MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 22 apr 2018 10:33

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 651 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 3 4 5 
 44 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 07 okt 2015 23:48 
Brukeravatar

MC: 2016 CRF1000D
Sted: RĂžyken
Oppretter en liten blogg her ogsÄ, siden mange av "gjengen" jeg kjenner har gjort som trekkfuglene og flyttet pÄ seg :D

Veldig kort om meg selv er 64-modell som ble "frelst" pÄ MC fÞrst i 2009 da jeg spontant fikk det for meg Ä ta kl A, sÄ er vel pÄ mange mÄter en nybegynner, spesielt pÄ grus, men det begynner nÄ Ä bli noen km pÄ MC med totalt ca 130K km og variert kjÞring med bÄde pendling til jobb og mye fritidskjÞring.

Tipper dette blir siste ordentlige pendleuke til jobben, for nÄ lusker det straks minusgrader rundt hushjÞrnet og nÊrmeste lokalvei er notorisk den som fyser fÞrst og tiner sist :roll: Men hÄper pÄ noen turer til fÞr det er den store vinterdvalen.

Sist sÞndag ble det ihvertfall en liten lokal tur pÄ Hurumlandet. Ned til Tofte pÄ fin asfalt. En hvit stasjonsvogn fant det for godt Ä ligge altfor nÊrme for sÄ Ä kjÞre forbi i mye over fartsgrensen pÄ vei ut av Tofte... sÄnn ca 200m fÞr jeg skulle svinge av #-o

Fint hÞstvÊr langs grusveien som gÄr fra Tofte til ca Klokkarstua. Kun en liten mil ca men passerer RÞskestadvannet.
Bilde

Eksperimenterer for tiden litt med stÄende kjÞring og selv om MC'n langt fra er noen grusracer sÄ gir det nok bedre balanse sÄ man totalt sett kan vinne bÄde tempo og sikkerhet, men i svinger gÄr det generelt ganske sakte. Det Ä kunne sladde kontrollert pÄ grus er jeg langt unna for Ä si det sÄnn - trenger nok bÄde kurs og mer egnet sykkel der. Men fine naturopplevelser blir det allikevel av Ä kjÞre pÄ sÄnne grusveier som gÄr langsmed vann og gjennom skogen.
Bilde

Sist redigert av RuneMC den 05 mai 2017 22:55, redigert 73 ganger totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 07 okt 2015 23:52 
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
Yes, RuneMC er pÄ plass og jeg kan nyte dine fantastiske bilder her ogsÄ! Det er utrolig hvilket fotomateriale du lirker ut av selv den minste kosetur i nabolaget :)

Toppen

Legg innLagt inn: 07 okt 2015 23:55 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Bildene dine er det klasse over Rune :thumleft

Jeg selv har begynt Ä bli langt mer komfortabel med Ä stÄ Ä kjÞre. Men jeg merker at det er forbanna vanskelig Ä nÄ clutch og bremsehendel :redface ogsÄ er ene speilet pÄ sykkelen min litt i veien for hÄnden (vesntre) men bortsett fra det gÄr det langt bedre enn fÞrste gang jeg prÞvde :-#

2017: Nye dekk pÄ 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
PĂ„ Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 07 okt 2015 23:56 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
Sted: Bergen
Flanker skrev:
Det er utrolig hvilket fotomateriale du lirker ut av selv den minste kosetur i nabolaget :)

Dette forundrer meg ogsĂ„ like mye hver gang. Å la det vĂŠre sagt. jeg ser pĂ„ bildene til Rune med stor inspirasjon, men fĂ„r jeg til Ă„ "kopiere" neida, ikke sjans i havet. Herregud jeg kjenner jeg gleder meg til neste sesong igjen \:D/

2017: Nye dekk pÄ 20260 km - Metzeler Tourance Next = 4495 km
2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders
------------------------------------------------------------
PĂ„ Flickr
LocaToWeb

Toppen

Legg innLagt inn: 07 okt 2015 23:58 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania
Hei RuneMc

Toppen

Legg innLagt inn: 08 okt 2015 00:46 
Brukeravatar

MC: Honda VTR SP1
Sted: Bergen/AskĂžy
Flott Ă„ se deg her, da regner jeg med vi kan glede oss over mange nydelige bilder etterhvert. :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 08 okt 2015 00:56 
Brukeravatar

@ojda - Hei Bilde

@LordShaft - ja, er vel egentlig meningen man skal lÞsne pÄ bÄde clutch og bremsehendel og vinkle de litt nedover sÄ det passer ift kjÞrestillingen (er et forberedende steg jeg ser de gjÞr pÄ sÄnne offroad-kurs videoer) . Men ikke sÄ mye justeringsmuligheter (ihvertfall ikke enkelt) pÄ min, sÄ da synder man litt der... :- Men bruker jo mest bakbrems/motorbrems pÄ grus i de moderate hastighetene jeg har...

