Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by hakhap »

Snikkeren wrote:Ja, men godt over halvparten av verdens Adventure-ryttere er også gamle gubber som har frest fra seg for mange år siden. [emoji23]

Ser det begjynner å danne seg sprekker i Traktor miljøet \:D/ :-k
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Bjerknez

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

hakhap wrote:
Snikkeren wrote:Ja, men godt over halvparten av verdens Adventure-ryttere er også gamle gubber som har frest fra seg for mange år siden. [emoji23]

Ser det begjynner å danne seg sprekker i Traktor miljøet \:D/ :-k
:lol: :lol:
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Snikkeren »

Hehe. Følte du deg truffet, Lord? [emoji23]

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er GS(A) knallgode sykler å kjøre. Men jeg synes ikke motoren er særlig inspirerende. Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting. Ikke sånn som med 1290'en, hvor det skjer noe med en gang.
Bjerknez

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

Snikkeren wrote:Hehe. Følte du deg truffet, Lord? [emoji23]

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er GS(A) knallgode sykler å kjøre. Men jeg synes ikke motoren er særlig inspirerende. Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting. Ikke sånn som med 1290'en, hvor det skjer noe med en gang.
Image
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Tob »

Pøh. 1090r var fin den - om man ikke brydde seg alt for mye om rødlyset (innkjøring - ja, dette er hvorfor jeg ikke vil kjøpe demosykler). Men joda, det er ingen ren traktor med dreiemoment kun helt på bunn .. Stor og tung synes jeg den var (kom tross alt rett fra 690 og SD), men absolutt potensiale her. Tror vi ville blitt gode venner. Svenskene var forøvrig fornøyd med at jeg hadde gjørmet den til :thumleft

Og SuperDuken - DEN var fin når jeg endelig fant race mode. Om busaen og motarden min noen gang hadde fått små - så tror jeg det hadde blitt en sånn en. Busa fakter i "motard" kropp (jada, jeg vet at SDen aldri blir annet enn ren asfalt - og heller windy på langtur). Ser ikke bort fra at det kan bli en sånn en dag :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by ojda »

:-k

Neste ut med "nye dekk" blir kansje Bjerkis :shock: :thumleft



Image



Image
Last edited by ojda on 10 Apr 2017 09:56, edited 1 time in total.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

Synes jeg ser en rimelig konsentrert og fokusert Tommas der :lol:
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Palma »

Snikkeren wrote: Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Bjerknez

Re: RE: Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

Palma wrote:
Snikkeren wrote: Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Det er vel ingen hemmelighet at GS er bygget for helt andre formål enn prestanda på bane. I mine øyne er en GS et perfekt verktøy for den som er på tur og ikke for dem som vil bli skremt av kreftene.

jeg kjørte en 1200RS som vel har den samme motoren(?) og jeg vil ikke si at den var direkte kjedelig, men ikke en motor som appelerte til meg. Draget var der, men synes den mistet "pusten" fort. Synes sweetspot med tanke på hvor den dro best var ganske smalt. Men nå hadde jeg bare en halvtimes prøvetur på en slik skal sies.

De fleste sykler vil vel knuse en GS på rettstrekket, men i svingene så kommer det jo mer ann på føreren. Utenfor allfarvei så vinker man jo farvell til de fleste med en GS. Alt til sitt bruk :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Snikkeren »

Palma wrote:
Snikkeren wrote: Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt kommer jo an på hva man er vant til selv. Jeg husker da jeg kjøpte min første tungsykkel, en XT 600, hvor jævlig jeg syntes den dro. Setter jeg meg på en sånn i dag, så er det daffe greier.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Tommas »

ojda wrote::-k

Neste ut med "nye dekk" blir kansje Bjerkis :shock: :thumleft


Det var en sabla flott tur!
Bjerknez

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

Får ikke meg ut på noen lengre turer på grus. Synes det er direkte kjedelig og ikke ha skikkelig grep under hjula. Sykker'n bli møkkete også... :-#

Toven... er du her så tror jeg du må komme å støtte meg litt nå... :lol:
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Toven »

Jeg har vel markert mitt synspunkt på dette ved tidligere anledning :lol:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Tob »

Snikkeren wrote:
Palma wrote:
Snikkeren wrote: Man vrir på rulla, og forventer at det skal skje noe, men så skjer det ingenting.
Du husket på å starte først vel? Jeg må si at jeg tviler litt på ditt sanseapparat Snikkeren...[emoji12]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt kommer jo an på hva man er vant til selv. Jeg husker da jeg kjøpte min første tungsykkel, en XT 600, hvor jævlig jeg syntes den dro. Setter jeg meg på en sånn i dag, så er det daffe greier.
Kjenner følelsen. "Once you busa", tenker jeg ofte .. Sist på SuperDuken slo tanken meg.
Bjerknez

Re: Trondgv - KåTeEm solgt

Post by Bjerknez »

Toven wrote:Jeg har vel markert mitt synspunkt på dette ved tidligere anledning :lol:
Kan ikke gjentas ofte nok :lol:
Post Reply