ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Takk for det Gutter :D :thumleft
Joa, det går nok greit å være der borte tenker jeg, og 6 mnd går jo fort. Og ja, vi får bare håpe at trumpern ikke ryker altfor mye i tottene på han der korrea-duden :shock:
Nå har jeg pakka bagen (det holder vel med handbagasje for 6 mnd :-k ) og grytidlig imårra så bærer det avgårde med fly til Chicago.

Jeg skal jo være i Wisconsin, så det blir nok like vinterlig som i Norge, forskjellen er at vintern er litt kortere, og at sola står høyere på himmern sjøl rundt "solsnu", ca 8 soltimer når dagen er på det korteste. Så det ser jeg fram til, jeg er døkkti lei av Mørketida nå etter 36 vintre her nord :roll: .

Regner med å riste liv i Gussin først i appril, så da kan det bli etpar mnd på den før jeg kommer tilbake. Jeg skal for det meste bo i Hillsboro, WI. I dette området ("driftless region", sør-vestlige Wisconsin) er det et eldorado av krokete småveier som er vel egnet for mc-kjøring.
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Jompa »

GOD TUR ! :thumleft
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote:Takk for det Gutter :D :thumleft
Joa, det går nok greit å være der borte tenker jeg, og 6 mnd går jo fort. Og ja, vi får bare håpe at trumpern ikke ryker altfor mye i tottene på han der korrea-duden :shock:
Nå har jeg pakka bagen (det holder vel med handbagasje for 6 mnd :-k ) og grytidlig imårra så bærer det avgårde med fly til Chicago.

Jeg skal jo være i Wisconsin, så det blir nok like vinterlig som i Norge, forskjellen er at vintern er litt kortere, og at sola står høyere på himmern sjøl rundt "solsnu", ca 8 soltimer når dagen er på det korteste. Så det ser jeg fram til, jeg er døkkti lei av Mørketida nå etter 36 vintre her nord :roll: .

Regner med å riste liv i Gussin først i appril, så da kan det bli etpar mnd på den før jeg kommer tilbake. Jeg skal for det meste bo i Hillsboro, WI. I dette området ("driftless region", sør-vestlige Wisconsin) er det et eldorado av krokete småveier som er vel egnet for mc-kjøring.
God tur Gaute! :thumleft
Håper du får svar på tankene du delte sist vi møttes :-# \:D/
Gielas
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by joo »

Du AT...

Kan det ha seg sånn at du har sendt Givi toppbokser ut over det ganske land (eller har flere i bua/Mekka?)
Har jo fått en fra deg, men alle nøklene som var med er av typen "passer ikke"...
Så jeg ser for meg at der er en annen ganske lik boks der ute i verden hvor noen disponerer typen nøkler som ikke passer der heller ;)

Kan hende det meste løser seg med en nøkkelswap?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

joo wrote:Du AT...

Kan det ha seg sånn at du har sendt Givi toppbokser ut over det ganske land (eller har flere i bua/Mekka?)
Har jo fått en fra deg, men alle nøklene som var med er av typen "passer ikke"...
Så jeg ser for meg at der er en annen ganske lik boks der ute i verden hvor noen disponerer typen nøkler som ikke passer der heller ;)

Kan hende det meste løser seg med en nøkkelswap?
@Joo: Jeg solgte jo en Tåpp-Båkks til Pollti engang, men det var før jeg kjøpte Sprinten. Pollti skulle ha Båkksen på Hysa, som jeg trur Mekkern seinere kjøpte, vet ikke om han har den ennå.
Men jeg mener du fikk alle nøkkla jeg hadde. Det er dessverre ikke mulig for meg å sjekke om det er flere nøkkler jeg kan ha glemt, før jeg er hjemme igjen først i juni, men jeg skal se etter da. Jeg brukte aldri Sprinten, og prøvde heller ikke nøkklene, men sendte med de jeg fikk med sykkern fra Biltilsynsmannen.
Og NEEEEIII, jeg har IKKKKKEEEEE flere Topp-Bokkser :roll:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by KliffArne »

ArcticTiger wrote:
joo wrote:Du AT...

Kan det ha seg sånn at du har sendt Givi toppbokser ut over det ganske land (eller har flere i bua/Mekka?)
Har jo fått en fra deg, men alle nøklene som var med er av typen "passer ikke"...
Så jeg ser for meg at der er en annen ganske lik boks der ute i verden hvor noen disponerer typen nøkler som ikke passer der heller ;)

Kan hende det meste løser seg med en nøkkelswap?
@Joo: Jeg solgte jo en Tåpp-Båkks til Pollti engang, men det var før jeg kjøpte Sprinten. Pollti skulle ha Båkksen på Hysa, som jeg trur Mekkern seinere kjøpte, vet ikke om han har den ennå.
Men jeg mener du fikk alle nøkkla jeg hadde. Det er dessverre ikke mulig for meg å sjekke om det er flere nøkkler jeg kan ha glemt, før jeg er hjemme igjen først i juni, men jeg skal se etter da. Jeg brukte aldri Sprinten, og prøvde heller ikke nøkklene, men sendte med de jeg fikk med sykkern fra Biltilsynsmannen.
Og NEEEEIII, jeg har IKKKKKEEEEE flere Topp-Bokkser :roll:
Hehe, bare kom ut av skapet først som sist, AT. Tipper du har toppbokser i fleng
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by mekkern »

KliffArne wrote:
ArcticTiger wrote:
joo wrote:Du AT...

