Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Kant1 »

Hoyy,

dritkult at du tar sats og stikker på tur :thumleft :thumleft Slik ungdom er det for lite av i Noreg =D>
Så mange råd skal jeg ikke lire av meg, det er vanskelig å tråkke feil når du har nådd alpene.
Er det dårlig vær, stikk mot sør eller nord, alt ettersom hvor sola skinner. Og når du reiser aleine, kan du gjøre nett som faen du vil :lol:

Hva dekk kjører du på nedover? Har du noe som takler løsere underlag, begynner utvalget av veier og pass å bli virkelig stort. Selv er jeg veldig nyfiken på disse grusveiene som går langs fjellkammene, men denne turen blir nok ikke brukt til å utforske disse (altfor tung sykkel, asfaltdekk og 65kg med dødvekt på passasjerplassen :lol: ) men det kommer flere turer :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by ojda »

Kant1 wrote:Hoyy,

dritkult at du tar sats og stikker på tur :thumleft :thumleft Slik ungdom er det for lite av i Noreg =D>
Så mange råd skal jeg ikke lire av meg, det er vanskelig å tråkke feil når du har nådd alpene.
Er det dårlig vær, stikk mot sør eller nord, alt ettersom hvor sola skinner. Og når du reiser aleine, kan du gjøre nett som faen du vil :lol:

Hva dekk kjører du på nedover? Har du noe som takler løsere underlag, begynner utvalget av veier og pass å bli virkelig stort. Selv er jeg veldig nyfiken på disse grusveiene som går langs fjellkammene, men denne turen blir nok ikke brukt til å utforske disse (altfor tung sykkel, asfaltdekk og 65kg med dødvekt på passasjerplassen :lol: ) men det kommer flere turer :thumleft
..

Hahaha :lol: fikk du tyyn når du kalte a 75kg dødvekt heromdagen :lol: :lol: :lol: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3201
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Kant1 »

ojda wrote:
Kant1 wrote:Hoyy,

dritkult at du tar sats og stikker på tur :thumleft :thumleft Slik ungdom er det for lite av i Noreg =D>
Så mange råd skal jeg ikke lire av meg, det er vanskelig å tråkke feil når du har nådd alpene.
Er det dårlig vær, stikk mot sør eller nord, alt ettersom hvor sola skinner. Og når du reiser aleine, kan du gjøre nett som faen du vil :lol:

Hva dekk kjører du på nedover? Har du noe som takler løsere underlag, begynner utvalget av veier og pass å bli virkelig stort. Selv er jeg veldig nyfiken på disse grusveiene som går langs fjellkammene, men denne turen blir nok ikke brukt til å utforske disse (altfor tung sykkel, asfaltdekk og 65kg med dødvekt på passasjerplassen :lol: ) men det kommer flere turer :thumleft
..

Hahaha :lol: fikk du tyyn når du kalte a 75kg dødvekt heromdagen :lol: :lol: :lol: :lol:
same same, 65 kg nakjin dødvekt, og ca 75 med Rukkate bekledning :shock:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by ojda »

Skakke lage trøbbel for deg i heimen, så jeg "lar han gå" :lol: :lol: :lol: :lol: :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by JK95 »

Knalltøft at du setter utfor kanten og ut på langtur =D> Har selv ufattelig lyst til det samme, så du må ikke tro jeg er sjalu [-X
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by freddy123 »

Du får ha god tur nedover ja [RAISED FIST]️

Er mye spektakulær natur nedover [emoji108]

Pløy fort gjennom Tyskland også senker du tempoet betraktelig etter dette og nyter opplevelsene nede i alpene til du er lei , ingen vits å rushe på når man er der nede ta deg tid til pauser og kos deg.

Ser frem til referat [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:Hoyy,

dritkult at du tar sats og stikker på tur :thumleft :thumleft Slik ungdom er det for lite av i Noreg =D>
Så mange råd skal jeg ikke lire av meg, det er vanskelig å tråkke feil når du har nådd alpene.
Er det dårlig vær, stikk mot sør eller nord, alt ettersom hvor sola skinner. Og når du reiser aleine, kan du gjøre nett som faen du vil :lol:

Hva dekk kjører du på nedover? Har du noe som takler løsere underlag, begynner utvalget av veier og pass å bli virkelig stort. Selv er jeg veldig nyfiken på disse grusveiene som går langs fjellkammene, men denne turen blir nok ikke brukt til å utforske disse (altfor tung sykkel, asfaltdekk og 65kg med dødvekt på passasjerplassen :lol: ) men det kommer flere turer :thumleft
Skal det bli noe tur på meg i år må jeg bare hive meg på og kjøre alene. :thumleft Er jo flere både fra forumet og kjennsfolk som skal ned, men ikke på samme tidspunkt. Men muligheten for å treffe på folk sørpå er jo selvsagt der. :thumleft

Jeg kjører ned på TKC70 så litt røffe grusveier burde gå fint, men da vil jeg helst ha noen andre med meg i tilfelle noe skulle skje. Kanskje jeg finner noen der nede som skal kjøre litt grus. Har lyst på en skikkelig grustur i øst Europa eller noe en gang, men før det må jeg ha litt mer trening. :thumleft
JK95 wrote:Knalltøft at du setter utfor kanten og ut på langtur =D> Har selv ufattelig lyst til det samme, så du må ikke tro jeg er sjalu [-X
Takk for det, det er jo bare til å selge dama og hive seg med på tur. :evil:
freddy123 wrote:Du får ha god tur nedover ja [RAISED FIST]️

Er mye spektakulær natur nedover [emoji108]

Pløy fort gjennom Tyskland også senker du tempoet betraktelig etter dette og nyter opplevelsene nede i alpene til du er lei , ingen vits å rushe på når man er der nede ta deg tid til pauser og kos deg.

Ser frem til referat [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk for det. :thumleft Tror jeg har mye å se frem til nedover ja! Når jeg ankommer alpene blir det nok ikke noe hastverk nei, der nede skal det nytes. 8)

Referat blir det nok med masse bilder, må ha med meg noen ekstra minnebrikker. :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by JK95 »

Tror det kan bli vanskelig :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Tror det kan bli vanskelig [emoji38]
Vi skal alltids ordne det [emoji23]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Tror det kan bli vanskelig [emoji38]
Vi skal alltids ordne det [emoji23]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Lykke til :smt005
Sant skal sies, så tror jeg nok ikke problemet ligger i henne, men heller i mangel på penger og egenbestemt fritid grunnet verneplikta ;-) Neste år derimot, da kan det være muligheter 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Tror det kan bli vanskelig [emoji38]
Vi skal alltids ordne det [emoji23]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Lykke til :smt005
Sant skal sies, så tror jeg nok ikke problemet ligger i henne, men heller i mangel på penger og egenbestemt fritid grunnet verneplikta ;-) Neste år derimot, da kan det være muligheter 8)
Jeg er klar for tur neste år også [emoji41]


Sent from my SM-G935F using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by tshansen »

Trondgv wrote:Jeg er klar for tur neste år også [emoji41]
Det er du ikke alene om :roll:
Det er faen ikke snakk om at jeg går glipp av tur neste år [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:
Trondgv wrote:Jeg er klar for tur neste år også [emoji41]
Det er du ikke alene om :roll:
Det er faen ikke snakk om at jeg går glipp av tur neste år [-(
Fordelen med å bo hjemme hos hu mor og ikke ha dame/kids 8)
Er det ingen sjans i det hele tatt for at det blir tur på deg i år? :-k
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by tshansen »

Nei, blir ikke noe utenlandstur, der røk hele budsjettet mitt. Men det blir innenlandsturer som normalt, også prehøst og grustreffet. Men nedover kontinentet kan jeg dessverre bare drite i :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Alpetur 2017

Post by Trondgv »

Den er jo litt kjip, men det ser jo ut som at du får en del fine turer her hjemme også. Bare håpe at været blir bedre enn den siste mnd [emoji106]

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Post Reply