Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Fysio igjen i morgen og på tirsdag, kortisonsprøyte på onsdag. :) Da er det bare å håpe at smertene forsvinner. Bevegeligheten blir mye bedre etter hver time hos fysioterapeuten, egentlig litt imponerende å kjenne på forskjellen mellom hver gang!


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

greit å kjenne på at man har framgang :thumleft Forbanna kjedelig å ha kroniske smerter, uansett hvor det er. Håper kortison funker like bra på deg som det gjorde på meg :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

tshansen wrote:greit å kjenne på at man har framgang :thumleft Forbanna kjedelig å ha kroniske smerter, uansett hvor det er. Håper kortison funker like bra på deg som det gjorde på meg :-)
Jepp, ekstremt irriterende når det ødelegger såpass mye for hva jeg kan drive på med. Etter sprøyta var det viktig å ikke bruke skuldera noe, så da blir jeg nok sykemeldt noen uker igjen...Jeg skulle vel egentlig vært sykemeldt nå også, men fikk muligheten til å jobbe på tross av at jeg var "bevegelseshemmet", men det begrenser jobbinga såpass mye at jeg ikke har noe der å gjøre..

Men helsa kommer uansett først. Det er bedre å være noen uker sykemeldt nå enn flere måneder senere.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Da har jeg vært hos legen i dag og hun ville ikke sette sprøyte da hun ikke hadde ultralydbilde. Kortisonsprøyte settes på rett plass, vis ikke kan det få feil effekt. Legen anbefalte at jeg tok kontakt med noen som hadde tilgang til ultralydbilde. Jeg ringte derfor til en klinikk som har fysioterapeuter samt ultralydbilde sånn at de kunne se hvordan det så ut. Begynte med at han fikk sjekket bevegelser og konkluderte med at det var en "frozen shoulder light" utifra bevegelser og den gode framgangen jeg hadde hatt nå de siste ukene. Da han gikk over med ultralydbilde ble det en annen sak. Da var det en slimpose (?) som var fylt opp med noe væskegreier og da var det kanskje ikke frozen shoulder allikevel, men denne som gjorde at jeg hadde smerter, da den kom i klem når jeg beveget på skulderen..

Uansett skal jeg nå til Stavanger på mandag for å gå til en spesialist som setter kortison rett i denne posen. Med litt flaks er jeg god i skulderen fortere enn forventet. :thumleft :D
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Flaks hadde jeg jo selvsagt ikke. I tillegg til denne slimposen så hadde jeg jo faktisk frozen shoulder også, bare at denne posen på et eller annet vis hindret i frozen shoulder å utvikle seg.. Hadde nå mindre bevegelighet i skuldera, men slimposen var som den skulle. Jeg skal fortsette med øvelser frem til nyttår og se om det blir bedre. Får jeg ikke merkbar endring skal jeg ta 2 stk kortisonsprøyter på 4 uker og se om det hjelper da. Vis jeg da blir bedre, kan de fortsette med 5stk tilsammen. Vis ikke stopper de etter 2 og jeg får ta tida til hjelp.. :evil:

Også nå er jeg sykemeldt ut året, men frykter jo at det blir enda lenger sånn som det ser ut nå.. :(
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Flaks hadde jeg jo selvsagt ikke. I tillegg til denne slimposen så hadde jeg jo faktisk frozen shoulder også, bare at denne posen på et eller annet vis hindret i frozen shoulder å utvikle seg.. Hadde nå mindre bevegelighet i skuldera, men slimposen var som den skulle. Jeg skal fortsette med øvelser frem til nyttår og se om det blir bedre. Får jeg ikke merkbar endring skal jeg ta 2 stk kortisonsprøyter på 4 uker og se om det hjelper da. Vis jeg da blir bedre, kan de fortsette med 5stk tilsammen. Vis ikke stopper de etter 2 og jeg får ta tida til hjelp.. :evil:

Også nå er jeg sykemeldt ut året, men frykter jo at det blir enda lenger sånn som det ser ut nå.. :(
Kjipe greier :( Du får prøve å ta det som en lengre juleferie :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Trondgv wrote:Flaks hadde jeg jo selvsagt ikke. I tillegg til denne slimposen så hadde jeg jo faktisk frozen shoulder også, bare at denne posen på et eller annet vis hindret i frozen shoulder å utvikle seg.. Hadde nå mindre bevegelighet i skuldera, men slimposen var som den skulle. Jeg skal fortsette med øvelser frem til nyttår og se om det blir bedre. Får jeg ikke merkbar endring skal jeg ta 2 stk kortisonsprøyter på 4 uker og se om det hjelper da. Vis jeg da blir bedre, kan de fortsette med 5stk tilsammen. Vis ikke stopper de etter 2 og jeg får ta tida til hjelp.. :evil:

Også nå er jeg sykemeldt ut året, men frykter jo at det blir enda lenger sånn som det ser ut nå.. :(
Ja, nå har jeg vært til en rekke spesialister, inn og ut av lege kontor, mr, ultralyd osv osv (i forbindelse med jobb også) pga den skulderen jeg slet med. Frozen shoulder er en felles betegnelse for en rekke symptom som de strengt talt ikke helt vet hva er. Å satan det er mange amatører og synsere der ute på de forskjellige legekontorene.
Naprapater og fysioterapauter er til tider overbetalte masøser og jeg er forbanna glad at jeg kom så tidlig i kontakt med dr.shaman å fikk hjelp å ble kvitt driten med en gang. Selv om alle andre hevdet at jeg skulle gjøre ditt eller datt.

Gå for kortison sprøyter over nyttår.... HVIL skulderen din mellom slagene, selv om du vil føle deg frisk igjen. Kortison er sinnsykt effektivt når det settes riktig. Føles ut som armene er "frisk" igjen. :thumleft Å da gjør mange feilen med å overbelaste eller bruke hånden igjen som normalt. Ta deg den tiden det tar å leges mellom sprøytene. Du har igjen for det i lengden. Det er folk som sliter med vond skulder i 10 år før de blir kvitt driten
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Flaks hadde jeg jo selvsagt ikke. I tillegg til denne slimposen så hadde jeg jo faktisk frozen shoulder også, bare at denne posen på et eller annet vis hindret i frozen shoulder å utvikle seg.. Hadde nå mindre bevegelighet i skuldera, men slimposen var som den skulle. Jeg skal fortsette med øvelser frem til nyttår og se om det blir bedre. Får jeg ikke merkbar endring skal jeg ta 2 stk kortisonsprøyter på 4 uker og se om det hjelper da. Vis jeg da blir bedre, kan de fortsette med 5stk tilsammen. Vis ikke stopper de etter 2 og jeg får ta tida til hjelp.. :evil:

Også nå er jeg sykemeldt ut året, men frykter jo at det blir enda lenger sånn som det ser ut nå.. :(
Kjipe greier :( Du får prøve å ta det som en lengre juleferie :thumleft
Er lei av juleferie [emoji23] Det ordner seg nok til slutt tenker jeg. [emoji16]
tshansen wrote:
Trondgv wrote:Flaks hadde jeg jo selvsagt ikke. I tillegg til denne slimposen så hadde jeg jo faktisk frozen shoulder også, bare at denne posen på et eller annet vis hindret i frozen shoulder å utvikle seg.. Hadde nå mindre bevegelighet i skuldera, men slimposen var som den skulle. Jeg skal fortsette med øvelser frem til nyttår og se om det blir bedre. Får jeg ikke merkbar endring skal jeg ta 2 stk kortisonsprøyter på 4 uker og se om det hjelper da. Vis jeg da blir bedre, kan de fortsette med 5stk tilsammen. Vis ikke stopper de etter 2 og jeg får ta tida til hjelp.. :evil:

Også nå er jeg sykemeldt ut året, men frykter jo at det blir enda lenger sånn som det ser ut nå.. :(
Ja, nå har jeg vært til en rekke spesialister, inn og ut av lege kontor, mr, ultralyd osv osv (i forbindelse med jobb også) pga den skulderen jeg slet med. Frozen shoulder er en felles betegnelse for en rekke symptom som de strengt talt ikke helt vet hva er. Å satan det er mange amatører og synsere der ute på de forskjellige legekontorene.
Naprapater og fysioterapauter er til tider overbetalte masøser og jeg er forbanna glad at jeg kom så tidlig i kontakt med dr.shaman å fikk hjelp å ble kvitt driten med en gang. Selv om alle andre hevdet at jeg skulle gjøre ditt eller datt.

Gå for kortison sprøyter over nyttår.... HVIL skulderen din mellom slagene, selv om du vil føle deg frisk igjen. Kortison er sinnsykt effektivt når det settes riktig. Føles ut som armene er "frisk" igjen. :thumleft Å da gjør mange feilen med å overbelaste eller bruke hånden igjen som normalt. Ta deg den tiden det tar å leges mellom sprøytene. Du har igjen for det i lengden. Det er folk som sliter med vond skulder i 10 år før de blir kvitt driten
Fysioterapeuten jeg har gått mest til anbefalte også kortison til dette, samt at jeg har fått flere gode øvelser jeg tar hjemme. Han hadde ikke ultralydutstyr, så da ble jeg sendt en annen hvor de hadde og de anbefalte kortisonen som han andre.

En spesialist så med en gang slimposen og fikk jo ordna det og jeg var hos han igjen i går på kontroll, han kunne sette kortison samme dag, men pga av at han skulle på ferie i 4 uker anbefalte han at jeg ventet til over nyttår da de helst skulle settes med 2 ukers mellomrom. Han jeg går til er kjent for å være ekstremt flink så jeg stoler på at han ordner dette til nyttår. Med ultralydveiledning settes sprøyta akkurat der det trengs. :)



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Jepp, de står med ultralyden å guider nåla inn! Jævlig kult egentlig! Håper du responderer like bra som jeg gjorde på den behandlingen der
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Da blir det sprøyte 8 Januar. Ellers er sykkelen klar for årets service. Da er det greit med tilgang til verksted med verktøy og x antall medlemmer i klubben som har kjørt og skrudd på alle mulige BMW i 40+ år [emoji16]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by kvase »

Trondgv wrote:Da blir det sprøyte 8 Januar. Ellers er sykkelen klar for årets service. Da er det greit med tilgang til verksted med verktøy og x antall medlemmer i klubben som har kjørt og skrudd på alle mulige BMW i 40+ år [emoji16]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Litt sært å ha skrudd i 40 år da :lol:
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Det trenger ikke nødvendigvis være 20+ og bare veier for å kose seg på sykkelen. Denne helga satt jeg i sidevogna fra Karmøy-Sandefjord over Haukeli. Tørte ikke kjøre min egen mtp skuldera of at Uralen er jævlig tung å kjøre. Ca 42mil hver vei. Deltakeren som hadde kjørt lengst kom fra Belgia på nyere Ural, han var på tur og skulle enda lenger nord. :) Gleder meg til neste år når jeg kan kjøre selv..Ender kanskje opp på agderfrost og primustreffet også, men det tar jeg på sikt, sååå gøy er det ikke å sitte i baljen. ImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Håhåhå.... Det der fortjener du nesten premie for. Det er ikke så kult å fryse :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Håhåhå.... Det der fortjener du nesten premie for. Det er ikke så kult å fryse [emoji38] [emoji38]
Hahah, jeg fikk jo faktisk premie for å være med. [emoji23] Men det var jo ikke noe kaldt. 2- over Haukeli og litt regn innimellom. I Sandefjord var det jo sol :) Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Palma »

Kjempekult Trond. Artig å få noen turbilder fra den hvite sommeren og. :thumleft
Gikta kommer ikke før om noen år [-X
Post Reply