RuneMC's blogg - Sesongen 2023

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RuneMC's blogg - småinnkjøp...

Post by tshansen »

Siden du er den som har mest erfaring med flickr her, eller hvertfall blandt de som har mest erfaring. Hvordan er det å kombinere noe av det som delt og noe som privat? Google ser ikke ut som de har planer om å justere på den veldig lang url problematikken, å da er mye av poenget med å ha google sin bildetjeneste borte. Samt at jeg liker å ha alt samlet på samme sted.

Vil de bildene som du deler offentlig vs de du holder privat dele seg i forskjellige mapper, eller oppretter du et album, også går du inn å velger eventuelt de bildene du vil dele offentlig? :-k Altså at de forblir i samme album...
1 TB med gratis lagring er heller ikke noe jeg blir å bruke opp med det første merker jeg 8)
Hvordan er brukerfølelsen. Jeg har jo inntrykk av at du bruker flickr til alle dine bilder?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - ad Flickr...

Post by RuneMC »

Nja, Flickr er ikke ideell sånn sett. Har postet noen enkeltbilder som Private og Hidden from search (man velger dette under opplasting, evt kan endres senere også) for enkeltbilder. Dvs de er "private" i den forstand at bildene ikke deles med alle og linken ikke er søkbar, så de som skal se den må ha linken. Helt anonymt er det heller ikke, da link-adressen i Flickr kan dekodes til brukernavn.

Skal man ha en større mengde private bilder så ville jeg nok separert dette som kun private bilder på en annen tjeneste (jeg har også Photobucket og Imageshack f.eks.) - evt kanskje brukt Dropbox eller lign... kommer an på hva som er formålet.

Det jeg liker med flickr er at den presenterer bildene bra, har fine slideshow og ikke minst at den ikke er neddynget i reklame selv i gratis versjonen.

Steget opp blir evt 500px eller slikt, spesielt hvis du er interessert i å selge bildene dine eller kjøpe andres.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RuneMC's blogg - ad Flickr...

Post by tshansen »

Det jeg liker med flickr er at det er en super plass å dele noen av de bildene jeg er mest fornøyd med. Får litt feedback å respons. For ikke å snakke om veldig mye inspirasjon med å kikke på andre sine bilder.

Har brukt google bilder som lager for private bilder. Det er egentlig google disk, samme som dropbox, men med en litt penere layout. Her har jo vært mulig å hente ut delbar link fra bildet. Men dette er det dessverre slutt på (usikker på om det blir forandret) Har vært topp til å lagre tur bilder, for så å dele dem i forumet. Men nå er jeg igrunn på jakt etter en tjeneste som kan gjøre alt. Noe som ikke finnes (kan det virke som) :lol:

Uansett, takk for svar. Se hva jeg finner ut med litt søk
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Da var det den årstiden hvor det er ca like mørkt når du drar på jobb som når du kommer hjem.
Den trøtte årstiden... zzzz... og årstiden hvor det blir fare for "urunde dekk" og annet skummelt på MC'n - æ'kke sunt å stå så mye rolig - det skjønner jo alle, maskineriet er jo laget for bevegelse :D

Hva om man kunne tatt en sovepille, sovet neste 5 mnd og våknet i slutten av mars? Men på den annen side så er det jo visse andre lyspunkt - og tross alt bedre med fire årstider enn en sammenhengende ørkensesong som det er visse andre steder.

Videre blir det jo mer tid til andre hobbyer. Lytte til forskjellig musikk, drive litt med foto og fotoeditering eller bare kule'n med film eller spill (Hearthstone er det det går i p.t.) 3D-program er en annen hobby som jeg har brukt altfor mye penger på ift nytte, men gøy å se på mulighetene. Er vel sånn sett en "nerd" :)

Nåja, håper vinterern går fort og våren blir fin.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Busa Trond »

Hvor mye koster en slik tøff "Busa Trond" logo, ala profilbildet ditt :-k
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Kan sikkert mekkes på entusiastbasis det, siden jeg har fått servering og greier på Busa-strand :)
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Tommas »

Du kan spandere en pils senere Busatrond...

Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Working on it... working on it... :-P
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Tommas »

Haha, det er så bra!

:thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Her er en som kanskje faller i smak
Image

*Edit* Stor versjon og Flickr-forminsket ver av den store.
Image Dvs du bør kunne ta utgangspun kt i den store og forminske ned i foto-program til ønsket størrelse.
Last edited by RuneMC on 06 Nov 2015 06:45, edited 2 times in total.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Busa Trond »

Dette ble helt knall det Rune :D
Ble tøff den som "ungene" til Tommas designa å 8)
Må se mer på dem i kveld!
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

Bra det falt i smak.

Hvis du heller vi ha annen font, så får du finne en
http://www.1001fonts.com/

Evt annen grafikk
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by Busa Trond »

Den er bra som den er Rune :thumleft
Er det lov å putte den inn i profilen min!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by ojda »

RuneMC wrote:Her er en som kanskje faller i smak
Image

*Edit* Stor versjon og Flickr-forminsket ver av den store.
Image Dvs du bør kunne ta utgangspun kt i den store og forminske ned i foto-program til ønsket størrelse.
Du må jo sentrere texten Rune!
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: RuneMC's blogg - PMzzzz...

Post by RuneMC »

@Busa Trond - tut og kjør ! Dvs... jeg kom på at jeg kunne ta litt "blur" på MC-bildet for å få til jevnere relieff... tar litt tid å rendre, så du kan evt avvente det.

@ojda - voldsomt så pirkete da... har plassert teksten litt på siden ettersom den blå lyssettingen (dette er 3D) visket ut teksten litt... - og så er det jo sentrert under "kroppen" til MC'n :)
Last edited by RuneMC on 06 Nov 2015 18:53, edited 2 times in total.
Post Reply