Flankers rare turer og fjas - Film: Høsttur 2017 (s. 48)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by hakhap »

Jeg byttet til fra Tuono til Tuono i det året jeg ble 40. Ikke noe feil å bytte sykkel når det blir jevnt :D

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS... FML!

Post by tshansen »

Flanker wrote:Heeeeeeeeiiiiiiiiiiii bloggen (og sånn!) :shock:

I anledning PMS'en tenkte jeg å by på en liten videokavalkade fra året som gikk for min del, forhåpentligvis til glede for nye og gamle seere. Så her kommer den:







Ellers? Nei, det er ikke stort å melde om... Ferdig med julegavene i dag, og lurer på om man skal bytte sykkel når man fyller 40 eller holde seg på Tiger Explorer ett år til :roll:
Det er så herlig å gløtte på filmene dine igjen Flanker =D> Noe sier meg at du må få kjørt enda mer neste sesong. For dette vil jeg helst se veldig mye mer av =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

Over 1 mnd. siden sist... Da er det vel på tide med en rask oppdatering!

Nyttårsforsetter har aldri vært min greie, men i år dro jeg til med to av dem:

1. Slutte med snus
2. Gå ned 10 kg.

Og status på begge er overraskende nok at det går bra! Snus har jeg ikke smakt siden 1. nyttårsdag, og jeg er greit over kneika. Godt hjulpet av Kickup, en nikotinfri "snus" som er full av vitaminer, guarana og annet lurium i stedet.

Vekta er også på vei ned. Noen småjusteringer i kostholdet + en investering i joggesko gjør at det tikker nedover. Løper 3x i uka og det er merkelig nok sykt digg! I gamle dager var det bare vondt, men sånn er det ikke denne gangen. Kan det være 40-års krisen?

Uansett: PMS'en er ikke veldig plagsom når jeg har andre ting å sysselsette meg med. Et par mnd. igjen nå, så er vi i gang igjen... Dette går så fint så [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by tshansen »

Nyttårsforsetter har aldri vært min greie, men om det hjelper folk til å nå sine mål er det bare gull :thumleft

Selv snuset jeg noe sinnsykt selv. I ganske mange år :redface Jeg er overbevist om at snusavhengigheten er mye psykisk og vaner. Erstatter du det med noe annet å ha under lippa blir du liksom aldri ferdig med det. Den kosen som ligger under lippa må helt vekk :? Jeg har en bror som skulle slutte å snuse omtrent samtidig som meg. Han brukte sånn nikotinfri bleie greier i kjæften. Ja, han holder på med å slutte enda. Det er flere år siden :lol: :lol:

Hvordan ligger du an med jobb framover da? Er det fare for at vi kan få sett deg på tur i løpet av sesongen :plystre
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by knutk »

Fint at du setter litt tekst i videoen om hvor dere er :thumleft

Liten kuriositet: I filmen fra høstturen, hvor dere svinger inn til Selje hotell avslutter sangen med "it buuuurns" i det dere svinger inn fremfor hotellet.
Regner med at dere ikke visste at det skulle brenne ned til grunnen tre måneder etterpå :redface
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

knutk wrote:Fint at du setter litt tekst i videoen om hvor dere er :thumleft

Liten kuriositet: I filmen fra høstturen, hvor dere svinger inn til Selje hotell avslutter sangen med "it buuuurns" i det dere svinger inn fremfor hotellet.
Regner med at dere ikke visste at det skulle brenne ned til grunnen tre måneder etterpå :redface
Det var ikke oss, jeg lover! [emoji51]

Ganske spesielt ja, må si jeg fikk litt sjokk når jeg hørte den nyheten...
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

Nu jävlar! Nu kör vi [emoji106]

Da er endelig sesongen i gang for meg også, og det unormalt seint. Ihvertfall gikk årets første tur til... Biltema, jadda! Det har seg nemlig sånn at jeg skulle legge om dekk på sykkelen i dag. Men tror du noen i 10 mils omkrets var innehaver av en 17mm. umbrako for å få av akselen foran? Njet...

Tur/retur Mjøndalen er drøyt halvannen time, men jeg fikk da der jeg trengte og ny gummi er på. Jaggu lært meg å bruke dekkmaskin i dag og [emoji106]

Førsteinntrykket av Avon Trailrider er bra, så får vi se utover i sesongen hvordan de er opp mot Metzeler Tourance Next...

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by tshansen »

Du er fortsatt blandt oss ja =D> =D> Jeg må si jeg savner innspillene dine iblandt Flanker :lol: Har lest meg litt opp på disse dekkene selv. De ser veldig bra ut. Blir spennende å høre erfaringene dine. Asfalt egenskapene er jeg ikke bekymret for, det kan dunlop :thumleft Men er grus som blir litt avgjørende, for der er tkc70 dekkene helt fenomenal til min kjørestil \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

Takk for det. Har vært forumlat i vinter, så får vi se om det tar seg opp i sesongen... Disse er nok ett nummer mindre grusorienterte enn TKC70, men mer enn Tourance Next. Og britiske dekk på britisk sykkel kan vel ikke slå feil? [emoji5]

Nå er ihvertfall sesongen i gang, og deilig var det! [emoji106]
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

En kjapp oppdatering på dekkene etter en 3-400 km.

Sammenliknet med Tourance Next, som jeg har kjørt 4 sett på rad av på to ulike sykler: Avon Trailrider er et raskere dekk som tipper noe lettere inn i sving enn Next. Litt uvant først, men det oppleves dønn stabilt når du har tippet inn og rett frem. Profilen på dekker er mer aggressiv, men ikke like "ille" som på en del av Michelin dekkene.

Som forventer sitter de som støpt uten antydning til å slippe uansett hva jeg så langt finner på. Støy er på nivå med Next, men en positiv egenskap er at de ikke sporer på veimerking og andre langsgående ujevnheter på samme måte som Metzeler. Ellers snille ved bremsing i sving, og uroer eller reiser opp sykkelen i liten grad.

Levetid og egenskaper underveis blir når avgjørende! Det kommer en oppsummering når sesongen er slutt [emoji106]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by tshansen »

Høres jo veldig bra ut.. Er veldig spent på levetiden selv. Dunlop er jo kjent for å slites raskere enn konkurrentene :-k

Har du kjørt de noe på vått føre?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

LordShaft wrote:Høres jo veldig bra ut.. Er veldig spent på levetiden selv. Dunlop er jo kjent for å slites raskere enn konkurrentene :-k

Har du kjørt de noe på vått føre?
Dette er Avon, ikke Dunlop!

Jada, ikke kjørt i sprutregn, men de biter minst like godt som Tourance Next på våt vei og +3 grader. Altså sitter det som støpt, men selvfølgelig tar jeg det pent de første få km. før dekktemperaturen er på plass.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by tshansen »

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

Den er lest så det holder lenge før jeg handlet, og jeg er mektig imponert over disse dekkene! Ikke prøvd dem på grusen enda, men egenskapene på asfalt er svært imponerende! Total tillitt, og der Tigeren ble litt sedat kjørt på Tourance Next i fjor er det i år stor fare for førerkort og fothvilere! Om det er sjåføren eller dekkene, eller litt av begge deler vites ikke.

Ingen synlig slitasje etter 1000-etellerannet kilometer. Foreløpig dom: Løp og kjøp!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by tshansen »

Ja alternativene blir ofte Trailattack2, anakee 3 osv.... Å jeg vil ha et dekk som gir litt mer tillit på grus, slik som TKC 70 dekkene. Men etter å ha lest litt om Trailrider så må jeg si at det er veldig fristende å prøve :-k Sett at disse er lett å få tak i da. Må ha meg en ringe runde i morgen tidlig å se hvilke dekk som finnes i byen før jeg bestemmer meg.

Det er mange som skryter voldsomt av disse dekkene på ADVrider :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply