Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Post by Trondgv »

:thumleft Hei =; Får vel bare starte opp en blogg her også, uten om jeg vet hvor aktiv jeg kommer til å være, på noen av plassene 8)

Gjør det simpelt og limer inn siste innlegg fra en annen plass her :)

Bytta bakdekket i går. Og du verden for en forskjell, ble noe helt nytt å kjøre. Gikk for samme dekk som sist. Etter mye om og men demonterte jeg felg og dekk selv og leverte det til Haugaland MC slik at de kunne få lagt om. Trodde til å begynne med at det å ta av bakdekk var en stooor jobb, men etter en kikk i instruksjonsboka så viste det seg at dette burde jeg klare. Kjørte opp til Biltema for å kjøpe depotstøtte, videre til Jula for momentnøkkel. Etterfulgt av en kjapp tur innom Haugaland MC for å høre med dem om pris og når dem hadde tid. 250kr og det var bare til å komme innom så skulle de se om de hadde tid når jeg kom. Bånn gass hjem (Bånn gass er ikke så ekstremt på en sugediesel med 69hk) for å sette i gang. Depotstøtta ble kjapt satt sammen. Husket heldigvis "bobbins" til å sette i svingarmen når jeg var på biltema.

Fikk løfta rævva og demontert bakdekket i en brennevinsfart. Var vel gjort på 15 min, og dette første gang jeg gjør det. Tilbake til Haugaland MC med nytt dekk. La om og balanserte på stedet. Nok en gang, bånn gass hjem. Middagenen var klar, men det var også sykkelen, så i dag ble middagen servert i garasjen av min kjære mor. Fikk på plass hjulet igjen, teitet alt med riktig moment. Dekket var på igjen på drøye 10 minutter. Kjedet derimot, det var ikke på plass. :sorry Tok meg her tid til å sluke hjemmelaga kjøttkaker før jeg fortsatte :knegg Av med hjulet igjen, PÅ med kjedet. Nok en gang en runde med momentnøkkel.

Egentlig veldig fort gjort når du vet hva det går i. Gøy å gjøre ting selv, så vet en hvordan det skal gjøres i en eventuell nødsituasjon :thumleft

Image

Image
Last edited by Trondgv on 14 May 2022 22:10, edited 34 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by tshansen »

=D> Kjekt å se deg også her inne... Å håper selvfølgelig at du blir aktiv her når du ser at aktiviteten øker :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Elolz »

Flott å se deg her og! :thumleft

Ja det er ikke så vanskelig som en skulle tro alltid. ;-) Hvilket dekk gikk du for? Kjente det ikke igjen ut i fra dekkmønsteret akkurat. :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

LordShaft wrote:=D> Kjekt å se deg også her inne... Å håper selvfølgelig at du blir aktiv her når du ser at aktiviteten øker :thumleft
:thumleft :thumleft Ser allerede nå at aktiviteten daler "over there", men jeg skal ikke blande meg oppi noe av det som har skjedd, hjelper ikke på det allikevel :) Jeg kommer til å forholde meg til den av partene som viser aktivitet, men kommer ikke til å gå "i mot" noen her.
Elolz wrote:Flott å se deg her og! :thumleft

Ja det er ikke så vanskelig som en skulle tro alltid. ;-) Hvilket dekk gikk du for? Kjente det ikke igjen ut i fra dekkmønsteret akkurat. :lol:
:thumleft Var egentlig veldig lett. Gikk for samme dekk som sto bak originalt, Metzeler Sportec M7 RR.
Nei, var ikke så lett å kjenne noe som helst igjen der 8) Skal bytte tidligere neste gang, men det kom så uforventet :roll:
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Tob »

Haugaland MC støtter jeg også. Hyggelige priser og kjapt arbeid. Fikk vrengt på ny gummi der idag :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Tob wrote:Haugaland MC støtter jeg også. Hyggelige priser og kjapt arbeid. Fikk vrengt på ny gummi der idag :thumleft
Første gang jeg bruker dem, men har kun hørt positivt om dem. Veldig fornøyd med servicen jeg fikk der :thumleft
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by supermons »

Velkommen hit!

For oss som ikke har vært brukere på den andre siden (og som er tidligere KTM-sjåfør) må du gjerne poste litt bilder av sykkelen din :)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Takker :)

Et bilde fra den siste turen på innkjøringa:

Image

Noen nyere bilder:

Image

Image

Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by supermons »

Rå sykkel!
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Takk for det :)

Lurer litt på hvordan garantien fungerer. Er det slik at den går ut vis jeg ikke bruker et autorisert KTM verksted, eller er det godt nok med et vanlig autorisert verksted?

Sent from my D6503 using Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Hyggelig lesning en mandags kveld. En kar med bretta skilt som kom "litt fort" i en rundkjøring og stakk av fra politiet som er lei seg for han mista lappen og håper nå han kan få den tilbake ](*,) Kanskje litt frekt av meg å le av han, men slik som det hørtes ut er det fortjent og vel så det. Er snakk om 120 i en 30 sone og div også. Ser at mange klager på politiet her, men de gjør faktisk bare jobben sin og vis det er slik det hørtes ut, så er det faktisk godt å få han av veiene. 150 i 100 sonen kan være greit, 200 også for den del da en 100-sone ofte er laget for høyere hastigheter. "Diskusjonen" kan følges live på facebook å Motorsyklistenes Facebookside

User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by tshansen »

120 i en 30 sone? Er du vittig?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Mannen som mista lappen sa selv at politiet hadde måling av at han kjørte 120 i en 30- sone, men han hadde ikke fått sett noe bevis enda men han "satser på at politiet ikke fikk måling". Høres helt tåpelig ut hele greia spør du meg. Etter mitt hode er dette en tulling i trafikken.

Er nok en av de som hater politiet, selv om de ikke har noen god grunn, kan som regel bare skylde på seg selv.

Sent from my D6503 using Tapatalk
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Elolz »

Han som klagde på at politimannen ikke spurte om samtykke til å ta inn lappen hans i sta? Mest idiotiske jeg har lest. Anmeldt både for uansvarlig kjøring + stakk fra politiet, og så presterer han faen å syte over det på nettet etterpå fordi de ikke spurte om samtykke først. ](*,) Verste er jo at fyren fikk støtte fra flere og. Hvis det i tillegg er samme fyren som kjørte i 120 i 30 sonen i tillegg så... ](*,)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - KTM 690 Duke R

Post by Trondgv »

Det var han ja. Sånne som han har ingenting på veien å gjøre.

Sent from my D6503 using Tapatalk
Post Reply