Bikeridr - om alt og ingenting

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Da er vel første etappe unnagjort. Ble litt lenger enn planlagt og det i et helt forjævlig drittvær :evil:
Det har regna i ett hælvettes bankanes kjør hele jævla forbanna forpulte veien fra Stockholm til Svullrya. Nå er jeg installert på Skaslien Gestgiveri hvor de har dusj og varmekabler i golvet så jeg får tørka opp klærne til i morgen.
I morgen ja, da er det planlagt kaffelyging sånn litt utpå formiddagen med Palma. Veibeskrivelse er tilsendt og blir utprøvd i morgen.

Siden det kun har vært drittvær med møkkaregn og hagglfaenskap, så ble det minimalt med bilder - dog ett; nemlig fra Röjdenkorset. Vi mistet jo dessverre en flott historie og turforteller på forumet og jeg klarte ikke for mitt beste å huske hvor jeg skulle lete etter dette innen forumet. Tilfeldigvis, under fergeturen, var Google Maps så hyggelig å markere det på kartet for meg, så da ble ruten umiddelbart omrutet dit.
Image
Mystisk nok var det opphold akkurat da jeg var der, men til gjengjeld var det ca 6.000.000.000 mygg der, og de var særdeles stikkevillige, selv for en innbarka Nordlenning..

Nuvel, på turen over Finnskogen fikk jeg stifte bekjentskap med rundt regna 8 mil grusveg, hvorav ca 7 1/2 i pessregn. Så nå har jeg prøvd rullegrus, grei slett grusveg samt søkkblaut rulle og gjørmegrus.
Enten er det innbilning eller så er det bare noe jeg tror, men Scorpion Trail II på en "plastrakett" er tingen når det gjelder grus. (Tett før jeg melder meg på Grustur i Øst)
Nå har jeg riktignok bare klokket rundt 60 mil på de, hvorav ca 58 i regn og jeg skal være forsiktig med å komme med noen konklusjon. Foreløpig vil jeg bare ytre at de virker veldig lovende. Fortsetter de i samme tralten og ikke blir oppbrukt med én gang, så kan det hende de til og med blir standard utrustning på sykkelen..

Planen videre blir som tidligere skrevet, først et Palma-møte så går turen (muliggens) rett til Helvete (i Espedalen, altså, før jeg prøver å rekke Rjukan og Vemork og videre innom Lysefjorden og Lysevegen.

Jeg tenker det slik, i motsetning til de med Basecamp eller MyRoute/TyreToTravel fetisj, så blir planleggingen sånn der etter innfallsmetoden, så havner jeg der jeg havner, kun med en vag idé hvor jeg egentlig skal. Bare jeg er i Tromsø før 09.07. når jeg skal på jobb :)

Ja, og helt til slutt, jeg er på Locato'n og dere finner loggen(e) der. Bare å klikke seg inn hvis dere føler for det. Første er jo unnagjort, men regner med det kår å skjøte den sammen med de neste..
http://locatoweb.com/user/bikeridr
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

I dag gikk turen rett til Image
Mer om det litt senere..

Turen startet etter en skikkelig god natts søvn på Skaslien Gestgiveri (anbefales), og første stopp var hos @Palma. Der fikk jeg hjemmelagede vafler og god kaffe fra en skikkelig kokekjele som nok må ha gått i arv (positivt), for jeg husker mine foreldre hadde en slik tidlig på 70-tallet. Tilbehør var brunost og hjemmelaget bringebærsyltetøy. Lett og løs prat om alt og ingenting og ellers generelt sjitprat. Jeg fikk jo også hilse på fru Palma og et relativt høyt antall skrålete haner, samt en utrolig kosete liten dame på 4 ben :)
Etter en omvisning i "man-cave'n" samt GammelStua var det dags å fortsette turen mot NordVest, men først må det jo legges ved et bilde fra Palmaland:
Image

Turen generelt foregikk i helt greit vær. Var noen få regndråper her og der på turen. Ble jo også litt gruskjøring i dag og jeg tror faktisk jeg kommer til å få helt trua på de dekkene jeg har satt på moppen denne gang. Ilddåpen kommer kanskje i morgen da planen er Jotunheimveien fra Skåbu, om Beitostølen på tur mot Rjukan og Vemork. Deretter er planen noe diffus, men mulig stopp blir Bykle. Får se i morgen og hva været gjør med motivasjonen og kjøresprengen 8)

