freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Toven wrote:Kommet deg inn her du også ja :smt033

Traktor allerede? Ekke du ungkar og spellemann da? [-( \:D/
Ja mc siden ville jo ingen plutselig bruke lenger så da blei det inn her da ....

Traktor allerede ja :) men ingenting er bestemt enda da :) ungkar og spellemann ja nettop derfor kan jo traktor være tingen for lengre utflukter :) bare pakke opp og peise på :)

Men som sagt så er jeg svak for strrrriiiitfaiterne også da :) så en for bare se , men det som har brent seg fast mest er en tiger :)

Så da er det blitt en demper oppgradering da på de nye tigerne :)
Men uansett 2 lapper for og ordne seg med nye progressive er ikke all verden det heller da akkurat sikkert ikke mere en par kvelder skruing så er det fiksa:) og jeg fikser stort sett litt sånt selv...





Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Ingenting som er feil med "traktor" i så ung alder. Sitter selv å vurderer det til jeg får tunglappen. Var hos bikerstreet denne uka og sjekket pris på en F800GS Adventure, A2 reg, men jeg får heller vente til jeg får tunglappen. [-( Vis ikke kan du jo oppgradere til skikkelig Harley. :smt003 Kunne selv tenkt meg en Harley når jeg får tunglappen, syntes det er rått.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Hei igjen unge mann. Du har jo kropp og sinn til noe ufornuftig fortsatt, kan jo ikke gå rett for snusfornuftig sykkel da ;-)

Men riktig som det er sagt her før, kan jo ikke velge feil... Alt er gøy :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ojda »

Ingen andre en degselv kan finne ut om en adventure i den potente gruppen
Er rett sykkel, men å kalle de kjedelige. Det gjør man ikke om man har kjørt de litt :thumleft
Når våren kommer skal du ihvertfall ta deg tid til å prøve en sjikkelig, og tenke godt igjennom saken :D
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Ja når sommeren kommer Og lappen er i boks da begynner moroa :) med testkjøringer av både det ene og andre gleder meg veldig til det :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

satt å surfa litt på nettet her istad og kom over denne videoen her for no herlig kjøring \:D/

https://www.youtube.com/watch?v=aTvYAcJOx3s
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

jeg er fortsatt på let da :prop: har sett ferdig noe filming fra en kar som er veldig dyktig til å redigere og lage spennende tur-rapport :thumleft kan vel gå løs og driste meg til å si at dette er noe av det beste selvproduserte som har fenget meg mest :D
og så lett-påvirkelig som jeg er så ble jeg litt kåt på kåte-m (ktm) :prop:
[youtube][/youtube]


ligger jo en 640 adv på finn.no med masse deler til for 40 raske høvdinga :D 28l tank 60 seige kameler og 150kg må jo være artig på litt grus og offroad det :knegg

btw: imorgen blir sykkelen vinterlagret også så da er det bare å rigge seg til og telle timer og minutter så kommer våren så fort atte :lol
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tosk »

Har sett på videoene han har kommet med hittil. Jævlig flink fyr! Har også lyst på en sykkel for å herje litt på grus, men måtte vært en sykkel nr2 og det er det lenge til jeg har råd til!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Hah, to pils i går og holdt på å ringe på den KTM'en ;-)

Lot det være, selv om jeg har notorisk dårlig impulskontroll :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

det er nok det som kommer til å skje til våren at lappen nærmer seg med stormskritt og at jeg plutselig blir sittende med en fin ipulskjøpt mc i siste liten før jeg får lappen :D
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Det er jo ingen som sier at du må gifte deg med sykkelen. Bare se på Bjerknez og meg ;-)
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tosk »

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du har SÅ dårlig tid med det. Se deg ut noe du kan tenke deg i vinter, hold litt øye med det til våren, og så fort du har lov til å kjøre dem, så drar du rundt og prøver litt forskjellig. Det er ikke sånn at mc-karrieren din er over om du bruker 2-4 uker på å skaffe deg en mc du har lyst på, isteden for å kjøpe noe du ikke vil ha på impuls, for så å bruke resten av sesongen på å kvitte deg med det fordi ingen vil ha det :P
Bjerknez

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Bjerknez »

Tosk wrote:Jeg skjønner heller ikke hvorfor du har SÅ dårlig tid med det. Se deg ut noe du kan tenke deg i vinter, hold litt øye med det til våren, og så fort du har lov til å kjøre dem, så drar du rundt og prøver litt forskjellig. Det er ikke sånn at mc-karrieren din er over om du bruker 2-4 uker på å skaffe deg en mc du har lyst på, isteden for å kjøpe noe du ikke vil ha på impuls, for så å bruke resten av sesongen på å kvitte deg med det fordi ingen vil ha det :P
Må si meg enig her...

Jeg ville ventet til jeg hadde lov til å kjøre tung sykkel for så og prøve litt forskjellig før jeg bestemte meg. Det er jo ikke slik at verden går under om du må kjøre noen dager ekstra på Harleyen selv om du har fått fjerna A2 "stempelet".

Når det gjelder kommentaren til Tommas så lo jeg godt av denne, hehe.
Men det blir nok ikke like hyppige bytter på meg fremover merker jeg. Man taper veldig mye penger på og gjøre slikt. Nå føler jeg liksom jeg har en sykkel jeg kan "vokse" litt med, og motorkraft etc. er ikke noe som føles slapt eller trenger en oppgradering etc.

SuperDuken var en flott sykkel på alle måter, men denne gangen ble jeg ikke like overbevist Tommas, selv om det var en knakande flott sykkel. Satt faktisk litt bedre på den også. Men samlet sett liker jeg BMW'en hakket bedre. Så da sparte jeg dem pengene, haha.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by 1352cc »

freddy123 wrote:ja med en triumph så får man mye for penga en brukt tiger 1200 burde man klare å få pressa ned i 130 k 8)

eneste jeg er skeptisk til med denne er den sinnsykt lineære effekt kurven den har :-k

og om noen skulle mene at jeg er for ung til noe slikt så er det vel værst med kompisene mine som hele tiden babler om at jeg burde kjøpe meg en gsxr :lol: jeg liker å kjøre litt tur også ikke bare sitte og se på sykkelen :lol:
Er ikkje heilt sikker på ka du er skeptisk med lineær kurve? Betyr vel lett forklart at effekten øker lineært etter turtallet. Altso vist du ser for deg en graf fra dynobenk der dei måler HK og NM, så vil kurven øke jamnt og fint uten noke spesiele svingninger. Du vil få effekt jamnt og forutsigbart og det er jo ofte en fordel.

Trur du vill finne fort ut at kreftene på dei aller flest sykkler no til dags er veldig lett temte og forutsigbart, bahndler du gassrulla "normalt" så vil ikkje du få noke sjokk opplevelser.

Og så når dei snakker om traktor vs gixer o.l så må du huske at i 1999 leverte GSXR750 135hk og 82nm,R1 150hk og 105nm mens Explorer gjer 135hk og 121nm. Og når en tenker på at KTM SA har 160hk og 140nm så blir det defentli feil å kalle det for treigt. Og vist dei kjører 600rr så kan du bere le av dei og spør kor mykje hk og nm dei har 8)

Kjøp det som frister for en veit ofte ikkje ka en egentlig vil ha før en har prøvd litt. Noken ganger treffer en riktig med det første mens ofte blir det byttet litt før en roer seg ned.......av og til
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Jeg som kommer fra noe av det råeste i sin klasse s1000rr og går over på en super traktor som imponerer noe helt sinnsykt med sine krefter.
Jeg trodde det meste kom til å føles tamt etter s1000rr, men der tok jeg feil, så skammelig feil.

For noen sesonger siden ble jeg liggende bak en gs på vei hjem fra Norheimsund. Å jeg forstod bare ikke hvordan han på gs'en klarte å kjøre fra meg. Jeg konkluderte meg at jeg var nok en mye dårligere sjåfør. I dag vet jeg bedre.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply