Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by mekkern »

Da kan jeg opplyse om at det nye trikset er å blande salt og melasse.
Denne blandinga begynte å benyttes for et par tre år tilbake og denne guffa er ekstremt korrosiv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

mekkern wrote:Da kan jeg opplyse om at det nye trikset er å blande salt og melasse.
Denne blandinga begynte å benyttes for et par tre år tilbake og denne guffa er ekstremt korrosiv.
Hærlig..Salting er noe dritt..

Forresten noen som har erfaring med Hyundai H1 med 2,5 liters diesel og 163hk? Vurderer en 2009 modell [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:
mekkern wrote:Da kan jeg opplyse om at det nye trikset er å blande salt og melasse.
Denne blandinga begynte å benyttes for et par tre år tilbake og denne guffa er ekstremt korrosiv.
Hærlig..Salting er noe dritt..

Forresten noen som har erfaring med Hyundai H1 med 2,5 liters diesel og 163hk? Vurderer en 2009 modell [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke med så ny Hyundai, men har hatt flere 4WD 2002- 2003 og 2006 modeller.
Beste bilene jeg har hatt mtp problemfritt eierskap.
Bortsett fra Volvoen jeg har nå da. \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by intruder »

Jess...Hyundaien har jeg kjørt i to år,50000km,totalt 120.000...
Resultat EU ,..støtdemper høyre foran,bremseklosser må skiftes.
Jeg har IKKE gjort annet enn to oljeskift samt skiftet noen filtre .... :thumleft :thumleft
..Vidar Sandbeck sang..Den beste bilen i verda er den som jeg har nå.... :redface :redface
og bilen med absolutt minst problemer !!
Last edited by intruder on 01 Sep 2019 13:24, edited 1 time in total.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:
mekkern wrote:Da kan jeg opplyse om at det nye trikset er å blande salt og melasse.
Denne blandinga begynte å benyttes for et par tre år tilbake og denne guffa er ekstremt korrosiv.
Hærlig..Salting er noe dritt..

Forresten noen som har erfaring med Hyundai H1 med 2,5 liters diesel og 163hk? Vurderer en 2009 modell [emoji848]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ikke med så ny Hyundai, men har hatt flere 4WD 2002- 2003 og 2006 modeller.
Beste bilene jeg har hatt mtp problemfritt eierskap.
Bortsett fra Volvoen jeg har nå da. \:D/
Hørtes bra ut, men nå ble den jeg så på i går solgt. :(
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Har nettopp kommet hjem fra en liten testtur med Gerbing jakka mellom 10-6 grader. Den varmet ikke så godt til å begynne med i dag, så prøvde å justere varmen opp uten at noe mer skjedde. :-k Viser seg at den ene utgangen på controlleren hadde tatt kvelden og måtte bruke den andre. Da ble det plutselig syden temperaturer inni jakka. :thumleft Får ta å levere inn controlleren og få meg en ny en. :thumleft

Ellers har jeg handla meg ny bil, endte opp med Hyundai H1 som jeg snakte om tidligere. Har også handlet ny motor til BMWen + en hel del andre deler som fulgte med. 2500,- er ikke helt feil for såpass mye om jeg får med på kjøpet. Har ikke noe behov for å skifte motor på BMWen, men sliter enda med at den jukser litt samt at det hender den går dårlig på tomgang og stopper av og til. Har prøvd "alt" så tester med ny hjerne når jeg får dette. Har prøvd med diagnose uten at det hjelper noe. Ordner seg nok til slutt :thumleft

Uralen er solgt til en kompis med forbehold om at jeg kan bruke den når jeg føler for det. Kommer også til å bistå med service på denne. God deal for min del. :lol:

Hadde meg en fin tur til Ålesund i August som jeg tenkte jeg skulle skrive noe referat om, men ikke hold pusten. :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Noen har kanskje fått med seg turen min til Hardanger på søndag som var og det ellers dårlige utfallet med sykkel som gav opp. Fikk den hjem for noen dager siden og har fått tatt ut batteriet og skal levere dette til BilXtra i morgen og få bestilt ett nytt på reklamasjon. :thumleft

Ellers har jeg slitt mer med skulderen etter sommeren. Jeg har 99% bevegelse og har til normalt ikke noe smerter. Men når jeg har jobbet eller brukt armen mye til å bære tungt blir den vond og øm på kvelden. Gjelder også når jeg har kjørt sykkel en hel dag, da kan jeg bare legge meg nedpå om kvelden. :-k I tillegg mangler jeg mye styrke. Jeg fikk en strikk av fysioterapeuten når jeg var ferdig der sist, men følte ikke at den hjalp noe nevneverdig, så jeg tok turen til fysioterapeuten igjen nå på tirsdag og spurte etter treningsprogram for å trene opp skuldera igjen. Plutselig var jeg medlem av treningssenteret og skal nå trene 3 ganger i uken for at alt skal komme skikkelig på plass. Fra å ikke ha vært på et treningssenter på en del år var det hardt og jeg er gangesperret som aldri før :lol: :lol: Nå er jeg drittlei av dette skulderopplegget og håper at jeg er helt god igjen til neste sommer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Trondgv wrote:Noen har kanskje fått med seg turen min til Hardanger på søndag som var og det ellers dårlige utfallet med sykkel som gav opp. Fikk den hjem for noen dager siden og har fått tatt ut batteriet og skal levere dette til BilXtra i morgen og få bestilt ett nytt på reklamasjon. :thumleft

