Lasses Freewind, Pirelli Scorpion Trail 2
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Da kommer det litt mer gøy i posten hver eneste dag
Orginalt suzuki spesialverktøy for å stille ventilene :
Pakninger til ventildekslene :
Og en fin gatekunst vi så når vi gikk på tur til butikken i dag, laget av JOY (brukbart kjent her i Bergensområdet). Piecen er sprayet på baksiden av AS Naboen som driver med utleie av lifter og anleggsutstyr
Orginalt suzuki spesialverktøy for å stille ventilene :
Pakninger til ventildekslene :
Og en fin gatekunst vi så når vi gikk på tur til butikken i dag, laget av JOY (brukbart kjent her i Bergensområdet). Piecen er sprayet på baksiden av AS Naboen som driver med utleie av lifter og anleggsutstyr
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
[youtube][/youtube]
Kom over denne, ganske imponerende mtp. 50 hesters forskjell og knastedekk :p
Kom over denne, ganske imponerende mtp. 50 hesters forskjell og knastedekk :p
-
- Posts: 146
- Joined: 12 Oct 2015 20:14
- MC: BMW R1200GSA
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
ImponerendeLasse Liten wrote:[youtube][/youtube]
Kom over denne, ganske imponerende mtp. 50 hesters forskjell og knastedekk :p
Ett spørsmål fra en som ikke vet bedre. Hva er poenget med å hive ut foten i svingen? På tørr asfalt og med godt pådrag, kunne man ikke like gjerne ha lagt seg litt ekstra over?
The Road Warrior
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Correct me if Im wrong, men det blir vel som en slags indikator for å bedømme avstand og lean-angle på samme måte som å sette ned/ut kneet. Når jeg kjører på bane så vet jeg at når kneet skraper så er det millimeteren før fothvileren tar nedi litt avhengig av sykkel seff. I tillegg så gjør det jo at man kan flytte tyngdepunktet og kroppen inn i svingen på lik linje med å presse ut kropp/hofte/kne for å holde sykkelen mer rett opp, mens kroppen vinkler mer. Det er i alle fall sånn jeg har erfart det, at du møter rimelig fort grensen hvor alt av hardware på sykkelen tar nedi, og da er neste steg å få sykkelen til å være mer oppreist, mens kroppsmassen skaper vektforskyvning inn insvingen....The Road Warrior wrote:ImponerendeLasse Liten wrote:[youtube][/youtube]
Kom over denne, ganske imponerende mtp. 50 hesters forskjell og knastedekk :p
Ett spørsmål fra en som ikke vet bedre. Hva er poenget med å hive ut foten i svingen? På tørr asfalt og med godt pådrag, kunne man ikke like gjerne ha lagt seg litt ekstra over?
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Jeg har gjerne foten ute på løst underlag for å kunne ta et støttesteg om bakhjulet skjener ut, men ikke søren om jeg hadde tatt den risken på asfalt!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Posts: 146
- Joined: 12 Oct 2015 20:14
- MC: BMW R1200GSA
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
[/quote]
Correct me if Im wrong, men det blir vel som en slags indikator for å bedømme avstand og lean-angle på samme måte som å sette ned/ut kneet. Når jeg kjører på bane så vet jeg at når kneet skraper så er det millimeteren før fothvileren tar nedi litt avhengig av sykkel seff. I tillegg så gjør det jo at man kan flytte tyngdepunktet og kroppen inn i svingen på lik linje med å presse ut kropp/hofte/kne for å holde sykkelen mer rett opp, mens kroppen vinkler mer. Det er i alle fall sånn jeg har erfart det, at du møter rimelig fort grensen hvor alt av hardware på sykkelen tar nedi, og da er neste steg å få sykkelen til å være mer oppreist, mens kroppsmassen skaper vektforskyvning inn insvingen....[/quote]
Takk for innføring. Tror jeg holder beina på fothvilerene. Så får heller farten være litt lavere
Correct me if Im wrong, men det blir vel som en slags indikator for å bedømme avstand og lean-angle på samme måte som å sette ned/ut kneet. Når jeg kjører på bane så vet jeg at når kneet skraper så er det millimeteren før fothvileren tar nedi litt avhengig av sykkel seff. I tillegg så gjør det jo at man kan flytte tyngdepunktet og kroppen inn i svingen på lik linje med å presse ut kropp/hofte/kne for å holde sykkelen mer rett opp, mens kroppen vinkler mer. Det er i alle fall sånn jeg har erfart det, at du møter rimelig fort grensen hvor alt av hardware på sykkelen tar nedi, og da er neste steg å få sykkelen til å være mer oppreist, mens kroppsmassen skaper vektforskyvning inn insvingen....[/quote]
Takk for innføring. Tror jeg holder beina på fothvilerene. Så får heller farten være litt lavere
The Road Warrior
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Correct me if Im wrong, men det blir vel som en slags indikator for å bedømme avstand og lean-angle på samme måte som å sette ned/ut kneet. Når jeg kjører på bane så vet jeg at når kneet skraper så er det millimeteren før fothvileren tar nedi litt avhengig av sykkel seff. I tillegg så gjør det jo at man kan flytte tyngdepunktet og kroppen inn i svingen på lik linje med å presse ut kropp/hofte/kne for å holde sykkelen mer rett opp, mens kroppen vinkler mer. Det er i alle fall sånn jeg har erfart det, at du møter rimelig fort grensen hvor alt av hardware på sykkelen tar nedi, og da er neste steg å få sykkelen til å være mer oppreist, mens kroppsmassen skaper vektforskyvning inn insvingen....[/quote]The Road Warrior wrote:
Takk for innføring. Tror jeg holder beina på fothvilerene. Så får heller farten være litt lavere [/quote]
Ta det med en klype salt, broscience i beste fall
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Gleder meg til sommeren igjen...