Kan det ha seg sånn at du har sendt Givi toppbokser ut over det ganske land (eller har flere i bua/Mekka?)
Har jo fått en fra deg, men alle nøklene som var med er av typen "passer ikke"...
Så jeg ser for meg at der er en annen ganske lik boks der ute i verden hvor noen disponerer typen nøkler som ikke passer der heller ;)

Kan hende det meste løser seg med en nøkkelswap?
@Joo: Jeg solgte jo en Tåpp-Båkks til Pollti engang, men det var før jeg kjøpte Sprinten. Pollti skulle ha Båkksen på Hysa, som jeg trur Mekkern seinere kjøpte, vet ikke om han har den ennå.
Men jeg mener du fikk alle nøkkla jeg hadde. Det er dessverre ikke mulig for meg å sjekke om det er flere nøkkler jeg kan ha glemt, før jeg er hjemme igjen først i juni, men jeg skal se etter da. Jeg brukte aldri Sprinten, og prøvde heller ikke nøkklene, men sendte med de jeg fikk med sykkern fra Biltilsynsmannen.
Og NEEEEIII, jeg har IKKKKKEEEEE flere Topp-Bokkser :roll:
Hehe, bare kom ut av skapet først som sist, AT. Tipper du har toppbokser i fleng
Hysa har jeg-og en toppboks fulgte med også-minns det var noe strul med noe nøkler/låser der...dette er en sju år siden så dette er noe uklart, men jeg har nok desverre ikke noe "ekstra nøkkel" liggende.
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by joo »

Bare et skudd i mørket AT. Jeg har nok av nøkler, men ikke "den rette" :? De rette til sideveskene er der.

mekkern: har du toppboksen kan det hende det er den som er forbytta...? Da kan det hende det er toppboks vi kanskje skal bytte?
Husker ikke nummeret på låsen jeg ikke har rett nøkkel til, kanskje 073... har noen nøkler som er noe 17x eller 18x eller noe sånt... får ikke sjekka før jeg er i mekkebua.

Toppboks er et must på en MC og det som gjør det verdt å kjøre. Har vel 4 nå om jeg ikke tar helt feil, og en stakkars bike som jeg ikke har toppboks til (så langt) 8)
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by mekkern »

joo wrote:Bare et skudd i mørket AT. Jeg har nok av nøkler, men ikke "den rette" :? De rette til sideveskene er der.

mekkern: har du toppboksen kan det hende det er den som er forbytta...? Da kan det hende det er toppboks vi kanskje skal bytte?
Husker ikke nummeret på låsen jeg ikke har rett nøkkel til, kanskje 073... har noen nøkler som er noe 17x eller 18x eller noe sånt... får ikke sjekka før jeg er i mekkebua.

Toppboks er et must på en MC og det som gjør det verdt å kjøre. Har vel 4 nå om jeg ikke tar helt feil, og en stakkars bike som jeg ikke har toppboks til (så langt) 8)
Minns huske at Pollti laget en "doggybox" av en toppboks han handlet,men hvor han handlet den??

Tok en titt på Hysa-der sitter det en "kappa" box -de er like med Givi men dog...
TROR jeg bare byttet ut låsen som ikke funka med en annen box jeg fikk med til Hondaen som jeg etterpå kastet?..men husker ikke lenger.

Jeg har gått gjennom "nøkkelboksen" der jeg putter alle ukurante nøkler(og de jeg ikke husker hva er til) også men finner ingen slike nøkler.
Så der kan jeg ikke hjelpe deg desverre.
User avatar
joo
Posts: 152
Joined: 13 Oct 2011 19:53
MC: BMW GSA 2018
BMW GS 2007
BMW R80GS 1995
Yamaha veldigammel XT600

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by joo »

Takk mekkern, da finner jeg meg en ny lås jeg :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Bikeridr »

joo wrote: Toppboks er et must på en MC og det som gjør det verdt å kjøre. Har vel 4 nå om jeg ikke tar helt feil, og en stakkars bike som jeg ikke har toppboks til (så langt) 8)
:puke
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Gielas »

ArcticTiger wrote: Og NEEEEIII, jeg har IKKKKKEEEEE flere Topp-Bokkser :roll:
:-k :-k :-k
Har du regnet med denne når du sier du ikke har flere tåppbåkser?
Image
Image
Image
Gielas
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

@Gielas; Denna stiller i Egen Klasse for seg selv, så den teller ikke med i klassen for TåppBåkkser for den Gemene Hop [-X :roll:
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Jompa »

Noen mulighet for at du befinner deg i Mekka og nærmeste omegn omkring 9,juni ?
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Jompa wrote:Noen mulighet for at du befinner deg i Mekka og nærmeste omegn omkring 9,juni ?
Hei Jompa! Ja jeg vender tilbake til Mekka den 1. juni, og blir der til ca midt i juli. Så ja, du er velkommen til en kaffe og Gennerell Lausprat om Livets Gang, og trenger du seng overnatta så ordner vi det :D :thumleft :thumleft
Post Reply