenter også...

Samsung er faktisk ikke den verste når det kommer til Bloatware. Man får fjernet det meste, men jeg synes ikke det var så ille. Sony er MYE værre når det kommer til installering av bloatware etter min mening... :roll:
Jørgen
Posts: 41
Joined: 06 Oct 2015 13:33
Location: Hamar

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Jørgen »

Bjerknez wrote:
Jørgen wrote:Har selv hatt iPhone de siste fem årene, men nå på mandag kjøpte jeg nye LG Nexus 5X(lei iPhone og syns det er moro med litt forandringer). Nexus blir levert med "ren" Android mot Samsung osv som lager sitt eget brukergrensesnitt og legger oppå som kan gjøre at ting er litt "luggete", men mulig de har blitt bedre på dette enn de var i Samsung S2-tidene.

Syns Nexusen er fantastisk på alle måter. Både kamera, skjerm og andre finesser fortsetter å imponere. Snuste litt på S6 jeg også, men i og med den nye Nexusen ble sluppet mandag, falt jeg for den :)
Grattis ked ny telefon :thumleft
Vurderte denne jeg også, men testen jeg leste hos tek.no var ikke spesielt imponerende så jeg droppet den. Men den koster jo en del mindre (ca. 3.500,- faktisk) enn sine dyrere konkurrenter også...

Samsung er faktisk ikke den verste når det kommer til Bloatware. Man får fjernet det meste, men jeg synes ikke det var så ille. Sony er MYE værre når det kommer til installering av bloatware etter min mening... :roll:
Takk det samme! :)

Fikk 7/10 sammenlagt tror jeg. 32gb-versjonen får man til 4690,- og 16gb-versjonen er noe billigere. Skal nevnes at grunnen til at jeg falt på Nexus er at det er ren android. Dvs at den kommer sånn android egentlig er og ser ut. Samsung og alle andre lager sine egne brukergrensesnitt å legger over. Samsung sitt heter Touchwiz og dette er mye av grunnen til at android har fått litt frynsete rykte da ikke alle brukergrensesnittene er helt optimalisert og bærer preg av å være litt hastearbeid. Det kan henge litt og har tendens til å krasje, spesielt om man liker å tweake litt selv. Men jeg har ikke testet de siste versjonene, så det er godt mulig det er bedre nå :) Samsung og andre produsenter er jo milevis foran iPhone på blant annet kamera, og det er svært mange grunner til å velge android foran ios, men vil man ha noe som "bare" funker, så er iPhone glimrende.
Jørgen
User avatar
Monstr
Posts: 226
Joined: 10 Apr 2012 00:11
MC: 00' Suzuki TL1000S
Location: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Monstr »

Elolz wrote:Personlig fatter jeg ikke at folk kjøper iPhone og Samsung til 6-8k når en kan få toppmodellene til Huawei/Honor f.eks til 2,5-3k. Kjøpte Honor 6 i vår til 2,7k, er mektig imponert. Det er jo bare å se på hva kunder skriver om den på komplett.no, så skjønner en fort at det er kun merkenavnet en betaler 2-3 dobbel pris for... Den utklasset daværende toppmodellene til både Samsung og iPhone på skjerm, cpu og batteri. Eneste var spillgrafikk den hang litt etter på, men det bruker jeg ikke mobilen til uansett. Vet ikke hvordan Honor 7 er i forhold til siste skrik fra de store.

Samsung har jeg bare dårlige erfaringer med, bortsett fra en pc-skjerm eller to, har alt annet jeg har hatt fra Samsung vært trøbbel med, det samme gjelder andre i familien. Dyre kameraer, tv'er, dvd, blu-ray etc... Så det merket boikotter jeg. Batteritiden til Samsung er også horribelt dårlig, der har de en del å lære av kineserne!

Apple produkter skal jeg aldri ha av prinsipp. :twisted:
Ser man det! :) Jeg har hatt Sony Xperia Z2 nå siden den kom i fjor vår. Den har fungert veldig greit egentlig, men jeg fikk den billig gjennom Netcom (betalte 2300,- for telefonen) så da gikk det liksom ann.

Dog gikk den i bakken og fikk en sprekk i glasset nå, og har hatt den på reparasjon hvor jeg plages med at den går opp i limingen på skjermen stadig vekk, som da gjør at jeg får lyse felter på skjermen. Er lei av å fly å levere den tilbake til de som byttet skjermen hele tiden, så nå vurderer jeg ny. Har aldri sett noe på Huawei før, og bare tenkt at det er noe dritt. Har nå brukt en time på å lese meg litt opp på Huawei, da spesielt Honor 7, og har bare en ting og si: WOW! Dette er mye telefon for pengene! Ikke minst ser den bra ut, men den har bedre specs enn min Z2 som jeg fortsatt kan få kjøpt ny til samme pris. Honor 7 koster jo bare 3400,- på Elkjøp, og det er ikke galt! Kan sikkert få den billigere andre steder også.

Skal jeg ha ny telefon nå, blir det nok en Huawei! Ikke aktuelt å betale 8990,- for en S6 Edge+.

Dog holder jeg meg til Apple på datafronten. Har hatt min Macbook Pro i 5 år nå, og den fungerer like fint enda. Måtte legge 500,- i ny lader og 500,- i nytt batteri nå i høst, men det kan jeg leve fint med! :) Laderen ble ødelagt etter jeg la den i baksetet i bilen, og lukket døren men ledningen hengende ut :p
Mvh Monstr - Suzuki TL1000S -
Image Image
Bjerknez

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Post by Bjerknez »

Jeg tviler ikke et sekund på at man får mye for pengene når man kjøper Hawei eller andre "ukjente" merker og det er jo tross alt ikke alle som er like teknofile som meg. Jeg kjøpte Samsung S6 Edge i hovedsak grunnet den buede skjermen. Jada..mest en gimmick men det ser ufattelig stilig ut. Dessuten føler jeg telefonen har blitt påkostet med skikkelige materialer og ikke dynget ned i billige plastdeksler.

Jada.. man betaler for morroa og jeg ser at andre vil prioritere annerledes. Strengt tatt så har jeg ikke behov for noe annet enn en billig Nokia til 1,- men artig å bruke penger på noe man kan fikle litt med i disse PMS tider :-# :roll: :thumleft
Locked