Ellers har jeg slitt mer med skulderen etter sommeren. Jeg har 99% bevegelse og har til normalt ikke noe smerter. Men når jeg har jobbet eller brukt armen mye til å bære tungt blir den vond og øm på kvelden. Gjelder også når jeg har kjørt sykkel en hel dag, da kan jeg bare legge meg nedpå om kvelden. :-k I tillegg mangler jeg mye styrke. Jeg fikk en strikk av fysioterapeuten når jeg var ferdig der sist, men følte ikke at den hjalp noe nevneverdig, så jeg tok turen til fysioterapeuten igjen nå på tirsdag og spurte etter treningsprogram for å trene opp skuldera igjen. Plutselig var jeg medlem av treningssenteret og skal nå trene 3 ganger i uken for at alt skal komme skikkelig på plass. Fra å ikke ha vært på et treningssenter på en del år var det hardt og jeg er gangesperret som aldri før :lol: :lol: Nå er jeg drittlei av dette skulderopplegget og håper at jeg er helt god igjen til neste sommer.
Du må stille spørsmål til hvorfor skulderen er vond, svak og øm etter bruk... Det hjelper lite eller ingen ting å trene på en skulder som ikke er bra. Er slimposene dine store og betent vil den minste belastning trigge nye betennelser. Går du for lenge med det, risikerer du å få det kronisk. Det kan jo naturligvis være mange ting. Å de lærde strides, akkurat som de gjorde med meg når jeg hadde samme driten.

Jeg fikk strikk, slynger, kosteskaft osv osv osv.... ikke en drit hjalp. Om noe, så gjorde jeg kanskje vondt verre. Har du vært til ultralyd? har du tatt bilde av skuldra (MR)
Kom deg spesefikt til Doktor Shanti eller hvordan det skrives her i Bergen (åsane) Han er sinnsykt flink på disse tingene å fikset meg med bare 2 behandlinger. Da hadde jeg gått et år med vondt.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

tshansen wrote:
Trondgv wrote:Noen har kanskje fått med seg turen min til Hardanger på søndag som var og det ellers dårlige utfallet med sykkel som gav opp. Fikk den hjem for noen dager siden og har fått tatt ut batteriet og skal levere dette til BilXtra i morgen og få bestilt ett nytt på reklamasjon. :thumleft

Ellers har jeg slitt mer med skulderen etter sommeren. Jeg har 99% bevegelse og har til normalt ikke noe smerter. Men når jeg har jobbet eller brukt armen mye til å bære tungt blir den vond og øm på kvelden. Gjelder også når jeg har kjørt sykkel en hel dag, da kan jeg bare legge meg nedpå om kvelden. :-k I tillegg mangler jeg mye styrke. Jeg fikk en strikk av fysioterapeuten når jeg var ferdig der sist, men følte ikke at den hjalp noe nevneverdig, så jeg tok turen til fysioterapeuten igjen nå på tirsdag og spurte etter treningsprogram for å trene opp skuldera igjen. Plutselig var jeg medlem av treningssenteret og skal nå trene 3 ganger i uken for at alt skal komme skikkelig på plass. Fra å ikke ha vært på et treningssenter på en del år var det hardt og jeg er gangesperret som aldri før :lol: :lol: Nå er jeg drittlei av dette skulderopplegget og håper at jeg er helt god igjen til neste sommer.
Du må stille spørsmål til hvorfor skulderen er vond, svak og øm etter bruk... Det hjelper lite eller ingen ting å trene på en skulder som ikke er bra. Er slimposene dine store og betent vil den minste belastning trigge nye betennelser. Går du for lenge med det, risikerer du å få det kronisk. Det kan jo naturligvis være mange ting. Å de lærde strides, akkurat som de gjorde med meg når jeg hadde samme driten.

Jeg fikk strikk, slynger, kosteskaft osv osv osv.... ikke en drit hjalp. Om noe, så gjorde jeg kanskje vondt verre. Har du vært til ultralyd? har du tatt bilde av skuldra (MR)
Kom deg spesefikt til Doktor Shanti eller hvordan det skrives her i Bergen (åsane) Han er sinnsykt flink på disse tingene å fikset meg med bare 2 behandlinger. Da hadde jeg gått et år med vondt.
Jeg har allerede vært på ultralyd og fått bekreftet slimposer osv er som det skal. Jeg var på kontroll for 2 mnd ca og da var alt som det skulle, ble da anbefalt å prøve med strikken og heller gå over til «skikkelig» trening vis det ikke hjalp med strikk.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Trondgv »

Lite aktivitet her i det siste. Har nå ligget som et slakt etter første edru nyttår på en del år. Kanskje det er meningen å drikke? :-k Vi var 10stk hos meg på kalkun. Har den fordelen at søskenbarnet mitt er kokk så da fikk kjerringa jobben med å skrelle poteter så ordnet jeg og han resten. Kalkunen ble veldig bra, saftig og med verdens beste stuffing. 3 forskjellige varianter av Waldorf salater måtte til da vi selvsagt tar hensyn til allergier. :lol: Til dessert var dronning maud og en gelekake på menyen. Samtlige sloss om å ligge på sofaen etterpå, så jeg tror alle var fornøyde. :lol:

Ellers er jeg nokså sikker på at jeg har fått ordna juksinga på BMWen. Jeg fikla litt med noen koblinger fra tenningen og plutselig gikk den som aldri før. Nå i vinter skal jeg ha en skikkelig opprydning med vask og smøring av samtlige kontakter på sykkelen så er den klar for 20 år til på vegen. Jeg har også investert i ny oppgradert dyse som noen sykler har fått på recall tidligere. Jeg fikk også en ny led baklykt i posten i dag så den skal monteres før sesongen starter. Under setet ligger det også en Tutoro chain oiler som jeg aldri har brukt som jeg kommer til å legge til sides. Er ikke store jobben å smøre hver 1000km allikevel. Lurer på om denne går på vakum så har ikke turt å bare rive den vekk tidligere. :-k

Utenom dette så har jeg levert inn Rukka klærne til reperasjon. Jakken går jeg utifra er garanti da glidelåsen ikke lukker seg som den skal uten at jeg veldig forsiktig lukker den imens jeg knepper sammen med to fingre på selve glidelåsen. Buksa er revnet litt på kneet etter at jeg tryna og fikk den velkjente skulderskaden. Her er det også en knapp som er vekke som jeg regner med at de ordner. I følge Ride var Rukka ganske lette å ha med å gjøre.

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

Au da... dessverre så er du ikke alene om å slite med de forbanna glidelåsene til Rukka. Kjedelig at de ikke får det der til. Har du vært flink å sette den inn/vedlikeholde den? Vet de er forbanna nøye med dette på dykkerdraktene på jobb :-k
Har hørt samme som deg, Rukka er veldig god på kundebehandling og service. :thumleft Satser på det ordner seg
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by ashland »

tshansen wrote:Au da... dessverre så er du ikke alene om å slite med de forbanna glidelåsene til Rukka. Kjedelig at de ikke får det der til. Har du vært flink å sette den inn/vedlikeholde den? Vet de er forbanna nøye med dette på dykkerdraktene på jobb :-k
Har hørt samme som deg, Rukka er veldig god på kundebehandling og service. :thumleft Satser på det ordner seg
Hvordan vedlikeholder enn glidelåser :-k :-s

På Speed nevnte de ikke noe om dette når jeg spurte om vedlikehold og vask av BMW dressen
fun is not a straight line
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by Kant1 »

Rukkas glidelåser er og blir det svake leddet på ellers fantastiske plagg.
Det har jeg førstehåndskunnskap om, for å si det slik :-#
Men greit å få ordna de om vinteren, da det fort tar 4 uker å sende inn og få i retur.
Så... jeg holder meg med to kjørejakker, en på reprasjon, og en jeg bruker i mellomtida :-D \:D/
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by tshansen »

ashland wrote:
tshansen wrote:Au da... dessverre så er du ikke alene om å slite med de forbanna glidelåsene til Rukka. Kjedelig at de ikke får det der til. Har du vært flink å sette den inn/vedlikeholde den? Vet de er forbanna nøye med dette på dykkerdraktene på jobb :-k
Har hørt samme som deg, Rukka er veldig god på kundebehandling og service. :thumleft Satser på det ordner seg
Hvordan vedlikeholder enn glidelåser :-k :-s

På Speed nevnte de ikke noe om dette når jeg spurte om vedlikehold og vask av BMW dressen
Silikon :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Trondgv - Gubbejakke og sesongstart

Post by ashland »

tshansen wrote:
ashland wrote:
tshansen wrote:Au da... dessverre så er du ikke alene om å slite med de forbanna glidelåsene til Rukka. Kjedelig at de ikke får det der til. Har du vært flink å sette den inn/vedlikeholde den? Vet de er forbanna nøye med dette på dykkerdraktene på jobb :-k
Har hørt samme som deg, Rukka er veldig god på kundebehandling og service. :thumleft Satser på det ordner seg
Hvordan vedlikeholder enn glidelåser :-k :-s

På Speed nevnte de ikke noe om dette når jeg spurte om vedlikehold og vask av BMW dressen
Silikon :thumleft
Hmm... ikke vært borte i, får sjekke ut om det skal gjøres på min også :-k
fun is not a straight line
Post Reply