freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Ute å koser deg på ktm’en ja. Er utrolig fin den runden der, kjenner jeg må få til en tur østover straks. Var det mye telehiv og grus i veien eller
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Toven wrote:Synd det ble litt kuk med sykkelen min så jeg ikke kunne joine deg!
Kuk = støv??

8) :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

Tommas wrote:
Toven wrote:Synd det ble litt kuk med sykkelen min så jeg ikke kunne joine deg!
Kuk = støv??

8) :lol:
hahah!

Nei faktisk verre enn som så :P
Bakdekket hadde mistet mye luft ila vinteren, så usikker om det var en punktering eller noe. Så måtte sjekke hvordan ståa var over natta :P
og så hadde jeg ikke fått bytta olje og ymse :P
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Toven wrote:Det ble en burger på Tinnsjø ja :D :D

Med det været som var i dag tror jeg du må ha hatt det aldeles nydelig på tur!
Synd det ble litt kuk med sykkelen min så jeg ikke kunne joine deg!
Var helt topp, deilig å få lufta traktoren litt. Du får si ifra neste gang du skal ut å rulle så slenger jeg sikkert med[emoji1303]
tshansen wrote:Ute å koser deg på ktm’en ja. Er utrolig fin den runden der, kjenner jeg må få til en tur østover straks. Var det mye telehiv og grus i veien eller
Grus var det lite av, men telahiv er det vel alltid over gaustatoppen, men ikke så irriterende lenger etter jeg fikk traktor og lang fjøringsvei var værre før med yamahaen for å si det sånn [emoji1]

Idag fikk jeg bestillt motul helsyntetisk 10w-50 olje og filter til sykkelen så jeg får gjort vårservice, note to self så står km tellern på ca 6500km.

Det ser ut som bremsevæska ikke har blitt byttet heller siden 2015 så bestilte like greit dette også, så må jeg se på biltema etter noe utstyr som gjør luftinga enklere.

Siden sykkelen har rulla 6,5k så var det vel like smart og bestille opp et sett med dekk så jeg har liggende så jeg havnet på metzeler tourance next, lest mye bra om disse dekkene så håper de innfrir.

Så sa kan man trygt ta seg en koserunde på kveldinga[emoji108]

PS! Kjenner jeg begynner og glede meg skikkelig til HPR nå [emoji41]



Sent from my iPad using Tapatalk
inunf
Posts: 4907
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by inunf »

Hvis du har kompressor anbefaler jeg den trykkluftdrevne bremselufteren til Biltema. Hvis du er kjip klarer du deg med en 8 mm fastnøkkel og en bit klar plastslange, men den bremselufteren gjør hele saken lettere.
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Toven »

Har brukt denne en gang, funket fint den forsåvidt :)
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... 000017001/
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Etter HPR var det påtide og gi sykkelen en etterlengtet service, er 15k km intervall på ktm, olje og filter, men sykkelen var nå gått 8600km og det var uansett greit å ta et oljeskift, garantien er ute så da byr muligheten seg til å endelig kunne styre på litt selv[emoji16]

Image
ImageImageImageImage
ImageImageImage


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Ser bra ut, greit å få stelle litt med sykkelen selv :thumleft Var det noe "skade" på gamlefilteret? Husker det var noe greier pga høyt trykk man måtte følge med på :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Lenge siden sist her og også alt for lenge siden forrige sykkel tur, nesten ikke kjørt siden HPR [emoji849]

Det er skuffende dårlig, men med over 30c nesten hele tiden frister båtlivet mere enn å sitte på sykkelen og sånn er det blitt, men jeg regner jo med denne tropevsrmen roer seg litt utover høsten så jeg får meg noen turer igjen.

Har ihvertfall planer om å få med meg prehøsturen om ikke annet.

Men båtlivet er ikke feil det heller med 30c og blå himmel [emoji570]

ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Nei, det er faen ikke noe å klage på å være på sjøen =D> Utrolig digg å bare nyte dagene på den måten. :thumleft Det er ikke like kos å kjøre sykkel i 30 grader uansett :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Var en tur i Sverige idag og noterte meg at Høyre demperen har lekket litt, svetta litt olje... Dette kan da ikke være bra sykkelen er ikke runda 10 000km enda en gang.

Vil det funke å bare gjøre rent med sånn plastverktøy?

ImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Det funker nok, men spørs hvor lenge? Jeg hadde bare bytta den med en gang. Kjedelig om den faktisk ryker på tur.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Da er nye dekk bestilt av dekkmann. Jeg endte opp med continental tkc70. Tanken på å bestille online og slite med postnord orket jeg ikke[emoji38]

Jeg måtte punge ut 1100kr for fordekket og 1500kr for bakdekket, syntes ikke det var så ille egentlig, meeeen tok 2 uker før bakdekket kom ca så da blir det ikke så mye kjøring fremover...


Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ojda »

Trondgv wrote:Det funker nok, men spørs hvor lenge? Jeg hadde bare bytta den med en gang. Kjedelig om den faktisk ryker på tur.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Om det kun er en urenhet som ligger under simmerringen blir det like godt som det var, er det skade på ringen hjelper det ikke.
Jeg har kjørt tur/retur Gardasjøen med lekk simmring, og feiepakk og pasasjer bakpå :shock: Funker helt greit om man bare tar hensyn til redusert bremseefekt.
Så om jeg hadde fått tettet lekasjen før fo mye olje har lekket ut, hadde jeg ikke brydd meg [-( \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

ojda wrote:
Trondgv wrote:Det funker nok, men spørs hvor lenge? Jeg hadde bare bytta den med en gang. Kjedelig om den faktisk ryker på tur.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Om det kun er en urenhet som ligger under simmerringen blir det like godt som det var, er det skade på ringen hjelper det ikke.
Jeg har kjørt tur/retur Gardasjøen med lekk simmring, og feiepakk og pasasjer bakpå :shock: Funker helt greit om man bare tar hensyn til redusert bremseefekt.
Så om jeg hadde fått tettet lekasjen før fo mye olje har lekket ut, hadde jeg ikke brydd meg [-( \:D/
Forsåvidt sant, men selv om du får ut litt dritt kan den fortsatt begynne å lekke igjen om ikke så alt for lenge vis det er en liten rift i ringen. Hadde jeg vært på tur og jeg hadde fått en lekkasje på simmerringen hadde jeg også kjørt, men nå er jo han hjemme og kan få ordnet opp i det uten at det går ut over sesongen. Personlig hadde jeg fått byttet den for å ha god samvittighet, men vet at mange hadde renset og kjørt videre. :thumleft
Post Reply