Bjerknez - Kampen med kaloriene
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Haha KliffArne
Noe av det bedre her inne. Punktum.
Noe av det bedre her inne. Punktum.
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Måtte jo friske litt opp i denne trøtte bloggenTommas wrote:Haha KliffArne
Noe av det bedre her inne. Punktum.
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? Eller noen gode grunner?
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ
Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96072486
Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96072486
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Kan ikke bli så mange her inne med s1000r! Velg heller noe mer spennende som mt 09Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? Eller noen gode grunner?
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Tommas wrote:Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ
Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...
Haha, det blir nok en brukt en for min del uansett.
https://www.finn.no/mc/all/ ... e=96072486
I mine øyne er ikke e MT09 noe spennende i det hele tatt :O Er ikke så mange av "japsesyklene" som faller i smak hos meg, da blir det heller KTM, BMW, Aprilia eller Ducati.Toven wrote:Kan ikke bli så mange her inne med s1000r! Velg heller noe mer spennende som mt 09Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? [emoji38] Eller noen gode grunner? [emoji38]
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
kan dere være så snille og ikke poste sånne linker med i mine øyne perfekt spekkete s1000r sykler til forholdsvis rimelig pris [emoji1]
PÅ FORHÅND TAKK [emoji1]
Sent from my iPad using Tapatalk
PÅ FORHÅND TAKK [emoji1]
Sent from my iPad using Tapatalk
Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense!
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense!
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Herregud! jeg ser jo ikke annet enn radiarorer og exospotter??
Ærre sånn deskavarra da
Ærre sånn deskavarra da
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Jøss, her i bloggen har det jo skjedd mye siden sistTrondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? Eller noen gode grunner?
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Håpet var at jeg skulle få lenger tiss ved å bytte sykkel. Jeg tror det funket
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9147
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Synes tittelen på bloggen er MAX
Wax on........
Wax on........
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Jeg synes faktisk den ser bedre ut med katalysatoren...Tommas wrote:Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ
Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96072486
Men lyden i denne er det nok ikke noe å si på
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Hakhap har vel denne?xyvind wrote:Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense!
Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Jeg kan vel egentlig utdype dette litt ekstra hvis du faktisk lurerTrondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? Eller noen gode grunner?
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Hovedårsaken til byttet var at jeg hadde lyst på den nye modellen. Fargen var jeg ikke helt fortrolig med i starten, men den vokste på meg og i dag vil jeg nesten si den ser bedre ut en gamlesykkelen, faktisk, selv om jeg er veldig svak for alt som er sort. Jeg synes de røde flatene gir en kontrast som viser mer av sykkelen, på en måte.
Den andre grunnen var at den hadde quickshifter opp og ned, litt småendringer i design som jeg likte og en potte som ser langt bedre ut enn den gamle (etter min mening).
Den gamle sykkelen hadde gått 23.000km. I mitt lille hode så begynner den da og dra litt på årene med tanke på gjenkjøpsverdi og hvor tungsolgt den blir ved evt. 20.000k til på telleren (en sesong). Sykkelen lå på finn i 4 timer før den ble solgt...
Men ja, hovedgrunnen var at jeg hadde lyst på noe nytt. Om jeg er stormannsgal? Det vil jeg ikke si. De som kjenner meg vet at jeg er ganske så nøktern ellers. Jeg har heller ikke bladd opp flere tusenlapper for å få sykkelen dekket av karbon etc.
Det skal også sies at jeg slapp unna hovedservicen på den gamle og at dette også gjorde et visst samlet utslag, ved siden av at jeg faktisk fikk ganske god innbyttepris.
Så hadde jeg en liten velt med den gamle. Ikke noe store greier, men jeg liker at alt er 100% og de små skadene som var igjen gikk i følge forhandler som "normal slitasje".
I ettertid etter å ha kjørt nysykkelen så kan jeg med en gang slå fast at girkassen er HELT annerledes. Enten så var det den gamle som hadde en for hard giring, eller så er det den nye som er supersoft. Uansett samme for meg. Girkassen på den nye er nesten verdt bytte alene. Er jo nesten så jeg kan gire med lilletoa.
Lyden er litt annerledes og litt dypere enn den gamle.
Så samlet sett så merker man (hvis man går rett fra den gamle til den nye) at det har skjedd noe. Den virker smoothere og det at den også har ABS Pro (som jeg håper jeg aldri får bruk for) og ellers litt oppgradert elektronikk hjelper også på.
