Bjerknez - Kampen med kaloriene

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Tommas »

Haha KliffArne :thumleft

Noe av det bedre her inne. Punktum.
:lol: :lol:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by KliffArne »

Tommas wrote:Haha KliffArne :thumleft

Noe av det bedre her inne. Punktum.
:lol: :lol:
Måtte jo friske litt opp i denne trøtte bloggen 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Trondgv »

Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? :lol: Eller noen gode grunner? :lol:

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Tommas »

Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ 8)

Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...


https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96072486
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Toven »

Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? :lol: Eller noen gode grunner? :lol:

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
Kan ikke bli så mange her inne med s1000r! Velg heller noe mer spennende som mt 09 :D
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ 8)

Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...
Haha, det blir nok en brukt en for min del uansett. :)

https://www.finn.no/mc/all/ ... e=96072486

Toven wrote:
Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? [emoji38] Eller noen gode grunner? [emoji38]

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
Kan ikke bli så mange her inne med s1000r! Velg heller noe mer spennende som mt 09 :D
I mine øyne er ikke e MT09 noe spennende i det hele tatt :O Er ikke så mange av "japsesyklene" som faller i smak hos meg, da blir det heller KTM, BMW, Aprilia eller Ducati.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by freddy123 »

kan dere være så snille og ikke poste sånne linker med i mine øyne perfekt spekkete s1000r sykler til forholdsvis rimelig pris [emoji1]

PÅ FORHÅND TAKK [emoji1]




Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
xyvind
Posts: 674
Joined: 11 Feb 2016 13:32
MC: 2020 Yamaha Tenere 700

Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by xyvind »

Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet :-D men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Image

Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense! ;-)
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by ojda »

Herregud! jeg ser jo ikke annet enn radiarorer og exospotter??
Ærre sånn deskavarra da :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? :lol: Eller noen gode grunner? :lol:

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
Jøss, her i bloggen har det jo skjedd mye siden sist :lol:

Håpet var at jeg skulle få lenger tiss ved å bytte sykkel. Jeg tror det funket :thumleft :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by ojda »

Synes tittelen på bloggen er MAX :-)
Wax on........
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Han hadde lyst på noe nytt, men orket ikke være så kreativ 8)

Du får jo litt rabatt om du kjøper en "eldre utgått" modell, som Bjerknez ville sagt...


https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96072486
Jeg synes faktisk den ser bedre ut med katalysatoren... :redface
Men lyden i denne er det nok ikke noe å si på :)
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

xyvind wrote:Skal noe til for å slå S1000R-pakka ja. Tror vi har plass til én eller to til på forumet :-D men det hadde vært gøy om noen kjøpte den nye Tuono'n da.
Sattan, jeg har lyst til å prøve denne
Image

Sorry for avsporingen, Bjerknez..back to the nonsense! ;-)
Hakhap har vel denne?
Bjerknez

Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Bjerknez »

Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? :lol: Eller noen gode grunner? :lol:

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
Jeg kan vel egentlig utdype dette litt ekstra hvis du faktisk lurer :redface

Hovedårsaken til byttet var at jeg hadde lyst på den nye modellen. Fargen var jeg ikke helt fortrolig med i starten, men den vokste på meg og i dag vil jeg nesten si den ser bedre ut en gamlesykkelen, faktisk, selv om jeg er veldig svak for alt som er sort. Jeg synes de røde flatene gir en kontrast som viser mer av sykkelen, på en måte.

Den andre grunnen var at den hadde quickshifter opp og ned, litt småendringer i design som jeg likte og en potte som ser langt bedre ut enn den gamle (etter min mening).

Den gamle sykkelen hadde gått 23.000km. I mitt lille hode så begynner den da og dra litt på årene med tanke på gjenkjøpsverdi og hvor tungsolgt den blir ved evt. 20.000k til på telleren (en sesong). Sykkelen lå på finn i 4 timer før den ble solgt...

Men ja, hovedgrunnen var at jeg hadde lyst på noe nytt. Om jeg er stormannsgal? Det vil jeg ikke si. De som kjenner meg vet at jeg er ganske så nøktern ellers. Jeg har heller ikke bladd opp flere tusenlapper for å få sykkelen dekket av karbon etc.

Det skal også sies at jeg slapp unna hovedservicen på den gamle og at dette også gjorde et visst samlet utslag, ved siden av at jeg faktisk fikk ganske god innbyttepris.

Så hadde jeg en liten velt med den gamle. Ikke noe store greier, men jeg liker at alt er 100% og de små skadene som var igjen gikk i følge forhandler som "normal slitasje".

I ettertid etter å ha kjørt nysykkelen så kan jeg med en gang slå fast at girkassen er HELT annerledes. Enten så var det den gamle som hadde en for hard giring, eller så er det den nye som er supersoft. Uansett samme for meg. Girkassen på den nye er nesten verdt bytte alene. Er jo nesten så jeg kan gire med lilletoa.

Lyden er litt annerledes og litt dypere enn den gamle.

Så samlet sett så merker man (hvis man går rett fra den gamle til den nye) at det har skjedd noe. Den virker smoothere og det at den også har ABS Pro (som jeg håper jeg aldri får bruk for) og ellers litt oppgradert elektronikk hjelper også på.

Slenger man alle argumentene opp i en gryte, rører rundt og heller det opp en et fint glass så står man nok stort sett igjen med at jeg rett og slett hadde lyst på en ny S1000R. Hva som er behovet mitt er nok helt noe annet. Jeg hadde nok kommet meg fra A til B med en 600ccm streetfighter fra Honda med de norske fargene også. Men kanskje ikke med hodet like høyt hevet.

Hvis det er dette som gjør meg til "stormannsgal" så ja, da er jeg nok det. Men dette er jo en interesse/hobby. Noen brenner av en mill på hjemmekino og kabler til flere tusen kroner meteren, mens andre kan gi uendelige summer for et oljemaleri. Dem om det.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Bjerknez San - WAX ON, WAX OFF

Post by Trondgv »

Bjerknez wrote:
Trondgv wrote:Hmm..Det er vel egentlig ingen tvil om at en S1000R er veldig fristende, det er jo jævlig fine sykler. :-k Hvorfor bytta du egentlig? Bare for at du er stormannsgal og vil ha nyest og best? [emoji38] Eller noen gode grunner? [emoji38]

Sjekka forsikringspris på en S1000R på meg selv i går, KUN 8000 med fullkasko for meg på 21. ;-)
Jeg kan vel egentlig utdype dette litt ekstra hvis du faktisk lurer :redface

Hovedårsaken til byttet var at jeg hadde lyst på den nye modellen. Fargen var jeg ikke helt fortrolig med i starten, men den vokste på meg og i dag vil jeg nesten si den ser bedre ut en gamlesykkelen, faktisk, selv om jeg er veldig svak for alt som er sort. Jeg synes de røde flatene gir en kontrast som viser mer av sykkelen, på en måte.

Den andre grunnen var at den hadde quickshifter opp og ned, litt småendringer i design som jeg likte og en potte som ser langt bedre ut enn den gamle (etter min mening).

Den gamle sykkelen hadde gått 23.000km. I mitt lille hode så begynner den da og dra litt på årene med tanke på gjenkjøpsverdi og hvor tungsolgt den blir ved evt. 20.000k til på telleren (en sesong). Sykkelen lå på finn i 4 timer før den ble solgt...

Men ja, hovedgrunnen var at jeg hadde lyst på noe nytt. Om jeg er stormannsgal? Det vil jeg ikke si. De som kjenner meg vet at jeg er ganske så nøktern ellers. Jeg har heller ikke bladd opp flere tusenlapper for å få sykkelen dekket av karbon etc.

Det skal også sies at jeg slapp unna hovedservicen på den gamle og at dette også gjorde et visst samlet utslag, ved siden av at jeg faktisk fikk ganske god innbyttepris.

Så hadde jeg en liten velt med den gamle. Ikke noe store greier, men jeg liker at alt er 100% og de små skadene som var igjen gikk i følge forhandler som "normal slitasje".

I ettertid etter å ha kjørt nysykkelen så kan jeg med en gang slå fast at girkassen er HELT annerledes. Enten så var det den gamle som hadde en for hard giring, eller så er det den nye som er supersoft. Uansett samme for meg. Girkassen på den nye er nesten verdt bytte alene. Er jo nesten så jeg kan gire med lilletoa.

Lyden er litt annerledes og litt dypere enn den gamle.

Så samlet sett så merker man (hvis man går rett fra den gamle til den nye) at det har skjedd noe. Den virker smoothere og det at den også har ABS Pro (som jeg håper jeg aldri får bruk for) og ellers litt oppgradert elektronikk hjelper også på.

Slenger man alle argumentene opp i en gryte, rører rundt og heller det opp en et fint glass så står man nok stort sett igjen med at jeg rett og slett hadde lyst på en ny S1000R. Hva som er behovet mitt er nok helt noe annet. Jeg hadde nok kommet meg fra A til B med en 600ccm streetfighter fra Honda med de norske fargene også. Men kanskje ikke med hodet like høyt hevet.

Hvis det er dette som gjør meg til "stormannsgal" så ja, da er jeg nok det. Men dette er jo en interesse/hobby. Noen brenner av en mill på hjemmekino og kabler til flere tusen kroner meteren, mens andre kan gi uendelige summer for et oljemaleri. Dem om det.
Det var et godt svar, jeg lurte faktisk [emoji38] Var en liten fleip det med stormannsgal, hadde vært værre med en fult utstyrt GSA [emoji13] [emoji13] Da vet jeg litt mer om forskjellene så ser jeg hvor jeg ender, blir nok en brukt for min del uansett, vis jeg ikke ender opp med noe annet. :) Er et par gode kandidater til på lista :thumleft

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Locked