Flankers rare turer og fjas - Film: Høsttur 2017 (s. 48)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by Bikeridr »

LordShaft wrote: Den å x antall lada vitser hehe
Men best var nå den klassiske boble-vitsen (eller "sannheten");
Heyh, ikke kast tyggegummien ut ruta. Det kan komme ei bobla og sette seg fast. 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by tshansen »

Hehe den har jeg faktisk aldri hørt før bikeridr :thumleft

@flanker jeg sitter å ser den filmen din igjen. Stykkvis... Må det når jeg er på jobb. Det er helt utrolig hvor fengende det er å følge deg i alle disse svinge. Å spesielt der hvor jeg er så godt kjent. :thumleft

Denne filmen har tatt mye tid å redigere.... Respect

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by Flanker »

Boble-vitsen var ny for meg også \:D/

@LordShaft: Takker, bukker og sånn :smt003
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by Flanker »

Siste nytt i soga om bilen, selv om dette er et MC-forum... Vindusheis høyre side bak streiket for en uke siden. Brukket stag av noe slag, iflg. mekanikeren, og delen var ikke mulig å få tak i. Da ble huggeren redningen, og for en drøy tusenlapp ankommer ny heismekanisme med motor og alt på mandag. Den blir montert for en billig penge, og det er forsåvidt til å leve med.

Det som er verre er at dieselvarmeren streiket i går. Først røykla jeg halve Drammen, og siden starter den ikke. Her må det nok service til, noe som ikke er unaturlig når bilen har rullet over 160k km. Og det blir neppe veldig billig å få faenskapet skrudd ut og overhalt! Uten den blir det jo knapt lunk i bilen vinterstid, så det må jeg bare få fikset :smt091

Konklusjonen er at nå er det på tide å bytte ut faenskapet, før det ryker noe mer. Må bare få fikset det som nå har streiket først, og håpe at et salg kommer neste feil i forkjøpet... Det går med litt tid på finn.no om dagen, for å si det sånn. Hete kandidater akkurat nå er Ford Mondeo, Hyundai i40 og Toyota Avensis. Sistnevnte er dødsens kjedelig, men kanskje mer driftssikker?
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by hakhap »

160k km er ikke mye for en bil det :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by Flanker »

hakhap wrote:160k km er ikke mye for en bil det :-k
Nei, det kan du si... Men det er da mye duppeditter begynner å ta kvelden. Dieselvarmer, div. småelektrisk som vindusheiser, EGR-ventiler og MAF-sensorer. Slitedeler er greit, det må man regne med. Når disse andre greiene begynner å svikte, da er det bye bye bil for min del.

Var samme historien med min forrige, en Nissan Primera diesel. Derfor ser jeg primært etter en bensinbil neste gang, for å slippe alt dette leamikket som er i en moderne dieselmotor og som på sikt skaper problemer. Det er imidlertid ikke så enkelt, når 98% av bilene i denne klassen (Passat og dess like) er solgt med dieselmotor :?
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Flanker »



Da var dagen kommet, etter å ha vært utsatt lenge… Sykkelen har stått urørt i kjelleren de siste to ukene, og med nattefrost de siste dagene var det på høy tid å få den i hi for vinteren. Kulda kom unormalt tidlig i år, dessverre.

De kalde temperaturene, i kombinasjon med at alarmen har stått på, hadde tappet batteriet såpass at det måtte få en time lading før jeg tok sykkelen ut. En kjapp vask, og så var det på tide med årets aller siste MC-tur! Det ble en rask tørketur mot Drammen, så tilbake igjen samme vei som jeg kom, via Shell for å toppe tanken, før ankomst «hiet». Årets tristeste dag er nå også dokumentert på video, og jeg håper det kan fungere som «terapi» å dele sorgen med andre ;-)

4 liter fersk olje er fylt på, ventilene er justerte, og nå er det bare ventetiden igjen. Om ca. 5 måneder er den klar til dyst!

edit: Også publisert på bloggen min - http://ingepettersen.no/2015/10/18/sesongen-er-over/
Last edited by Flanker on 18 Oct 2015 19:43, edited 1 time in total.
User avatar
Palma
Posts: 4744
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Palma »

Vondt! Vi får håpe på en rask og hard vinter

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by tshansen »

Har du tatt ventiljusteringen selv? Er det mye jobb?
Det hjelper helt klart å dele, kjenner det er litt lettere å parkere egen sykkel når jeg vet at dere andre også må det hehe

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Flanker »

Ventiljustering er en DYI jobb på GS'en hver 10000 km. En halvtime, sittende på en stol, så er det gjort.

"Old school" motor har sine fordeler ;-)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by tshansen »

Det er så enkelt ja? Jøss... Hadde det bare vært slik for alle hehehe. Men noen fordeler må det være med å kjøre med de to utstikka :erte

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Flanker »

Den fordelen forsvant vel i ca. 2010, med DOHC motoren. Ventilene sitter vel fortsatt like tilgjengelige, men gikk fra setteskrue og mutter til shims da. Litt verre, men samtidig økte vel justeringsintervallet markant i samme slengen (?)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Flankers rare turer og fjas

Post by jhn »

Flanker wrote:
hakhap wrote:160k km er ikke mye for en bil det :-k
Nei, det kan du si... Men det er da mye duppeditter begynner å ta kvelden. Dieselvarmer, div. småelektrisk som vindusheiser, EGR-ventiler og MAF-sensorer. Slitedeler er greit, det må man regne med. Når disse andre greiene begynner å svikte, da er det bye bye bil for min del.

Var samme historien med min forrige, en Nissan Primera diesel. Derfor ser jeg primært etter en bensinbil neste gang, for å slippe alt dette leamikket som er i en moderne dieselmotor og som på sikt skaper problemer. Det er imidlertid ikke så enkelt, når 98% av bilene i denne klassen (Passat og dess like) er solgt med dieselmotor :?
Bensin-CRV'n min har gått 370k vedlikeholdsfrie km uten noe krøll ... men nå kan det se ut som jeg må ut med en 100-lapp for en ny temp.-føler.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Flanker »

Sånn... Da har bloggen min fått seg en liten facelift, med litt opprydding og bruk av fremhevede bilder :thumleft

Og så har jeg gått til innkjøp av en Xiaomi Yi! Hva er det? Du kan lese her...
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Sesongen er over :(

Post by Snikkeren »

Ser bra ut det der Flanker.

Kommer til å følge med på det kameraet der. Mulig å filme fra flere vinkler for en rimelig penge. :)
Post Reply