Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Da har jeg fått satt sprøyte nr 3. 1 i slimposem før jul og 2stk inn i skulderleddet nå etter nyttår. Det er en helt ny verden etter at jeg fikk sprøytene og jeg regner med å være i jobb igjen i løpet av kort tid.

Frå å kunne løfte armen 80 grader sideveis, får jeg den nå bortimot helt til toppen uten smerter i det hele tatt. Det samme gjelder når jeg flytter den framover. Kan også ta den bak på ryggen igjen uten problemer.. Og det beste av alt, det er ikke vondt å gå til fysioterapeuten lenger, han syntes det var litt trist at jeg ikke hadde vondt lengre [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by kvase »

Du kan vel aue deg litt når du går til fyso slik at han tror du sliter
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Palma »

Trondgv wrote:Da har jeg fått satt sprøyte nr 3. 1 i slimposem før jul og 2stk inn i skulderleddet nå etter nyttår. Det er en helt ny verden etter at jeg fikk sprøytene og jeg regner med å være i jobb igjen i løpet av kort tid.

Frå å kunne løfte armen 80 grader sideveis, får jeg den nå bortimot helt til toppen uten smerter i det hele tatt. Det samme gjelder når jeg flytter den framover. Kan også ta den bak på ryggen igjen uten problemer.. Og det beste av alt, det er ikke vondt å gå til fysioterapeuten lenger, han syntes det var litt trist at jeg ikke hadde vondt lengre [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Så bra Trond, da kan du jo rive jernteppet igjen og begynne å leke med russeren snart. Men du må huske på at dette var et lite varsku om at du blir eldre og da.. :erte
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Godt å høre at det er framgang, du får ikke baile fra HPR nå :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Palma wrote:
Trondgv wrote:Da har jeg fått satt sprøyte nr 3. 1 i slimposem før jul og 2stk inn i skulderleddet nå etter nyttår. Det er en helt ny verden etter at jeg fikk sprøytene og jeg regner med å være i jobb igjen i løpet av kort tid.

Frå å kunne løfte armen 80 grader sideveis, får jeg den nå bortimot helt til toppen uten smerter i det hele tatt. Det samme gjelder når jeg flytter den framover. Kan også ta den bak på ryggen igjen uten problemer.. Og det beste av alt, det er ikke vondt å gå til fysioterapeuten lenger, han syntes det var litt trist at jeg ikke hadde vondt lengre [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Så bra Trond, da kan du jo rive jernteppet igjen og begynne å leke med russeren snart. Men du må huske på at dette var et lite varsku om at du blir eldre og da.. :erte
Ja, jeg begynner jo å dra på årene nå etterhvert..Men trøster meg med at håret ikke er blitt grått enda og at jeg er nærmere 0 enn 100 år gammel, til og med vis vo halverer til 50 er jeg nærmere 0, så jeg tror jeg ligger ganske godt an vis en sjekker snittalderen her inne. [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Godt å høre at det er framgang, du får ikke baile fra HPR nå [emoji38]
Haha nei, det har gått fillevegen 2 ganger nå, i år må jeg få det til [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:Godt å høre at det er framgang, du får ikke baile fra HPR nå [emoji38]
Haha nei, det har gått fillevegen 2 ganger nå, i år må jeg få det til [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det synes jeg virkelig 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:
JK95 wrote:Godt å høre at det er framgang, du får ikke baile fra HPR nå [emoji38]
Haha nei, det har gått fillevegen 2 ganger nå, i år må jeg få det til [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det synes jeg virkelig 8)
Jepp, jeg har jo til gode å kjøre en Ducati enda [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote:Haha nei, det har gått fillevegen 2 ganger nå, i år må jeg få det til [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det synes jeg virkelig 8)
Jepp, jeg har jo til gode å kjøre en Ducati enda [emoji849]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Hørtes ut som en fæl lidelse :-k :lol:
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Da ble jeg friskmeldt og starter på jobb på mandag igjen. Ikke noe smerte i skulderen og jeg jan bevege den som før. 3 kortisonsprøyter, ca 15000kr og x antall fysiotimer var alt som skulle til..I tillegg går jeg glipp av en mnd på havet i Mars. Når en jobber på dagrater så blir det noen kr "tapt".. [emoji849]

Men får trøste meg med at jeg er frisk igjen [emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Høres ikke ut som du har det fælt da :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Ja, penger er mye viktigere enn helsen.... forstår godt at du ergrer deg over penger tapt :roll: =D>

Kjekt å høre du er frisk igjen. Håper du er kvitt driten for godt. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

JK95 wrote:Høres ikke ut som du har det fælt da :thumleft
Jeg overlever nok [emoji23]
tshansen wrote:Ja, penger er mye viktigere enn helsen.... forstår godt at du ergrer deg over penger tapt :roll: =D>

Kjekt å høre du er frisk igjen. Håper du er kvitt driten for godt. :thumleft
Haha, helsen er viktigere enn pengene, vis ikke hadde jeg vært på jobb igjen for lenge siden [emoji23] Men det er jo uansett kjedelig å gå glipp av. Er tross alt en fin alpeferie det er snakk om [emoji848]

Det håper jeg også, helt forferdelig å gå rundt uten mulighet for å gjøre noe fornuftig

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Tid for en liten oppdatering her også. Har begynt å fikse småting på sykkelen og startet mes lambdasensoren som sitter på eksosen.

Denne var det feilkode på og sannsynligvis grunnen til litt juksing. Tok av hele anlegget og tok det med på jobb for å dynke den i Jamaica olje (Omega 636) da jeg gikk utifra at den satt som faen etter 19 år med varme og så nedkjøling igjen.. hadde helt rett her. Etter 2 døgn med bad i olje og så et forsøk på å varme den opp knakk hele skiten. Endte opp med å måtte sveise på en bolt som selvsagt knakk, på med en ny før den endelig gav seg.. Gjengene på sensoren var helt ødelagt men gjengene i selve eksosen kunne heldigvis reddes. :) Gjengene på sensoren var M18x1,5, noe som ikke er standard gjenger. Heldigvis har vi mye sånt på jobb så jeg fant en og fikk friska opp gjengene. Nå er den trekt til med 40nm og jeg trenger bare å monterw eksosen igjen.

Neste prosjekt blir simmering på akslingen som går ned til clutchen, har hatt litt oljelekkasje her i sommer.

Så gjenstår service av calipper bak og den vanlige servicen med bytte av olje, kjølevæske, bremsevæske osv..

MC sesongen er jo i gang allerede her på vestlandet! ImageImageImageImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by JK95 »

Godt håndverk =D>
Post Reply