@elolz - satser pÄ det, har jo foto som hobby :) (pluss et par andre hobbyer som jeg driver med i vinterhalvÄret... )

Toppen

Legg innLagt inn: 17 okt 2015 20:16 
Brukeravatar

Forrige helg ble det en liten runde om Sandvika og SollighÞgda. VÊret var ikke sÄ altfor "fotogent" men ble nÄ et lite bilde fra Kadettangen ved Sandvika
Bilde

Idag var det ingen bÞnn og jeg gjorde unna en oppgave jeg burde gjort tidligere i sesongen - men tidligere i sesongen er det jo kul umulig Ä motstÄ MC-tur istedenfor sÄnne kjedelige oppgaver. Vi snakker husmaling ! Var ikke sÄ verst Ä stÄ og male i solveggen nÄ som det uansett kan vÊre is tidligere pÄ dagen. Var visst noen biler som hadde dratt av veien i morgentimene pga is pÄ bÄde Rv23 og E16. De kjÞrte med "sommerdekk" stod det i nyhetene og det er jo akkurat det jeg har pÄ MC'n. Kanskje verre en sommerekk pÄ bil for MC dekk blir vel litt varmere, sÄ da vil de ganske sikkert smelte seg en nullfriksjons vann-pÄ-is greie :shock:

Uansett nÄr Ärets male-dyst (resten tas neste Är) var over litt etter kl 15, sÄ tenkte jeg det kunne passe med en tur sÞrover langs Drammensfjorden. Fint og tÞrt sÄ sent pÄ dagen og flotte hÞstfarger.

Her fra Hyggen, retning sydover som viser den flotte veien som bukter seg langs sjĂžen.
Bilde

Litt lenger sydover er badestranden Hernestangen - badeflÄten ligger der ensom og bare venter pÄ neste sesongs badegjester nÄ i midten av oktober
Bilde

Enda litt videre sydover er Grimsrudbukta - ogsÄ med fine svinger
Bilde

Fenomenale hÞstfarger og jeg kjÞrte forbi flere biler som tok det ekstra sakte og rolig og bare nÞt utsikten nedover langs Drammensfjorden idag. Men det fÄr da vÊre mÄte pÄ - 40-50 i 80 sonen er dog for sakte [-X ihvertfall for meg, sÄ da passet det godt med lite motgÄende trafikk :D

Men, kjennes at det er senhÞst...i solen sikkert 10C, mens noen steder som nÄ har skygge nesten hele dagen kjentes mer ut som 2-3C
Det ble bare en kort tur ned til Klokkarstua og tilbake, men duverden hvor den gjorde godt :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 17 okt 2015 20:48 
Onkel
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA
2017 mod
Knallfine bilder Rune :thumleft :) jeg har selv hatt en fin 20mils tur idag. Men kjenner at det hÞster her i vest ogsÄ.
Mer vÄtt pÄ veien enn vi satte pris pÄ, og i de mest unnasolte partiene blei det ikke akkurat noen kattemyk framferd :shock:
SÄ man kan vel si at "the thrill is gone" for i Är, sÄ stalling er nok nÊrt forestÄende her pÄ tunet
:(

Norges kanskje beste MC blogg:
www.kant1.no

Toppen

Legg innLagt inn: 17 okt 2015 21:14 
Brukeravatar

MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Jeg er ganske sikker pÄ synleg mÞtte deg langs grimsrudveien idag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 17 okt 2015 22:07 
Brukeravatar

@Kant1 - takker. Ja, greiest Ä unngÄ det glatte element hvis mulig. Klok av skade kjÞrer jeg f.eks. ikke lokalveien syd for SÊtre (pÄ skyggesiden av Hurumlandet) der det fort kan vÊre kombinasjonen av rim og lÞv som du nevnte.

@freddy123 - ah, sÄ det var du pÄ den mÞrke cruiser'n... ser ikke akkurat ut som en A2-sykkel... og som hilste med hÄnd ned mot bakken? SÄnn hilsing ned mot bakken istedenfor hei-sveis opp i luften gjÞr meg alltid litt usikker ...kan det vÊre kontroll? ...kan det vÊre olje i veien ? ...eller er det bare en som hilser pÄ den mÄten? :roll:

Apropos usikker - idag burde jeg virkelig hatt videokamera pÄ innspilling! Situasjonen: Gangfelt ved RÞyken togstasjon. Mor og liten datter gÄr over. Ung skater-sÞnn er ogsÄ pÄ vei men stopper helt opp da han ser en "farlig" mann pÄ MC nÊrme seg. Jeg saktner ned og nikker og han begynner Ä gÄ. Jeg er fortsatt et stykke fra gangfeltet og det er oppoverbakke, sÄ jeg gir Þrlite gass for Ä sige sakte fram mot gangfeltet sÄ jeg slipper Ä stoppe helt opp. Men det skulle jeg jo IKKE gjort, for da kvekker han til og blir stÄende i vegkanten og tror sikkert jeg panla Ä kjÞre ham ned eller no' sÄnt :D Jeg stopper uansett helt opp, men han er som forsteinet og det ender med at mor lÞper tilbake over gangfeltet og henter ham :lol:

Toppen

Legg innLagt inn: 17 okt 2015 23:30 
Brukeravatar

MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Stemmer det var jeg som hilste med hÄnd ned mot bakken :) ja det ser vel ut som tungsykkel for det er jo det igrunnen er bare nedplombert Hehe 4hk da :)

Virka som du hadde godt driv nedover bakkene ihvertfall jeg var pÄ til vinterlagring sÄ det var Ärets siste tur for min del :) gikk veldig pent og pyntelig var redd for skygge partiene med mulig is ...

Det med hÄnd ned aner ikke hvorfor jeg gjÞr det , jeg gjÞr litt begge deler bare sett en del ta hÄnd ned... Jeg mente ikke noe med det ihvertfall :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 25 okt 2015 17:39 
Brukeravatar

Da var det kanskje siste tur denne sesongen - ihverfall av noe lengde. Ca 20 mil ble det... fĂžrst ned til Tofte og deretter nesten til Vikersund.

Fint nedover langs fjorden. Noe fuktige partier, men ikke noe lÞv Ä snakke om og termometeret tror jeg ikke var under ca 4C i natt sÄ dermed ingen fare for is med 8C i lufta.

Tok av grusveien ned mot Tofte
Bilde

Mange fine kontraster av gult lĂžv mot mĂžrk bakgrunn, og skikkelig hĂžst med brune bregner
Bilde

Grusveien var bare fin, uten lÞsgrus Ä snakke om men mange folk pÄ sÞndagstur langs, sÄ det ble moderat tempo
Bilde

En liten stopp ved RĂžskestadvannet
Bilde

MC i hĂžstsol
Bilde

Litt lÞv i Tofte, men lite pÄ veiene.
Bilde

PÄ vei nordover HurumhalvÞya igjen, sÄ tok jeg en avstikker til Holmsbu
Bilde

Og videre ned til RĂždtangen - her av Drammensfjorden og et skip som passerte
Bilde

Inntrykk fra veien - egentlig fantastisk til Ă„ vĂŠre 24. oktober!
Bilde

Turen nedover HurumhalvÞya ga mersmak og nÄ var det jo litt senere pÄ dagen og dermed mer sikkert langs Tyrifjorden der vÊrkartet sa at det hadde vÊrt nÊrmere 0 i natt

FĂžrst opp langs Vestsideveien i Lier
Bilde

...og videre gjennom ny 40-sone og en seks nye fartsdumper fÞr SjÄstad (sukk)
...og ny 60-sone etter 40-sonen i starten av veien mot Vikersund (fÞr var det direkte over til 80, men nÄ er det en ny gÄrdsutkjÞring... dobbeltsukk..)

Men heldigvis fortsatt mye 80-sone og fine svinger igjen. Noe lÞv i svingene pluss fukt, sÄ da ble det helt ned i 50 gjennom mange av de.

Lange skygger fra den lave sola skaper kontraster selv midt pÄ dagen
Bilde

Badeplassen til hyttefolket venter nok pÄ neste sesong
Bilde

Utsikt over Tyrifjorden
Bilde

Det var nok en 2-3 grader kaldere allerde fra Tranby, sammenlignet med HurumhalvĂžya og enda litt kaldere langs Tyrifjorden.
Ble litt kjÞlig etterhvert, sÄ da valgte jeg Ä snu fÞr den siste 60-sonen fÞr Vikersund.

En sving langs veien
Bilde

Mye skyggepartier langs veien nÄ, og litt fukt her og der, sÄ vil nok fryse pÄ veldig raskt om tempen skulle gÄ under null
Bilde

Ser det fortsatt er noen plussgrader meldt til uka, men nÊrmere null om natten, sÄ da er det sannsynligvis siste langtur for sesongen - om ikke den globale oppvarmingen virkelig slÄr til 8)

Sist redigert av RuneMC den 25 okt 2015 18:12, redigert 1 gang totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 25 okt 2015 17:49 
Moderator
Brukeravatar

MC: KTM 1290 Super Adventure, 2015.
Alltid like kjekt Ă„ lese turrapportene dine. Du er mye flinkere enn meg til Ă„ ta deg tid til Ă„ stoppe for Ă„ ta bilder. :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 25 okt 2015 17:52 
Brukeravatar

MC: Honda VTR SP1
Sted: Bergen/AskĂžy
Kjempeflotte bilder med skikkelige hĂžstfarger! :thumleft

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 651 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 3 4 5 
 44 Neste

Alle klokkeslett er UTC+02:00