Ja, som sagt - i dag har man vært innom selveste Helvete. Der ble det spist en Helvetes god middag, servert av ei Hulder med grønt hår og hekseøyne. Dessverre var jeg i øyeblikket for sjenert til å spørre om bilde, men jeg får leve på minnet og dere får heller besøke selv for eget øyesyn :)

Inngangen til Heksegrytene, eller Jettegrytene var gjennom denne portalen
Image

Dette var ganske så spektakulært og bilder yter langt fra rettferdighet på virkelighet, men jeg har valgt ut etpar for å sette stemningen litt. Men; jeg anbefaler sterkt en tur for de av dere som har interesse for slikt.
Image
Image
Image

Bildene har full exif inkl posisjon, så hvis noen skal på tur, så er det bare å plotte inn i GPSmottaker, eller stappe inn dertil egnet turplanleggingsapp.

Locato'en ligger i forrige innlegg og nytt innlegg kommer i morgen kveld, tenker jeg.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by tshansen »

Palmaland er alltid suksess :thumleft Vil ikke skyrte for mye, da Pål blir så himla høy på seg selv... :lol: :lol:

God tur videre :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Turen fortsetter..
Etter å ha kommet helskinnet gjennom Helvete i går, stoppet jeg på Strand Fjellstue noen kilometer videre på Espedalsveien.
Betjeningen og servicen der fant jeg eksepsjonell og jeg anbefaler Fjellstua varmt til alle som måtte finne på å kjøre over fjellet og trenger overnatting. Man blir virkelig behandlet som ekte gjester eller venner og ikke som "bare en kunde". Svært koselig sted og skikkelig imøtekommende personale. Da jeg ankom, ble jeg umiddelbart håndhilset på og Tom, som han heter, presenterte seg og ønsket hjertelig velkommen :thumleft

Jeg må innrømme at fra å filme *hele* 2016-turen, så angrer jeg dypt på at jeg ikke har pakket frem kameraet ennå, for turen i dag burde jeg filmet i sin helhet :redface
Startet som sagt fra Strand Fjellstue 730 m.o.h og fortsatte over fjellet til Skåbu, hvor jeg brakk av fra FV 255 (Espedalsveien) og kjørte Skåbuveien til jeg kom til Jotunheimveien. Dette er en bomveg, men er gratis for MC. Porten er saget av, så det lar seg gjøre å komme forbi med MC, samt at det er tydelig merket at MC er kr 0,- :)
Jotunheimvegen er 43,5km med grusveg og bare for å ha sagt det; spesielt @tshansen og dere andre grusguruer der ute: Har dere ikke kjørt der, så får dere santen min hatt pelle dere til å gjøre det. :thumleft Scorpion Trail II på FJR klarte brasene utrolig bra og jeg må bare si jeg begynner å bli ganske så imponert over komboen "pastrakett/traildekk" :D 8) =D>
Man kommer så inn på FV 51 tett sør for Valdresflye, så den utgikk dermed fra turen i dag. Men igjen, Jotunheimvegen var godt vert det..
Legger til et stemningsbilde, spesielt for @Toven:
Image

Videre gikk ferden til Fagernes for en kaffestopp med en softis. Softisen kunne jeg spart meg, var altfor kald og vassen :evil: Tror de har brukt skummamelk istedet for fløte. Dyr var den og! Mens jeg satt der, så kom jeg jo på at @BusaTrond jo bor på Gol, så litt kjapp internettleiting etter telefonnr og funn på ett jeg trodde var riktig. SMS ble sendt og det viste seg å tilhøre Busadatter (som hun presenterte seg med) og som kunne opplyse at BusaPappa var på Vålerbanen.. Helsike da mann, hva mener du @BusaTrond med å være borte når jeg lavtflyger forbi Gol??
OK, Gol ble forbikjørt i stillhet og turen fortsatte på RV 7 til Geilo, med mellomlanding på Ål. Det var ingen Neger på Ål stasjon i dag:
Image, hvor jeg tok av på FV 40 frem til Veggli og Vegglivegen (FV 364) om Atrå og inn på FV 37 til Rjukan. Den fjellveien der, FV 364 var ganske så krøllet og jeg må si jeg ikke er så lite stolt av bildet her; og det gjelder begge sider \:D/
Image (Endelig :thumleft )
Etter gjennomkjøring av Rjukan ble det tid til et kort stopp på Vemork. Dessverre stengte de akkurat da jeg kom, så det fikk bli med et avstandsbilde. Men jeg har nå vært der iallefall. Synd jeg ikke kunne få meg en tungtvannshamburger, det får bli neste gang..
Image
Etter Vemork fortsatte jeg på FV 37 og har stoppet rett før Rauland.

