Da var det kanskje siste tur denne sesongen - ihverfall av noe lengde. Ca 20 mil ble det... fĂžrst ned til Tofte og deretter nesten til Vikersund.
Fint nedover langs fjorden. Noe fuktige partier, men ikke noe lÞv Ä snakke om og termometeret tror jeg ikke var under ca 4C i natt sÄ dermed ingen fare for is med 8C i lufta.
Tok av grusveien ned mot Tofte

Mange fine kontraster av gult lĂžv mot mĂžrk bakgrunn, og skikkelig hĂžst med brune bregner

Grusveien var bare fin, uten lÞsgrus Ä snakke om men mange folk pÄ sÞndagstur langs, sÄ det ble moderat tempo

En liten stopp ved RĂžskestadvannet

MC i hĂžstsol

Litt lÞv i Tofte, men lite pÄ veiene.

PÄ vei nordover HurumhalvÞya igjen, sÄ tok jeg en avstikker til Holmsbu

Og videre ned til RĂždtangen - her av Drammensfjorden og et skip som passerte

Inntrykk fra veien - egentlig fantastisk til Ă„ vĂŠre 24. oktober!

Turen nedover HurumhalvÞya ga mersmak og nÄ var det jo litt senere pÄ dagen og dermed mer sikkert langs Tyrifjorden der vÊrkartet sa at det hadde vÊrt nÊrmere 0 i natt
FĂžrst opp langs Vestsideveien i Lier

...og videre gjennom ny 40-sone og en seks nye fartsdumper fÞr SjÄstad (sukk)
...og ny 60-sone etter 40-sonen i starten av veien mot Vikersund (fÞr var det direkte over til 80, men nÄ er det en ny gÄrdsutkjÞring... dobbeltsukk..)
Men heldigvis fortsatt mye 80-sone og fine svinger igjen. Noe lÞv i svingene pluss fukt, sÄ da ble det helt ned i 50 gjennom mange av de.
Lange skygger fra den lave sola skaper kontraster selv midt pÄ dagen

Badeplassen til hyttefolket venter nok pÄ neste sesong

Utsikt over Tyrifjorden

Det var nok en 2-3 grader kaldere allerde fra Tranby, sammenlignet med HurumhalvĂžya og enda litt kaldere langs Tyrifjorden.
Ble litt kjÞlig etterhvert, sÄ da valgte jeg Ä snu fÞr den siste 60-sonen fÞr Vikersund.
En sving langs veien

Mye skyggepartier langs veien nÄ, og litt fukt her og der, sÄ vil nok fryse pÄ veldig raskt om tempen skulle gÄ under null

Ser det fortsatt er noen plussgrader meldt til uka, men nÊrmere null om natten, sÄ da er det sannsynligvis siste langtur for sesongen - om ikke den globale oppvarmingen virkelig slÄr til