Moffas tastatur

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur - Skye's Fjelltur 2016

Post by Moffa »

Da er det tid for en liten tur igjen... \:D/
Kjører til Persgård Camping i Uvdal i dag, og så blir det Hardangervidda rundt i morgen. Ser det er litt ymse vær som er meldt, men været får man ikke gjort så mye med så det får komme det som kommer. Regndressen er iallfall med :-s
Opp til Rødberg blir det denne ruta, så får jeg håpe det gir en god kjøreopplevelse :)
I morgen er det start kl. 08:00, og da kjøres Hardangervidda rundt (mer eller mindre)
Hjem igjen søndag, men her er ikke rutevalget gjort enda, får se an litt på formen tror jeg.

Locatoweb for de som skulle ha interesse av det ;-)

God helg folkens :D
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Moffas tastatur

Post by Tommas »

Så ut som en oppegående runde, god tur!
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Moffas tastatur

Post by freddy123 »

Ser ut som mye deilig veibiter er planlagt [emoji1] du får kose deg og ikke glem bilder nåda [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Kaffe og frokost er fortært, ryggen er tømt, og snart er man klar for en liten runde rundt Hardangervidda [emoji4] Tror like godt jeg starter med regndress ja [emoji12]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Moffas tastatur - Smögen kaller

Post by Moffa »

Sola skinner, og det ser ut til å aldeles nydelig dag. Da passer det godt å hive seg med på årets siste fellestur med Senior MC, avd Øst.... Vi møtes ved Svinesundparken for felles avreise derfra kl 09:00. Og de som ikke selv skal ut å lufte seg kan evt følge med her :)

Dette tegner til å bli en meget fin dag \:D/
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Ja det ser ut som store deler av sørnorge blir å bade i sol \:D/ Vi på vestlandet er så beæret at vi får ødelagt halve dagen med tett havtåke! Men satser på at det letter litt utover dagen :thumleft God tur
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Moffas tastatur - Telemark neste

Post by Moffa »

Sommeren er tilbake!! \:D/
Da saler jeg på hesten om litt, og stikker en tur til Telemark. Ruta blir nok til mens jeg kjører; jeg skal uansett klare å kose meg :D

Locatoweb
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Moffas tastatur - Telemark neste

Post by Moffa »

Da var gammer'n hjemme igjen etter ca 12 timer og så godt som 60 mil. Herre jemini for en herlig dag \:D/
Har kjørt en del veier som jeg har kjørt før, men jaggu har jeg også kjørt mange ukjente veier - de aller fleste kjempemorsomme å kjøre, men en del av de med heller laber kvalitet på underlaget :? Uansett: Telemark er knall!! =D>

Nå er det litt avslapping med en god whisky i glasset, så blir det vel køya etterhvert også - når man har landet :smt003
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Ser du har hatt den en fantastisk runde du også i dag \:D/ Helt strålende temperaturer over med Gaustadtoppen i dag :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur

Post by Moffa »

Ja, hadde en herlig dag! Og temperaturen var jo helt syk; spiste 'lønsj' i Sauland ca 18:30, og da var det godt 25 grader på plassen :shock:
Dæven vi har det godt :smt003
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Moffas tastatur

Post by JRO »

Ja, dere er heldige mens vi andre må jobbe og slite. Ser du har kjørt i min bakgård Moffa, og hatt en strålende dag. :D :thumleft
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur - Lysebotn frister....

Post by Moffa »

Jaggu ble ikke sommeren værende litt til, herlig!! :) Om meteorologene har tydet spåkula si riktig skal det her i Sør-Norge bli ganske så varmt midt i uka med temperaturer godt opp på 20-tallet 8) Me like!

