Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Bjerknez wrote:Vet ikke hvor du holder til Trondgv, men hvis våre veier møtes til sommeren så håper jeg du minner meg på at jeg må prøvekjøre sykkelen din. Jeg har lenge hatt lyst til å prøvekjøre en Duke 690R da jeg synes dem virker litt spennende og "upolerte".

Kunne tenkt meg en slik å kjøre til "butikken" med samt pendle til jobb etc. 8)
Holder til på Karmøy, midt mellom Bergen og Stavanger :) ikke noe problem med en prøvekjøring vis vi treffes [emoji2]

Sent from my D6503 using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Sitter på youtube å ser på filmer av adventure syklene til KTM..Hovedsaklig 990/950 nå. Og fy hva det frister med et sånt monster av en sykkel. Det som er drømmen med MC kjøring spør du meg..Også noe som skiller seg såpass ut også da. Ikke det at syklene er så "fine", men de er faen meg tøffe. \:D/

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... rough=true Bare en ting som stopper meg her og det er et 2 tall bak A-en på førerkortet :evil:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Tommas »

Den har litt ganske lenge, sikkert muligheter for litt pruting ;-)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Tommas wrote:Den har litt ganske lenge, sikkert muligheter for litt pruting ;-)
Har ikke noe plass til å bare la den stå og forsikring for en 20 åring med MC er ikke direkte billig, så hadde blitt dyrt å bare la den stå til jeg får lappen :-k Vis jeg hadde hatt lappen ville jeg kvittet meg med Duken rimelig kjapt for å kjøpe en sånn \:D/ Vintersykkel også det der 8)

En annen fordel med slike sykler er at de de skal ikke se fine og ubrukte ut, det skal være noen skraper og slikt rundt om, passer meg ypperlig da jeg HATER alt som har med vasking, polering og slikt å gjøre. Ytelser og bruksområde har mye mer for meg å si enn at sykkelen skal se pen ut for andre.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Var ute å kjørte en liten tur i dag i finværet, var jo hele -4 grader 8)
Var tidligere ute å klagte på at styrekrona mi mistet en god del av den oransje elokseringen, eller at den falmet på en måte.
Fikk ikke noe videre svar der, men var innom Stord Speedshop sin Karmøy avdeling i dag for å høre om de hadde visste noe. Han bak kassen visste ikke noe, men tok en telefon med en gang jeg gikk ut døra. Fikk så vidt spist middag før han ringte meg og sa jeg bare kunne levere sykkel så skulle de fikse det. Ville verne den stakkars Citroen Jumpyen min fra å ta en tur i kulda med sine dårlige glødeplugger. Kjørte sykkel ut av kjellerstua og leverte den på butikken, i nesten full kjøreutstyr. Her snakker vi joggesko, joggebukse, tynn boblejakke, kjørehansker og hjelm. Tempen når jeg kom fram var ca 2-3 centimeter. :lol:

Ellers fornøyd med han som var på plass i butikken i dag, fikk ting gjort fort og hadde høy kompetanse når det kom til MC, noe de som jobber der burde ha.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Bestilte meg tankveske til Duken i går. KTM har visstnok problemer med ordresystemet deres som alle forhandlere sliter med. Så dermed er ikke styrekronen min kommet eller og ingen vet når tankveske eller styrekrone kommer :smt030
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Palma »

Trondgv wrote:Bestilte meg tankveske til Duken i går. KTM har visstnok problemer med ordresystemet deres som alle forhandlere sliter med. Så dermed er ikke styrekronen min kommet eller og ingen vet når tankveske eller styrekrone kommer :smt030
Sikkert sendt via Canal Digital.... :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Palma wrote:
Trondgv wrote:Bestilte meg tankveske til Duken i går. KTM har visstnok problemer med ordresystemet deres som alle forhandlere sliter med. Så dermed er ikke styrekronen min kommet eller og ingen vet når tankveske eller styrekrone kommer :smt030
Sikkert sendt via Canal Digital.... :lol:
Haha, helt sikkert :roll:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by tshansen »

Trondgv wrote:Bestilte meg tankveske til Duken i går. KTM har visstnok problemer med ordresystemet deres som alle forhandlere sliter med. Så dermed er ikke styrekronen min kommet eller og ingen vet når tankveske eller styrekrone kommer :smt030
Har hatt variabelt hell med det bestillings systemet til KTM ja :roll: Noen deler jeg bestilte ble helt ut av det blå kanselert... måtte bestille på nytt å da bli de omtrent sent omgående. Heldigvis har jeg ikke måtte bestille deler som har vært avgjørende for å kjøre sykkelen \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:
Trondgv wrote:Bestilte meg tankveske til Duken i går. KTM har visstnok problemer med ordresystemet deres som alle forhandlere sliter med. Så dermed er ikke styrekronen min kommet eller og ingen vet når tankveske eller styrekrone kommer :smt030
Har hatt variabelt hell med det bestillings systemet til KTM ja :roll: Noen deler jeg bestilte ble helt ut av det blå kanselert... måtte bestille på nytt å da bli de omtrent sent omgående. Heldigvis har jeg ikke måtte bestille deler som har vært avgjørende for å kjøre sykkelen \:D/
Er ikke noe problem å kjøre sykkelen nå eller. Styrekronen skal byttes på reklamasjon pga elokseringen har begynt å falme. Vis det tar laang tid før den kommer og sesongen starter så henter jeg bare sykkelen og kjører til de får den inn. :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by tshansen »

Ja stemmer, det var den saken du skulle skifte ja :thumleft Regner med du får den til sesongen starter. Er alltid greit å få slik ferdig før du skal ta den ut.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Helt enig! Så slipper det i verste fall å ødlegge noen godværsdager eller en fin tur 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Image

Bestilte disse til bremse og clutchveskeholderene. 350 med frakt. Ubrukte originale jeg fant på Finn :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by tshansen »

Det var helt kurant pris :thumleft bare husk at det skrulokket til bakbremse beholderen er det flere som har rapportert at ikke tetter skikkelig (i tilfelle du kjøper denne også)

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - Ut på tur i kulda

Post by Trondgv »

Fornøyd med prisen ja :D Lekkasje ja, da avventer jeg med å kjøpe den. :-k Vis det er o-ring på lokket kan det jo være at du må bruke den som henger på originallokket? Må nesten finne ut av det
Post Reply