Flankers rare turer og fjas - Film: Høsttur 2017 (s. 48)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Post Reply
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by Flanker »

Nexx XD1 tror jeg ikke du får tak i her på berget. Den Shoei'en er jo knall da, men den ble litt for dyr og litt for tung IMO. Den har de ihvertfall hos Monsterbike vet jeg.

Størrelse er medium, noe som "alltid" passer. Jeg er liksom midt i str. M nesten uansett merke, så en hjelm skal være jævlig sær i størrelsen før jeg må opp eller ned i size. Et pluss her er at M er største størrelse i minste skall...

Edit: @tommas LOL! :-D
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by quattrokim »

Blir spennende med erfaringer på den hjelmen. Skal teste ut SharkExplore-R i morgen, komt med eit par fine oppdateringer i år som gjer seg bra. Kan bruke visir og skjerm på samme tid, noko du måtte bygge om på den gamle for å få til.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by Flanker »

Da er hjelmen på vei med DHL. Tyskere er både raske og presise :thumleft

Shark Explore-R er en spennede kreasjon, men ikke helt min smak. Hører gjerne mer om dine inntrykk av denne uansett...
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by tshansen »

Er det kanskje fc moto det er handlet fra? Har god erfaring herfra selv.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by Flanker »

LordShaft wrote:Er det kanskje fc moto det er handlet fra? Har god erfaring herfra selv.

Note4
Stemmer det! Veldig bra sjappe. Det samme kan sies om andre tyskere også, Louis.de for eksempel. Upåklagelig service og ikke minst hurtighet.
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by quattrokim »

Fekk tafse litt på Sharken i går kveld, ingenting negativt eg greier å sette fingeren på. Lett og fin og bra synsfelt. Brillene var behagelige og lette å ta av. Visiret er kjapt å ta av og på. Innebygd solvisir som er lett å betjene er kjekt å ha. Blir nok fornøyd om eg velger denne, men fortsatt litt usikker på om eg skal gå for denne eller Nexx.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by Flanker »

Du får holde ut i en ukes tid, så skal du få noen kjappe inntrykk av Nexx XD1 :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by Flanker »

Hjelmen har ikke kommet, men jeg har allikevel skrevet en liten bloggpost om den... Her er det litt mer utfyllende informasjon for de interesserte, samt noen tester av hjelmen som kanskje ikke alle har fått med seg: http://ingepettersen.no/2015/11/19/ny-h ... 1-voyager/

:thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by ojda »

quattrokim wrote:Fekk tafse litt på Sharken i går kveld, ingenting negativt eg greier å sette fingeren på. Lett og fin og bra synsfelt. Brillene var behagelige og lette å ta av. Visiret er kjapt å ta av og på. Innebygd solvisir som er lett å betjene er kjekt å ha. Blir nok fornøyd om eg velger denne, men fortsatt litt usikker på om eg skal gå for denne eller Nexx.
En liten ting når det gjelder Shark som ikke er så bra.
Det skai/plastikk"stoffet" som er på kraven av hjelmen (det som berører bordet) når du legger fra deg hjelmen, har en tendens til å sprekke opp etter endel tids bruk.
Min Speed-R er 2 år gamme, å er sprukket på kryss og tvers i dette skaimaterialet.
(Skal ta bilde utpå kvelden).
En annen av deltagerne på PreHøsten hadde akurat samme tilfelle på sin Shark-hjelm [-X
Spiritofwinter om jeg ikke husker helt feil :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by tshansen »

Det ser veldig bra ut. Nå gjenstår det bare å se hvordan passformen på denen er i forhold til Shoei \:D/ Den testen i Rider bladet var ikke det mye "poeng" som skilte de 4 øverste ser jeg 8) Det som tipper mest i riktig retning er jo prisen :twisted:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: RE: Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by quattrokim »

ojda wrote:
quattrokim wrote:Fekk tafse litt på Sharken i går kveld, ingenting negativt eg greier å sette fingeren på. Lett og fin og bra synsfelt. Brillene var behagelige og lette å ta av. Visiret er kjapt å ta av og på. Innebygd solvisir som er lett å betjene er kjekt å ha. Blir nok fornøyd om eg velger denne, men fortsatt litt usikker på om eg skal gå for denne eller Nexx.
En liten ting når det gjelder Shark som ikke er så bra.
Det skai/plastikk"stoffet" som er på kraven av hjelmen (det som berører bordet) når du legger fra deg hjelmen, har en tendens til å sprekke opp etter endel tids bruk.
Min Speed-R er 2 år gamme, å er sprukket på kryss og tvers i dette skaimaterialet.
(Skal ta bilde utpå kvelden).
En annen av deltagerne på PreHøsten hadde akurat samme tilfelle på sin Shark-hjelm [-X
Spiritofwinter om jeg ikke husker helt feil :-k
Husker ikkje om det er forskjell på den og Race-R proen eg hadde frå Shark, men den har holdt i 5 år utan å vise tegn til å sprekke. Men kan hende dei har spandert litt betre materiell på toppmodellen enn dei litt meir folkelige.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by ojda »

Slik ser hjelmen min ut på undersiden, å det skal sies at jeg aldrig setter den på bakken eller på varme flater.
Er generellt veldig forsiktig med hjelmen.

Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Flankers rare turer og fjas - PMS videojobbing

Post by ojda »

Image

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Flankers rare turer og fjas - kjøper ny hjelm

Post by Tekumseh »

Flott med tips på godt og vondt vedrørende hjelmejungelen. Leter selv jeg, men blir ikke enig med meg selv.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Flankers rare turer og fjas - kjøper ny hjelm

Post by Flanker »

I går kveld ble det en tur på posten, og den nye hjelmen har ankommet! Endte opp på ca. 3500,- inkl. moms og moro, noe som er høyst akseptabelt. Det er Posten som har håndtert pakken i Norge og stått for fortolling, noe som må være nytt fra DHLs side. Før mener jeg at de selv har håndtert dette, men men...

Litt dårlig tid i går, så den har såvidt vært oppe av eska og på hodet i et par minutter. Men jeg poster allikevel noen førsteinntrykk, som naturligvis må tas med en stor klype salt:

Kvaliteten og finish på hjelmen virker meget bra, og jeg er særs happy med fargevalget i hvit/blå/rød. Alle "løse deler" er uten noe slark og med en tydelig lukking/åpning som ikke skjer av seg selv.

Passformen virket umiddelbart bra. Den er svært trang i åpningen, så i det jeg tok den på tenkte jeg "Satan, har jeg kjøpt den for liten?". Det har jeg ikke, og når man fikk den over ørene sitter den utmerket. Jeg forventer også at den trange åpningen vil gi mindre støy nedenfra. Skal jeg sammenlikne med en annen hjelm vil jeg si at den minner mye om Shoei GT Air i passform.

Komfortabelt interiør, god plass til høyttalere og ellers bare velstand. Utsikten er naturligvis enorm, som den alltid er på ADV hjelmer. Så blir det spennende å se hvordan den oppfører seg på veien, men jeg har store forhåpninger. Det kommer det nok en lengre artikkel om i bloggen min en gang i 2016.
Post Reply