Slenger man alle argumentene opp i en gryte, rører rundt og heller det opp en et fint glass så står man nok stort sett igjen med at jeg rett og slett hadde lyst på en ny S1000R. Hva som er behovet mitt er nok helt noe annet. Jeg hadde nok kommet meg fra A til B med en 600ccm streetfighter fra Honda med de norske fargene også. Men kanskje ikke med hodet like høyt hevet.
Hvis det er dette som gjør meg til "stormannsgal" så ja, da er jeg nok det. Men dette er jo en interesse/hobby. Noen brenner av en mill på hjemmekino og kabler til flere tusen kroner meteren, mens andre kan gi uendelige summer for et oljemaleri. Dem om det.
Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF
Det var et godt svar, jeg lurte faktisk [emoji38] Var en liten fleip det med stormannsgal, hadde vært værre med en fult utstyrt GSA [emoji13] [emoji13] Da vet jeg litt mer om forskjellene så ser jeg hvor jeg ender, blir nok en brukt for min del uansett, vis jeg ikke ender opp med noe annet. Er et par gode kandidater til på listaBjerknez wrote:Jeg kan vel egentlig utdype dette litt ekstra hvis du faktisk lurerTrondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? [emoji38] Eller noen gode grunner? [emoji38]
Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21.
Hovedårsaken til byttet var at jeg hadde lyst på den nye modellen. Fargen var jeg ikke helt fortrolig med i starten, men den vokste på meg og i dag vil jeg nesten si den ser bedre ut en gamlesykkelen, faktisk, selv om jeg er veldig svak for alt som er sort. Jeg synes de røde flatene gir en kontrast som viser mer av sykkelen, på en måte.
Den andre grunnen var at den hadde quickshifter opp og ned, litt småendringer i design som jeg likte og en potte som ser langt bedre ut enn den gamle (etter min mening).
Den gamle sykkelen hadde gått 23.000km. I mitt lille hode så begynner den da og dra litt på årene med tanke på gjenkjøpsverdi og hvor tungsolgt den blir ved evt. 20.000k til på telleren (en sesong). Sykkelen lå på finn i 4 timer før den ble solgt...
Men ja, hovedgrunnen var at jeg hadde lyst på noe nytt. Om jeg er stormannsgal? Det vil jeg ikke si. De som kjenner meg vet at jeg er ganske så nøktern ellers. Jeg har heller ikke bladd opp flere tusenlapper for å få sykkelen dekket av karbon etc.
Det skal også sies at jeg slapp unna hovedservicen på den gamle og at dette også gjorde et visst samlet utslag, ved siden av at jeg faktisk fikk ganske god innbyttepris.
Så hadde jeg en liten velt med den gamle. Ikke noe store greier, men jeg liker at alt er 100% og de små skadene som var igjen gikk i følge forhandler som "normal slitasje".
I ettertid etter å ha kjørt nysykkelen så kan jeg med en gang slå fast at girkassen er HELT annerledes. Enten så var det den gamle som hadde en for hard giring, eller så er det den nye som er supersoft. Uansett samme for meg. Girkassen på den nye er nesten verdt bytte alene. Er jo nesten så jeg kan gire med lilletoa.
Lyden er litt annerledes og litt dypere enn den gamle.
Så samlet sett så merker man (hvis man går rett fra den gamle til den nye) at det har skjedd noe. Den virker smoothere og det at den også har ABS Pro (som jeg håper jeg aldri får bruk for) og ellers litt oppgradert elektronikk hjelper også på.
Slenger man alle argumentene opp i en gryte, rører rundt og heller det opp en et fint glass så står man nok stort sett igjen med at jeg rett og slett hadde lyst på en ny S1000R. Hva som er behovet mitt er nok helt noe annet. Jeg hadde nok kommet meg fra A til B med en 600ccm streetfighter fra Honda med de norske fargene også. Men kanskje ikke med hodet like høyt hevet.
Hvis det er dette som gjør meg til "stormannsgal" så ja, da er jeg nok det. Men dette er jo en interesse/hobby. Noen brenner av en mill på hjemmekino og kabler til flere tusen kroner meteren, mens andre kan gi uendelige summer for et oljemaleri. Dem om det.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk