MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 17 des 2018 02:39

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 51 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 08:58 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
Jeg kjøpte meg en helt orginal Yamaha Virago 125ccm i sommer som jeg tenkte jeg skulle prøve å gjøre om til en Bobber lignende sak.
Det er vel ca. 30 år siden jeg satt på en sykkel. Da en Honda XL 100ccm.
Har bare lappen på lett sykkel. Har veldig lyst til å ta tung lappen :roll

Har aldri skrudd sykkel før så det blir spennende å se hvordan det blir til slutt.

Henta sykkern en ca 2 timers kjøring hjemmefra, og den dagen regna det som det nesten aldi hadde regna før.
Så det blei en veldig våt fornøyelse kan man si..

Bilde

Det første jeg gjorde var å ta av sissybaren
Bilde

Bytta styret og tok av salen bak
Bilde

Bilde

Bytta til nye speil
Bilde

Bilde

Nye små led blinklys
Bilde

Kappa bakskjermen
Bilde

Blinklys og bremselys i sammen bak
Bilde

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 08:59 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
Nå står sykkern inne i boden og blir plukka litt frahverandre.
Er litt trangt der, er ikke store plassen å boltre seg på :eh

Bilde

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 09:00 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
Driver nå om dagen og prøver meg frem til stiv ramme.
Tatt av demperne og erstattet de med noen justerbare stag. Har senka den maks bak.
Bilde

Blir sete med fjæring istedet.
Har kjøpt dette sete
Bilde

Bilde

Med disse fjærene regner jeg med
Bilde

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 09:27 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 18 nov 2005 17:32
Innlegg: 6113
MC: Suzuki GSX750
Sted: Hovedstaden
Utrolig mye det hjalp med de småendringene i første post!

Lykke til, blir morro å følge med videre :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 09:37 
Offline
Bamsefar
Brukeravatar

Registrert: 09 apr 2008 20:45
Innlegg: 5558
MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Nå er ikke jeg noen baker, men vil du ikke få en formidabel belastning på festeører og bolter
ved å montere stagene med en så liten vinkel (45*)-ufjeret?

_________________
2018: 22k km. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k. Dekkbytte Pirelli på: 7200km. 18. ;-) Nytt bak TKC70 på:17000km.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 10:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 05 okt 2015 13:39
Innlegg: 5179
MC: Nada...
Skulle ikke mye til før det så bedre ut :thumleft

Fyr på med bilder underveis 8)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 14:05 
Offline
Moderator

Registrert: 03 okt 2015 20:23
Innlegg: 831
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Fyllingsdalen, Bergen
Tommelen opp!
Følg godt med på de strekkfiskene du har erstattet demperne med, de er nok ikke laget for belastningen den veien. De er sikkert sterke nok, men jeg vil anbefale deg å lage en rutine på å nøye sjekke de for sprekker i festeørene ukentlig i første omgang.
Kult med lettsykkelprosjekt!


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 16:23 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
Ja jeg må nok følge med, men har sett en annen som har gjort det med samme sykkel.
Nå vet jeg jo ikke hvor mye han hadde kjørt med den sykkelen da, men håper det funker. Vist ikke får jeg få noen til å sveise noen stag der. Blir morro om det funker.

Vet ikke helt hvordan jeg skal løse hvordan bakskjermen blir enda.

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 27 jan 2017 20:00 
Offline

Registrert: 06 okt 2015 21:02
Innlegg: 1681
MC: -16 Ducati Multistrada 1200 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-00 Yamaha TT600R
Sted: Hillsboro, Wisconsin, USA.
Artig :thumleft Utrolig stor forandring med enkle midler. Men er det lurt å forværre kjøre-egenskapene ved å ta bort demperne og fjørene :-k


Toppen
   
Legg innLagt inn: 11 feb 2017 19:55 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
ArcticTiger skrev:
Artig :thumleft Utrolig stor forandring med enkle midler. Men er det lurt å forværre kjøre-egenskapene ved å ta bort demperne og fjørene :-k


Blir fjæring i sete da :lol:

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 11 feb 2017 20:04 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 18 nov 2015 22:15
Innlegg: 323
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.
Trur nesten jeg hadde beholdt demperne istedetfor å lage "stivramme" som egentlig ikke endrer utseende noe særlig.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 11 feb 2017 20:08 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 19 aug 2016 22:51
Innlegg: 58
MC: Virago Bobber
Sted: Tomter
Jompa skrev:
Trur nesten jeg hadde beholdt demperne istedetfor å lage "stivramme" som egentlig ikke endrer utseende noe særlig.


Jo det endrer utseeende ganske mye :D

_________________
Taggen :thumleft
Hjemmeside, Virago Rat Bobber


Toppen
   
Legg innLagt inn: 12 feb 2017 09:10 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 27 feb 2016 12:05
Innlegg: 64
MC: Suzuki GSR750 2013
Sted: Akershus
Spennende prosjekt! Denne skal jeg følge med på :thumleft

Har du noen idé om det kommer til å koste totalt; sykkel pluss oppgraderinger? :)


Toppen
   
Legg innLagt inn: 12 feb 2017 10:52 
Offline

Registrert: 28 apr 2005 07:53
Innlegg: 680
Sted: Oslo
Stivmontere svingarm er skikkelig jalla! Det er ingenting der som er dimensjonert for å gå stivt uten demping. En stivramme må dimensjoneres for styrke, mens en svingarmsramme normalt dimensjoneres for stivhet. Det er en vesentlig designforskjell.
Svingarmslageret som fremdeles er der tar ikke noe moment vertikalt, det gjør en stivramme. Alt går istedet gjennom støtdemperfestene, som ikke er dimensjonert for disse kreftene. Kortere stag endrer vinkelen for kreftene og forverrer situasjonen ytterligere.
Dog ganske bra underholdning å lese hva noen finner på å gjøre med syklene sine :lol:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 feb 2017 13:38 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 03 aug 2006 01:50
Innlegg: 1507
MC: 2007 Honda CB600F Hornet
Sted: Steinkjer
Tøft prosjekt :-)

_________________
2007 Honda CB600F Hornet
X 1999 Triumph Sprint ST 955i
X 2006 Harley Davidson 1130 VRSCD Night Rod
X 1988 Harley Davidson 1340 FXRS-SP Low Rider Sport
X 1989 Harley Davidson 883/1200 XLH Hugger
X 1989 Suzuki LS650 Savage


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 51 innlegg ]  Gå til side 1 2 3 4 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
cron
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner