Trondgv - Honda og nytt kjøretøy

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Kant1 »

Kjekt å ha tilgang på mye redskap på jobb. :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by freddy123 »

Digg å få ting på stell sesongstart er nærmere enn man aner nå[emoji41][emoji41][emoji41]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Ja nå nærmer det seg oppstart for meg også. Tilgang til verktøy som dette på jobb er gull verdt. [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Verktøy, belysning og behagelig arbeidstilling er undervurdert :-D Dæven, satt den såpass godt ja :lol: :lol: Greit å få det gjort. Tok en titt på min egen i dag. Den står liksom litt utsatt, men der skal den få stå til det eventuelt blir problemer :-P

Blir det noe lek på bana der nede i løpet av våren? Hadde ikke dere muligheter for litt cross og kos?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

tshansen wrote:Verktøy, belysning og behagelig arbeidstilling er undervurdert :-D Dæven, satt den såpass godt ja [emoji38] [emoji38] Greit å få det gjort. Tok en titt på min egen i dag. Den står liksom litt utsatt, men der skal den få stå til det eventuelt blir problemer :-P

Blir det noe lek på bana der nede i løpet av våren? Hadde ikke dere muligheter for litt cross og kos?
Det er jeg helt enig i! Jeg blendet denne på Duken jeg hadde og kobla til "Kevs o2 sensor" i stedet, det hjalp en del på nykking i lav hastighet og lite gasspådrag.

Jeg er usikker på hvordan det blir med lek på banen fremover. Det har vært totalt kaos i det siste så jeg har egentlig bestemt meg for å melde meg ut. Samtlige i styret i år ville ikke mere da det har vært en gruppe med voksne drittunger som gjør akkurat som de selv vil..

Jeg satt jo selv i styret samt at jeg var kontaktperson for adventuregruppen. Nå tenker jeg at jeg bare melder meg helt ut og lar eventuelt noen andre ta over. Banen ble heller ikke vært brukt mer enn 1 gang i sesongen som var av oss i adventuregruppen. Drøyt å betale nesten 1000kr for så lite. Kjipt, men sånn er det bare desverre.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by knutk »

Trondgv wrote:
MC sesongen er jo i gang allerede her på vestlandet!
Image
Kanskje bare til ære for fotografen, men om jeg får lov å stille et muligens dumt og overflødig spørsmål:

Holdt du flammene så høyt oppe på lambdasonden er det ikke rart om det var problematisk å få den løs.?
Om den blir varmet opp som bildet viser blir sensor huset varmet opp og mykt, mens gjengene som kniper ikke blir oppvarmet.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:
MC sesongen er jo i gang allerede her på vestlandet!
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190223/f31238a69fba74ff9f5d88eae182346d.jpg[/img]
Kanskje bare til ære for fotografen, men om jeg får lov å stille et muligens dumt og overflødig spørsmål:

Holdt du flammene så høyt oppe på lambdasonden er det ikke rart om det var problematisk å få den løs.?
Om den blir varmet opp som bildet viser blir sensor huset varmet opp og mykt, mens gjengene som kniper ikke blir oppvarmet.
Her er det nok bildet som lyver litt, jeg varmer helt nede på gjengepartiet [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by knutk »

Trondgv wrote:
knutk wrote:
Trondgv wrote:
MC sesongen er jo i gang allerede her på vestlandet!
[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190223/f31238a69fba74ff9f5d88eae182346d.jpg[/img]
Kanskje bare til ære for fotografen, men om jeg får lov å stille et muligens dumt og overflødig spørsmål:

Holdt du flammene så høyt oppe på lambdasonden er det ikke rart om det var problematisk å få den løs.?
Om den blir varmet opp som bildet viser blir sensor huset varmet opp og mykt, mens gjengene som kniper ikke blir oppvarmet.
Her er det nok bildet som lyver litt, jeg varmer helt nede på gjengepartiet [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Med andre ord, et dumt og overflødig spørsmål :D :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

knutk wrote:
Trondgv wrote:
knutk wrote:
Kanskje bare til ære for fotografen, men om jeg får lov å stille et muligens dumt og overflødig spørsmål:

Holdt du flammene så høyt oppe på lambdasonden er det ikke rart om det var problematisk å få den løs.?
Om den blir varmet opp som bildet viser blir sensor huset varmet opp og mykt, mens gjengene som kniper ikke blir oppvarmet.
Her er det nok bildet som lyver litt, jeg varmer helt nede på gjengepartiet [emoji16]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Med andre ord, et dumt og overflødig spørsmål :D :thumleft
Riktig [emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Trondgv »

Kobla opp gubbejakka mi i dag og tok en liten tur på Karmøys lengste grusveg, som ikke er så veldig lang..Gubbejakke burde alle som kjører når det er under 15 grader vurdere å kjøpe. Fyy faen så genialt!!

Det er forresten 6-8 grader og ingen snø her, lurer på om det er likt på østlandet???ImageImage

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by tshansen »

Det er så deilig :thumleft Får håpe vi slipper den kuldeperioden som er spådd å vare en uke.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by knutk »

Trondgv wrote:Kobla opp gubbejakka mi i dag og tok en liten tur på Karmøys lengste grusveg, som ikke er så veldig lang..Gubbejakke burde alle som kjører når det er under 15 grader vurdere å kjøpe. Fyy faen så genialt!!

Det er forresten 6-8 grader og ingen snø her, lurer på om det er likt på østlandet???ImageImage
Med andre ord, full sommer \:D/
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by jhn »

Trondgv wrote:Kobla opp gubbejakka mi i dag og tok en liten tur på Karmøys lengste grusveg, som ikke er så veldig lang..Gubbejakke burde alle som kjører når det er under 15 grader vurdere å kjøpe. Fyy faen så genialt!!
Eller en sånn
:D
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Kobla opp gubbejakka mi i dag og tok en liten tur på Karmøys lengste grusveg, som ikke er så veldig lang..

Gubbejakke burde alle som kjører når det er under 15 grader vurdere å kjøpe. Fyy faen så genialt!!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Føler nesten jeg har sagt det samme selv. :lol: Har brukt gubbejakke i 4 sesonger nå, og det er og blir den beste investeringen jeg har gjort på MCfronten.
Så kommer vel StorTiger med setevarme på en god 2.plass. Det høres ut som no' jåleri, men fytterakkern så herlig det er å ha det. :thumleft
Det hadde jeg blitt å savne om jeg bytta ut med GS
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Trondgv - EICMA og fysioterapi

Post by knutk »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:Kobla opp gubbejakka mi i dag og tok en liten tur på Karmøys lengste grusveg, som ikke er så veldig lang..

Gubbejakke burde alle som kjører når det er under 15 grader vurdere å kjøpe. Fyy faen så genialt!!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Føler nesten jeg har sagt det samme selv. :lol: Har brukt gubbejakke i 4 sesonger nå, og det er og blir den beste investeringen jeg har gjort på MCfronten.
Så kommer vel StorTiger med setevarme på en god 2.plass. Det høres ut som no' jåleri, men fytterakkern så herlig det er å ha det. :thumleft
Det hadde jeg blitt å savne om jeg bytta ut med GS
Ingen grunn til å savne det. Turatech, Wunderlich m/fler er villig til å selge deg et varmesete. Har selv TTs varmesete, og det funker fint, men litt varmt selv på laveste innstilling om man ikke har for i buksa...
Post Reply