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
-
- Posts: 146
- Joined: 12 Oct 2015 20:14
- MC: BMW R1200GSA
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Lasse Liten wrote:Gleder meg til sommeren igjen...
[youtube][/youtube]
The Road Warrior
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Sitter å roer nervene med en iskald brooklyn Scorcher IPA, en av mine favoritter.
Har akkruat sittet bakpå min bedre halvdel på sykkel herfra til svigers for å spise svineribbe og bløtekake, derfra til kino i byen og fra kino og hjem.
Totalt ca 70km..
Den siste etappen i sterk kuling, øs pøs regnvær ispedd litt flyvende kvister og et og annet løv som satte seg på visiret.
Og fruen tok det med knusende ro, kjørte som en prest. Hon sitter her ved siden av og surfer, mens jeg sitter her fremdeles skjelven Jaja, ingenting å utsette på kjøreferdighetene hennes, verre med min evne til å overlate roret til henne...
Har akkruat sittet bakpå min bedre halvdel på sykkel herfra til svigers for å spise svineribbe og bløtekake, derfra til kino i byen og fra kino og hjem.
Totalt ca 70km..
Den siste etappen i sterk kuling, øs pøs regnvær ispedd litt flyvende kvister og et og annet løv som satte seg på visiret.
Og fruen tok det med knusende ro, kjørte som en prest. Hon sitter her ved siden av og surfer, mens jeg sitter her fremdeles skjelven Jaja, ingenting å utsette på kjøreferdighetene hennes, verre med min evne til å overlate roret til henne...
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Hehehe akkurat den følelsen kjenner jeg igjen. Er ikke helt bekvem med å overlate roret til kjerringa selv. Nå har ikke hun mclappen, men har hatt denne følelsen flere ganger i bil. Klarer bare ikke å slappe av
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Da har jeg endelig fått fingen ut og tatt av hjulene for dekkskift. Har lagt hjul, nye dekk og slanger i bilen. Håper å få tid til å svippe innom dekkforhandler i morgen. Var litt usikker på om jeg kunne balansere sykkelen på midtstøtten og få av begge hjulene, det gikk fint med hjelp av en jekk under bunnplaten frem til jeg fikk satt støttebukk under fremakslingen
Var rart å se sykkelen uten hjul..
Var rart å se sykkelen uten hjul..
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Hahaha det der så faktisk helt sykt ut [emoji38] kjører du med slange på din altså?
Note4
Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Jepp, oldschool her i gården. Litt mer plunder ved bestilling siden disse dekksjappene på nett ikke har noen som helst forståelse for at en motorsykkel har to hjul i forskjellige dimensjoner og kanskje trenger slange i tillegg, men men...LordShaft wrote:Hahaha det der så faktisk helt sykt ut [emoji38] kjører du med slange på din altså?
Note4
Liker slanger, du justerer lufttrykket under montering, justerer det etter en dags kjøring når slangen har strekt seg litt og så holder lufttrykket seg omtrent permanent, kontrollerer selvsagt innimellom, men justeringer trengs sjelden eller aldri.
Oppdaget en liten slakk i et eller annet ledd rundt bakfjøren nå når bakhjulet var av... får se på det i morgen , nå var det blitt for mørkt og så var middagen akkurat ferdig når jeg oppdaget det... håper det ikke betyr at hele shocken må ut...
-
- Moderator
- Posts: 831
- Joined: 03 Oct 2015 20:23
- MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Location: Fyllingsdalen, Bergen
- Contact:
Re: Lasse mekker og kjører Suzuki XF650 Freewind
Var selvfølgelig et hjullager og en tetning som hadde tatt kveld på bakhjulet, så det blir nok ikke montering før dette er skiftet.
Får se om jeg får tid til å gå innom E.Lund Maskin i dag, tviler litt.
Heidenau dekkene ser ihvertfall gromme ut på felgene om det skulle være en trøst.
Får se om jeg får tid til å gå innom E.Lund Maskin i dag, tviler litt.
Heidenau dekkene ser ihvertfall gromme ut på felgene om det skulle være en trøst.