Norse's Skriblerier

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

I dag har madammen hatt sin første tur som mc-fører. Det ble en stillestående velt grunnet for korte bein, så her må det "snekres" ny custom-sal til "Pjokken". ](*,)

Vurderer å tappe ut lufta av dekkene for å senke den, men det hadde vel kanskje vært litt i overkant ufint :twisted: :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Norse's Skriblerier

Post by Trondgv »

Fram med vinkelsliper og kappe fjærene da vel? :lol:
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Trondgv wrote:Fram med vinkelsliper og kappe fjærene da vel? :lol:
Sykkelen er allerede drastisk senket både foran og bak. Kjører den til og fra jobb daglig, og den er jo f*** meg så lav at jeg føler jeg kan sette knærne nedi på hver side av sykkelen når jeg venter på grønt... :lol: :lol:
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Norse's Skriblerier

Post by hakhap »

Så du kjører med kneskrap:D

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Norse's Skriblerier

Post by knutk »

Norse wrote:I dag har madammen hatt sin første tur som mc-fører. Det ble en stillestående velt grunnet for korte bein, så her må det "snekres" ny custom-sal til "Pjokken". ](*,)

Vurderer å tappe ut lufta av dekkene for å senke den, men det hadde vel kanskje vært litt i overkant ufint :twisted: :lol:
Vil det hjelpe med damestøvler som har tykkere såler?
Flere produsenter leverer damestøvler hvor sålen er bygd opp. Det gir 2cm ekstra høyde i tåen, og helen er ende et par cm høyere.

Når det er sagt:
Jentungen har et par, og de hjelper på høyden. Men siden helen er bygget opp mer enn tå-seksjonen gir de en følelse av å gå i sko med høye heler (litt).

Hun brukte støvlene i starten, men nå har hun lært seg å handtere at bena ikke er så lange og foretrekker ordinære mc-støvler.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Kanskje, men jeg har sjekket det ut og ser at en 2x4 under hver såle hadde vært glimrings [emoji23]

Har en ide om å lage en custom sal til henne. Man må jo ha et prosjekt i mørke høstkvelder.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Norse's Skriblerier

Post by Lasse Liten »

Tror det handler veldig mye om balanse, jeg rekker bare nedi med tærne på min sykkel. Det var litt ekkelt i begynnelsen, men etterhvert som jeg ble vant til sykkelen, og ikke minst flinkere på balanse er det ikke noe problem lenger. Hvis man er sylfersk kan jo en velt skje uansett om man rekker skikkelig nedi eller ikke.
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Hei, Lasse! Her i huset kan man ikke gamble på fruens ve og vel ;-) Men nå er det uansett såpass kjølig at jeg får ha F650'en i fred. Og det passer jo svært bra så lenge jeg putler litt både med Yamaha'en og Stor-Bimmer'n. (Å begynne på flere ting er ikke alltid like lurt, og kanskje spesielt ikke når man bare har tid etter jobb og i tillegg har lufteturer med valpen).
I tillegg har det vært litt "kronglete" å følge med her inne siden tapatalk "kranglet" og begynte å mase om passord og greier på telefonen. Nå kan det se ut som om ting har gått seg til, så da er det bare å vente til våren og nyte årets flotte tur-referater her inne imens.

Har anskaffet ny bremselys-bryter foran på BMW'en, men det var feil type . Har derfor bestilt ny mikrobryter (og noen andre også) fra www.elfadistrelec.no. (De selger samme type brytere som BMW bruker originalt (Burgess), men prisen er langt mer behagelig (til tross for dyr frakt).
I tillegg skreik starteren fælt, så der tipper jeg litt TLC kan gjøre susen. Sysler med tanken om å lage en "how-to" når jeg først skal plukke starteren i fillebiter... :-k
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Norse's Skriblerier

Post by Lasse Liten »

Norse wrote:Hei, Lasse! Her i huset kan man ikke gamble på fruens ve og vel ;-) Men nå er det uansett såpass kjølig at jeg får ha F650'en i fred. Og det passer jo svært bra så lenge jeg putler litt både med Yamaha'en og Stor-Bimmer'n. (Å begynne på flere ting er ikke alltid like lurt, og kanskje spesielt ikke når man bare har tid etter jobb og i tillegg har lufteturer med valpen).
I tillegg har det vært litt "kronglete" å følge med her inne siden tapatalk "kranglet" og begynte å mase om passord og greier på telefonen. Nå kan det se ut som om ting har gått seg til, så da er det bare å vente til våren og nyte årets flotte tur-referater her inne imens.

Har anskaffet ny bremselys-bryter foran på BMW'en, men det var feil type . Har derfor bestilt ny mikrobryter (og noen andre også) fra http://www.elfadistrelec.no. (De selger samme type brytere som BMW bruker originalt (Burgess), men prisen er langt mer behagelig (til tross for dyr frakt).
I tillegg skreik starteren fælt, så der tipper jeg litt TLC kan gjøre susen. Sysler med tanken om å lage en "how-to" når jeg først skal plukke starteren i fillebiter... :-k
Hehe :) Skal ikke si noe på det, Amalie er ikke akkurat på godfot med freewinden heller, selv om det går til nøds.
Skal rense og smøre opp starteren min også, av og til hyler den som et esel :D Ser ikke helt de store utfordringene med det, men kommer du meg i forkjøpet med en how-to blir det lest!
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Er utrolig glad for at det ikke ble HPR på meg dette året! En bremseslange fant det for godt å begynne å lekke på god-sykkelen så da blir det mekkkng på gang. Har ikke fått fingeren ut og lakket kåpa på Diversion'en heller. Kan ikke legges ur for salg før alt er slikkelig og ok[emoji849]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Har sendt sykkelen avgårde til Son og håper den gir ny eier like mye moro og flotte opplevelser som det jeg har hatt. Litt vemodig er det, men nå er det litt mer plass til resten av mc-parken.

2013:
Image

2017:
Image

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Har ikke fått brukt F650’n så mye i det siste siden mini-norse fikk A2-lappen i høst (nye regler[emoji1303], så det ble forholds rimelig for en gangs skyld...). Men nå trengs den!
Hadde et lite uhell (velt) med «grom-gutten» som følge av at clutch-wire røk på verst tenkelig sted. Ingen krise, men surt likevel. Tenkte derfor å sjekke ut ny dele-leverandør/verksted for BMW i distriktet, Rovik MC. Ikke ille priser, og en service og respons jeg ikke tidligere har erfart noe sted! Lover godt for fremtiden dette!!![emoji1319]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Registrerer at det er en halv mannsalder siden sist, men må få lagt inn alle runde tall då jeg vet å holde orden på det meste på ett sted.

Image


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Norse's Skriblerier

Post by Norse »

Norse wrote: ...clutch-wire røk...
Skiftet ny clutch-wire igjen i går. Må sjekke om det er et eller annet som «tar» wire’en etterhvert. Fremdeles imponert over service og pris hos Rovik MC.[emoji1303]



Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Norse's Skriblerier

Post by tshansen »

Kjekt å se det fortsatt sparker liv i deg Hartvik \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply