freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Bare å skaffe seg med en gang !!!!

https://www.primusshop.no/produkt/primu ... tt-1-3l-2/

Finnes også i 2 liter versjon, men tviler jeg på at du trenger. Pakker lite, veier lite til både bruk på gåtur og sykkeltur. Får du i deg varm mat når du tar pause eller skal overnatte. Uunværlig!
Finnes billigere på andre nettsider
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by HeleneFS »

Åh jeg har tenkt å ta den samme turen selv lenge, å kjøre opp med sykkelen og gå over! Det så veldig fint ut! Gikk du alene? Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet, men dersom det er østpå så må du bare skrike ut om du vil ha selskap på slike turer, jeg elsker kombinasjonen av mc og fjellturer og jeg er dreven på fjellbiten ihvertfall så kunne ha lånt deg noe plaster når ting gikk gale 8) .
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Kant1 »

Nydelige bilder.... en sann fryd når man sitter i godstolen ombord på Edda Flora. :thumleft

Nå opplever nok du omtrent det samme som Lo...eeehhnn Thomas gjorde i 2015, og BusaTrond før ham, i 2012.
Overgangen fra asfaltracer til traktor åpner nok flere dører enn den lukker.
Det å kunne dra på innover skauen og krysse fjellheimen, uten å tenke på telehiv, grusdekke, plass til å pakke osv osv.
Det hender jeg savner Speed Triple'n, men jeg savner den ikke like ofte, som jeg lovpriser egenskapene til StorTigern (sålenge den virker da :lol: )
Nå hadde jeg jo gamle ensylindra "adventuresykler" i mange år før jeg skaffet Street Triplen, og jeg var aldri i tvil om at det ville bli stor adv.sykkel på meg også.

Med stor adv.sykkel er ikke vedlikeholdsetterslepet på veiene lengre like stort. \:D/

Og ad. forslaget fra Helene over her.... det er vel et sånt forslag man ikke skal si nei til =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Aldri si aldri onkel! Kvinnfolk kan være jævlig slitsomt å ha med seg på tur [emoji23][emoji23][emoji23] (har jeg hørt) [emoji56]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Kant1 »

tshansen wrote:Aldri si aldri onkel! Kvinnfolk kan være jævlig slitsomt å ha med seg på tur [emoji23][emoji23][emoji23] (har jeg hørt) [emoji56]
Ikke første gang... ikke andre heller.
Men etter noen år kan det jo oppleves litt forskjellig ](*,)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by HeleneFS »

Da får jeg vel bare slenge på: Dere har møtt feil type kvinnfolk :-# 8) Jeg er relativt selvgående, så pleier ikke by på problemer! Annet enn at jeg får klager for å kjøre for sakte på mc'en. :evil: Jeg får vel utvide tilbudet så det gjelder alle her inne, så ingen føler seg oversett :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

freddy123 wrote:
Toven wrote:Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
Haha villmarkens store sønn du liksom [emoji23]den var god [emoji122]

Koser meg på to hjul yamahaen ble nok feil for meg og min kjørestil og når jeg solgte var jeg litt nedfor så en god kombo der [emoji1]

Hææææ [emoji44]hææææ[emoji44] hva er det siste jeg leste, er det riktig [emoji848]du har ikke vært på flaska ikveld toven ?

Men ja sykkelen er helt fantastisk, de elektroniske demperne gjør at det føltes mere ut som alladins flyvende teppe når det er telahiv og dumper i veien og motoren er bare helt rå så sinnsyke mengder med dreiemoment med lavt turtall at det hele blir perverst... gubbevindskjermen gjør at man slipper og fryse og holder seg god og varm, nesten ikke turbulens bak den heller [emoji106]også greit å slippe å være tvunget til å pakke i 30l kriega eller lignende også [emoji1]

Nei du skal få prøve den til neste vår så ender du opp med traktor du også [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulig PMS og dette hybellivet har satt mange rare tanker i gang i knotten her nå :-({|= :lol:

Tar gjerne en testtur med den traktorn :D Få kjenne på det herre luftmadrass-oppstyret over telehiv :lol:
Trondgv wrote:
Toven wrote:Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
NÅÅÅ JA! :lol:
:lol: :lol:
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ojda »

@:Helene, jeg kan sladre litt å røpe at han nesten er naboen din \:D/ God tur/er =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JK95 »

Toven wrote:
freddy123 wrote:
Toven wrote:Sakte men sikkert forvandles du til villmarkens store sønn :shock: :shock: :shock: :lol:
Godt at du koser deg (på to hjul)! Redd for at vi hadde mistet deg lenge :-#

og det er vondt å innrømme.. men en sånn derre svær pænsjonist traktor er kanskje ikke så dumt med norske forhold og opplevelser :-#
Haha villmarkens store sønn du liksom [emoji23]den var god [emoji122]

Koser meg på to hjul yamahaen ble nok feil for meg og min kjørestil og når jeg solgte var jeg litt nedfor så en god kombo der [emoji1]

Hææææ [emoji44]hææææ[emoji44] hva er det siste jeg leste, er det riktig [emoji848]du har ikke vært på flaska ikveld toven ?