Planen for i morgen er løselig ned til Åmot, Dalen og så brekke av på Rysstad over Suleskard og ned til Lysebotn. Den veien skal kjøres både opp og ned og da blir nok også filmkamera flippet frem, tenker jeg :)
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by ArcticTiger »

Morosam lesnad Bajkraidar! Var på Vemork i fjor, det var ikke allverden syns jeg. Men http://www.krossobanen.no var verdt turen, flott utsikt der oppe.
God tur vidare :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by tshansen »

Jotunheimvegen er ikke så imponerende rent kjøremessig... Det er jo ikke grusvei i den forstand. Det er blankpolert og harpakket betong, men naturen rundt er helt magisk.
Flotte bilder, ta gjerne mer bilder og lett ut enda mer :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

tshansen wrote:Jotunheimvegen er ikke så imponerende rent kjøremessig... Det er jo ikke grusvei i den forstand. Det er blankpolert og harpakket betong, men naturen rundt er helt magisk.
Flotte bilder, ta gjerne mer bilder og lett ut enda mer :thumleft
HÆ??
Var ikke et mikrogram betong i dag, mest rullegrus, dog tørt :)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by tshansen »

Betong i den forstand at det er helt sånn hardpakket grus.... Kan hende de har vært å strødd på litt toppgrus. Men når jeg kjørte der i fjor var hele veien slik som hjulsporene ofte er. Jeg og sykkel så faen ikke klok ut... så ut som jeg hadde kjørt gjennom en blandemaskin :lol: Men, når det er sagt.... når det er fint vær, er turen meget spektakulær naturmessig
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Ok, så en "reisePC" med én hektoherz halfcore cpu er ikke tingen å bruke for videorendring. Dagens filmsnutt på 20 min som jeg planla å legge ut i dag utgår. Får se om den er ferdig til i morgen. Hittil rendra 60% og holder på på 3. timen..

Nuvel, Etter overnatting på Camp Vierli; ingen link eller spesiell anbefaling, ikke dårlig, ikke eksepsjonell og dyrt øl i baren, dessuten, ikke toalett/dusj på rommet; så gikk ferden mot Lysebotn, med Lysevegen som mål. RV 37 til Åmot, RV 38 til Dalen og RV 45 inn til FV 9 frem til tett før Rysstad hvor jeg brakk rett høyre på RV 337 til/over Suleskard og ny høyre til FV 986 Lysevegen.
Siden videorendringen fortsetter ut i de blå timer, får dere bare nøye dere med to bilder i dag; Stemningsbilde fra Vierli, tatt ut fra vinduet på Vierli etter middag og øl:
Image

Deretter gikk turen som beskrevet over, til Lysebotn og her har vi et lite oversiktsbilde tatt fra caféen øverst i veien:
Image

Turen tilbake gikk mer eller mindre samme vei, men fortsatte på FV 9 opp til Bykle, hvor det var planlagt overnatting. Altså! :-s
Når det er såpass til "tettsted" at det er avmerket på kartet i "fet skrift", så *bør* det være mer enn Coop Prix og en bensinstasjon på stedet. Faen, folkens, et veikryss midt på Finnmarka har bedre fasiliteter enn dette..
Så ja, Bykle ble en kort bensinfyllestopp og neste "større" plass på kartet ble oppsnoket. Røldal, krysset mellom E 134 og FV 13 *burde* jo være noe.. Så, de 99km fra Bykle, via Haukeligrend og krysset inn på E 134 mot Røldal ble kjapt valgt. Det viser seg at Røldal er bare bittelitt større, men de hadde nå iallefall ikke mindre enn 2 -to- hotell å skilte med. Jeg valgte det som er i krysset E 134 / FV 13. Førsteinnterykket er meget bra, fikk meg en leilighet med eget ringeapparat, fullt kjøkken og til og med garasjeplass til sykkelen. Linker og totalinntrykk kommer i morgendagens referat.
Ser at shaiten har rendra seg til 74%, men jeg har jo ikke lasta opp ennå, så det får bli sånn inntil videre. Film kommer forhåpentligvis i morgendagens referat.
Nå er det snart leggetid. Bare en kjapp gjennomgang av morgendagens planer. De er ikke spesielt detaljerte; oppover FV 13 via Låtefossen og en avstikker opp Måbødalen og Vøringsfoss før jeg fortsetter nordover til den her vloggeren i Ørsta :)
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

