freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Se der den var ikke dum [emoji106]

Får ta med en sånn ved neste bestilling fra xlmoto[emoji1860]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Flattop »

Ja den skrues på dekket som trenger luftforandring og avmoneres etter endt tjeneste.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Da kan det se ut som jeg skal på tur nedover Europa i sommer[emoji41]

Så denne gangen skal ruta å kjøre ihvertfall rundt alpene planlegges litt bedre, sist følte jeg vi bommet litt når vi først var der og i år kunne jeg godt tenkt meg å satt fra meg bagasjen noen dager og bare kjørt dagsetapper også.

Syntes egentlig hele opplegget med egen dedikert GPS er litt knotete og tungvindt, ser for meg å bruke mobilen som navi.

Noen som har testet ut noen gode apper der?

Når det gjelder ruteplanlegger er det myroute app som gjelder?

Kjenner jeg skal ta meg litt god tid å planlegge dette utover våren både når det gjelder byene vi skal innom og fine plasser og kjøre ruten gjennom alpene.

Jeg skal ha med tursko også for jeg kunne fint tenkt meg noen spektakulære gåturer der nede.

Planlagt reise blir 8-21 juli så vi har bare 2 uker til rådighet, men håper allikevel jeg skal klare å få med meg noen fine plasser.

Sånn foreløpig ruta ser ut er båt danmark/Kiel

Nederland-belgia-frankrike-alpene-tyskland-hjem

Kjenner jeg gleder meg veldig til dette[emoji2935][emoji110]Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Se her ja... slike planer liker vi, å kan helt klart bidra med noen innspill :-)

Personlig går jeg for mobil som navigasjon selv... men dette er ikke uten bakdeler, bare så du er klar over det ;-) Men det må du nesten prøve ut selv å se hva du syntes. Jeg gidder ikke å nevne noen av mine bakdeler, da jeg har tidenes OCD på orden, så det som irriterer meg, kan være helt uinteressant for deg.

Per dags dato er Guru Maps det beste alternativet som jeg har funnet til Mobil. Der er andre apper også, men ingen som er så enkel og komplett som Guru maps :-)
Google Maps, eller navigasjons appen til Myroute-app er også veldig bra. Her må du bare prøve deg litt fram selv.

Når det kommer til planlegging, så er myrouteapp den definitive favoritten, å det gjenstår å se en konkurrent som funker like bra med samme kartotek av ruter. Basecamp er også en god ruteplanlegger, men 100x verre å lære seg å bruke. samt begrensninger i diverse løsninger.

fordelen med Myrouteapp er at du kan bruke google maps som bakgrunnskart, samt få opp street veiw om du trenger å gjøre deg kjent i en gate osv. Genialt for min del.

Du sier 14 dager... du har alt for store planer :-P Om du ikke har planer om å ligge å jage autobahn og motorveier så kommer du aldri til å rekke over så mye. Nederland er vel muligens et av verdens minst interessante land å kjøre sykkel (er jeg blitt fortalt) En jævla trafikkmaskin som kan ta knekken av selv den sterkeste psyke.
Frankrike kan by på problemer om du ikke snakker språket, vær bevisst på det :) Noen steder i Frankrike er de jævlig tungrodd på det med språk.
Legg opp til rundt 30 mil om dagen (som utgangspunkt) også justerer du deretter!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Palma »

Skal du kjøre sammen med Ashland Freddy? Ser det er lagt inn en U-sving nede i Frankriket der ?? :erte @Ashland
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Se der ja tshansen, skal sjekke ut litt av det du nevner her prøve å snekkre en rute i nabolaget og bruke tlf.

Vet at en del av de landa er ganske kjedelig å kjøre i, men blir litt for å få med seg noen nye byer kanskje sove på hostel møte noen nye folk ta noen øl osv.

Og ja 2 uker er IKKE veldig lenge så spørs veldig hva vi rekker, skal ihvertfall ta oss god tid og heller få sett litt der vi er en å heste avgårde til neste plass.

Palma, Skal kjøre med en kompis nedover.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Deilig å få lufta sykkelen litt ikveld, var ikke akkuratt varmt ute, men 9c holder sålenge man ikke kjører så langt.

Fikk testa den korte vindskjermen litt og ble vel ikke akkuratt imponert utrolig mye vindstøy/turbulens så da blir låvedøra montert tilbake igjen.

Litt synd siden sykkelen ser 10xbedre ut med den korte.

ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JK95 »

Ikke klag på 9 varme, jeg kjørte til jobb i 8 kalde i morges :-({|=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Ja, den små vindskjermen ser utrolig mye bedre ut, men turbulens å støy av turbulensen veier høyere enn design i min bok. :thumleft Deilig å se at folk begynner å krype ut med syklene sine, par uker til nå så er det plutselig Mai og de fleste begynner å rulle på lengre turer \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by intruder »

Har da alt gjort tre langturer,tre ganger Hamar tur/retur,i alt seks mil !!
om jeg ikke regner feil 60 000 meter..
[-( klin kokos) =D>

og støvsuger markedet etter en 883 !
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Kant1 »

Det der kan bli en bra tur om du justerer ambisjonene litt ned, ELLER slenger på ei drøy uke.

Europa er ikke så stort, men du må være like gæærn som meg om du skal kjøre ca den runden der på to uker, inkludert opp/ned gjennom det 3.riket. (Tyskland)

Et tips er å ligge i ro ettpar dager i Dolomittene, og kjøre i området uten bagasje. Det er fantastisk.

Innsjøene i Italia er også vakre områder, men godt stappa med turister i sesongen, det må man være forberedt på i Juli/August.

Ellers er det bare å kose seg, og la ungdommelig attitude lede vei så langt det går, og heller spørre noen av disse gamlingene om råd, om det trengs.

Hører gjerne mer om dette etterhvert :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Dagene går og sykkelen står... Sånn har det vært litt i det siste. Men nå i ukene fremover tenker jeg at det blir mere mc-kjøring.

Jeg har ihvertfall fått gjort klar sykkelen til HPR, nye dekk tkc70 ble montert idag og det skal bli deilig å rulle på rykende fersk gummi.

Nå har jeg gjort alt etter "boka", fikk momentnøkler i bursdagsgave så de måtte prøves.

Kjøpte meg også bremselufter på biltema og nå er frambremsen hard som stein igjen[emoji41]

Gleder meg til HPR og i år har jeg også klart og få med 2 kompiser.

ImageImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Er noe magisk med å fikse ting selv? syns du ikke? \:D/ Personlig liker jeg TKC70 veldig godt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Sålenge man har tid og ikke trenger å stresse så er det deilig å gjøre jobben selv, får også litt oversikt når man driver på og får sjekket hjullager og div, samt man tar seg tiden til å smøre opp alt igjen med fett før man monterer igjen [emoji4]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Fikk endelig gitt sykkelen en etterlengtet vask, Ble mye møkk etter HPR og den kjedeolja jeg brukte var bare noe dritt... Spruta ut over alt og la seg alle andre steder enn på kjede[emoji849]

Fikk kjøpt inn motul road som er en helt annen verden, spruter nesten ikke noe utover, en utrolig god kjedespray

Nå er det ikke lenge før avreise nedover EU heller [emoji108]

2 bilder før og 1 etter vask. ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Post Reply