Men ja sykkelen er helt fantastisk, de elektroniske demperne gjør at det føltes mere ut som alladins flyvende teppe når det er telahiv og dumper i veien og motoren er bare helt rå så sinnsyke mengder med dreiemoment med lavt turtall at det hele blir perverst... gubbevindskjermen gjør at man slipper og fryse og holder seg god og varm, nesten ikke turbulens bak den heller [emoji106]også greit å slippe å være tvunget til å pakke i 30l kriega eller lignende også [emoji1]

Nei du skal få prøve den til neste vår så ender du opp med traktor du også [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulig PMS og dette hybellivet har satt mange rare tanker i gang i knotten her nå :-({|= :lol:

Tar gjerne en testtur med den traktorn :D Få kjenne på det herre luftmadrass-oppstyret over telehiv :lol:
Er det ikke godt å komme seg ut av barnerommet hjemme til a mor? :lol: :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

JK95 wrote:
Toven wrote:
freddy123 wrote:
Er det ikke godt å komme seg ut av barnerommet hjemme til a mor? :lol: :lol:
Hadde det meget behagelig i kjellaren te'a mor! Bare spør Trond hvordan kjellerlivet er, helt prima 8) 8)
Nei nå er det andre boller, mat og oppvask må man gjørra sjæl :evil: :evil:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JK95 »

Toven wrote:
JK95 wrote:
Toven wrote:
Er det ikke godt å komme seg ut av barnerommet hjemme til a mor? :lol: :lol:
Hadde det meget behagelig i kjellaren te'a mor! Bare spør Trond hvordan kjellerlivet er, helt prima 8) 8)
Nei nå er det andre boller, mat og oppvask må man gjørra sjæl :evil: :evil:
Hahahahahah :lol :lol
Nå syntes jeg veldig synd på deg :lol:
User avatar
Marieha
Posts: 14
Joined: 20 May 2017 20:56
MC: Kawasaki ER6N
Location: Trondheim

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Marieha »

JK95 wrote:
Toven wrote:
JK95 wrote: Er det ikke godt å komme seg ut av barnerommet hjemme til a mor? :lol: :lol:
Hadde det meget behagelig i kjellaren te'a mor! Bare spør Trond hvordan kjellerlivet er, helt prima 8) 8)
Nei nå er det andre boller, mat og oppvask må man gjørra sjæl :evil: :evil:
Hahahahahah :lol :lol
Nå syntes jeg veldig synd på deg :lol:
Pft, stor i kjeften er han å. Mat og oppvask må han stå for sjøl, men pms er langt unna ennå. Spesielt så lenge kjærringa maser på kjøreturer 8)

Var kanskje noe med prioriteringer på flyttelasset? :-k
Last edited by Marieha on 04 Sep 2017 15:03, edited 1 time in total.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Kjellerlivet er helt topp [emoji38] [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

HeleneFS wrote:Åh jeg har tenkt å ta den samme turen selv lenge, å kjøre opp med sykkelen og gå over! Det så veldig fint ut! Gikk du alene? Nå vet jeg ikke hvor du bor i landet, men dersom det er østpå så må du bare skrike ut om du vil ha selskap på slike turer, jeg elsker kombinasjonen av mc og fjellturer og jeg er dreven på fjellbiten ihvertfall så kunne ha lånt deg noe plaster når ting gikk gale 8) .
Det var veldig fint over der ja[emoji106]gikk alene ja. Jeg holder til like ved Sandvika visst det sier deg noe ?bare å slenge med på neste tur det [emoji6]

Må nok få kjøpt noen nye fjellsko og andre sokker til neste tur da [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Var litt grått og trist på morningen idag og det har det jo vært her på Østlandet hele uka egentlig, men nå har jeg drekki 2 kopper kaffe rulla igjennom internettet på sofaen og se for et vær det har blitt [emoji1]
Image

da er det bare å sale på ktm'n for en liten søndagstur før middag og trening senere ikveld [emoji123]

Hva annet driver jeg på om om dagen prøvekjører el-biler [emoji1]var igår og testa i3 som gjør unna 0-100km på 7,3 sek, det er ganske imponerende, til uka skal jeg prøve en tesla model s brukt for å se hvordan denne er [emoji106]må jo ha noe leketøy på vinteren også [emoji848]

Har også prøvd Nissan leaf, men den ga meg ingenting [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply