Flankers rare turer og fjas - Film: Høsttur 2017 (s. 48)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Filmer fra året som gikk

Post by Flanker »

Herren har investert i ny hjelm! Fikk en Shoei Hornet ADV på billigsalg, og slo til selv om det var feil farge... Matt sort er normalt ikke helt min greie, men det funker 8)

Ihvertfall... Dette er min tredje såkalte ADV-hjelm. De to foregående var sheite, for å si det sånn! AGV AX-8 Dual Evo var først ut, men den støyet noe helt sinnsykt og hadde dårlig ventilasjoni toppen. I fjor kom Nexx XD.1 i hus, og den kommer straks på Finn. Igjen elendig ventilasjon i toppen og denne gangen en passform som ikke var kompatibel med nøtta mi.

Shoei-hjelmen er i en helt annen divisjon! Passformen er standard Shoei, går GT-Air etc. på nøtta så funker også denne, noe som passet meg veldig fint. Den er STILLE, omtrent på nivå med Schuberth C3 på min sykkel :thumleft

Og ikke minst, her har man ventilasjon som fungerer for både hode og ansikt, og et "nebb" som faktisk ikke gir løft når farta bikker norsk motorveihastighet - samtidig som det er langt nok til å skygge for sola. Jeg er imponert, rett og slett! Denne skal det blir mange fine timer i =D>

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by tshansen »

Jeg liker designet til Shoei veldig godt. Holdt på å bli denne hjelmen på meg også, men siden de fører Arai på Ride, ble det naturlige førstevalget :thumleft Jeg er jævlig fornøyd med min Arai hjelm. Det er jo disse to som får mest skryt rundt om :thumleft

Hvordan trives du på dekkene da? Har du fått kjørt noe mer sykkel i det siste? gurs? regn?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by Flanker »

Dekkene er konge! Eneste jeg ikke har testet på enda er grus, men det vil overraske meg stort om de suger der... Er jo langt grovere mønster her enn på Tourance Next og attpåtil traktor-style, så dette kan fort gå bra! Når det er sagt er de neppe like grusvennlige som TKC-70, men de har jeg ingen erfaring med.

Pendler til jobb i alle slags vær, monsunregn inkludert. Dekket oppfører seg som det skal, sitter klistret! Har vel 200 mil på de nå, ingen slitasje å snakke om [emoji108]

Må bare oppfordre til å prøve Avon Trailrider! Jeg digger disse dekkene, og så lenge jeg får mer enn 8000 km. ut av dem, uten masse trapping og tull, blir det de samme neste gang.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by tshansen »

Flanker wrote: Må bare oppfordre til å prøve Avon Trailrider! Jeg digger disse dekkene, og så lenge jeg får mer enn 8000 km. ut av dem, uten masse trapping og tull, blir det de samme neste gang.
De som har prøvd tkc70 og Trailrider på advrider forumet sier at Trailrider er bedre på grus. Så jeg kribler veldig etter å få teste de på selv. De ligger i boden å venter på meg. Det er faktisk fristende å hive av tourance next dekkene selv om de bare er gått 2 - 3 tusen :roll:

Når man leser litt på utenlandske sider, skal man ikke se vekk ifra at dette kan bli en ny favoritt for veldig mange :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by Flanker »

Hvis det stemmer at de er bedre enn TKC-70 på grus, med DE asfaltegenskapene... Hjelpe og trøste, da har Avon lagt gullegget her! [emoji23][emoji106]
User avatar
kvase
Posts: 4040
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by kvase »

Men har Avon Trailrider denne størrelsen da 150/70-18 :-k
Husker det var et norsk mc nett sted som skrøt også av de
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Nye dekk, ny hjelm!

Post by Flanker »

Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by Flanker »

"Det hadde vært kult..."

Sånn har tanken i hodet mitt vært i en 4-5 år nå... Det hadde vært kult å ta sykkelen til Nord-Norge! Ferien er ikke bare burde-burde, så nå gjør jeg det! Og jeg gjør det ikke alene heller. Guttungen på 12 år har også luftet en drøm om å reise nordover på sykkel, så på tross av mors skepsis gjør vi det :thumleft

Ruta ser ca. slik ut, med forbehold om vær og føreforhold: https://goo.gl/maps/3bEoUdgUaUK2

Og ikke minst med forbehold om hva han på 12 år har lyst til! Han har vært med på en del dagsturer, men ikke noe i nærheten av dette her! Så hvor langt nord vi til slutt kommer før vi snur, og om han reiser ned på motorsykkel eller med fly gjenstår å se. Ambisjonen er å nå Hasvik i Finnmark, der min mor kommer fra og jeg har tilbragt mange sommeruker i ymse vær gjennom barndommen. Jeg er litt skeptisk til om vi kommer oss så langt, men Tromsø - byen der jeg er født og oppvokst - skal vi ihvertfall klare!

Avreise er fredag 14. juli på morgenkvisten, og de som har lyst kan følge turen her: https://locatoweb.com/map/single/0917108095 (samme sporing alle dager)

De som vil bli irriterte over Nord-Norsk natur badende i strålende vær (håper jeg) kan søke meg opp på Snapchat og følge med på story'en der: ingepettersen
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by tshansen »

Den derre snapchat storyen er bare jogging på, trust me :erte ;-)

Du skal kjøre mange timer på kjedelig vei? du er ikke redd for at småen skal kubbe? Er han festet til deg på noen måte eller sitter han fritt? :-k Ruta ser jo veldig bra ut etter mo i rana =D> Det er så sjukt mye fint å kjøre i Norge om man bare tar seg tid :thumleft God tur, jeg kommer definitivt til å følge deg på turen
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by Flanker »

LordShaft wrote:Du skal kjøre mange timer på kjedelig vei? du er ikke redd for at småen skal kubbe? Er han festet til deg på noen måte eller sitter han fritt? :-k
Han sitter fritt, men har en toppboks i ryggen og et belte med håndtak rundt midjen min å holde seg i. Han har aldri vært noen "kjøretøysover", så det skal nok gå greit. I tillegg prater han som en foss, så blir det fredelig på intercomen får han en albue i siden [emoji28] I tillegg så blir det stopp rundt hver time, vi har med et lite stormkjøkken og ymse poser med suppe, toddy osv. Så det kan fort gå bra!

Jeg skulle kanskje kjøpt en Airhawk pute til baksetet for sikkerhets skyld, men har med en sitteplate som til nød kan stappes ned i buksa [emoji1303]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by tshansen »

Høres bra ut :thumleft

Grillpølser, pølsebrød og diverse remedier å ha på er en stor suksess her i huset. Men alt kan jo lages på stormkjøkken bare man lar kreativiteten blomstre litt.
Blir nok en fantastisk tur det der. Håper virkelig dere får fineværet med dere :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by knutk »

Virker som om dere har tenkt på det meste :thumleft
Fra egen tid med barn bakpå synes jeg å huske at det funket best med hyppige pauser og ikke for lange dagsetapper (som allerede er antydet). De fleste barn blir fort lei av vakker natur...
God tur og kos dere masse. 8)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by DrGreve »

Namsskogan Familiepark på Trones er sikkert ett interessant stopp for en 12-åring ;)
https://familieparken.no/#/
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by Bikeridr »

DrGreve wrote:Namsskogan Familiepark på Trones er sikkert ett interessant stopp for en 12-åring ;)
https://familieparken.no/#/
Støtter den. Morsom for (barnslige) voksne også :thumleft
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Flankers rare turer og fjas - Nord-Norge tur med en på 12!

Post by Flanker »

Vi er i farta! Avgang en halvtime etter skjema, men akkurat nå er det boller og kaffe på Espa [emoji1303]

Straks ferdig med motorvei for i dag, når vi brekker av mot Elverum og videre mot Trondheim.

GPS sporing i sanntid med LocaToWeb: Nord-Norge 2017: Roadtrip for far og sønn
https://locatoweb.com/map/single/0917108095
Post Reply