Kl 2 i natt var filmen ferdig. Da var jeg langt inne i la-la-land.

Nuvel, redigeringsmulighetene i dette programmet som "liksom" skal være lite nok ressurskrevene til min reisePC er svært begrensede, så det får bli et "utkast" av en film..
[youtube][/youtube]

[youtube-iframe]swhD45-Gs-U[/youtube-iframe]
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Busa Trond »

Det er en artig veistubb det der.
Truffet bra med været også :thumleft
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

I går ble det mye godt transportetappe til @Snikkeren.
Siden jo ruta ligger i Locato'en min, og jeg ikke husker alle veinr (har hittil googlet de før jeg refererte til dem), så får det heller bli litt generelt om turen..
Ja, jeg lovde jo å komme med tilbakemelding på overnattingen i Røldal; Det ble Hordatun Hotel&Apartments. Makan til luksusovernatting skal man lete lenge etter og det til en veldig gunstig pris. Som såvidt beskrevet i forrige innlegg, det ble "fire rom og kjøkken" på meg. Prisen var som et "normalt" hotellrom i byen, men den leiligheta jeg fikk var på rundt 40kvm, kjapt skritta opp for å sjekke. Eget ringeapparat, garasjeplass og balkong, så det ble god anledning til å nyte en sigar med medbragt godt i glasset i en ganske så mild ettermiddag/kveld. Dette leilighetshotellet anbefales på det varmeste :thumleft

Så, noen km oppover dalen på vei mot @Snikkeren, som jo egentlig ble en transportetappe, passerte jeg Låtefossen. Kanskje ikke så spektakulær som sådan, men at de har bygget veien så og si *igjennom* fossen er jo litt kult da.. Stoppet og fikk klikket noen bilder
Image
Image

Videre på turen var jo planen Vøringsfossen, men etter å ha misset avkjøringen, i rundkjøringa inni en av de ørten tunnelene på veien, ble denne forbigått. Ble Hardangerbroen og ny tunnel med ny rundkjøring. Ikke var det gode muligheter for å kjøre opp gamle Måbødalsveien heller. Nuvel, jeg fikk med meg Stalheimskleiva istedet :) :thumleft
Nå må jeg få takke @Snikkeren for velvillig utlån av PC samt redigeringsjobben hans på denne, så en snutt fra turen ned Stalheimskleiva her:
[youtube][/youtube]
[youtube-iframe]n2oZzoa16dc[/youtube-iframe]

Ferden fortsatte så mot Ørsta og i Lærdal (etter 112 mil med gørrkjedelige tunneler), så jeg at GPS'en min mente det bare var 20 mil igjen. Optimistisk nok skrev jeg at "jeg er der om tre timer". Jahaja - NordNorge er kjent for smale og dårlige veier, mens Vestlandet er teppebombet med ferger, fant jeg ut..
De tre timene ble til 4 timer og ett kvarter med én "ordentlig" ferge og to dildoferger på turen.
@Snikkeren meddelte at @Spiritofwinter ønsket å kjøre meg i møte og ventet på meg på fergekaia i Volda. På Anda-Lote-ferga fikk jeg litt heads-up på veivalget og jeg durte avgårde mot Folkestad og den siste ferga jeg måtte ta. "Den går hver 1/2-time" tekstet @Spiritofvinter til meg og med oppdaterte fergetider på SMS så jeg i siste veikryss at det var 8km igjen og 7min til ferga gikk. For å si det slik, det ble litt hårete 8km på ukjente veier og hvis Onkel Blå hadde vært i området, hadde jeg måttet gå hjem til Latvia..
@Spiritofwinter hadde oppe Locato'en min og gjorde seg klar til å kjøre meg i møte. Han ressonerte at jeg ikke ville rekke ferga og ville drøye sin avgang hjemmefra. Inntil han sjekket Locato'en min på nytt og tenkte sitt ("dæven, fyren kjører jo, så den rekker han"). Med skjelven hånd fikk jeg betalt fergemannen idét jeg kjørte ombord med ca ett minutts margin. Godt ferga tok 20 min, så jeg fikk ned hvilepulsen litt. Kreativ kjøring, inkl ett stykk rødt lys på veien (veiarbeid) og jeg trilla ombord kl 17:44 på ferga med avgang 17:45. Ok, *GOD* margin :lol:

På kaia i Volda sto @Spritofwinter og venta på meg. Nå har jo både jeg og han diskutert vært ilag på forumet en stund, samt venner på fjøsboka, så det ble nesten "takk for sist" i hilsingen før han loset meg trygt opp til @Snikkeren, med ny "takk for sist" etter samme prinsippet. Der var det en seng oppredd til meg og siden jeg kom på selveste bursdagen hans ble det pizzafest sammen med familien. Nå luktet jeg jo esel da jeg kom frem, så den dusjen før maten var sjeldent behagelig å få gjennomført.
Spiritofwinter avtalte å komme opp på sammenkomst etter å ha lagt datteren, og ble kjørt opp av faren. Siden Snikkeren har kjøpt seg "dildobil", var faren til Spiritofwinter overmåte interessert i å sjekke den ut før vi kom igang med litt "Småtøs" og annet godt øl. Ble litt Turaquavit, noen øl og en sigar på oss (Snikkeren avsto fra lungesvertingen) før Spiritovwinter måtte traske seg hjemover før dattera aktiverte babycall'en til en litt lett nervøs farfar.
Deretter ble det redigering og mye småpludring til langt på natt på Snikkeren og meg. Dårlig med oppdatering her da i går, men Stalheimskleiva ble nå ferdig og lastet opp før lalle sove.
5 små timer senere kl 08 i dag sto vi (jeg) opp og gårsdagens avtale med Spiritofwinter ble igangsatt. En kjapp frokost med kaffe i dertilhørende KTM-krus og Spirit's brumling fra 1190'n hørtes på utsiden. Han fulgte meg til Tjørvåg hvor jeg skulle treffe en venninne av fruen, før han selv dro på jobb.
Omtalte venninne var plutselig blitt opptatt med å farge hår til sin svigerinne, så for meg ble det en liten rundtur rundt Moltustranda og Gursken før jeg fikk meg ny kaffekopp i Tjørvåg. Hyggelig gjensyn der og litt russisksnakking før jeg satte kursen mot Hareid og Sulaferga med mål for Trollstigen.

Det ble filming opp Trollstigen, men med erfaringen jeg har med denne reisePC'n, så får den redigeringen vente til jeg får lånt meg en litt mer kapabel maskin. Men, bilde fra toppen ble det :)
Image
Nå har jeg tatt inn på en hytte på Skoglund Camping og planen for i morgen er videre til Geiranger, og hvis jeg rekker, så blir det Flåklypa og Blåhøe før jeg setter kursen nordover via Otta og opp til min søster på Brekstad. Morgendagens etappe blir, etter google maps, 51 mil. Burde gå greit på en 8-9 timer, tenker jeg.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by knutk »

Fin rapport :thumleft
Til orientering:
Tenkte å kjøre opp til Blåhø for to uker siden. Da hang der store lapper på Bommen som sa at veien var stengt ved et vann halveis opp i Lia. Mulig at veien er fikset igjen nå.

God tur videre :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Bikeridr »

knutk wrote:Fin rapport :thumleft
Til orientering:
Tenkte å kjøre opp til Blåhø for to uker siden. Da hang der store lapper på Bommen som sa at veien var stengt ved et vann halveis opp i Lia. Mulig at veien er fikset igjen nå.

God tur videre :D
Takk for tipset. :thumleft
Får se når jeg kommer dit. Er meldt varmt i området med 28°C i Geiranger.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Bikeridr - om alt og ingenting

Post by Busa Trond »

En av dem vakreste stedene i Norge er Grimsdalen.
Tar av på Dovre og kommer igjen på Folldal.
Kjørte der for noen uker siden, hard og lett kjørt grusvei, den er verdt en vurdering :D
Post Reply