ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Work-in-Progress vet du Skaftern :D det blir en standsmessig driter etterhvert :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by jhn »

:-k du har altså aner fra Ofoten? ... jeg trodde den dassen skulle bygges i litt mindre sentrale strøk, i Vestfold elns.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

jhn wrote::-k du har altså aner fra Ofoten? ... jeg trodde den dassen skulle bygges i litt mindre sentrale strøk, i Vestfold elns.
Ja faren min var herfrå, vi bor på familiegården. Vi kjenner til mange slektsledd bakover, til leeenge før selveste Naaarrrrwiiiick var påtenkt :D
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by jhn »

ArcticTiger wrote:
jhn wrote::-k du har altså aner fra Ofoten? ... jeg trodde den dassen skulle bygges i litt mindre sentrale strøk, i Vestfold elns.
Ja faren min var herfrå, vi bor på familiegården. Vi kjenner til mange slektsledd bakover, til leeenge før selveste Naaarrrrwiiiick var påtenkt :D
Ja vel, ja det er jo fint med solide røtter.
Jeg har sjekket litt i mine røtter, men stoppet når havnet i Trondheim på slutten av 1700-tallet :-s
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Gielas »

jhn wrote:
ArcticTiger wrote:
jhn wrote::-k du har altså aner fra Ofoten? ... jeg trodde den dassen skulle bygges i litt mindre sentrale strøk, i Vestfold elns.
Ja faren min var herfrå, vi bor på familiegården. Vi kjenner til mange slektsledd bakover, til leeenge før selveste Naaarrrrwiiiick var påtenkt :D
Ja vel, ja det er jo fint med solide røtter.
Jeg har sjekket litt i mine røtter, men stoppet når havnet i Trondheim på slutten av 1700-tallet :-s
Jeg har mange slektninger i Finnmark, primært i Alta-området. Oldemora mi, (mors mormor), ble født i Kistrand...sender deg en PM med opplysninger \:D/
Gielas
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

Faan så dårlig innformert dekk æ....æill norske ætter starta fell ætter Svartedauen ? :smt060 :smt075 :smt061

mye kav etter reset serru..
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

intruder wrote:Faan så dårlig innformert dekk æ....æill norske ætter starta fell ætter Svartedauen ? :smt060 :smt075 :smt061

mye kav etter reset serru..
Den eneste feil/svakhet jeg kan finne med mitt genetiske opphav, er at en av mine oldemødre var av Svensk ætt :roll: . Født i Norge, men av Svenske foreldre.
De var flyktninger som kom til Norge (Odal?) i første halvdel av 1800-tallet. Det var da meget dårlige kår i Svea-riket (var det Kungen og Adelen som utnytta Folk flest :-k ) og det var mange som flyktet over til Norge.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

Hmmm..da jeg har kjørt Odal har jeg aldri sett noen lang hengslete skjeggete døgnvill gnom,så ætlinga dine kom nok via andre trakter,muligens molboland...
Men her jeg bor er det mye rart,innavlen er et særpreget trekk her i traktene,går visst mye rart i sauefjøsa etter våre abnorme utskeielser på Seven Seas.
Men jomfrufødsel har vi sluppet unna,men det hender at tobeinte gjøker legger egg i andres reir da..
Koko,koko,krokodilleræhølet å i..

:smt117 ...hmm,se..en sambygding som vil ha seg høne... :smt117 :smt117


Hils alle deroppe,vi ses kanskje tell sammarn ? ....fin tur hit fra Andebu
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Godt å se deg ånn-lain igjen Intrengern :thumleft :D Har vært stille frå deg lenge nå.
Ja kanskje jeg stikker innom i Dala i løpet av Sessongen, har tenkt meg en tur sørover i løpet av sommar/haust.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

[-X Idrettsbegivenheter kan føre til mye rart,nå har kjærringa latt seg inspirere av langrenn og innført stakefri sone i ektesenga.. :plystre :plystre :plystre
Så nå.... ](*,) :-({|=
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by kvase »

Under flere av disse omstendigheter som blir nevnt her så kan jo denne være nyttig
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Bikeridr »

kvase wrote:Under flere av disse omstendigheter som blir nevnt her så kan jo denne være nyttig
Image
Får bare opp et innkjøring forbudt skilt i svart/hvitt, jeg..
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Fortsettelse, Soga om Ute-Dassen:

Graderstokken viser 10 kalde, og da syns jeg det er i kaldeste laget å holde på med snekkringen oppe på låven. Så da er det greitt å pusle med noen småprosjekter nede i Mekka, som varmepumpen holder en god lunk i :D
I dag var det selveste Dasset som stod for tur, konstruert av 1" furu-planker frå egen skog. Men, sammenskrudd med skruer frå et unevnelig sted (det er Gutta som handler der, så eg stjal det frå dem :redface ) så det spørs om det blir særlig holdbart da :roll: :
Image

For å få klarhet i dette, ba jeg Kjærringa komme og prøvesitte, og ja det holdt :thumleft
Image

Litt høvling og pussing nå, så blir det nok bra, den burde holde både for en skikkelig Mannfolk-Sprak-Skit og meir sarte Wet-Wipes-Stumper :D
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

På folkeskola var det utedasser og fem seter på rekke.Å lure seg bortåt og kile jentenes edle deler med brennesle var artig...for oss. :shock:
men for jentene ? :twisted:
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

intruder wrote:På folkeskola var det utedasser og fem seter på rekke.Å lure seg bortåt og kile jentenes edle deler med brennesle var artig...for oss. :shock:
men for jentene ? :twisted:
og håper du bruker hurtigtørkende lim.. [-X
Post Reply