freddy.ein.zwei.drei

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

På den ene siden skal man tåle litt nedturer uten å få panikk, men på den andre siden skal man ikke glemme at en ekte depresjon ikke er til å spøke med. Så om det ikke gir seg i løpet av rimelig tid, så hadde jeg tatt en prat med fastlegen. Online tester er ikke noen fasit, men de gir i det minste en pekepinn på at ikke alt er rosenrødt. "Ta seg sjøl i nakken" funker ikke om hjernen har gått i vranglås :?

Lykke til da, håper mc-interessen tar seg opp igjen ellers er jeg enig det er like greit å prøve noe annet.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Kant1 »

Hei Freddy,

får ikke håpe at tunge tanker dreper sykkellysten helt og fullstendig, du er en humørspreder innpå her, som vi trenger.

Om ikke sykkelen blir solgt innen slutten av juni, inviterer jeg deg over til Hardanger, så skal vi gjøre noe du ikke har gjort så mye av før.
Leite fram en traktor eller to, og utforske småveier med løst underlag :-)

Lykke til iallefall, håper det beste at du beholder sykkel og finner tilbake gleden ved sykkellivet :)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1637
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Spiritofwinter »

Høres ut som Onkel i Hardanger har løsningen på alle dine problemer, vet ihvertfall at uansett hvor deprimert jeg hadde blitt så kunne en slik tur kurert meg for både det ene og det andre :thumleft

Selv har jeg hatt noe depresjons lignende følelser en gang for noen år siden, da bestemte jeg meg for å lære meg å kjøre MC, har ikke vert mye deprimert siden den gang.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Her var det kommet mange fornuftige innspill [emoji2]

En tur til Hardanger hadde vært noe ja så takker for det tilbudet [emoji106]

Men det er nok viktig som noen nevner å komme seg ut å gjøre ting for og ikke sitte hjemme og Gro fast med tankene er ihvertfall ikke bra [emoji1]

Litt slitsomt og ikke få sove noe særlig i natt ble det 4 timer søvn og lørdag fikk jeg 5, merker jeg ikke klarer og holde så godt fokus på jobb da med det jeg driver med og at hele kroppen blir fysisk sliten av påkjennelsene...

Men får bare gi det litt tid, tror jeg skal klare å spinne meg ut av gjørma [emoji1]

Avventer sykkelsalget litt, er ikke lett å tenke klart (positivt)i sånne stunder som dette [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Snikkeren »

Det tilbudet til Onkel er det bare å hive seg over med en gang. Hvis du begynner å bli litt lei av MC, så kan det gi deg et nytt syn på tingene. Og hvis du er heldig, så ordner angsten/depresjonen seg i samme slengen. Kanskje det ikke skal mer til enn å få noe annet å tenke på, og da er gruskjøring midt i blinken. [emoji106]
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Jeg la ut yamahaen for salg igår og allerede idag kommer det noen for og kjøpe den visst alt går etter planen [emoji1][emoji44]

Det gikk da mye fortere enn forventet [emoji44] så da ser det ut til at jeg blir sykkelløs en periode ihvertfall så får jeg se hva jeg bestemmer meg for om det blir en ny bike igjen eller en kul sportsbil [emoji41]

Har hatt en drøm om og eie en skikkelig grommbil en gang helt siden jeg var 16-åring, men har ikke hatt kapital til det før nå, samtidig som det er jævlig kjekt på mc-tur også [emoji848]

Men jeg merker jeg ihvertfall er litt mettet på lokale veier for en stund fremover mht til mc-kjøringen det er langturer som er det store nå [emoji106]

Så da blir det nok sikkert stille her en god stund om det blir bil eller ny sykkel kommer jeg tilbake til [emoji2]

De fleste her inne skjønner vel seg ikke på folk som heller vil ha en bil foran mc, men [emoji1]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by tshansen »

Ingen grunn til å ha en sykkel stående som ikke blir brukt [emoji1303] er selv ganske lei de veiene som er i umiddelbar nærhet, så de mindre turene viker for fjellturer i stede! Helt greit å ha andre hobbyer du trives like godt med! Langturer som inkluderer minst en overnatting er det som trigger mest!

Uansett hva du lander på, så er det du som skal digge det, håper bare våre veier krysses igjen en dag [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Trondgv »

Skal sende deg snapper hele dagene jeg, så blir det nok sykkel [emoji13]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Lordshaft: sykkelen ble brukt bare ikke like mye som i de første sesongene [emoji1] jada flere hobbyer har vel de fleste [emoji2] om mc-hatten blir lagt på hylla en stund så kommer jeg nok tilbake med mc igjen helt klart, tar nok ikke så lange tiden før abstinensene har rukket og bygge seg opp tenker jeg [emoji1]

Trondgv: ja det må du, jeg burde egentlig slengt meg med nedover istedenfor og selge sykkelen [emoji2]

En annnen ting er at jeg følte yamahen ble litt sjeleløs mot slutten r4 var kanskje ikke helt min greie [emoji848]den gikk jo bra og alt funket fint, men syntes den manglet litt karakter [emoji2]

Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
JRO
Posts: 1295
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JRO »

Lykke til Freddy, viktig å følge drømmene sine. Og noen år vekk fra MC livet har mange av oss opplevd. Men som du selv skriver det er ikke usannsynlig at du igjen kommer til å bli MC'ist igjen. Og når du blir litt eldre så kan du realisere begge hobbyene. Slik som meg som har en Ducati og en Corvette i garasjen. :D :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by ojda »

Er nok bare et resultat av umodenhet detta der :redface
Men ingen vits i å ha en utgiftspost stående i kjelleren som ikke blir brukt [-(
Velkommen på veien igen når du blir orntli voksen :redface
Er vel bare elsykler da :shock: :lol: :lol: :lol:

Neida, kjekt å kjøre med deg de turene vi hadde, vælkømmin tebarsatt =D>
Last edited by ojda on 16 Jul 2017 23:44, edited 1 time in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by Tommas »

Du hadde nok bare feil sykkel (eller feil antall eller vinkel på sylindrene...) 8)

Vi tåler sikkert noen bilder av en kul bil også, sånn mens vi venter på at du havner på sykkelkjøret igjen :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JK95 »

Tommas wrote:Du hadde nok bare feil sykkel (eller feil antall eller vinkel på sylindrene...) 8)

Vi tåler sikkert noen bilder av en kul bil også, sånn mens vi venter på at du havner på sykkelkjøret igjen :thumleft
Jeg støtter både sprek bil og alle tre alternativer over 8)
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by freddy123 »

Har kikket litt på ulike biler i det siste, men alle forsikringselskapene knuuu.... meg hardt i rævva med en kongle hver gang jeg spør om pris på de ulike aktuelle bilene 17 500kr osv i året fullkasko på e39m5 med 400hk og tilsvarende pris for en porsche 911.

Jeg syntes vel kanskje det blir litt vel dyrt for en bil nr.2, men har ikke helt bestemt meg enda.

Begynt derfor å kikke litt på mc igjen, men syntes markedet er overprisa og tørket ut for tiden ? Sykler jeg har sett i vintersesong koster nå 20k mere [emoji47]

Men en ting er veldig greit, blir det ny mc igjen nå så skal den ha maks 3-syllindre hehe og aller helst 2[emoji1307][emoji1] 4-syllindra ble litt feil for min del kjenner jeg [emoji38]


Sent from my iPad using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: freddy.ein.zwei.drei

Post by JK95 »

Midtsommers er prisen høyere enn midtvinters, helt normalt :thumleft Pluss at folk bruker syklene om sommeren, salg er best om våren, og kjøp er ofte best om vinteren :thumleft
Post Reply