Gjenntas alt for ofte, det er jo kos å kjøre i regndressBjerknez wrote:Kan ikke gjentas ofte nokToven wrote:Jeg har vel markert mitt synspunkt på dette ved tidligere anledning
Trondgv - Honda og nytt kjøretøy
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Onepiece mener du?JK95 wrote:Gjenntas alt for ofte, det er jo kos å kjøre i regndressBjerknez wrote:Kan ikke gjentas ofte nokToven wrote:Jeg har vel markert mitt synspunkt på dette ved tidligere anledning
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Faktisk hel regndress ja, ikke helt gul hellerBjerknez wrote:Onepiece mener du?JK95 wrote:Gjenntas alt for ofte, det er jo kos å kjøre i regndressBjerknez wrote: Kan ikke gjentas ofte nok
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Pe ... 000033087/
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Oi, her hadde det vært mye action ja. Snikkeren treffer vel spikeren ganske så godt på hodet ( ) med sin uttalelse om at det stort sett er gubber som kjører adventure sykkel, ofte de som har kjørt av seg tidligere. Men her tror jeg det begynner å forandre seg vis ungedommen innser at det å kjøre langtur faktisk er gøy, og ikke kjøre 5 mil i året..Og du får jo ganske så sportselige sykler i adventure klassen nå til dags. Det er jo bare å se på Multistrada, S1000XR, gateversjonene fra KTM og mange flere.
Jepp, var det seige bunndraget de likte bedre. Uten å ha testet noen av syklene, tror jeg nok at jeg ender opp på 1090R vis jeg skulle valgt i dag. Likte utseende mye bedre live enn på bilder og, så det er jo en fordel. Kunne tenkt meg å tatt en SA på tur og, men med høye forsikringspriser og 50-60k dyrere sykkel tar jeg nok 1090.Snikkeren wrote:Likte ikke motorkarakteristikken i forhold til GS? Så de foretrekker dørgende kjedelig sykkel uten drag fremfor en sykkel med sprut i? Nå har jeg ikke kjørt 1090'en, men hvis den karakteristikken minner noe som helst om 1290'en, så ville jeg valgt den fremfor GS any day.
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Viktig å gjøre seg opp en mening selv! Prøve og feile litt! Men det er så langt mer til sykkelvalg en motorkarakter
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Helt enig med deg her, jeg er nok litt mer fanboy av KTM enn BMW selv, og det spiller nok inn. Og det gjelder nok omvendt og for de som kjører BMW til daglig. Jeg liker ikke motoren i 650GSen min selv, alt for lite drag i den, men det var egentlig som forventet. Resten av sykkelen er jeg storfornøyd med. Jeg skal selvsagt prøvekjøre litt før jeg kjøper meg noe, men en ting som er sikkert er at det blir mer enn 650 kubikk. Tror jeg ender opp med KTMen da jeg vil ha en litt bøllete sykkel og det føler jeg ikke jeg får vis jeg ender opp med en GS kontra KTM sine adventure sykler. Time will show., honda blir det i alle fall ikke.LordShaft wrote:Viktig å gjøre seg opp en mening selv! Prøve og feile litt! Men det er så langt mer til sykkelvalg en motorkarakter
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Ja jeg finnes ikke "den type" fanboy, selv om mitt hjerte ligger nærmest Ducati [emoji1303]
For min del var KTM en fantastisk sykkel, men de feilet på et par ting! Demperne, salen, høyden og turbulens for meg som er så høy! Også de forbanna tåpelige bingo sideveskene! Det er flaut at de ikke har klart å gjøre dette bedre [emoji23]
Uansett så er dette små ting som bikket det store begeret for meg å finne min optimale sykkel [emoji1303] men du kan jo nesten ikke velge feil i dagens marked! Det er jo hårfine ting som skiller de store
For min del var KTM en fantastisk sykkel, men de feilet på et par ting! Demperne, salen, høyden og turbulens for meg som er så høy! Også de forbanna tåpelige bingo sideveskene! Det er flaut at de ikke har klart å gjøre dette bedre [emoji23]
Uansett så er dette små ting som bikket det store begeret for meg å finne min optimale sykkel [emoji1303] men du kan jo nesten ikke velge feil i dagens marked! Det er jo hårfine ting som skiller de store
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
YouTube
MyRoute-app
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Ducati lager jo definitivt de nydeligste syklene som eksisterer til dags dato og de med finest lyd. For meg er problemet prisen, men jeg SKAL ha en Ducati en gang, men da blir det nok en R sykkel som blir på varme sommerdager.
Det er nok ganske vanskelig å velge feil i dag, det aller meste er jo ekstremt gode sykler, det blir nok bare hva en selv trives best med. Når jeg går fra denne BMWen over til noe nytt i 1200cc klassen tror jeg at ALT er fantastisk i forhold. Det blir nok den sykkelen der jeg bryr meg minst om små bagateller, for leter en lenge nok så finner en noe på alle sykler.
De sideveskene er vel nesten et kapittel for seg selv slik jeg har forstått det rundt på nettet, da er det greit at jeg har SW Motech kasser liggende.
Det er nok ganske vanskelig å velge feil i dag, det aller meste er jo ekstremt gode sykler, det blir nok bare hva en selv trives best med. Når jeg går fra denne BMWen over til noe nytt i 1200cc klassen tror jeg at ALT er fantastisk i forhold. Det blir nok den sykkelen der jeg bryr meg minst om små bagateller, for leter en lenge nok så finner en noe på alle sykler.
De sideveskene er vel nesten et kapittel for seg selv slik jeg har forstått det rundt på nettet, da er det greit at jeg har SW Motech kasser liggende.
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Tiden vil uansett vise, Trondgv
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Det vil den, men visse ting kommer jeg aldri til å kjøpe og du vet nok hva det er.JK95 wrote:Tiden vil uansett vise, Trondgv
Det var vel forresten noe jeg skulle få se i dag, noe om en sykkel, hmm?
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Er ingen fanboy sjøl, selv om jeg alltid har hatt et ekstra øye med kawasaki. Nå har jeg riktig nok hatt 3 stk av det merke av mine 6 sykler, men det er vel mer eller mindre tilfeldig tror jeg, og fortsatt ingen grønn :p
For min del så er og motorkarakter en stor del av valget. Tviler på at jeg hadde bestilt meg en S1000XR hvis det ikke hadde vært R4 i den. Dog aldri vært noen fan av BMW heller.
Nå om dagen så spiller det vel ingen rolle hvilket merke det står på tanken, bare at man liker det man sjøl vil ha. Nå har jeg riktig nok bestilt meg sykkel med litt "gubbette" utseendet, men fortsatt med litt spenstig motor så ungdommen lever nok litt i meg enda
For min del så er og motorkarakter en stor del av valget. Tviler på at jeg hadde bestilt meg en S1000XR hvis det ikke hadde vært R4 i den. Dog aldri vært noen fan av BMW heller.
Nå om dagen så spiller det vel ingen rolle hvilket merke det står på tanken, bare at man liker det man sjøl vil ha. Nå har jeg riktig nok bestilt meg sykkel med litt "gubbette" utseendet, men fortsatt med litt spenstig motor så ungdommen lever nok litt i meg enda
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Tja, hva kan det være?Trondgv wrote:Det vil den, men visse ting kommer jeg aldri til å kjøpe og du vet nok hva det er.JK95 wrote:Tiden vil uansett vise, Trondgv
Det var vel forresten noe jeg skulle få se i dag, noe om en sykkel, hmm?
Var det det altså?
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Jeg er litt omvendt på motorkarakter, jeg like rekkefirer sykler, har ikke prøvd noe høyere enn 600cc, mulig det endrer seg vis jeg kaster meg på en 1000cc. S1000XR er en nydelig sykkel, den er ikke like gubbete som en GS og eller ikke like sportslig som en S1000RR, du er er vel halvgubbete da?Leffy wrote:Er ingen fanboy sjøl, selv om jeg alltid har hatt et ekstra øye med kawasaki. Nå har jeg riktig nok hatt 3 stk av det merke av mine 6 sykler, men det er vel mer eller mindre tilfeldig tror jeg, og fortsatt ingen grønn :p
For min del så er og motorkarakter en stor del av valget. Tviler på at jeg hadde bestilt meg en S1000XR hvis det ikke hadde vært R4 i den. Dog aldri vært noen fan av BMW heller.
Nå om dagen så spiller det vel ingen rolle hvilket merke det står på tanken, bare at man liker det man sjøl vil ha. Nå har jeg riktig nok bestilt meg sykkel med litt "gubbette" utseendet, men fortsatt med litt spenstig motor så ungdommen lever nok litt i meg enda
Hva det kan være? Njaa, husker ikke helt??JK95 wrote:Tja, hva kan det være?Trondgv wrote:Det vil den, men visse ting kommer jeg aldri til å kjøpe og du vet nok hva det er.JK95 wrote:Tiden vil uansett vise, Trondgv
Det var vel forresten noe jeg skulle få se i dag, noe om en sykkel, hmm?
Var det det altså?
Det skulle være noe ja, mulig det bare er noen stemmer i hodet mitt som snakker til meg, men de snakker om en 1340cc, og da var det visst ikke snakk om 1340cc som står i Harley.
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Du snakker om firer, japse og 1340cc, og alt er feil
Re: Trondgv - KåTeEm solgt
Da er vel dette en av de få gangene jeg er SKIKKELIG glad for å ta feil? Vis vi tar vekk 1 sylinder, 290cc og beveger oss over mot England?