Noen har allerede kjørt Lysebotn, men det har ikke jeg :? Tenkte derfor at dette kunne være en fin anledning - forutsatt at meteorologene ikke kødder med oss da... Nå er jo dagene blitt vesentlig kortere allerede, og å kjøre mye på ukjente veier i mørket er jeg ikke veldig glad i - derfor må nok dette bli en to-dagers; tenker meg onsdag og torsdag førstkommende. Hadde først tenkt å kjøre til Forsand (evt Lauvvik) og ta første avgang med kombibåten derfra inn til Lysebotn, men nå står jo ikke sola opp før ca 07:00 i området... :-k Kanskje ikke helt optimalt å oppleve første del av Lysefjorden i stummende mørke? [-X Derfor vurderer jeg heller å kjøre til Songesand, og ta båten derfra en halvtime seinere. Det er vel fortsatt ikke fullt dagslys, men iallfall ikke bekmørkt, og ved ankomst Lysebotn 07:15 har vel sola ha fått sukaten ut av øynene? :-k

Dette betyr da overnatting i umiddlebar nærhet av Songesand, og da er spørsmålet - er det noen som kjenner til egnet plass for å telte i nærheten? Nå kan det jo godt være at telt blir unødvendig... Fortsatt forutsatt nøyaktigheten på meteorologenes spådommer, så ser det ut til å bli relativt høye temperaturer selv nattestid i området, så kanskje trenger man ikke slå opp teltet i det hele tatt? Uansett - evt tips mottas med takk.

Foreløpig ruteplan onsdag - og torsdag

Og blir det ikke Lysebotn-tur, så blir det en annen tur.... :)
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Moffas tastatur - Lysebotn frister....

Post by Norse »

Moffa wrote:Jaggu ble ikke sommeren værende litt til, herlig!! :) Om meteorologene har tydet spåkula si riktig skal det her i Sør-Norge bli ganske så varmt midt i uka med temperaturer godt opp på 20-tallet 8) Me like!

Noen har allerede kjørt Lysebotn, men det har ikke jeg :? Tenkte derfor at dette kunne være en fin anledning - forutsatt at meteorologene ikke kødder med oss da... Nå er jo dagene blitt vesentlig kortere allerede, og å kjøre mye på ukjente veier i mørket er jeg ikke veldig glad i - derfor må nok dette bli en to-dagers; tenker meg onsdag og torsdag førstkommende. Hadde først tenkt å kjøre til Forsand (evt Lauvvik) og ta første avgang med kombibåten derfra inn til Lysebotn, men nå står jo ikke sola opp før ca 07:00 i området... :-k Kanskje ikke helt optimalt å oppleve første del av Lysefjorden i stummende mørke? [-X Derfor vurderer jeg heller å kjøre til Songesand, og ta båten derfra en halvtime seinere. Det er vel fortsatt ikke fullt dagslys, men iallfall ikke bekmørkt, og ved ankomst Lysebotn 07:15 har vel sola ha fått sukaten ut av øynene? :-k

Dette betyr da overnatting i umiddlebar nærhet av Songesand, og da er spørsmålet - er det noen som kjenner til egnet plass for å telte i nærheten? Nå kan det jo godt være at telt blir unødvendig... Fortsatt forutsatt nøyaktigheten på meteorologenes spådommer, så ser det ut til å bli relativt høye temperaturer selv nattestid i området, så kanskje trenger man ikke slå opp teltet i det hele tatt? Uansett - evt tips mottas med takk.

Foreløpig ruteplan onsdag - og torsdag

Og blir det ikke Lysebotn-tur, så blir det en annen tur.... :)
For all del, -sørg for å få bestilt plass med ferja! Det er fremdeles trangt om saligheta i Lysefjorden :lol:
På denne siden finner du også både ferjerute og kjøp av billett til Lysebotn; https://www.ut.no/hytte/3.2342/
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Moffas tastatur

Post by tshansen »

Ikke umulig at vi møtes på vår vei, skal ned å leke meg i det området selv i morgen, da blir det noen dager på tur å nyte sommeren som skyller innover landet vårt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Moffa
Posts: 261
Joined: 16 Sep 2015 21:48
MC: 2019 - BMW R1250GiSelA Exclusive
Location: Langhus (Ski)

Re: Moffas tastatur - Lysebotn frister....

Post by Moffa »

Det hadde jo vært glimmers Lorden! :thumleft
Selv får jeg ikke reist bortover før onsdag, så vi får se om du fortsatt er i området da ;-)
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!
--------------------------------------------------------------------------------------------------
LocaToWeb
Post Reply