ArcticTiger og Nye Jåle-Sykkærn.

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:@Jhn: Det der var ikke pent sagt, og kan/vil bli brukt mot deg ved en (u)passende anledning [-X
Det blir mye pissing på tomta di av slik Jhn... :erte
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

ArcticTiger wrote:
mekkern wrote:Hva er prisen for å ordne seg sykkel for en slik tur da? (kjøpe/leie?) :-k
Hvor lang tid bør en beregne? :smt118
Det blir vel å fly til New York eller Chicago, billetprisen ligger i området 3-4000 kr T/R frå Oslo. Overnatting er blitt dyrere enn før, man må regne med $75-100+ pr natt for dobbeltrom på motell. Mat og bensin er rimelig. Leie av sykkel må du bare prøve å Google. Vi kan ta noen dager på hytta i Wisconsin før/etter turen. Eg vil si man burde beregne 2 uker på turen, eller litt mer :-k

edit: Det er vel mest aktuellt å leie sykkel for en slik tur. Kjøp er vel bare aktuellt viss du vil ha med sykkern hjem etterpå. Det største problemet med å kjøpe og bruke egen sykkel er å få forsikring. Og så er det jo endel styr med kjøp, henting og registrering.

Edit: Ser ut til at mc-leie kan koste ca $100 pr dag http://www.eaglerider.com/chicago/motorcycle-rental ,alt etter type sykkel.
Edith: Sjekka flybilletter på finn.no i dag, de har dompa prisen på noen billetter ser det ut til, nå kan du få frå Oslo til Chicago T/R for kr ca 2.800 :thumleft
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by DrGreve »

jhn wrote:Rotkuk :roll:
Faktisk en av de mest treffende beskrivelsene jeg har fått ;)
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

DrGreve wrote:
jhn wrote:Rotkuk :roll:
Faktisk en av de mest treffende beskrivelsene jeg har fått ;)
Jåssponga [-X
User avatar
intruder
Posts: 4290
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by intruder »

jhn...Fortsetter du slik blir det nok en del rotkuker som pisser på grastusta du innbilder deg er plen [-X
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Da er billettene til vårens hyttetur i boks :thumleft Kr 2900 T/R Oslo-Chicago ække så galt.
[youtube][/youtube]
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by Tommas »

God pris!
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Huff, skulle visst ikke spøkt med Chicago og skyting :redface http://www.dagbladet.no/nyheter/volden- ... g/66588989
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:@Dr: Jeg har ikke sett noen gaffeltetninger så langt. Men skal ta en grundigere sjekk med det for øyet :D
I forbindelse med at jeg tenkte å selge VF-en så ryddet jeg litt i delelageret og jaggu fant jeg gaffeltettingene så nå trenger du ikke lete lenger ;)
Når du engang tar deg en bytur til Naaarrvik, kan du ta med deg det sidedekselet som er igjen på magnaen og få scannet fargen?
Jeg tviler på at det er originalfargen, eller at den gjennom årene har falmet så mye at det blir kræsj hvis man lakkerer det nye med original lakk. Da er det bedre og billigere å bare scanne fargen og finne/få laget en sprayboks med noe som ligner til det nye dekselet...?
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Hei Dr, jeg har sett litt etter tettningene og ikke sett de, og glemt å gi deg beskjed :redface Godt de dukket opp!
Eg kan ta dekslet til fargehandler å få det scannet ja. Er det bra nok å lakke det med sprayboks syns du :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:Hei Dr, jeg har sett litt etter tettningene og ikke sett de, og glemt å gi deg beskjed :redface Godt de dukket opp!
Eg kan ta dekslet til fargehandler å få det scannet ja. Er det bra nok å lakke det med sprayboks syns du :-k
Ja, den er jo ikke akkurat glansfull resten av lakken på sykkelen og legger man litt klarlakk over så blir det sikkert bra nok, mener jeg?
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Ja det er kanskje det.. Hva sier Grevinnen, hvor mye kr. vil hun legge i det :-k
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by DrGreve »

ArcticTiger wrote:Ja det er kanskje det.. Hva sier Grevinnen, hvor mye kr. vil hun legge i det :-k
Har ikke snakket så mye om pris annet at jeg skulle hjelpe henne med å skaffe lakk. Når jeg undersøkte litt så viser det seg at original lakk er en såkalt candy-lakk (Candy Bourgogne Red) med en sølv base, en transparant rød lakk og klarlakk på toppen. Slik jeg husker det så kan ikke lakken på sykkelen kalles en candy :)
Da blir billigste løsning å scanne og legge på en tilsvarende farge men personlig ville jeg lakket hele sykkelen i original lakk men det koster hvis man ikke har en kompis med en lakkboks i garasjen.
ArcticTiger
Posts: 2524
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by ArcticTiger »

Som nevnt etpar andre sterder her inne så er det litt små-snekkring på gang her.
Sist haust oppgraderte vi ei skogs-koie på 12 m2 som min bestefar bygde i 1957. Han rakk ikkje å bli helt ferdig med den før han døde. Men den har nå vært grei å ha for det. Tak over hodet, og ovn så man kunne koke seg kaffe. Vi har brukt den endel når vi har jobba i skogen, og så er det en fin plass med Løberg-bekken rennende like ved. Ikkje så veldig langt å gå frå E6 heller, så vi var mye der med unga når de var små. Her var det fint for gutta å brenne bål, klattre i trærne og leike i bekken :D
Den var uisolert, så det ble fort kaldt når fyren i ovnen slokka. Sist sommar bestemte vi oss for å isolere den og kle den innvendig. Det er ikkje vei opp dit, så det blei å hive matrialen på skuldra og traske opp, tur etter tur. Tungt og jævlig, men tilslutt var koia isolert og panelt :thumleft

Det blei nå så fint å være der at ideen om at det trengtes et kombinert vedskjul og ute-dass begynte å ta form. Det ble besluttet å lage den ferdig hjemme på låven, og konstruere den slik at den kunne tas ned som lemmer. Som kan fraktes opp på snøscooter-sleden. Det er et beskjedent byggverk, 3,57 m2 :redface men det burde holde til formålet.
Eg har ikkje tatt dette så travelt, for scooter-føret har vært dårlig sålangt i vinter :roll: Men, det er jo ennå fleire mnd vinter igjen, så det blir nok ei råd :thumleft
Her ble eg avslørt i et øyeblikks latskap, men det var så kaldt at det varte ikkje lenge [-X :
Image

Inngang til venstre, og dasset skal bli til høyre. Vedlageret innerst. Det blir plassert slik at man kan sitte usjenert å drite med døra open, samtidig som man beundrer utsikten utover de dype skoger og Ofot-fjorden.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: ArcticTiger i Sessongen -17.

Post by tshansen »

Er det hull i gulvet helt til venstre der jeg ser? Regner med du har tenkt å finpusse "setet" til driteren! Ikke noe gøy å få flis i ballongknuten, har jeg hørt [emoji23]

Alltid kjekt å få snekre litt, samt prøve seg på gamle kunster [emoji1303] driver selv å tegner litt på et vedskjul/vinterhage prosjekt til å ha her på landet!
Min morfar sa alltid at det var viktig å ta vare på godt arbeid [emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply