freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

vinter`n er en litt trist tid for nybakte bikere og uheldigvis så klarer jeg ikke legge mc-interessen helt død og bare vente til våren før jeg henter den frem igjen...

så da blir det noen ganger inn og ut av finn.no osv ...

jeg har fått litt sansen for denne sykkelen her , men jeg stusser over en hel del ting...
den er jo tuklet litt mere med en det jeg har sansen for speedohealer er montert bakenden er hevet 3 cm og hva er dette godt for ? da vil man vel få en enda litt lengre fremoverlent sittestilling da ? og det er isåfall ikke noe jeg ønsker jeg ønsker det motsatte mer oppreist sittestilling mere liknende den som er på en streetfighter.

skal man på tur så nytter det ikke å ligge over tanken, da kommer man ikke langt på tur før nakken sier [-X [-( :-#
å derfor er jeg nødt til å sitte mere oppreist og dette kan man ordne med et bariser sett, eneste da er at ser ut som man på ha lengre bremseslanger, men de følger somregel med i kittene...

det jeg liker best med denne sykkelen re utseende og den fine blåfargen og v-twin motor med skikkelig bølle lyd 8)

dette er bare en impulstanke og jeg tror nok ikke det blir en sånn på meg... mest med tanke på å kjøre lengre dagsturer uten og ha smerter her og der etterpå... da er isåfall løsningen handelbar riser kit, men det koster penger det også som alt annet pluss at man må begynne og skru litt..

et annet minus med disse er at de har hatt en del motortrøbbel med clutchen er det vel og stator elns som løsner ... det er jo ikke helt heldig og vite dette heller kjipt om noe skulle gå føyken langt ute i gokk... men man er jo aldri sikker på sånne ting og får jo aldri helgardert seg mot problemer...

jeg har linket til sykkelen før også, men jeg tror jeg bare skal legge denne impulstanken død og vente litt..

her er annonsen http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 0s&ref=fas
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by hakhap »

freddy123 wrote:vinter`n er en litt trist tid for nybakte bikere og uheldigvis så klarer jeg ikke legge mc-interessen helt død og bare vente til våren før jeg henter den frem igjen...

så da blir det noen ganger inn og ut av finn.no osv ...

jeg har fått litt sansen for denne sykkelen her , men jeg stusser over en hel del ting...
den er jo tuklet litt mere med en det jeg har sansen for speedohealer er montert bakenden er hevet 3 cm og hva er dette godt for ? da vil man vel få en enda litt lengre fremoverlent sittestilling da ? og det er isåfall ikke noe jeg ønsker jeg ønsker det motsatte mer oppreist sittestilling mere liknende den som er på en streetfighter.
Hvis jeg husker korrekt hever du den for å få den mere svingvillig
freddy123 wrote: skal man på tur så nytter det ikke å ligge over tanken, da kommer man ikke langt på tur før nakken sier [-X [-( :-#
å derfor er jeg nødt til å sitte mere oppreist og dette kan man ordne med et bariser sett, eneste da er at ser ut som man på ha lengre bremseslanger, men de følger somregel med i kittene...

det jeg liker best med denne sykkelen re utseende og den fine blåfargen og v-twin motor med skikkelig bølle lyd 8)

dette er bare en impulstanke og jeg tror nok ikke det blir en sånn på meg... mest med tanke på å kjøre lengre dagsturer uten og ha smerter her og der etterpå... da er isåfall løsningen handelbar riser kit, men det koster penger det også som alt annet pluss at man må begynne og skru litt..

et annet minus med disse er at de har hatt en del motortrøbbel med clutchen er det vel og stator elns som løsner ... det er jo ikke helt heldig og vite dette heller kjipt om noe skulle gå føyken langt ute i gokk... men man er jo aldri sikker på sånne ting og får jo aldri helgardert seg mot problemer...

jeg har linket til sykkelen før også, men jeg tror jeg bare skal legge denne impulstanken død og vente litt..

her er annonsen http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... 0s&ref=fas
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

Det tekniske for andre svare på, men så absolutt en tøff sykkel dette. Dog i sterk kontrast mot en Tiger 800.... ;-)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

da dukker det snart opp en liten video her , kjedet meg litt så jeg har testa ut litt videoredigering og dette er virkelig noe som krever tid og tolmodighet kjenner jeg.

det er vel ikke noen top kvalitet på merken film eller redigering, men uansett litt artig å pusle på litt med sånt på denne tiden av året syntes jeg...

så får man se om kanskje kvaliteten på filming og redigering kanskje øker noe med tiden :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Det er først når en begynner å redigere selv en ser hvor mye tid og krefter som er lagt ned i en del av filmene her inne og andre steder :thumleft

Vinteren er perfekt til å drive med sånt. Men merk deg også at når du har gjort det noen ganger går det mye raskere, å kvaliteten i klippene øker betraktelig :thumleft

Trening gjør mester

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

her kommer klippet [youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Dette er overhodet ikke noe å skamme seg over :thumleft :thumleft Kjempebra med bildene i begynnelsen og måten det går over til film. Men vær konsekvent på at alle bildene varer like lenge :D

Også skulle jeg helst sett at det var litt mer sykkelkjøring å litt mindre bading ;-)
Det er jo selvfølgelig avhengig av hvem du skal vise filmene til, men er det for å "fange" publikum, må du være konsekvent på hva du skal vise, samt legge til en og annen slike lammelår som du har :-)

Her er det bare å redigere mer, for dette mestrer du elegant
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Enig med mye av det du skriver her lordshaft :)

Også kan jeg nok jobbe litt med både bilder og tekst i starten få det til å flyte litt bedre kanskje ha litt bevegelse på teksten for å gjøre det hele litt mere spennende...

Grunnen til at det ble en del bading og lite kjøring er fordi jeg har vært for dårlig til å filme kjøreturer så det var litt lite råmateriale og ta av .

En annen ting jeg skal gjøre annerledes neste gang jeg filmer er og feste kamera til hakepartiet på hjelmen , så jeg slipper og få med siden av hjelmen i filmen ...

Så får en se til våren hvor ivrig en blir eller om jeg får tak i de filmene kompisen min tok i sommer nedover i alpene :)

Du skal ikke begynne og filme litt mere du også da eller er det foto som står høyest ?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Det enkle er ofte det beste. Unngå for mye skrift, ikke for mye bevegelse osv. Det skaper bare et billig inntrykk. hent inspirasjon fra youtube eller vimeo. Det er aldri feil å kopiere andre til du har mestret det selv :thumleft

Personlig syns jeg det er langt bedre med filming fra siden på hjelmen. Det føler på en måte mer ekte ut, du får liksom noe ekstra i bildet som vi kan forholde oss til. Kamera på haken kan ofte oppfattes kjedelig, samme med dashboard montering. Derfor er det også viktig å skifte mellom kameravinklene hvis du skal vise mye fra samme sted i samme film. filming fra siden av hjelmen føler jeg blir langt mer livlig å se på.

Jo jeg skal ta opp igjen filmingen. Da kan jeg kombinere å bruke fotoapparatet samt kamera på hjelm og sykkel. Men blir nok å invistere i contour til å ha på hjelmen. Da dette er langt hendigere å betjene enn gopro og en del andre merker.

Håper 2016 byr på litt mere film fra dette holdet også :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Flanker »

Litt uenig mtp. plassering på hjelmen. Haken er nok det ideelle stedet i mine øyne. Da får du både filmet dit du ser, og har en montasje med veien i senter foran deg der du også får med styret på sykkelen og armene dine. Man kan gjerne variere med siden av hjelmen også, men hjelmen tar en del plass i bildet.

Statiske plasseringer, f.eks. i brystsele eller på tanken, blir fort kjedelige og duger kun i raske kutt. Da er montasje lavere på sykkelen å foretrekke, så man får skikkelig fartsfølelse. Evt. montering bak deg, som både fanger deg og deler av veien. Kun fantasien og montasjeutvalget ditt setter begrensninger.

Ellers er det noen greie pointers her: http://www.soundrider.com/archive/tips/ ... ideos.aspx
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Dette har jo flanker bevist at han ikke har greie på [-( [-(

Nå er han eneste jeg vet om som har klart å holde meg til å se en hel film på 40 min uten å spole et sted :redface :redface

(jeg legger inn en link jeg)

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by hakhap »

Det beste er nok å begynne med å lage "enklere" videor som du selv liker for å så bevege deg over i mer tekniske ting og eksperimentere med kamerplasseringer og mer avansert klipping
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Ja jeg tror nok det jeg også hakhap , jeg tar nok bare litt og litt også og ikke så lange snuttene for da kommer jeg bare til å bli drittlei hele greia :)

Flere plasseringer er nok greia for og få en spennende mc film ja flanker , men da blir det hele litt mere jobb også...

Må jo feste kamera rundt om kring :)

Men og sette det langs veikanten også kjøre forbi er også kult syntes jeg :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Synes det er lurt med litt øving på korte filmsnutter. Tar ikke så lang tid, får litt timing i fingrene og man kan lage de ganske fort.

Og er man god, så kan jo små 5-minuttere settes sammen til lengre segmenter senere.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Ja riktig det du skriver her Tommas :) og en ting jeg syntes er visst det nesten bare er kjøring så blir mye mer en 5 min fort kjedelig og se på , med mindre man er innmari flink og sette sammen da , men det er ytterst få ....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply